וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-90: פרויקט שחקני העשור

רביבו, נמני, ברקוביץ', עטר או האווירון. מיוחד לחג: לקראת חגיגות ה-70, וואלה! ספורט גייס את מיטב המוחות בכדורגל הישראלי כדי לבחור את השחקן הטוב ביותר בכל עשור. והפעם: שנות ה-90

אימג'בנק GettyImages

המספר 70 הוא מספר טיפולוגי בכדורגל הישראלי. הוא מייצג מיתוס ומלווה כל הישג או כישלון ספורטיבי של הענף. הוא תמיד ברקע. בדרך כלל מגיע מיד אחרי השם "מקסיקו", ומזכיר לכולנו איך נבחרת ישראל הייתה שם אז, בגביע העולמי של 1970. מצד אחד השער ההיסטורי של מוטל'ה שפיגלר במונדיאל ורגע השיא של הכדורגל הכחול-לבן, אך מצד שני גם הקוף שסוחבת נבחרת ישראל על הגב כבר יותר מ-47 שנים.

באפריל הקרוב, המספר הזה יגיע בתצורה חדשה. מדינת ישראל תחגוג 70 שנה לקיומה ואיתה גם הכדורגל הישראלי ישלים שבעה עשורים של רגעי גאות ושפל. בלי יותר מדי הישגים, אבל עם דמויות וגיבורים בלתי נשכחים.

אז לקראת חגיגות ה-70 המתקרבות ולכבוד ראש השנה, החלטנו לבחור את הכדורגלן הישראלי הכי טוב בכל עשור. את משימת הבחירה והדירוג של החמישייה/השלישייה הנבחרת בכל עשור הפקדנו בידיהם האמונות של שחקנים, מאמנים, עיתונאים, היסטוריונים ואנשי ספורט המלווים את הכדורגל הישראלי.

התוצאות לפניכם.

והפעם: שנות ה-90.

עוד בפרויקט:

הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-50 וה-60
הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-70
הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-80

seperator

צוות השיפוט

אברהם אבוקרט, יובל אבידור, זאהי ארמלי, פיני בלילי, שלומי בן עזרא, ניר דוידוביץ', עוזי דן, יצחק הברמן, שלמה וייס, תומר חמד, אלמוג כהן, תומר לוי, אלון מזרחי, אבי נמני, חיים סילבס, רון עמיקם, רון פלדהיים, אלדד שביט, אמיר שלח, איזי שרצקי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלון חזן קשרה לשעבר של נבחרת ישראל. Mark Thompson, GettyImages
חמש הצבעות. אלון חזן/GettyImages, Mark Thompson

נותרו מחוץ לחמישייה

1 קולות: איתן אהרוני, גדי ברומר, אלי דריקס, אבי כהן הירושלמי, ניר קלינגר, רוני רוזנטל, נועם שוהם

2 קולות: איציק זוהר, משה סיני

3 קולות: אריק בנאדו, רונן חרזי

5 קולות: אלון חזן

מקום חמישי: טל בנין (8 קולות)

טל בנין במדי נבחרת ישראל 1997. Mark Thompson, GettyImages
טל בנין במדי נבחרת ישראל 1997/GettyImages, Mark Thompson

שליטה חיפאית בשנות ה-90. שנה לאחר שעזב את קבוצת נעוריו הפועל חיפה לטובת היריבה העירונית, טל בנין כבר זכה בדאבל עם מכבי חיפה וקיבל הזדמנות בנבחרת ישראל, במדיה כבש בבכורה. הקריירה שלו צברה תאוצה, כשלצד שתי קדנציות נוספות בהפועל חיפה יצא לקאן הצרפתית והיה גם הישראלי הראשון אי פעם בליגה האיטלקית, עם שלוש עונות במדי ברשה (הראשונה בסרייה A). במקביל לקריירה האירופית, בנין ביסס את מעמדו כמנהיג הנבחרת וקיבל את סרט הקפטן ב-1997.

מקום רביעי: אלון מזרחי ואבי נמני (9 קולות)

פטר יילה שוער נבחרת ליכטנשטיין ב-2000 מול אבי נמני. AP
אבי נמני/AP

שוויון בין שניים משחקני הליגה הגדולים בהיסטוריה. מזרחי, מלך השערים של כל הזמנים בליגה הבכירה, זכה בתואר האישי של מלך השערים בשלוש שנים רצופות בתחילת העשור וקינח עם זכייה רביעית ב-1997/98. שועל הרחבות הזה לא הפסיק להרעיד רשתות וזכור בעיקר מעונת האליפות ללא הפסד של מכבי חיפה ב-1993/94. בניגוד למזרחי שהחליף קבוצות, נמני, המדורג שלישי בכובשי כל הזמנים עם 194 שערי ליגה, הפך בעשור הזה לסמל הבלתי מעורער של מכבי תל אביב. הוא הוביל את הצהובים לשלוש אליפויות ושני גביעים בשנות ה-90, ובשש עונות כבש בספרות כפולות. הקשר הכי פורה בתולדות הכדורגל הישראלי.

מקום שלישי: ראובן עטר (10 קולות)

ראובן עטר שחקן נבחרת ישראל חוגג את שער הניצחון מול צרפת כשלצידו אייל ברקוביץ'. Lionel Cirroneau, AP
ראובן עטר שחקן נבחרת ישראל חוגג את שער הניצחון מול צרפת כשלצידו אייל ברקוביץ'/AP, Lionel Cirroneau

חוזרים לחיפה, פינת טירת הכרמל. הנער המתולתל בעל השליטה הנפלאה בכדור פרץ בשנות ה-80, אך הפך לכוכב אמיתי בתחילת שנות ה-90. הוא זכה עם מכבי חיפה בדאבל הראשון בתולדותיה, היה חתום על שער הניצחון בגמר הגביע ב-1993 והבריק באליפות המרשימה ביותר שהייתה כאן בעונה שלאחר מכן. המעבר המפתיע להפועל חיפה אמנם הניב עונת שיא של 21 שערים, אך משם החלה דעיכה בגלל פציעה קשה ומסע נדודים. השופטים שלנו לא שכחו את הבעיטות החופשיות המרהיבות, להטוטי הכדור וכמובן הרגע ההוא בפארק דה פראנס.

מקום שני: חיים רביבו (16 קולות)

חיים רביבו במדי סלטה ויגו. GettyImages
חיים רביבו במדי סלטה ויגו/GettyImages

ארבע תחנות היו לחיים רביבו בשנות ה-90, ובכולן הוא הותיר את חותמו. בבני יהודה עשה את הפריצה, בהפועל תל אביב הפגיז עם 18 שערים בכל המסגרות ועוד 16 בישולים, ובשתי העונות שלו במכבי חיפה נבחר לשחקן העונה וסיים כמלך השערים, אך הסתפק בגביע בלבד. המעבר לסלטה ויגו הספרדית מיתג את רביבו כאחד משני כוכבי העל של הכדורגל הישראלי. האוהדים בארץ הקודש עקבו אחר כל משחק של הקשר המחונן, שהיה שותף בכיר לתקופת הזוהר של הגליסיאנים. הישראלי הראשון בלה ליגה הגיע לשיאו עם עונה של שבעה שערים ושמונה בישולים ב-1997/98, והשער הגדול לרשת ליברפול בעונה שלאחריה. האליפות היחידה שלו הגיעה בעשור הבא.

מקום ראשון: איל ברקוביץ' (20 קולות)

אסור לשימוש. ברני ארדוב
אסור לשימוש/ברני ארדוב

בזמן שרביבו עשה סלטות בלה ליגה, שותפו לקישור במכבי חיפה ובנבחרת ישראל עשה קסמים בפרמיירליג. איל ברקוביץ' היה גדול בכמה מידות על הליגה הישראלית. הפליימייקר מרגבה היה הארכיטקט של מכבי חיפה בתחילת שנות ה-90 ופירק הגנות עם מסירות אומן שהותירו את הצופים פעורי פה. אחרי שתי עונות הסגנות בירוק באמצע העשור, הוא עשה את המעבר לאירופה וכבר בתחילת הדרך בסאות'המפטון האנגלית סיפק משחק שיא עם צמד ושלושה בישולים ב-3:6 על מנצ'סטר יונייטד. עם הנבחרת לא הגיעה לארץ המובטחת, למרות כמה הצגות, אך כל השופטים שלנו בחרו בו בחמישייה שלהם ורובם גם הציבו אותו בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully