וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוות קליני: ברצלונה בשפל עמוק אחרי הפיאסקו בסופר קופה

17.8.2017 / 8:30

השחקנים איבדו את הניצוץ, ההנהלה איבדה את האוהדים, השמועות על שחיתות מתגברות, ויש אווירה של סוף עונה כושלת עוד לפני שהיא החלה. הבלוג של יוכין טוען שגם קוטיניו ודמבלה לא יפתרו את הבעיות לבדם

אימג'בנק GettyImages

ברצלונה לא כבשה בקלאסיקו לראשונה מאז גמר הגביע ב-2011. יותר משש שנים חלפו מאז, 25 מפגשים מול ריאל מדריד שוחקו, וכעת נעשתה ההיסטוריה. אם מסתכלים על הקרבות בסנטיאגו ברנבאו, הרי שצריך ללכת רחוק הרבה יותר כדי לראות אפס ליד מספר השערים של בארסה – היה זה בהפסד 2:0 בליגה באוקטובר 2006. פאביו קאפלו אימן אז את ריאל, פרנק רייקארד החל את הנסיגה אחרי הזכיה בליגת האלופות. מכל השחקנים שהיו עד הדשא אז, נותרו אתמול רק ליאו מסי וסרחיו ראמוס, בעוד אנדרס אינייסטה הפצוע נעדר.

אז נכון, מסי ולואיס סוארס נעצרו בקורות השער של קיילור נבאס, אבל הסטטיסטיקה הזו בכל זאת מכוננת, והיא גם לא משקרת. האמת הטהורה היא כי לא הגיע לברצלונה למצוא את הרשת אתמול בלילה, והיא אפילו לא ממש שאפה לכך. הניצחון החלק של ריאל, בפעם השניה תוך שלושה ימים, לא ממש הפתיע, אבל גישת השחקנים בכחול-סגול היתה מדהימה למדי. כי הרי כבודם הונח על כף המאזניים אחרי הפיאסקו בקאמפ נואו ביום ראשון. הסיכוי למחוק את הפיגור 3:1 מהמשחק הראשון ולזכות בגביע היה קטן, אך בר השוואה לקאמבק נגד פריז סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות. ואם בארסה האמינה ורצתה לחולל את המהפך ההוא, ניתן היה לצפות שתרצה, ואפילו תאמין קצת, בנקמה מול היריבה המושבעת. ואם לא נקמה, אז לפחות תוצאה נאה.

בפועל, ראינו מהדקות הראשונות קבוצה כבויה, ללא זיק בעיניים. בארסה הגיעה לברנבאו במצב של מוות קליני, מחכה לשוקר חשמלי שיציל אותה. עמוק בפנים, משהו נשבר. גאוות היחידה נעלמה, הבטחון העצמי התרסק לחתיכות. היתה תחושה שהמטרה הראשונה היא למזער נזקים ולא לספוג תבוסה מול היריבה שהתייצבה ללא כריסטיאנו רונאלדו המושעה. אווירה של סוף עונה כושלת עוד לפני שהעונה החלה.

עוד בנושא

ריאל השלימה זכייה בסופרקופה עם 0:2 ביתי על ברצלונה
ג'רארד פיקה: "אני מרגיש שאנחנו נחותים מריאל מדריד"
ידיעת ההעברות היומית: עסקת דמבלה הוקפאה?

לואיס סוארס שחקן ברצלונה מול רפאל וראן שחקן ריאל מדריד. GettyImages
קבוצה כבויה. לואיס סוארס/GettyImages

גם השחקנים מאסו בהנהלה?

מה גרם לכך? העזיבה של ניימאר לא יכולה להיות אחראית לשבר כה גדול, אבל המסר שמשודר מלמעלה בהחלט כן. הצל של עסקת פאוליניו מרחף מעל המועדון, ולא רק בגלל הביקורת על חוסר התאמתו של הקשר הברזילאי לסגנון. בכל זאת, מדובר בשחקן הרכב בנבחרת ברזיל, והוא לא פחות טוב מארדה טוראן, למשל. ואולם, השמועות על כך שסכום מפלצתי ותלוש מהמציאות, 40 מיליון יורו, שולם כשוחד על ידי הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו לקונצרן אברגראנדה על מנת לזכות במכרז בניה בסין, הרסניות ביותר. אין הוכחות לכך, ואולי אפילו מדובר בשקר גס. בשלב זה, אין לנו דרך לדעת. אבל דבר אחד בטוח – יש המון אנשים שמאמינים לכך. ואם אפשר להאמין לכך, הרי שתדמיתו של ברתומאו לא יכולה להיות גרועה יותר. ואם הנשיא מדרדר את המועדון לשפל כה עמוק, כיצד אפשר לצפות לניצוץ בעיני השחקנים?

זעם האוהדים עצום. האשטאג #bartomeuout כבש את הטוויטר. בניית הסגל הלקויה זועקת לשמיים כבר מזמן, והנזק רק הולך ומתעצם. מרקו אסנסיו, אשר על מחדל הוויתור על החתמתו כתבנו כאן בתחילת השבוע, הפציץ שוב בבעיטה מופלאה כהרגלו, כי הרי האיש לא יודע להבקיע שערים רגילים. אין אפילו זכר לשחקן שמסוגל באופן תיאורטי לרשת את אינייסטה. אספקת השחקנים מלה מאסיה לא קיימת. אפשר רק לרחם את המאמן החדש ארנסטו ואלוורדה שמתחיל את הקדנציה במצב כה בעייתי. הוא לא אשם בפשעי ההנהלה, אך גם במצב זה אי אפשר להתעלם מהחלטות תמוהות למדי.

אתמול, אחרי התבוסה במשחק הראשון, במהלכה לא ראינו רעיונות כלשהם של המאמן החדש, היתה לואלוורדה הזדמנות לנסות להטביע את חותמו לראשונה כאשר הציפיות לקאמבק נמוכות מאוד. זה היה הצ'אנס להתכונן לפתיחת העונה. במקום זאת, ראינו במהלך 90 דקות שלושה מערכים שונים בתכלית, כאשר שני הראשונים לא ממש מתיישבים על השקפת העולם המסורתית של ברצלונה.

עוד באותו נושא

גם פיקה מודה: "לראשונה בקריירה, אני מרגיש שאנחנו נחותים מריאל"

לכתבה המלאה

המערכים המשונים של ואלוורדה

ואלוורדה פתח במערך 2-5-3, כאשר דווקא ג'רארד פיקה מילא את משבצת הבלם המרכזי מבין השלושה, בעוד חאבייר מסצ'ראנו שיחק מימין מאחורי סרג'י רוברטו, וסמואל אומטיטי משמאל מאחורי ג'ורדי אלבה. כל השלישיה הלכה לאיבוד בנסיון להסתגל לטקטיקה החדשה, ואומטיטי היה האומלל מכולם. הרחקה כושלת שלו הוביל לטיל של אסנסיו, והוא גם איפשר לקארים בנזמה להתנגב מאחוריו על מנת לקבוע 0:2. מסצ'ראנו לא היה טוב בהרבה, ומרסלו נהנה מחופש פעולה מוחלט באגף השמאלי שלו. במערך זה, קריטי תפקידו של הקשר האחורי, ויום חלש במיוחד של סרג'יו בוסקטס לא הועיל. מספר איבודי הכדור של ברצלונה במחצית המגרש שלה היה חריג עד בלתי נתפס, במיוחד במחצית הראשונה. לעתים, ריאל פשוט השתעשעה מול היריבה כאילו היתה גרנאדה, ושניות ספורות לפני השער של בנזמה אף ביצעו שחקני ריאל שתי מסירות עקב במהלך אחד.

בתחילת המחצית השניה, נשלח למגרש הרכש החדש נלסון סמדו במקום פיקה, וברצלונה עברה ל-2-4-4 לא אופייני. לא ממש ברור מדוע לא ניתנה לפורטוגלי ההזדמנות לפתוח בהרכב, והוא בהחלט היה השחקן היחיד עם מוטיבציה אמיתית של המגרש, אבל זה לא הספיק. בדקה ה-72 נכנס ג'רארד דאולופאו במקום אנדרה גומש, וכך עבר ואלוורדה ל-3-3-4 הרגיל. החילוף השלישי, אגב, היה בעמדת המגן השמאלי, בעוד פאקו אלקאסר נותר על הספסל, וזה מבהיר היטב כי קלושים סיכוייו לראות את הדשא במשחקים החשובים. זה הזמן לארוז את החפצים ולעזוב לפני שהקריירה נפגעת באופן משמעותי מאוד.

ארנסו ואלוורדה מאמן ברצלונה. GettyImages
ריאל השתעשעה כאילו ברצלונה היתה גרנאדה. ארנסטו ואלוורדה/GettyImages

האתגר של זידאן – כיצד לא לקפח את אסנסיו?

בכלל, שחקנים לא מעטים בברצלונה רק ירוויחו מעזיבה. לפי הדיווחים, אפילו סרג'י רוברטו שוקל לנטוש בעקבות ההחתמה של פאוליניו, וזה מדגיש את הכשלון בטיפוח שחקני הבית. בארסה רודפת בימים אלה אחרי שחקני רכש נוצצים שיהוו פיצוי על עזיבת ניימאר, אבל הבעיות במועדון עמוקות הרבה יותר. פיליפה קוטיניו או עוסמאן דמבלה לבדם לא יפתרו אותן, מוכשרים ככל שיהיו. בדרך כלל, לא כדאי לקפוץ למסקנות נחרצות על מסך משחקי סופר-קופה, אך הפעם המציאות שונה. צמד מפגשי הקלאסיקו בתחילת העונה הראו כי לספינת הדגל הקטלונית צפויה עונה קשה במיוחד, והאוהדים כבר מזמן לא היו כה מדוכדכים.

מנגד, ריאל רקדה על המגרש גם בלי רונאלדו, גארת בייל ואיסקו. לוקה מודריץ' ביצע תרגילים ששמורים בדרך כלל לאימונים, וגם מתיאו קובאצ'יץ' נהנה עד הגג. כאב הראש המרכזי של זינדין זידאן לקראת העונה החדשה הוא כיצד להעניק את הבמה הראויה לאסנסיו, שחייב להיות באנקר בהרכב, מבלי לפגוע בכוכבים האחרים. ביציעים יזכרו גם את החיבוק של המאמן לתיאו הרננדז לפני הופעת הבכורה של המגן הצעיר. החיבוק הזה מסמל את האווירה הנוכחית בחדר ההלבשה, ואם זוכרים כי עלותו של העילוי בן ה-19 היתה נמוכה מזו של פאוליניו מקבלים את התמונה בשני המועדונים. זה נגמר 1:5 בסיכום שני המשחקים, אבל תודעתית הפער היה גבוה אפילו יותר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מרקו אסנסיו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
חייב להיות באנקר בהרכב. מרקו אסנסיו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully