וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'יק ג'ונסון נגד טראמפ: "הוא לא מבין שהשוויון בחברה חשוב"

נשיא הלייקרס הצטרף לתוקפים את נשיא ארה"ב: "תישאר מרוכז בצפון קוריאה וביצירת משרות. למה אתה מתעמת עם שחקנים? אני בהלם שהמנהיג העולם החופשי מייצר כל כך הרבה בעיות. זה מטורף"

עריכת וידאו: מתן חדד

מג'יק ג'ונסון מנסה להכין בימים אלה את לוס אנג'לס לייקרס לעונת ה-NBA הניצבת בפתח, אבל גם אחד מגדולי הענף אי פעם לא הצליח להישאר אדיש למהומה המתחוללת בימים האחרונים בעולם הספורט האמריקאי בין כוכבי ה-NBA וה-NFL לבין הנשיא דונלד טראמפ.

כאשר ג'ונסון נשאל ביום התקשורת של הלייקרס בנוגע לדעתו לביטול ההזמנה של גולדן סטייט לבית הלבן על ידי טראמפ, אחרי שהקבוצה כבר החליטה למעשה שלא ללכת, הוא ענה: "הייתי מאוד גאה בהן ומאוד שמח. אני לא יכול להגיד יותר מדי בנושא, כי אז אנשים יטענו ש'מג'יק מנסה לגייס שחקנים כאלה ואחרים ללייקרס', אבל אני כן גאה בהם על כך שהם הביעו את עמדתם ועומדים מאחוריה".

על התמיכה מצד לברון ג'יימס בסטפן קרי, לגביו צייץ טראמפ באופן אישי בהודעת ביטול ההזמנה אמר ג'ונסון: "כולנו צריכים להאמין במשהו והשחקנים צריכים לתמוך אחד בשני, וזה מה שהם עשו. אחרי שהמקרה התפרסם בשבת, צייצתי שאני תומך בווריירס ובשחקנים, כי חשוב שהם יתמכו זה בזה".

מג'יק לא עצר שם: "הנשיא צריך להתמקד באתגרים שבעבודתו וללמוד על חשיבות השוויון, הגיוון וההכללה של כולם בחברה. אני חושב שהוא יוצא מגבולות התפקיד שלו. תישאר מרוכז בצפון קוריאה, ביצירת משרות, במה שהמדינה הזו זקוקה לו. אתה לא יכול לשלול משחקן או מכל אינדיבידואל את חופש הביטוי ואתה חייב להבין באמת למה כולם מוחים על המצב. הוא לא מבין ששוויון, גיוון והכללה הם חשובים. כבר 30 שנה שאני מתעסק עם בעיות באמריקה האורבנית, בבתי הספר, בקהילות ובשכונות".

עוד בנושא:

הנאום הסוער של גרג פופוביץ': "המדינה שלנו היא מבוכה לעולם"
זה רק ספו: לקראת פתיחת עונת 2017/18 של מיאמי היט
ה-FBI עצר עוזרי מאמנים בכדורסל המכללות בחשד להונאה ושחיתות

מג'יק ג'ונסון נשיא לוס אנג'לס לייקרס. AP
מג'יק ביום התקשורת/AP

נשיא הלייקרס פנה ישירות לטראמפ: "למה אתה מתעמת עם שחקני NBA ו-NFL ומסמן אותם? בשביל מה זה טוב? סטף קרי רשאי להגיד אם הוא רוצה לבוא לבית הלבן או לא. אף אחד לא אמר כלום כשטום בריידי הודיע שהוא לא הולך, כשהנשיא אובמה היה שם. ועכשיו, כשסטף פתאום לא רוצה לבוא, זה סיפור גדול? אני חושב שזה לא נכון וזה אותו דבר עם שחקני ה-NFL שהחליטו לכרוע ברך או לשבת על הספסל. זו זכותם. שמחתי לראות את בעלי הקבוצות והמאמנים תומכים בשחקנים שלהם. זה היה חיובי. זה מצב רגיש, כי לצערנו הגזענות שוב חזקה בארצות הברית. מה שנהדר בספורט זה הדרך בה הוא מחבר אנשים מכל הצבעים. אמרתי לשחקנים שלי שזו החלטה שלהם אם הם רוצים להגיד משהו בנושא או לא. רק שיזכרו שמה שהם אומרים זו אחריות שלהם".

לסיום אמר ג'ונסון: "אני בהלם שמנהיג העולם החופשי מייצר כל כך הרבה בעיות. עם כל הצרות שיש לנו כמדינה, זה הדבר הראשון באג'נדה שלו? זה מטורף. השחקנים האלה תורמים כל כך הרבה לקהילות שלהם ולמדינה ואתה לא נותן להם קרדיט על שום דבר מזה ועל איך הם משנים חיים של אנשים ומשפיעים עליהם לטובה".

בינתיים, כהרגלו בימים האחרונים, טראמפ סיפק היום עוד סשן ציוצים כנגד המחאה ב-NFL: "הרייטינג ב-NFL ירד משמעותית, חוץ מאשר בתחילת המשחקים, כאשר אנשים צופים לראות האם מכבדים את המדינה שלהם או לא!", צייץ הנשיא, "הבוז במשחק בליל אמש, כאשר כל הקבוצה של דאלאס כרעה ברך בהמנון, היה החזק ביותר ששמעתי אי פעם. זעם גדול. בשעה שהקבוצה כרעה ברך, כל הקהל עמד בהמנון. יש התקדמות גדולה בנושא. כולנו אוהבים את המדינה שלנו". לאחר מכן הוא הוסיף: "ל-NFL יש כל מיני חוקים ותקנות. הדרך היחידה שלהם לצאת מהמצב הנוכחי היא לקבוע חוק לפיו אסור לכרוע ברך בזמן ההמנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully