וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: ירושלים מחפשת נקמה בנהריה, חולון מגיעה לדרייב אין

7.10.2017 / 13:40

עונת 2017/18 בליגת העל תצא לדרך בעין שרה כשהמפסידה בגמר גביע ווינר תארח את האלופה (19:00, ספורט 5). הפועל תל אביב מול הקבוצה של דן שמיר (21:00, ספורט 5). בני הרצליה מחכה לעירוני נס ציונה

one

משחקי ליגת העל לעונת 2017/18 ייצאו מחר (ראשון) לדרך עם שלושה משחקים במסגרת המחזור הראשון של הליגה. במוקד משחקי המחזור יעמוד המפגש המסקרן בדרייב אין בין הפועל תל אביב של דני פרנקו, להפועל חולון המעניינת של דן שמיר. האלופה הפועל ירושלים, אחרי ההפסד ברבע גמר גביע ווינר, תפתח את הליגה במשחק חוץ נגד אותה קבוצה שניצחה אותה, עירוני נהריה, שמגיעה אחרי שבוע עמוס שנגמר בהפסד מאכזב בגמר. בני הרצליה, עם הראש במשחק האחרון במוקדמות היורופקאפ ברביעי, תארח את עירוני נס ציונה, שמעולם לא ניצחה משחק פתיחה בליגת העל.

עוד בנושא:

מסיוט לחלום: הדברים שיכולים להפוך את עונת הכדורסל לגדולה
שחקן זר אמיתי, או שם שהמצאנו? חידון ליגת העל בכדורסל

seperator

עירוני נהריה - הפועל ירושלים (19:00, ספורט 5)

הקבוצה המפתיעה של גביע ווינר מגיעה לסיום השבוע הקשוח שעובר עליה במשחק הפתיחה של העונה. נהריה תשלים במשחק נגד ירושלים ארבעה משחקים בשבעה ימים, כשבצוות המקצועי החליטו שלא להעמיס על השחקנים באימונים מאז ההפסד למכבי תל אביב בגמר שלשום. בצד המקצועי בנהריה היו מאוד מרוצים מהיכולת של הזרים אלכס יאנג וקורי וובסטר במהלך גביע ווינר, ויודעים שבירושלים יבואו לשים עליהם את הדגש כדי לעצור אותם. שתי מפתחות חשובים עבור הסגולים יהיו העבירות של עוסמאן דראמה, שבילה דקות ארוכות על הספסל נגד מכבי תל אביב בגללן בחמישי, ופתיחת המשחק, כשבצוות המקצועי רוצים להמנע מכניסה לבור כפי שהיה במשחקים נגד ירושלים ומכבי תל אביב. "יש לנו אנרגיה, ותהיה לנו עוד אנרגיה. משחק ראשון של העונה לפתוח אותו בבית מול הקהל הביתי שלנו, זה מה שאנחנו מחכים לו", אמר יפתח זיו בהתייחסו למשחק, "לא ידענו לאן נגיע בטורניר הזה, הגענו לכל משחק מחדש, ניצחנו פעמיים וחבל שלא ניצחנו עוד משחק".

בניגוד להפתעה הנעימה שעירוני נהריה סיפקה השבוע, הפועל ירושלים הייתה המאכזבת הגדולה של גביע ווינר, עם משחק לא משכנע והפסד כבר ברבע הגמר לסגולים באולם בחולון. הקבוצה של פוטיס קציקאריס הובילה בבטחה במחצית הראשונה נגד נהריה, אלא שמחצית שנייה רעה מאוד שלהם אפשרה ליריבה להפוך את התוצאה ולהדיח את ירושלים מהמפעל הראשון של העונה. ירושלים יוצאת לעין שרה כשברקע פתיחת היורוקאפ, המפעל שבעיני רבים מאנשיה חשוב יותר מהליגה בשלב הזה של העונה, אך בשל ההפסד לנהריה בשבוע שעבר, במועדון מגיעים מלאי מוטיבציה לנקמה ורצון להתחיל לפחות את הליגה ברגל ימין. אלן אומיץ', שהיה מאכזב במשחק הפתיחה, ינסה להוכיח שהוא יכול להסתדר בליגת העל, ליגה שבה שחקני הפנים נמוכים ממנו בהרבה. איגור מאיור לא יהיה בסגל ירושלים. מאמן האדומים פוטיס קציקאריס אמר: "הם הראו שהם קבוצה טובה, הם היו בגמר ושיחקו טוב. היא קבוצה מאוזנת, חזקה ומסוכנת. היא משחקת באולם הביתי שלה ונצטרך לעשות עבודה נהדרת כדי לנצח. מבחינה הגנתית, נצטרך להיות אגרסיביים יותר ולשחק אחד על אחד טוב יותר, לעזור אחד לשני, לסגור לריבאונד. אני מקווה שהקבוצה תגיב ותפתח טוב את הליגה ועם ניצחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלכס יאנג שחקן עירוני נהריה מול בר טימור שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ההפתעה של גביע ווינר. יאנג מול טימור/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל חולון (21:00, ספורט 5)

עוד עונה של הפועל תל אביב נפתחת עם ציפיות רמות. אחרי האכזבה הקשה אשתקד, האדומים חיזקו את הסגל בצורה מרשימה כשצירפו את הזרים טייווין מקי ומאט האוורד, והישראלי המוביל רפי מנקו, אל הצוות הטוב מהעונה שעברה. דני פרנקו שעומד על הקווים יודע שעוד עונת כישלון של הפועל תל אביב לא באה בחשבון, והשנה האדומים יהיו חייבים להגיע לפיינל פור. אחרי ההפסד הדרמטי בדרבי בגביע ווינר בשבוע שעבר, היו חששות לגבי כשירותם של שלושת הזרים, אך הם יעמדו לרשותו של דני פרנקו, כמו גם ג'רל מקניל, שנחת רק אמש בישראל, יערוך היום אימון בכורה ויעבור בדיקות רפואיות. למרות זאת, ההערכות הן שפרנקו יבחר שלא לשתפו מאחר ולא ערך כל הכנה עם הקבוצה, ולא התאמן בכלל בחודש האחרון. מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו שלח מסר לאוהדי הקבוצה לקראת המשחק: "אנחנו מצפים לפתיחת העונה. המשחק הוא תחילתה של דרך ארוכה, וברורה לנו הגישה שצריכה להוביל אותנו בדרך הזו. אנחנו צריכים אתכם איתנו מחר כמו תמיד, ברגעים הטובים יותר והטובים פחות כי אנחנו כאן בשליחותכם. מצידנו נקריב אחד עבור האחר וננסה לעשות אחד את השני טובים יותר על מנת להיות קבוצה מצליחה".

ההפסד לגלבוע/גליל ברבע גמר גביע ווינר הגיע בזמן לא טוב עבור אנשי הפועל חולון, שבוע בלבד לפני פתיחת העונה הן במסגרת המקומית והן במסגרת ליגת האלופות. חולון נראתה לא טוב, ולמרות קאמבק ברבע הרביעי, יצאה עם הפסד מול הקהל הביתי שלה. בקבוצה רוצים לפתוח את העונה ברגל ימין, ויודעים שהגרלת המשחקים שמחכה להם לא עושה עמם חסד, שגם הפועל תל אביב וגם מורסיה הספרדית, הן שתי קבוצות איכותיות. לרשותו של דן שמיר יעמוד סגל מלא. "מוכנים לצאת לדרך במשחק חוץ מאתגר ומעניין בדרייב אין", אמר שמיר לקראת המשחק, "ברור לנו שנצטרך להיות קשוחים ולשחק ביחד". גיא פניני הוסיף: "נרגש וגאה לפתוח עונה בהפועל חולון, עונה שאני מקווה שתהיה עבורנו מוצלחת ומיוחדת. יוצאים למשחק מול יריבה טובה במגרש קשה, נצטרך לשחק חכם ואינטנסיבי לאורך 40 דקות כדי להתחיל עונה עם ניצחון".

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האדומים רוצים לחזור לצמרת. פרנקו/ברני ארדוב

בני הרצליה - עירוני נס ציונה (19:45, פריצות בספורט 5)

הקבוצה של מיקי גורקה פותחת עונה בליגת העל אחרי שלושה משחקים במוקדמות היורופקאפ ולפני המשחק החשוב באמת, ביום רביעי נגד פורטו בחוץ, בו ינסו להבטיח את עלייתם לשלב הבתים של המפעל. בהרצליה היו מאוכזבים מהמשחק הביתי נגד הפורטוגלים, בעיקר לאור העובדה שכבר הצליחו להפוך את התוצאה בדקות הסיום אך עדיין יצאו עם הפסד. למרות חשיבות המשחק באמצע השבוע, בהרצליה ממוקדים במשחק נגד נס ציונה, ומקווים שהעובדה שלא פחות מארבעה שחקני רוטציה כשירים ממשיכים מהעונה שעברה, יעזור להם בפתיחת עונה טובה גם במסגרת המקומית. אור לאומי צפוי להמשיך להעדר.

שנה וחמישה חודשים אחרי שירדה לליגה הלאומית, עירוני נס ציונה חוזרת לליגה הראשונה בתקווה לשבור את הנתון הלא מעודד שאומר כי הפסידה את כל משחקי הפתיחה שלה בשנים שלה בליגת העל. הכנה לא פשוטה עברה על נס ציונה - שלושה שחקנים בכירים סבלו מפציעות - דקוואן קוק קרע את הרצועה הצידית ויחזור רק בחודש הבא כשאת מקומו בינתיים תופס ג'רמיין ביל ששב לקבוצה באופן זמני, גולן גוט חזר פצוע מהנבחרת האולימפית וחזר להתאמן לפני שבועיים, ואלישי כדיר נקע את הקרסול תוך כדי ההכנה ופספס חלק משמעותי ממשחקי ההכנה. עם גוט וכדיר, והזרים המבטיחים גארי בראון, טאליב זאנה וג'רון ג'ונסון, ינסה נדב זילברשטיין לשנות את הרקורד במשחקי הפתיחה. לפחות כ-200 אוהדים כתומים צפויים להגיע לדחוף את הקבוצה במשחק באולם היובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully