וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורמוט, זהבי וזיכרון נשכח מהאינטרטוטו: הניצחונות הבודדים בצ'כיה

28.9.2017 / 13:00

28 מפגשים, 19 הפסדים והפרש שערים 56:26 - זה מה שקורה לקבוצות ישראליות כשהן פוגשות יריבות מצ'כיה וחוות פחד משתק. ובכל זאת, נזכרנו בהברקות של ורמוט, בנס של מכבי תל אביב ובהיסטוריה של אשדוד כדי לתת השראה להפועל באר שבע

עריכת וידאו:ניר חן

רק ארבעה מקומות מפרידים בין הכדורגל הצ'כי לכדורגל הישראלי בדירוג הקבוצות של אופ"א. ארבע מקומות, ובכל זאת במפגשים הישירים בין הקבוצות מתגלה עליונות ברורה של הצ'כים. הם פיזיים הרבה יותר, משחקים כדורגל שמבוסס בעיקרו על יעילות והסגנון האנגלי העתיק שלהם מותיר בדרך כלל את הקבוצות שלנו ללא תשובות.

נבחרת ישראל הפסידה פעמיים במשחקי ידידות בצ'כיה (4:1 בשנת 2000, 2:1 לפני חמש שנים), אבל הנתונים העגומים באמת מגיעים מהמשחקים הרשמיים ברמת המועדונים. שימו לב לזה: ב-14 מפגשים במסגרות של אופ"א, הקבוצות הישראליות ניצחו רק פעמיים והפסידו תשעה משחקים. אם נוסיף גם את מפעל האינטרטוטו עליו השלום, נגיע לארבעה ניצחונות ב-28 משחקים (רק אחד בבית - מכבי נתניה עם 1:2 על ספרטה פראג באינטרטוטו ב-1994) ולא פחות מ-19 הפסדים. הפרש השערים המצטבר ב-28 המפגשים הללו עומד על 56:26.

הפועל באר שבע כבר ביקרה בצ'כיה בעונה שעברה, גם כן בשלב הבתים של הליגה האירופית, והשאירה שם את הנקודות עם הפסד 2:0 לספרטה פראג. כדי לתת לה בכל זאת תקווה לקראת המפגש עם ויקטוריה פלזן, חזרנו לשלושת הניצחונות של קבוצות ישראליות על אדמת צ'כיה.

עוד בנושא:
הערב: ויקטוריה פלזן - הפועל באר שבע (20:00, ספ' 4 ו-ספ' 5)
צרות בהפועל באר שבע לקראת פלזן: חיימוב פצוע, גורש צפוי לפתוח
פרשת שיר צדק מאיימת להטיל צל כבד על הפועל באר שבע
אלונה ברקת הודיעה: חומרים אסורים בדמו של שיר צדק
הפועל באר שבע תבדוק במעבדה את כל התוספים שניתנו לצדק

בורק דוצ'קאל שחקן ספרטה פראג (שמאל) מול מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע. AP
להפועל באר שבע כבר הייתה חוויה צ'כית אחת לא נעימה בעונה שעברה/AP

23 ביוני 2002, סיבוב ראשון באינטרטוטו: ברנו - מ.ס. אשדוד 5:0

אלישע לוי הביע חשש לפני המשחק מול היריבה הצ'כית העדיפה (פי ארבעה ביחסי ההימורים), והסיכויים של אשדוד לעבור שלב בבכורה האירופית שלה גם כך לא היו גבוהים לאור העובדה שאופ"א אסרה לארח בישראל בשל המצב הביטחוני ולרשות המאמן עמד רק זר אחד (בלגויה מילבסקי). אבל על המגרש זה היה טיול קל וניצחון ישראלי היסטורי על אדמת צ'כיה. חנן פדידה פתח את חגיגת השערים ואז גם סחט פנדל ואדום מהשוער המקומי. הקפטן אלון חזן החמיץ מהנקודה הלבנה, אך המשיך את הריבאונד פנימה, דוד רביבו מצא גם הוא את הרשת, חזן השלים צמד ומשה אוחיון קינח עם כדור חופשי. הגומלין בסופו של דבר נערך בסלובקיה והסתיים ב-1:1.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דוד רביבו שחקן מועדון ספורט אשדוד (ברני ארדוב). ברני ארדוב
בכורה אירופית, ניצחון ישראלי ראשון בצ'כיה. דוד רביבו/ברני ארדוב

20 באוגוסט 2009, פלייאוף הליגה האירופית: טפליצה - הפועל תל אביב 2:1

שני מבצעים אישיים של גילי ורמוט עשו את ההבדל עבור האדומים במשחק החוץ שלא התעלה לרמה גבוהה. הקשר סחט פנדל בדקה ה-74, אותו ניצל השוער וינסנט אניימה כדי להעלות את הפועל תל אביב ליתרון, ובדקה הרביעית של תוספת הזמן, חמש דקות אחרי השוויון של טפליצה, פרץ מצד ימין וכבש מזווית קשה כדי להכריע את המשחק ולגרום גם לאלי גוטמן לצאת מגדרו על הקווים. שחקני הפועל תל אביב הודו כי התקשו מול העליונות הפיזית של הצ'כים, אך כאמור שתי הברקות הספיקו כדי להגיע עם תוצאה מצוינת לארץ ולהשלים את העבודה בגומלין עם 1:1.

וואליד באדיר קפטן הפועל תל אביב מברך את כובש השער גילי ורמוט. AP
ידע למי להודות. וואליד באדיר חוגג עם גילי ורמוט בטפליצה/AP

5 באוגוסט 2015, מוקדמות ליגת האלופות: ויקטוריה פלזן - מכבי תל אביב 2:0

באותו ניצחון של הפועל תל אביב בטפליצה, ערן זהבי נכנס כמחליף והיה מעורב בשער המכריע של ורמוט בתוספת הזמן. שש שנים לאחר מכן, הוא לקח את מכבי תל אביב על גבו לשלב הבתים של ליגת האלופות, כולל צמד שקבע מהפך פנטסטי בדרך לפלייאוף על חשבון ויקטוריה פלזן. הצ'כים ניצחו 1:2 בישראל והיו משוכנעים כי הניסיון שלהם יספיק כדי לשמור על היתרון. אלא שבדקה ה-74 דור מיכה נכנס כמחליף, זהבי הוסט לעמדת החלוץ והמשחק השתנה. בדקה ה-76, זהבי סחט פנדל ודייק מהנקודה הלבנה. שבע דקות לאחר מכן, יובל שפונגין בישל מימין וזהבי בנגיעה אחת ירה פנימה בעוד רגע של ווינריות. חואן פאבלו דאג לשמור על הניצחון עם הצלה בתוספת הזמן ובמכבי תל אביב הגדירו את הניצחון כ"נס".

הפועל באר שבע מסוגלת לייצר אחד משלה?

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי. מכבי תל אביב, אתר רשמי
נס, לא פחות. ערן זהבי לאחר המהפך בפלזן/אתר רשמי, מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully