וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסאם סתאווי: "כל הזיכרונות התפרצו ברגע אחד, עמדנו במשימה האחרונה של האיל"

10.10.2017 / 16:30

אחיו של האיל סתאווי ז"ל, לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע בהר הבית לפני שלושה חודשים, הגשים את חלומו של אחיו כשהפגיש בין סרחיו ראמוס לבנו התינוק, שקרוי על שמו וסיפר לוואלה! ספורט: "כשראינו את ראמוס הכל הציף אותנו, בקושי יכולנו לעמוד על הרגליים, גם סרחיו התרגש מאוד"

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: מסיבת העיתונאים של אלישע לוי אחרי ההפסד לספרד אמש

"בדרך הארוכה ממע'אר לירושלים, חשבתי הרבה על אחי האיל", מתאר חוסאם סתאווי. "היו לו שני חלומות אחרי שהוא התחתן. להיות במשחק של ריאל מדריד בברנבאו ולקרוא לבן הבכור שלו ראמוס ואז לנסוע לעשות פגישה עם סרחיו ראמוס והתינוק. את החלום הראשון הוא הספיק להגשים כשהיה במשחק של ריאל מדריד בחודש מאי האחרון, אבל את החלום השני שלו הוא כבר לא יגשים לעולם. לשמחתנו אנחנו הצלחנו לעשות את המפגש הזה בשביל אחי".

ביקורה של נבחרת ספרד בישראל היה לפרוטוקול בלבד. הספרדים הבטיחו את העלייה למונדיאל שייערך ברוסיה בקיץ עוד לפני שהגיעו למשחק אמש (שני) בטדי. עבור משפחת סתאווי וגם עבור קפטן נבחרת ספרד וריאל מדריד סרחיו ראמוס הביקור הזה לא יישכח לעולם. ב-14 ביולי בעת פיגוע קשה במיוחד בהר הבית נרצחו השוטרים רס"מ האיל סתאווי ממע'ראר ורס"מ כמיל שנאן מחורפיש. שני בני העדה הדרוזית שהלכו והותירו חלל גדול בקרב העדה כולה.

שבועיים וחצי בלבד לפני רציחתו, נולד להאיל סתאווי שהיה בן 30 בנו בכורו. "היה ברור להאיל הרבה לפני שהוא התחתן שכאשר הוא יהפוך לאב הוא יקרא לבנו הבכור ראמוס", מספר אחיו חוסאם. "בסך הכל עברו פחות משלושה שבועות מאז לידתו של ראמוס ואחי נהרג. אחרי האבל הכבד והנסיון להתאושש, היה לנו ברור שאנחנו רוצים להגשים את החלום שהיה לאחי ולהפגיש את ראמוס התינוק עם סרחיו ראמוס. רבים בפייסבוק ניסו לעניין את סרחיו בסיפור, אבל אני מניח שמכל העולם הוא מקבל פניות למפגשים מרגשים והוא לא הרים את הכפפה".

עוד בנושא

המחווה המרגשת של סרחיו ראמוס למשפחתו של האיל סתאווי
רק בניון יציל את הנבחרת? הטור של אורן יוסיפוביץ לסיכום הקמפיין
צפו בראיון והצביעו: מי מביך יותר - אלישע לוי או שדרית הקווים?

סרחיו ראמוס עם חוסאם סתלאווי, אחיו של האיל סתאווי ז"ל. פייסבוק, אתר רשמי
"כולנו היינו במתח שמא ראמוס לא יבוא". חוסאם סתאווי עם ראמוס וראמוס/אתר רשמי, פייסבוק

אבל במשפחת סתאווי לא הרימו ידיים. המשימה היתה יותר מדי חשובה להורים של האיל והיה להם ברור שבחודש אוקטובר תגיע נבחרת ספרד לישראל למשחק במסגרת מוקדמות המונדיאל. "אבא שלי פנה להתאחדות לכדורגל דרך גורם נוסף וביקש להגשים את החלום ולקיים את המפגש", ממשיך חוסאם לספר. "אלא שכמה ימים לפני ההגעה שלהם לארץ, ספרד הבטיחה את העלייה למונדיאל והיה ברור שכמה מהכוכבים לא יגיעו לישראל. כולנו היינו במתח שמא ראמוס לא יבוא. ממש פחדנו שיודיעו שהוא לא מגיע לירושלים והיינו במתח אדיר עד שנאמר לנו שהוא עולה על המטוס ויגיע למשחק".

שלשום בבוקר, קצת יותר מ-24 שעות לפני המשחק, יצאו שתי מכוניות ממע'אר בצפון למפגש באיצטדיון טדי עם סרחיו ראמוס. ההורים של סתאווי, רעייתו, אחיו, בני דודים וכמובן בנו ראמוס. כולם נסעו את הדרך הארוכה לירושלים. "זו היתה נסיעה שמחה ועצובה גם יחד וכשהגענו לחנייה של איצטדיון טדי, הרגליים ממש רעדו לי", מתאר חוסאם. "כשראינו את ראמוס מחכה לנו התחלנו לבכות. הכל התפרץ בבת אחת. הזכרונות מאחי, הרצח שלו, החלום שלו לפגוש את סרחיו ראמוס עם הבן שלו. הכל הציף אותנו ובקושי יכולנו לעמוד על הרגליים. גם סרחיו התרגש מאוד ודומה שהיה לו לא קל. הוא סיפר כמה הוא הצטער לשמוע על הרצח של אחי אבל כמה הוא שמח שהוא יכול היה להגשים את החלום הזה".

סרחיו ראמוס עם בנו של האיל סתאווי ז"ל. פייסבוק, אתר רשמי
"שמח שהוא יכול היה להגשים את החלום הזה". סרחיו ראמוס/אתר רשמי, פייסבוק

חמש דקות נמשך המפגש עם הכוכב הספרדי שעבור רבים מאוהדי ברצלונה בארץ ובעולם נחשב לדמות הכי שנואה מבין שחקני ריאל מדריד. "בדרך חזרה למע'ראר נסענו ברחובות של ירושלים ואי אפשר היה שלא לחשוב על אחי שנהרג כמה קילומטרים מהמקום שבו היינו עם ראמוס. לפני חודש סידרו לי מהמשטרה לעלות להר הבית תחת אבטחה ולהיות במקום שבו אחי נשם את הנשימות האחרונות שלו. הפעם כמובן לא נסענו לשם, אבל בלב היינו איתו במקום שבו הוא נמצא".

אתה מחכה ליום שבו ראמוס יגדל ותספר לו הכל?

"ראמוס עוד תינוק אבל יבוא היום שבו הוא ישמע הכל על אחי הגיבור האיל סתאווי. אני מחכה ליום שבו אספר לו איזה אבא היה לו. איזה גבר שבגברים היה אבא שלו שכל כך רצה להגשים את החלום הזה לפגוש את האליל שלו על מגרש הכדורגל, אבל מעולם לא יגשים את זה. גם המפגש הזה לא מנחם את הכאב, אבל הוא קצת מקל עלינו שעמדנו במשימה האחרונה".

האיל סתאוי שנהרג בפיגוע הירי בהר הבית עם בנו התינוק. 14 ביולי 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
לא זכה לפגוש את ראמוס בעצמו. האיל סתאווי ז"ל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
סרחיו ראמוס עם בני משפחתו של האיל סתאווי ז"ל. פייסבוק, אתר רשמי
סרחיו ראמוס עם בני משפחתו של האיל סתאווי ז"ל/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully