וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטסמן מוכן לקרב: האם השערים של מישי בטשואיי ישכנעו את אנטוניו קונטה?

22.10.2017 / 8:30

המאמן האיטלקי בקושי נותן הזדמנויות לחלוץ שעלה 33 מיליון ליש"ט, אבל אליל הטוויטר לא מתייאש, מספק ממוצע כיבושים נהדר פר דקה, הבקיע את שער האליפות, והאוהדים ממש לא רוצים שיעזיבו אותו. הבלוג של יוכין

מישי בטשואיי שחקן צ'לסי עם אנטוניו קונטה. AP
נתקע איתו. אנטוניו קונטה עם מישי בטשואיי/AP

אנטוניו קונטה הבהיר בקיץ להנהלת צ'לסי שהוא מעוניין להיפטר ממישי בטשואיי. חלוץ בלגי בכיר יותר, רומלו לוקאקו, היה מיועד להחליף את דייגו קוסטה, אך הוא העדיף את מנצ'סטר יונייטד, והכחולים הלכו על אלברו מוראטה במקומו. על מנת לקבל גיבוי יעיל על הספסל, חשק המאמן האיטלקי בספרדי נוסף, פרננדו יורנטה. למעשה, רדפה צ'לסי אחריו עוד בינואר, אך יורנטה נשאר אז בסוונסי וסייע לה להישאר בליגה. כעת, הוא שוב היה האופציה המועדפת של הבוס, אבל המנהל הספורטיבי מייקל אמנלו לא פעל באופן נחרץ מספיק. הבאסקי מצא את עצמו בטוטנהאם, וקונטה - מתוסכל ממסע הרכש שהוגדר על ידו ככושל - "נתקע" עם בטשואיי.

עבור רוב האוהדים, גישתו של האיטלקי לא היתה ברורה במיוחד - הרי בטשואיי כמעט ולא קיבל הזדמנויות במהלך העונה שעברה, ובכל זאת הצליח להבקיע חמישה שערים. שניים מהם אפילו היו קריטיים. זה התחיל כבר במחזור השני, באוגוסט 2016, כאשר צ'לסי היתה בפיגור במגרשה של ווטפורד והתקשתה מאוד לפצח את ההגנה. הבלגי נשלח כחילוף מאוחר, הישווה מיד את התוצאה, ודייגו קוסטה השלים את המהפך בדרך לשלוש נקודות. זה לא הספיק על מנת לשכנע את קונטה, וגם כיבושים במפעלי הגביע מול יריבות נחותות לא הועילו. לכן הוא המתין עד מאי על מנת להותיר חותם משמעותי נוסף, אבל איזה רגע זה היה!

עוד בנושא

צ'לסי ניצלה ממבוכה עם 2:4 על ווטפורד, סיטי בורחת בפסגת הטבלה
מנצ'סטר סיטי וקון אגוארו שוברים שיאים: "רק במאי הפער יהיה חשוב"
ז'וזה מוריניו עצבני: "קבוצה רעה ראויה להיענש, הגישה היתה עלובה"
היום בפרמיירליג: טוטנהאם-ליברפול (18:00), אברטון-ארסנל (15:30)

מישי בטשואיי שחקן צ'לסי. GettyImages
כבש וצילם. מישי בטשואיי אחרי שער האליפות/GettyImages

שער האליפות הגיע לו

במשחק החוץ מול ווסט ברומיץ', היו הכחולים זקוקים לניצחון על מנת לחגוג רשמית וסופית את תואר האליפות, וזה לא הלך פשוט נגד החבורה העקשנית של טוני פוליס. בטשואיי נכנס בדקה ה-76, והיה במקום הנכון על מנת לדחוק פנימה כדור רוחב של ססאר אספיליקואטה ולצאת לחגיגות. ביציעים היו מאושרים בשבילו, כי מישי היה דמות אהודה מאוד במועדון מהיום הראשון. האופי הנינוח, הפרגון לחברים, הקשר החם עם המעריצים והציוצים השנונים עם המון הומור עצמי הפכו אותו לפופולרי מאוד גם בלי הופעות רבות על המגרש. הוא מגיב לאוהדים פשוטים ואפילו נהנה כאשר מנסים להטריל אותו. יש משהו כובש באישיותו ובחיוך המיוחד שמשדר שילוב מוזר של ביישנות וביטחון עצמי.

33 מיליון ליש"ט שילמה צ'לסי למארסיי תמורת בטשואייי בקיץ 2016, אחרי שהרשית 23 שערים בכל המסגרות בעונתו האחרונה בצרפת. הציפיות היו גבוהות עד כדי הקבלה לדידייה דרוגבה. הרי גם החלוץ המיתולוגי הגיע לסטמפורד ברידג' מסטאד ולודרום, ואפשר למצוא גם דמיון בסגנון המשחק שלהם. שחקנים לא מעטים עם תג מחיר כה גבוה עלולים לעשות רעש תקשורתי אם מתעלמים מהם במשך עונה שלמה. בטשואיי נהג אחרת. על אף שלא היה מאושר ממעמדו, הוא לא אמר מילה. במקום זאת, הוא פיזר שמחת חיים חסרת מעצורים בטוויטר, עבד קשה וחיכה להזדמנות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן סטנדרד ליאז' מישי בטשואיי. GettyImages
התייחסו אליו כאל ילד מפונק. מישי בטשואיי בליאז'/GettyImages

התגבר על הקשיים בליאז' ובמארסיי

הפיצוי היה הולם, ושער האליפות הכניס את שמו של בטשואיי לספרי הזהב של המועדון. מיד לאחר מכן, הוא קיבל בפעם הראשונה מקום בהרכב בפרמיירליג, באופן אירוני למדי נגד ווטפורד. התשובה היתה מוחצת עם שער נאה בניצחון 3:4 דרמטי. במחזור הסיום, נכנס הבלגי שוב כמחליף נגד סנדרלנד, והצטיין עם צמד בזמן פציעות. השורה התחתונה - חמישה כדורים ברשת ב-236 דקות על הדשא במשך כל העונה. ממוצע של שער בכל 47 דקות. איך אפשר לוותר על חלוץ כזה?

לקונטה היו תוכניות כאלה, בין היתר כי בטשואיי הוחתם על ידי המנהל הספורטיבי מייקל אמנלו, ללא המלצתו של המאמן. צהובונים באנגליה ובבלגיה ניסו לייצר תמונה לפיה בטשואיי ביקש לעזוב את הקבוצה בקיץ, אבל הבלגי לא נותר חייב. הוא הכחיש עם חיוך את הציטוטים שיוחסו לו, והדגיש את רצונו להיאבק על המקום בסטמפורד ברידג'.

ויש לו נסיון עשיר במלחמות מסוג זה. בסטנדרד ליאז' התייחסו אליו כאל ילד מפונק, עד שהוא השתדרג לכוכב על במונחים המקומיים, במיוחד בהדרכתו של גיא לוזון בעונת 2013/14 אשר כמעט הניבה אליפות. המאמן הישראלי אמר אז: "מישי יוכל להצליח במועדון גדול כמו צ'לסי", והנבואה שלו התגשמה. מארסיי היתה התחנה בדרך ליעד, ובעונתו הראשונה לא ספר אותו המאמן מרסלו ביילסה. בטשואיי, שכבש תשעה שערים למרות שפתח חמש פעמים בלבד בהרכב, המתין בסבלנות להתפטרותו של הארגנטינאי - ואז הוכיח את עצמו, פרח והכניס מיליונים לקופת המועדון. אם הסבלנות השתלמה במקרים הקודמים, היא עשויה להניב פרי גם בלונדון.

מאמן ליל מרסלו ביילסה. GettyImages
בטשואיי חיכה בסבלנות להתפטרות שלו. מרסלו ביילסה/GettyImages

מספק את הקסם ברגע האמת

קו המחשבה הזה מלווה את המסע של בטשואיי. הוא לא נרתע מהיחס הקר של קונטה, שהגדיר אותו כ"שחקן צעיר עם פוטנציאל", על אף שהבלגי חגג החודש את יום הולדתו ה-24. מוראטה, למשל, מבוגר ממנו בשנה בלבד. בגיל כזה, לא פשוט להשלים עם העובדה כי המאמן רואה בכך סוג של טינאייג'ר חסר ניסיון, אבל הבלגי לוקח את החיים בקלות. הוא מטפח בחדווה את המותג שלו. רוצים להפוך אותו לסופר-סאב? אין בעיה. הוא יהיה באטסמן. הכינוי הומצא במקור על ידי אדידס עוד בתקופתו במארסיי, ואומץ באהבה על ידי החלוץ.

בשלהי ספטמבר היתה לו הזדמנות מצוינת להשתמש בו. בטשואיי נכנס רק בדקה ה-82 בתצוגת תכלית טקטית של צ'לסי במדריד מול אתלטיקו בליגת האלופות, אבל למרות היתרון הברור על המגרש התוצאה עדיין עמדה על 1:1. הבלגי הכריע את הקרב עם שער עמוק בזמן פציעות, והגיב בטוויטר: "כשצריך לנצח בדקה ה-94, תקראו לי. באטסמן". מיד לאחר מכן, הוא פירסם גם תמונה קבוצתית וכתב: "בנימה רצינית יותר, אני שמח לכבוש את שער הניצחון, אבל היה לכולנו משחק נהדר. נהניתי מהצגה הקבוצתית".

השפעה חיונית בחדר ההלבשה

זהו בטשואיי על קצה המזלג. הוא שמח לעשות כותרות, אבל לעולם לא יתן לשתן לעלות לו לראש. בנעוריו הוא נזרק מהאקדמיה של אנדרלכט בשל בעיות משמעת, אבל הקלילות הזו דווקא משחקת לטובתו כעת. הוא השחקן הכי קבוצתי שאפשר לבקש, ונוכחותו בחדר ההלבשה חיונית למצב רוח טוב. לכן ניחמו אותו כל חבריו כאשר הכדור פגע בו בשער העצמי במשחק מול טוטנהאם בתחילת העונה, דקות ספורות אחרי שנכנס לדשא. עודדו אותו גם אחרי ההופעה הכושלת בהפסד לקריסטל פאלאס לפני שבוע - במשחקו השלישי בלבד בהרכב בליגה מאז הוחתם, הבלגי בקושי נגע בכדור והוחלף בדקה ה-57.

אחרי הפיאסקו, נפוצו שוב הדיווחים לפיהם קונטה לא מאמין בו. בטשואיי סומן לכאורה כמועמד להשאלה בינואר, בעוד כריסטיאן בנטקה הוזכר כחלוץ החדש בו חושק קונטה. האם זה הגיוני? התשובה של בטשואיי הגיעה אתמול. ואפשר לראות בזה דז'ה וו. שוב צ'לסי היתה בפיגור מול ווטפורד, ושוב בטשואיי הושיע אותה. הפעם הוא לא רק הישווה בנגיחה נהדרת, 10 דקות בלבד אחרי שהחליף את מוראטה, אלא גם השלים צמד בניצחון 2:4. והציוץ של באטסמן לא איחר לבוא.

בסך הכל, ארבעה משבעת שערי הליגה שלו הובקעו מול ווטפורד, ולא היה מזיק לו לשחק מול הצרעות כל שבוע, אבל בטשואיי מסוגל לספק את הסחורה נגד כל יריבה. קונטה עדיין לא חושב כך. כאשר מוראטה נפצע במחצית הראשונה בקרב הצמרת מול מנצ'סטר סיטי, למשל, הוא העדיף לשלוח במקומו למגרש את וויליאן ולהישאר ללא חלוצים טבעיים. ואולם, אפילו האיטלקי נשמע מעודד אתמול: "תרומתו של מישי היתה נהדרת, והוא צריך להמשיך לעבוד כך. הוא משחק יותר בהשוואה לעונה שעברה, וצריך לגלות סבלנות". סבלנות ממש לא חסרה לו, ויש גם קבלות בשפע. עכשיו הכדור נמצא אצל המאמן.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מישי בטשואיי שחקן צ'לסי. AP
יש סבלנות, ויש קבלות. מישי בטשואיי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully