וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מוכח: הליגה האנגלית היא המרגשת והמותחת ביותר בעולם

הכי הרבה שערים בתוספת הזמן, הכי הרבה דרמות, הכי פחות עצירות, ועוד: רגע לפני פתיחת העונה בפרמיירליג, קבלו כמה נתונים המוכיחים את עוצמתה לעומת הליגות הבכירות האחרות באירופה. וגם: מי נבחר לשחקן הגדול בתולדות הפרמיירליג?

סרחיו אגוארו אחרי שער האליפות של מנצ'סטר סיטי ב-2012. AP
איך זה תמיד קורה באנגליה? אגוארו חוגג את שער האליפות של סיטי בתוספת הזמן, ב-2012/AP

עונת 2017/18 בפרמיירליג נפתחת הערב (שישי) עם מפגש מרתק בין ארסנל ללסטר (21:45, ספורט 1), וזה הזמן לבחון כמה מהסטיגמות הכי נפוצות על הליגה. מאז ומתמיד הליגה האנגלית נחשבת למרגשת ומותחת במיוחד, גם בזכות האווירה באצטדיונים, אבל לא פחות מכך בשל הדרמות הרבות שהיא מייצרת.

עכשיו יש לזה גם הוכחה סטטיסטית: חברת הסטטיסטיקה Opta ערכה השוואה בין הליגות על פני 30 שנה, וגילתה כי הליגה האנגלית אכן מתאפיינת ביותר דרמות ביחס לליגות הבכירות האחרות. מאפיין בולט של הפרמיירליג הוא ריבוי השערים שנכבשים בתוספת הזמן, הן במחצית הראשונה והן בשנייה.

עונת הפרמיירליג יוצאת לדרך, סיקור מיוחד:

21:45, ספורט 1: אנגליה פותחת את העונה מול לסטר
לוקאקו, מוראטה, או לקאזט: איזה חלוץ רכש הכי יצליח העונה?
רוני יפרח, קיין יפציץ, אגוארו יחתוך? השאלות לפתיחת הפרמיירליג
10 מעברי החלוצים החשובים ביותר בתולדות הפרמיירליג

טדי שרינגהאם במדי מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות 1999. GettyImages
פלא שקבוצה אנגלית השלימה את המהפך המדהים מכולם? שרינגהאם כובש מול באיירן בגמר האלופות ב-1999/GettyImages

למשל, בעונת 2016/17 נכבשו בליגה האנגלית הבכירה לא פחות מ-68 שערים בתוספת הזמן של המחצית השנייה, שמהווים 6.3 אחוזים מכלל השערים שנכבשו בליגה בעונה שעברה (כ-0.18 שערים בממוצע למשחק). הנתון הזה שם אותה הרבה מעל שאר הליגות הבכירות באירופה: הליגה הספרדית, למשל, הייתה הכי קרובה אליה, עם 61 כיבושים בתוספת הזמן של המחצית השנייה. אחריה דורגו הליגה האיטלקית (59), הצרפתית (54) והגרמנית (50).

גם בכל הנוגע לתוספת הזמן במחצית הראשונה הפערים עצומים. בעונה שעברה נכבשו בפרק הזמן הזה 35 שערים בפרמיירליג, כמעט כפול מהליגה הספרדית שדורגה במקום השני עם 20. הליגה האיטלקית, לשם השוואה, סיפקה 15 שערים כאלה, הגרמנית 14 והצרפתית 10.

הנתונים הללו הם בין היתר פועל יוצא של תוספת זמן מוגברת שמשוחקת באנגליה. ממוצע הדקות שהוסיף השופט פר משחק בליגה האנגלית בעונה שעברה עמד על 7:59 דקות, הרבה לפני הסרייה (6:35), ליג 1 (6:09), הבונדסליגה (5:17) ולה ליגה (5:15). יחד עם זאת, זה עדיין לא מסביר את הפערים הגדולים בכיבוש שערים בדקות אלו.

עוד נתון מעניין נוגע לעצירות במהלך משחק: המחקר גילה כי בליגה האנגלית הכדור נמצא בתחומי המגרש הכי הרבה זמן, וכי מספר העצירות להוצאות חוץ, בזבוזי זמן ופציעות גבוה יותר בליגות הבכירות האחרות. גם הקילומטראז' שעובר שחקן ממוצע בפרמיירליג גבוה במקצת מזה שצובר שחקן בממוצע בליגות אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כריסטיאנו רונאלדו במדי מנצ'סטר יונייטד ב-2003. Alex Livesey, GettyImages
השחקן הגדול בתולדות הפרמיירליג. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Alex Livesey

אגב, הפרמיירליג מציינת 25 שנה לקיומה ובאינדיפנדנט בחרו לרגע המאורע את 25 השחקנים הגדולים בתולדותיה. כריסטיאנו רונאלדו אולי לא היה השחקן הגדול בתולדות הליגה הספרדית כל עוד מסי בסביבה, אבל הפורטוגלי נבחר על ידי העיתון לשחקן הגדול בתולדות הפרמיירליג אחרי שהוליך את יונייטד לשלוש אליפויות רצופות וכן זכייה אחת בליגת האלופות על חשבון אברהם גרנט וצ'לסי בגמר ב-2008. למקום השני הגיע תיירי הנרי חלוצה האגדי של ארסנל. רוי קין מדורג שלישי וחברו למנצ'סטר יונייטד האגדית של אלכס פרגוסון ריאן גיגס רביעי. את החמישייה הראשונה סוגר פרנק למפארד הסמל של צ'לסי.

את העשירייה הראשונה סוגרים לפי הסדר פטריק ויירה מארסנל, סטיבן ג'ראד סמלה של ליברפול, אלן שירר שכיכב בבלקבורן וניוקאסל, ריו פרדיננד בלמה לשעבר של מנצ'סטר יונייטד ואריק קאנטונה החלוץ הצרפתי. אגב, כריסטיאנו רונאלדו הוא השחקן הפעיל היחידי בעשירייה הראשונה, כאשר בעשירייה השנייה אפשר למצוא את שמותיהם שם וויין רוני, ג'ון טרי, דויד סילבה, וסרחיו אגוארו - כולם עדיין שחקנים פעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully