וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד בחושך, וקרלו: אנצ'לוטי סופג ביקורת קשה בבאיירן מינכן

27.9.2017 / 12:30

מולר דיבר נגדו בצורה חריגה, רובן וריברי עושים שרירים וגם הומלס טען שהטקטיקה מול וולפסבורג לא הייתה נכונה. לכל זה צריך להוסיף את היכולת הלא טובה של הבווארים, ביקורת קשה בעיתונות ואת השם יוליאן נאגלסמן ואפשר להבין למה המשחק מול פ.ס.ז' כל כך חשוב לאיטלקי

אימג'בנק GettyImages

"אני לא יודע בדיוק אילו איכויות המאמן רוצה לראות, אבל כנראה שהאיכויות שלי הן לא 100% מה שהוא דורש". זה מה שאמר תומאס מולר על קרלו אנצ'לוטי אחרי שלא פתח ונכנס רק בדקה ה-73 כמחליף ב-0:2 של באיירן מינכן מול ורדר ברמן במחזור השני בבונדסליגה. "ניסינו לתכנן את המשחק עם שימוש בשטחים נרחבים ולהחזיק יותר בכדור באמצע", אמר אנצ'לוטי בתגובה, "בגלל זה תומאס לא פתח. הוא נכנס במחצית השנייה ושיחק טוב".

הטרונייה הזו של מולר הייתה די נדירה. קשר באיירן מינכן ונבחרת גרמניה הוא לא אחד שנוטה לביקורת ציבורית וכמעט שלא פצה פה כשפפ גווארדיולה השאיר אותו בחוץ במשחקים גדולים בליגת האלופות בעונות שעברו. מולר בן ה-28, שנמצא במועדון מאז שהיה בן 11, הוא גם לא אחד שנוטה לספק ציטוטים זועמים או כותרות מפוצצות. לפחות לא אם לשפוט על פי הקריירה שלו עד כה. כנראה שהספסול שלו באמת עצבן אותו אם בחר להגיב כמו שהגיב. מה שברור זה שהדברים של מולר סימנו גם לשחקנים אחרים את הדרך: הסכר נפרץ.

מאטס הומלס, עוד אחד שגדל בנוער של באיירן וחזר אליה מדורטמונד בשנה שעברה, גם לא ידוע כמי שנוהג לבקר את הקבוצה שלו או את המאמן בפומבי. זה לא הפריע לו להגיד: "היינו ממוקמים בצורה לא נכונה מבחינה טקטית הלילה, זה פשוט לא עבד בשבילנו" אחרי ה-2:2 הביתי מול וולפסבורג בשישי האחרון. לזה צריך להוסיף את העצבים של פרנק ריברי אחרי שהוחלף במהלך ה-0:3 מול אנדרלכט.

הקשר הצרפתי לקח את הזמן שלו עד שיצא וכשירד אל הספסל הוא נמלט מאנצ'לוטי והשליך את החולצה שלו בעצבים על הספסל. "יכול להיות שלפעמים הם לא מבינים, במקרה הזה ריברי, שביצעתי את החילוף לא בגלל ההופעה שלו - כי הוא היה טוב - אלא כי נותרו עשר דקות לסיום ורציתי לתת לו מנוחה", אמר אנצ'לוטי לאחר מכן, "אני לא מבין את התגובה הזו. הוא כעס, אולי הוא לא חשב על זה מספיק".

עוד בנושא

21:45: פריס סן ז'רמן - באיירן מינכן
דיווח: קונטה ואנצ'לוטי מועמדים להחליף את מונטלה במילאן בקיץ
קרויף, שחמט ואילן בכר: קיקה סטיין, המאמן המיוחד שניצח את ריאל מדריד

קרלו אנצ'לוטי מאמן באיירן מינכן. GettyImages
שחקנים פותחים עליו את הפה. קלרו אנצ'לוטי/GettyImages

אם התקרית הזו לא הספיקה לאנצ'לוטי, אז הגיע גם אריאן רובן והשחיל את הסכין קצת יותר עמוק אחרי שריברי פרסם פוסט התנצלות באינסטגרם ובטוויטר. ארבעה ימים אחרי ה-0:3 מול אנדרלכט, הגיע משחק מול מיינץ בו באיירן ניצחה 0:4 וריברי לא פתח בהרכב. רובן כבש את השער השני ורץ בטירוף אל הספסל כדי להתחבק עם ריברי בפעולה שסימנה לכולם: "אני עומד לצד פרנק". אחרי המשחק הודה ההולנדי: "זה היה סימן. הרבה דיבורים היו סביב החילוף של פרנק. הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו. אם אנחנו רוצים לזכות בתארים, אנחנו צריכים את ריברי".

רובן גם אמר שהוא משחק הכי טוב כתומאס מולר על המגרש ומפנה לו שטחים עם התנועה הבלתי פוסקת שלו. רובן וריברי, "רוברי", הם שניים מהשחקנים הוותיקים ביותר בבאיירן מינכן (ריברי הגיע ב-2007, רובן שנתיים לאחר מכן) ושניים משחקני הקישור הכי טובים בכדורגל העולמי בעשור האחרון. בתקשורת הגרמנית דיברו על כך ששניהם רוצים להבהיר שהם ראשונים בהיררכיה אחרי הפרישה של פיליפ לאהם וצ'אבי אלונסו הדומיננטיים והמנוסים.

בנוסף, רובן בן 33, ריברי כבר חגג 34 ושניהם חוו לצערם לא מעט פציעות. הם גם יודעים שלא נשארו להם עוד הרבה שנים בטופ של הכדורגל העולמי ושכל עונה עלולה להיות האחרונה וגם ההזדמנות האחרונה לזכות בכל התארים. בגלל זה לא באמת אכפת להם לעשות כל מה שצריך לעשות כדי לזכות בתארים כאלה, גם אם זה אומר להתחצף למאמן או לעשות כל פעולה אחרת שהם חושבים שתשפר את הסיכויים שלהם לזכות בתארים.

קרלו אנצ'לוטי מאמן באיירן מינכן עם פרנק ריברי. רויטרס
התקשה לקבל את החילוף. פרנק ריברי/רויטרס

מיכאל באלאק צייץ אחרי ה-2:2 מול וולפסבורג: "הומלס מבקר את הטקטיקה אחרי כמה שבועות מעוררי מחלוקת? מה קורה בחדר ההלבשה? קדימה קרלו". המאמן האיטלקי המעוטר בן ה-58 לא ידוע כמי שנכנס לתאקלים עם שחקנים, להפך: הטיקט שלו הוא של אדם נוח מאוד לבריות, אחד כזה שכל השחקנים מתים עליו. גם את זה אין לו בנקודת הזמן הנוכחית בבאיירן מינכן, במיוחד לא אחרי שהקבוצה איבדה חמש נקודות בשישה משחקי ליגה.

בתוך כל הברדק הזה, צריך כמובן גם לזכור את הדברים שאמר לבנדובסקי על העובדה שבאיירן לא מוציאה את סכומי הכסף ששאר הגדולות באירופה מוציאות. צריך גם לזכור שברקע כל הזמן קיים מאבק כוחות בצמרת המועדון בין היו"ר קרל היינץ רומניגה לנשיא אולי הנס, שככל הנראה גם משפיע על התפקוד של אנצ'לוטי ומידת הגיבוי שהוא מקבל מלמעלה. על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, ווילי סאניול הונחת כעוזר מאמן על אנצ'לוטי וכמובן שגם המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ' הגיע באותה צורה. שני דברים שפגעו עוד יותר בסמכות של האיטלקי.

דיטמאר המאן אמר לגבי המצב של אנצ'לוטי: "הוא הכלב הכי עני בבאיירן כרגע. באיירן לא מדברת בקול אחד. יש לי תחושה שמאבקי הכוח מנוהלים על גבו של המאמן. אין לו שום תמיכה מלמעלה, מה שהופך את העבודה שלו לקשה באופן קיצוני. בגלל זה באיירן הראתה הרבה פעמים יכולת מתחת לממוצע. אם השחקנים יודעים שלמאמן אין תמיכה מלמעלה, לכל אחד פתאום יש דעה. קבוצה יכולה להתפרק כך בתוך כמה ימים או שבועות". רומניגה עצמו נתן גיבוי לאנצ'לוטי בראיון שהעניק בשבוע שעבר ובו אמר: "אין לנו שום ביקורת על קרלו. לא קל למאמן לעבוד בבאיירן מינכן, צריך לתת לאזן הכול בצורה מוצלחת. אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, זה קרלו".

קרלו אנצ'לוטי מאמן באיירן מינכן עם חסן סליהמידז'יץ' מנהל ספורטיבי. GettyImages
המנהל המקצועי, חסן סליהמידז'יץ', הונחת על אנצ'לוטי/GettyImages

בבאיירן, כמו בבאיירן, הלחץ התקשורתי הוא היסטרי וכל תיקו כזה מול וולפסבורג גורר מהומת אלוהים. כשאנצ'לוטי נשאל לגבי הלחץ הזה, הוא ענה את התשובה המוכרת לפיה הוא אינו בלחץ כי הוא לא מבין גרמנית ולכן לא קורא או שומע את מה שנכתב או מדווח עליו ועל הקבוצה שלו באמצעי התקשורת. בהזדמנות אחרת הוא הזמין את כל "מומחי הכדורגל לארוחת צהריים, בה הם יוכלו להסביר לי על טקטיקה ונקיים שיחות בונות".

אחד היחידים שיצאו להגנת אנצ'לוטי היה שחקן העבר קלאוס אוגנטלר, שאמר: "אני לא רוצה להצטרף לקבוצת המומחים שהופכת את אנצ'לוטי לאחראי לכל הדברים הרעים. באיירן תמיד במרכז הכותרות כשהיא לא מנצחת. אנצ'לוטי שייך לסוג אחר לחלוטין של מאמנים מפפ גווארדיולה, אבל התארים שלו מדברים בשם עצמם. הוא לא זכה בהם בלוטו אלא דרך עבודה קשה מאוד. אל תשכחו שקרלו גם זכה באליפות בעונה שעברה והיה חסר מזל מול בורוסיה דורטמונד בחצי גמר הגביע". כך הפך המשחק מול פריס סן ז'רמן, שככל הנראה לא יקבע מי תעלה לשלב הבא כי כנראה ששתי הקבוצות ידלגו הלאה, לחשוב מאוד עבור המאמן, שיפגוש את הקבוצה שאימן במשך שנתיים בין 2013-2011.

יש שני דברים שכל הזמן מהדהדים ברקע כשמדברים על המצב של אנצ'לוטי בבאיירן: הראשון הוא יוליאן נאגלסמן. המאמן הצעיר של הופנהיים כבר דיבר לאחרונה על הרצון שלו לאמן בבאיירן מינכן יום אחד. הוא דור העתיד של מאמני הכדורגל בגרמניה ואלא אם יקרה משהו בלתי צפוי, הוא גם יגיע לשיאנית האליפויות ביום מן הימים. היום הזה עשוי להגיע כבר בקיץ למרות שקשה לראות איך באיירן מפקידה קבוצה עמוסת אגו וכוכבים שחייבת לנצח בכל משחק ולזכות בכל תואר, בלי להיגרר להוצאות המטורפות של שאר יריבותיה בצמרת הכדורגל האירופי, בידיו של מאמן בן 30 וחסר ניסיון ברמות הגבוהות של ליגת האלופות.

קרלו אנצ'לוטי, מאמן צ'לסי. רויטרס
יחזור לצ'לסי? קרלו אנצ'לוטי/רויטרס

מה שבטוח הוא שהדיבורים האלה לא מוסיפים בריאות לאנצ'לוטי. כמו כן, ברקע כל הזמן יש שמועות על התעניינות הולכת וגוברת באנצ'לוטי מסין, שם יהיו קבוצות שיהיו מוכנות לשלם לו הון על מנת לוותר על האתגר המקצועי וללכת לעשות לביתו. מצד שני, גם שמועות על התעניינות מקבוצות בפרמיירליג צצות כל הזמן, כולל שמועה על חזרה אפשרית לצ'לסי אם מילאן תצליח לפתות את אנטוניו קונטה להגיע אליה.

כך או אחרת, המשחק מול פ.ס.ז' אמנם לא יקבע את גורל העולות לשמינית הגמר באלופות (אלא אם באמת תתרחש סנסציה עצומה), אבל הוא יקבע משהו חשוב מאוד. המשחק הזה יקבע את האווירה סביב המועדון מזבנר שטראסה ועשוי גם להרים את הקבוצה ולהשכיח את הדיבורים סביב אנצ'לוטי. למזלו של אנצ'לוטי, בשבועות לאחר המשחק בבירת האורות לא מצפים לקבוצה שלו אתגרים משמעותיים עד סוף אוקטובר בואכה נובמבר. תקופה בה באיירן תשחק פעמיים בתוך שלושה ימים מול ר.ב. לייפציג (בגביע ובליגה) ותצא גם לווסטפאלן שטאדיון כדי לשחק מול בורוסיה דורטמונד בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully