וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע תבדוק במעבדה את כל התוספים שניתנו לשיר צדק

27.9.2017 / 7:01

פרשת הבלם מסעירה את האלופה ושחקניה בצ'כיה: "כולם בהלם". בקבוצה יבדקו מה כללו הרכיבים שמכילים התוספים שניתנו, השחקנים וידאו אצל הצוות הרפואי והתזונאי לגבי תוספים שקיבלו. הבלם שנבדק נגד בשיקטאש ועבר את הבדיקה בהצלחה, יישפט על ידי אופ"א והדבר מעורר פסימיות

עריכת וידאו:ניר חן

1. פרשת שיר צדק העסיקה את הפועל באר שבע כבר כמה ימים מאחורי הקלעים, אך אתמול (שלישי), משחשפה אותה הבעלים של המועדון אלונה ברקת, היא הפכה לדבר היחיד עליו מדברים באלופה. לוואלה! ספורט נודע שבמועדון החליטו לשלוח באופן מיידי את כל תוספי המזון שניתנו על ידי הצוות הרפואי והתזונאי של הקבוצה למעבדה לבדיקת הרכיבים הקיימים בהם. בבאר שבע רוצים לבחון האם בתוספי המזון שניתנו יש רכיב אסור ואם ימצאו שכן, ישוו לראות האם מדובר ברכיב שמהווה חשש בבדיקה של הבלם. בקבוצה לוקחים ברצינות את הבדיקה והתקווה הגדולה היא שלא יימצאו חומרים אסורים. במקביל, גם בהתאחדות לכדורגל ישלחו את כל תוספי המזון שניתנים בנבחרת ישראל לבאר שבע כדי שיוכלו לבדוק גם אותם. בהתאחדות ובנבחרת הבהירו לאנשי באר שבע שישתפו איתם שיתוף פעולה מלא.

עוד בנושא:

אלונה ברקת: "חשש כי שיר צדק השתמש ברכיב בתוסף תזונה אסור"
שיר צדק לא יוזמן לנבחרת ישראל, בב"ש בודקים אם קיבל תוספים במדיה

שחקן הפועל באר שבע שיר צדק עם מאמנו ברק בכר. צילום: ברני ארדוב, ברני ארדוב
באר שבע מגיבה מהר. צדק עם בכר/ברני ארדוב, צילום: ברני ארדוב

2. גם השחקנים שנמצאים בצ'כיה לקראת המשחק עם ויקטוריה פלזן דיברו רק על הנושא הזה מאז הנחיתה. מסיבת העיתונאים של צדק התקיימה בזמן שהשחקנים היו על המטוס בדרך לצ'כיה אך הם יודעו על העניין כמה שעות לפני. "כולם בהלם מוחלט", אמר שחקן בקבוצה. "זה הדבר היחיד שכולם מדברים עליו. אף אחד לא יודע באמת איך לעכל את זה".

בקבוצה מקווים שסוגיית צדק לא תשפיע על השחקנים במשחק נגד פלזן. "מי שמכיר את שיר יודע שהוא האחרון שייקח משהו אסור", סנגר אחד השחקנים. "אם הוא לקח משהו אסור זה רק כי מישהו בקבוצה או בנבחרת נתן לו ואמר לו שזה מאושר".

השחקנים חששו בהתחלה שמא גם הם נטלו את התוסף עם הרכיב האסור. אחת הסברות שעלתה בקרב חלק מהם היא שייתכן וכדורים שקיבלו מהתזונאית של הקבוצה בפיקוח הצוות הרפואי המשמשים לשריפת שומן השפיעו, אך נרגעו לקבל תשובה שהדבר מאושר. "אף אחד לא יודע עדיין מאיזה תוסף זה אולי הגיע", קבע שחקן אחר, "יבדקו את זה ויעדכנו אותנו. אנחנו רגועים וסומכים על הקבוצה. כולם מאחורי שיר והוא יודע את זה". גם מאור בוזגלו, חברו לשעבר של צדק, הביע תמיכה בשחקן ברשתות החברתיות.

עוד באותו נושא

אלונה ברקת: "חשש כי שיר צדק השתמש ברכיב בתוסף תזונה אסור"

לכתבה המלאה

3. בימים האחרונים, מאז קיבל צדק את ההודעה מראשי המועדון, ניסו בבאר שבע לבנות תוכנית עבודה בניהול המשבר שנוצר. בקבוצה יחכו לתשובות המבחנה השנייה שיינתנו בעוד כמה ימים ואז יוחלט אם יהיה צורך בקו משפטי. עד אז, במועדון מקווים לקבל את התשובות מבדיקות המעבדה שהקבוצה תקיים.

לפני כשבועיים קיימו בהתאחדות כנס רענון בנוגע לתקנות בנושא זה כאשר רופא המועדון ייצג את הפועל באר שבע בכנס. גורם במחלקה המשפטית של ההתאחדות סיפר על העניין מהנקודה המשפטית, מה שלא לא משדר אופטימיות לגבי מצבו של צדק. "בדרך כלל המבחנה השנייה זהה לזו הראשונה", קבע אותו גורם, "כך מוכיחה הסטטיסטיקה בבדיקות מסוג זה. אם לא יהיה שינוי, שיר צדק צפוי לעונש כבד, כנראה של שנתיים. במקרים האלה אופ"א מחמירה וכמעט אף טענה לא מסוגלת לשכנע את ראשיה".

צדק צפוי להישפט בבית דין של אופ"א ולא כמו במקרה מהראן לאלה, בהתאחדות לכדורגל. העובדה שנבדק במשחק במסגרת אירופית מביאה לכך שהצד שיטען לכתב האישום יהיה אופ"א, והדיון יתקיים במוסדותיה.

שחקן הפועל באר שבע, שיר צדק. ברני ארדוב
" במקרים האלה אופ"א מחמירה וכמעט אף טענה לא מסוגלת לשכנע את ראשיה". צדק/ברני ארדוב

4. ועם כל הכבוד לכל ההשלכות הקבוצתיות, הנפגע העיקרי מכל הפרשה הוא כמובן צדק בעצמו. באופ"א כבר הבהירו שבעניינים מסוג זה אין עונשים קבוצתיים אלא אישיים בלבד, כך שבאר שבע לא תאבד נקודות או תיקנס, בעוד צדק עעלול להיפגע קשה מבחינת הקריירה שלו אם אכן יספוג הרחקה לשנתיים או יותר. השחקן עצמו היה בהלם גם כן מהעניין. אם אכן יימצא רכיב אסור, הרי שמדובר במשהו חדש יחסית, שככל הנראה נלקח בחצי השנה האחרונה, משום שצדק עבר בדיקה דומה בפברואר השנה.

לוואלה! ספורט נודע שבמשחק נגד בשיקטאש, במסגרת 32 האחרונות של הליגה האירופית, צדק נבחר גם כן בהגרלה ועבר בדיקת חומרים אסורים בהצלחה. "לא שיר ולא הקבוצה מתעסקים כרגע במה יקרה אם", מסר גורם המקורב לשחקן ולראשי המועדון. "כרגע מתמקדים בקיים. אם בעתיד יצטרכו לחשוב על החוזה שלו והמשך הקריירה זה יהיה בשיתוף פעולה בין הצדדים".

עו"ד אפרים ברק, מומחה למשפט וספורט בינלאומי, מדבר על ממצאי הבדיקה שעבר הכדורגלן שיר צדק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully