וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-70: פרויקט שחקני העשור

שייע, אבי כהן, שפיגל או שפיגלר. מיוחד לחג: לקראת חגיגות ה-70, וואלה! ספורט גייס את מיטב המוחות בכדורגל הישראלי כדי לבחור את השחקן הטוב ביותר בכל עשור. והפעם: שנות ה-70

המספר 70 הוא מספר טיפולוגי בכדורגל הישראלי. הוא מייצג מיתוס ומלווה כל הישג או כישלון ספורטיבי של הענף. הוא תמיד ברקע. בדרך כלל מגיע מיד אחרי השם "מקסיקו", ומזכיר לכולנו איך נבחרת ישראל הייתה שם אז, בגביע העולמי של 1970. מצד אחד השער ההיסטורי של מוטל'ה שפיגלר במונדיאל ורגע השיא של הכדורגל הכחול-לבן, אך מצד שני גם הקוף שסוחבת נבחרת ישראל על הגב כבר יותר מ-47 שנים.

באפריל הקרוב, המספר הזה יגיע בתצורה חדשה. מדינת ישראל תחגוג 70 שנה לקיומה ואיתה גם הכדורגל הישראלי ישלים שבעה עשורים של רגעי גאות ושפל. בלי יותר מדי הישגים, אבל עם דמויות וגיבורים בלתי נשכחים.

אז לקראת חגיגות ה-70 המתקרבות ולכבוד ראש השנה, החלטנו לבחור את הכדורגלן הישראלי הכי טוב בכל עשור. את משימת הבחירה והדירוג של החמישייה/השלישייה הנבחרת בכל עשור הפקדנו בידיהם האמונות של שחקנים, מאמנים, עיתונאים, היסטוריונים ואנשי ספורט המלווים את הכדורגל הישראלי.

התוצאות לפניכם.

והפעם: שנות ה-70.

עוד בפרויקט:

הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-50 וה-60
הכדורגלן הישראלי הכי טוב בשנות ה-80

seperator

צוות השיפוט

זאהי ארמלי, יצחק בן יצחק, מאיר ברד, אשר גולדברג, גליל גלסברג, עוזי דן, יצחק הברמן, זאב זלצר, רון עמיקם, נועם רגב, איזי שרצקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על סף השלישייה. שייע פייגנבוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נותרו מחוץ לשלישייה

1 קולות: יורם אורנשטיין, חיים בר, דוד גביסון, אלי כהן השריף, אלי לוונטל, שאול מתניה, אודי רובוביץ', שמואל רוזנטל, ישעיהו שווגר

2 קולות: אלי בן רימוז', יוחנן וולך, עודד מכנס, אורי מלמיליאן, רוני קלדרון, יהודה שהרבני

3 קולות: יצחק אנגלנדר, גידי דמתי, שייע פייגנבוים, דוד פרימו, ויקי פרץ, צביקה רוזן

מקום שלישי: גיורא שפיגל (4 קולות)

גיורא שפיגל, מכבי תל אביב 1970. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
גיורא שפיגל, מכבי תל אביב 1970/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

שתי אליפויות עם מכבי תל אביב היו לשפיגל בשנות ה-60, ועוד שתיים בשנות ה-70. אחרי המונדיאל במקסיקו הוא שב למדים הצהובים ושימש כקפטן בזכייה בגביע אסיה. היכולת הנפלאה של הקשר לא נעלמה מעיני מועדונים באירופה, אך מכבי תל אביב סירבה לשחררו, והצדדים נפרדו אחרי שנת הסגר אליה נכנס שפיגל לפני המעבר לשטרסבורג הצרפתית. אחרי חמש שנים בצרפת, כולל קדנציה בליון, שפיגל שב למדים הצהובים כדי לחגוג אליפות נוספת שהכניסה אותו לרשימת האגדות של המועדון הצהוב.

מקום שני: מוטל'ה שפיגלר (5 קולות)

שחקן נבחרת ישראל לשעבר, מוטל'ה שפיגלר. Glt, AP
שחקן נבחרת ישראל לשעבר, מוטל'ה שפיגלר/AP, Glt

על גלי השער היחיד של ישראל בגביע העולמי, מוטל'ה שפיגלר המשיך להוביל את מכבי נתניה כפי שעשה בשנות ה-60, וב-1971 גם הגיע לנחלה עם השגת האליפות הראשונה בתולדות המועדון. בהמשך כיכב גם בצרפת ואפילו שיתף פעולה עם פלה האגדי במדי ניו יורק קוסמוס האמריקאית, לפני שחזר שוב למכבי נתניה כדי לזכות באליפות נוספת לפני הפרישה וגם בגביע ראשון. השופטים התחשבו, אך הפעם כדורגלן העשור של שנות ה-60 יצטרך להסתפק בסגנות.

מקום ראשון: אבי כהן (6 קולות)

אבי כהן במדי ליברפול. GettyImages
אבי כהן במדי ליברפול/GettyImages

ההפתעה של שנות ה-70. רוב השחקנים שנבחרו בפרויקט הם שחקני התקפה, אבל בעשור הזה האיש שהותיר את חותמו בצורה המרשימה ביותר היה בכלל בלם אחורי. שחקן הגנה שהוא למעשה החלוץ הכי גדול בתחומו. פורץ דרך של ממש. אבי כהן ערך את הבכורה במדי מכבי תל אביב ב-1974, ותוך זמן קצר הפך למנהיג הקבוצה ולשחקן נבחרת ישראל. יכולתו הטכנית הטובה הציבה אותו מעל הכדורגלן הישראלי הממוצע, וכיחיד סגולה שכזה הוא גם הצליח להגיע למועדון הפאר ליברפול. כהן היה הישראלי הראשון בליגה האנגלית, ואחרי שתי אליפויות ושני גביעים במכבי תל אביב, שחקן העונה של 1979 גם קטף אליפות עם ליברפול, כולל שער במשחק ההכתרה (מיד אחרי שער עצמי שכבש) והגשים חלום גדול למדינה קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully