וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ורז'י בסט: כך ז'אורז'יניו הפך לג'וקר ההתקפי של בית"ר ירושלים

2.10.2017 / 13:30

את סכנין הוא עזב בטריקת דלת אחרי סכסוך מתמשך, בבית"ר כבר התחילו לתהות האם הוא בכלל מתאים לרמה. אבל מרגע שז'אורז'יניו החל להרגיש בנוח, הוא הפך לכלבויניק הכי חשוב של ההתקפה הטובה בליגה. הערב הוא פוגש את האקסית לקרב טעון

יח"צ - חד פעמי
כשהציעו לו חוזה חדש בסכנין, הוא אמר: "גם אם יתנו לי מיליון יורו או ימכרו את כל העיר, אני לא נשאר"

הרגע בו בני סכנין סירבה למכור את ז'אורז'יניו למכבי חיפה בחלון ההעברות בינואר בעונה שעברה היה נקודת המפנה ביחסים בין המועדון לשחקן. בסכנין חשבו שייהנו מז'אורז'יניו בחצי השנה שנותרה ובמקביל יחתימו אותו על חוזה חדש, אך לא הבינו כי מבחינתו של השחקן הפור נפל ולא רק שהוא החליט לעזוב בסיום העונה, אלא הוא איבד גם כל חשק לשחק במדיה. כדי להמחיש את התחושות של הג'ינג'י באותם הימים צריך רק להיזכר בתשובה שנתן לכל מי שרצה לשמוע בנוגע לחוזה החדש שהוצע לו מסכנין, כשאמר: "גם אם יתנו לי מיליון יורו לעונה או ימכרו את כל העיר, אני לא נשאר".

ז'אורז'יניו, או ז'ורז'י כפי שמכנים אותו, הגיע לסכנין להתרשמות בקיץ לפני יותר משנתיים. המאמן אלי כהן התלהב, אך לקח זמן עד שהנהלת סכנין אישרה את צירופו לאחר יותר מחודש בו נבחן. מרגע שחתם, הקשר החל לפרוע שטרות והפך לשחקן המוביל של הקבוצה. כבר לאחר עונה אחת היו לסכנין הצעות על השחקן, אך היא סירבה לשמוע. בינואר של העונה שעברה מכבי חיפה היתה הרצינית ביותר, כשהגישה הצעה בגובה שני מיליון שקל והעברה של שלושה שחקנים. בחיפה היו בטוחים שהעסקה תצא לפועל, אך אבו יונס חזר לאחר יממה והודיע להם כי החליט שלא לשחרר את השחקן עד לתום העונה.

עוד בנושא:

21:00, ספורט 5: בית"ר מתארחת אצל סכנין, קלטינס בספק
בני בן זקן הוצג כמאמן לקראת המפגש מול סכנין: "בשל ומוכן"
בבית"ר מסבירים את המינוי: "לא רצינו בובה עם תעודת פרו"

ז'אורז'יניו שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
רצה לעזוב בכל מחיר. ז'אורז'יניו/ברני ארדוב
טביב היה חשדן בנוגע לז'אורז'יניו, ואמר לכל הסובבים אותו: "הוא הזר הכי טוב בארץ אחרי וואקמה, אז למה מכבי תל אביב ובאר שבע לא שמות עליו יד?"

החל מאותה נקודה ז'אורז'יניו שינה פאזה. בשל סדרת פציעות ומוטיבציה מופחתת, היכולת החלה לרדת באופן דרסטי. זה הגיע למצב בו באיזשהו שלב אברהם פאס פנה לחבר ההנהלה חאלד דוכי ותהה באוזניו מדוע ז'אורז'יניו לא מתאמץ ולא משקיע ועדיין פותח באופן קבוע בהרכב של אבוקסיס. אבוקסיס נפגע מהמהלך של פאס והשעה אותו מהקבוצה, בעוד ז'אורז'יניו ירד לספסל.

בשלב הזה הקשר כבר היה במצב של תחילת הנתק מסכנין. ז'אורז'יניו לא בחור טיפש, אך בשלב מסוים הוא החליט שאם סכנין לא התייחסו כשהתחנן להתקדם, אז גם הוא לא נותן כבוד. כשהתראיין למקומונים בירושלים לקראת המשחק של סכנין מול בית"ר, אמר שהוא רק מחכה לטלפון מאלי טביב כדי להגיע לבירה. בכל הזדמנות הוא הבהיר שלא ימשיך בסכנין ושהוא רוצה להגיע לירושלים בשנה הבאה. עבור סכנין ואוהדיה לא היה כואב מזה, אך את ז'אורז'יניו זה לא עניין.

הנתק בין הצדדים החריף לקראת סוף העונה, טהקשר הפצוע כבר בכלל לא הגיע לאימונים ומשחקים. גם אם הצדק היה עם סכנין, יש רגעים שמועדון צריך לדעת לוותר ולהבין שלא ירוויח כלום מלהשאיר שחקן בכוח.

בסיום העונה המו"מ עם בית"ר עבר לשלב מעשי. אלי טביב היה חשדן. הוא אמר לכל הסובבים אותו: "הוא הזר הכי טוב בארץ אחרי וואקמה, אז למה מכבי תל אביב, באר שבע או חיפה לא שמות עליו יד?". טביב חשש מפציעה או צרה אחרת שמסתתרת מאחורי הרלעים ועשה עשרות טלפונים לפני שהחתים את הברזילאי. כשנפגש לסכם איתו על החוזה, שאל טביב את הקשר לאן הוא מאמין שבית"ר יכולה להגיע השנה וז'אורז'יניו ענה: "רק אליפות. לא באתי בשביל מקום שלישי, באתי בשביל לקפוץ עם המועדון הזה עוד שלב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב עם ז'אורז'יניו. ברני ארדוב
עשרות שיחות טלפון. טביב עם ז'אורז'יניו/ברני ארדוב
חלק מהשחקנים כבר החליטו שז'אורז'יניו לא מתאים לבית"ר וסיפרו כי הוא מתקשה לעשות אפילו דאבל פס

החודשים שבמהלכם ז'אורז'יניו הוריד הילוך בסכנין נתנו את אותותיהם באימונים הראשונים כשחקן בית"ר. הוא לא היה בכושר, סבל מרגישות בשריר מספר פעמים והציג יכולת מאכזבת. בבית"ר התעקשו להכניס אותו למשבצת שפינה דן איינבינדר במרכז השדה, מה שלא ממש עבד משום שמדובר בשני שחקנים שונים לגמרי. ז'אורז'יניו הוא שחקן שיודע "לעבוד" במרכז השדה, אבל עיקר הכוח שלו הוא בחטיפות, משחק מעבר ויציאה מהירה מהמקום ולא בהנעת כדור בקישור. בתחילת הדרך ניסו לשלב אותו במשבצת של הקפטן לשעבר וזה נראה רע באימונים. חלק מהשחקנים כבר החליטו שהוא לא מתאים לבית"ר וסיפרו כי הוא מתקשה לעשות דאבל פס באמצע. במשחקים במסגרת האירופית, שרון מימר העדיף את יוסי בניון על פניו, כי הרגיש שהוא סומך עליו הרבה יותר בכל הקשור לשקט במרכז השדה והנעת כדור.

אבל זה היה נכון רק להכנות ולמשחקים באירופה. לאט לאט הקשר החל להוריד חלודה ולהיכנס לעניינים. אם את ההכנה, אירופה וגביע הטוטו הוא העביר בצליעה, את הליגה הוא פתח בסערה. היכולת לא תמיד הייתה מזהירה, אך ממשחק למשחק הוא נראה טוב יותר. עד כה, הוא היה מעורב בחמישה שערים בחמישה משחקים. שלושה שערים, בישול לאיתי שכטר נגד מכבי תל אביב וסחיטת העבירה שהביאה לשער של קלאודמיר נגד קרית שמונה. סביר להניח שבבית"ר קונים את הסטטיסטיקה הזאת עם מעורבות שלו בשער בכל משחק עד לתום העונה. אם לא די בכך, ז'ורז'י החל להוסיף ממשחק למשחק את כוח הפריצה שלו שמשדרג משמעותית את החלק הקדמי של הקבוצה. בעונה שעברה היו אלה איתי שכטר ועידן ורד שסיפקו את המספרים, אבל העונה צלע שלישית כמו ז'אורז'יניו הופכת את התקפת בית"ר למאיימת יותר.

קלאודמיר שחקן בית"ר ירושלים עם ז'אורז'יניו. ברני ארדוב
איתו, ההתקפה קטלנית. ז'אורז'יניו עם קלאודמיר/ברני ארדוב
השבוע הוא אמר: "יש לי סנטימנטים רק לשער שאבקיע ולניצחון. רק בית"ר מעניינת אותי"

בבית"ר ז'אורז'יניו מתפקד ככלבויניק בקישור ובהתקפה. הוא משחק בשלישיית הקישור, בכנפיים וגם כחלוץ כשצריך. הוא הבקיע שער אחד מעמדת הקישור, שער אחד כששיחק בכנף ושער אחד כחלוץ. במשחק האחרון נגד קרית שמונה, עידן ורד עבר למרכז המגרש והברזילאי לאגף ימין, כשהם מחליפים מקומות אחת לזמן מה. בהתקפה הוא כבר מועדף כחלוץ מחליף לשכטר לפני אנתוני וארן. כלבויניק של החלק הקדמי.

לז'אורז'יניו חוזה לשלוש שנים עם הבטחה שכאשר תהיה הצעה מליגה בכירה ביבשת, בית"ר לא תעמוד בדרכו. הוא מבחינתו בכלל לא מסתכל רחוק. נכון לעכשיו, הוא רק רוצה להתקדם עם בית"ר ירושלים ולזכות בתארים בשנה-שנתיים הקרובות ורק אז לראות אם יש לו מה לחשוב הלאה על אירופה. שחקנים שאלו אותו השבוע אם יש לו סנטימנטים לסכנין לקראת המשחק והוא ענה: "יש לי סנטימנטים רק לשער שאבקיע ולניצחון, רק בית"ר ירושלים מעניינת אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully