וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא חייבים לדבר על קווין? על ניסיון הקאמבק של קווין וור

11.8.2017 / 17:32

הפציעה שהחרידה את ארצות הברית הפכה את קווין וור לסמל ("הרגשתי כמו סחורה פגומה"), אבל הרחמים הלאומיים לא האיצו את השיקום, ומסע הייסורים בדרך ל-NBA, שהגיע כעת עד לנבחרת ירדן, עוד רחוק מלהסתיים

קווין וור שחקן לואיוויל נפצע. AP
כל ארצות הברית בכתה איתו. קווין וור/AP

לא משנה מה קווין וור יעשה לאורך הקריירה, תמיד יזכרו אותו בתור השחקן עם הפציעה ההיא. למי שהספיק לשכוח, במהלך משחק העלית אייט בטורניר המכללות ב-2013 בין לואיוויל של וור לדיוק, הוא נחת בצורה רעה במיוחד על רגל ימין, והעצם שלה פשוט נשברה לשניים באחד המראות הקשים ביותר שנראו בשידור ישיר בטלוויזיה. שחקני לואיוויל נשכבו על הרצפה ומיררו בבכי, ושבוע לאחר מכן זכו בטורניר המכללות כשוור יושב על הספסל אחרי ניתוח.

במשך כחצי שנה, מרגע הפציעה ועד המשחק הראשון שלו בעונה לאחר מכן, ארצות הברית לא עזבה את וור. היא עקבה אחרי ההחלמה שלו, והתרגשה כשקלע את הסל הראשון שלו. אלא שמאז עברו עליו שלוש שנים לא קלות. וור הספיק לעמוד במרכז של מיני סערה כשהחליט לעזוב את לואיוויל, ולאחר מכן לקחת מכללה קטנה על כתפיו בדרך לטורניר המכללות, להשלים עונה ראשונה כשחקן מקצוען, ובימים אלה הוא היה אמור להוביל את נבחרת ירדן כמתאזרח באליפות אסיה, אלא שאצל וור שום דבר לא בא בקלות, ורגע לפני האליפות הוא נפסל מלהשתתף, והדרך להגיע ל-NBA מהדלת האחורית התארכה עוד יותר.

עוד בנושא

"לעולם לא אסתכל על המהלך הזה": התמונות הקשות מהפציעה של קווין וור
קשה לצפייה: חמש פציעות הספורט הכי מחרידות שאנחנו זוכרים

שחקן מכללת קנטאקי קווין וור. AP
היה מיועד לחמישייה של ריק פיטינו. קווין וור/AP

עד לרגע הפציעה קווין וור היה בהחלט בדרך להצלחה. בשנתו השנייה בלואיוויל הוא עלה מהספסל מאחורי ראס סמית' ופייטון סיבה, כשגם תקרית משמעתית שגרמה לו להיות מושעה ממשחק לא עצרה אותו, והוא היה אמור בעונה לאחר מכן להתברג בחמישייה של ריק פיטינו. משחקים טובים מאוד בפתיחת טורניר המכללות הראו לכולם איזה כישרון יש לילד מהברונקס, אלא שאז הגיעה הפציעה הקשה שבעקבותיה החלום נעצר. אחד מאנשי הצוות הרפואי שטיפל בוור על הפרקט סיפר שבעוד כל האנשים מסביבו היו בלחץ גדול מאוד, וור נשאר רגוע ואמר לפיטינו: "אל תדאגו לי, אני אהיה בסדר, כל מה שחשוב זה שתנצחו את המגרש". באותו הלילה כבר צייץ עם חיוך: "הייתי צריך לחסום את הכדור ההוא...". התמונה של וור גוזר את הרשת אחרי הזכייה באליפות גרמה ללא מעט אנשים להזיל דמעה.

השיקום של וור נמשך מספר חודשים, אבל כבר בספטמבר הוא חזר לפעילות במשחקי ההכנה. תשעה משחקים בתוך העונה הוא נפצע באותה הרגל במשחק נגד מיזורי סטייט, לא חש בשל ונוח כדי להמשיך והודיע ביחד עם לואיוויל כי הוא מושבת לעונה, שלא תיחשב לו במניין השנים במכללות. "אנחנו מאמינים שקווין יחזור בעונה הבאה טוב יותר ובריא יותר", אמר אז פיטינו, אלא ששבועות בלבד לאחר מכן הפתיע וור כששמועות החלו לצוץ על הרצון שלו לעזוב את לואיוויל ולעבור למכללה קרובה יותר לג'ורג'יה, כשהאפשרויות היו, טנסי, ג'ורג'יה סטייט או אובורן.

"הוא שמח להיות קרוב יותר הביתה ליד המשפחה שלו", אמר אביו החורג ווסלי ג'וניור לאחר שפורסם כי וור יעבור לג'ורג'יה סטייט. "חשוב לו שאמא שלו תהיה לידו. עכשיו היא תהיה במרחק חצי שעה נסיעה במקום שש שעות". ההתייחסות של וור הגיעה מספר ימים לאחר מכן, "אני רוצה להודות לכל אנשי לואיוויל מהמאמנים, דרך הצוות והאוהדים, תודה לכולם שתמכו בי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אלא שמאחורי ההחלטה לעזוב את לואיוויל עמדה תחושה לא נעימה של וור, "אחרי כל ניסיון לייאפ, חסימה, או קפיצה, היית יכול לשמוע את השקט והלחץ באולם", הוא סיפר בראיון לספורט אילוסטרייטד ב-2015, "זה כבר התחיל להציק ופשוט רציתי לחזור הביתה. נמאס לי להרגיש כמו סחורה פגומה". מי שלקח את וור תחת חסותו היה מאמן ג'ורג'יה סטייט רון האנטר, שבנו אר ג'יי האנטר, שנבחר בדראפט 2015, שיחק עם וור בקבוצה. האנטר משחזר איך בשנת 2012 רצה להביא את וור, אך קווין הצעיר אפילו לא שקל את האפשרות הזאת. "אמרתי לו, אני לא רוצה לאמן את קווין וור, הילד הסלבריטאי שנפצע, אני רוצה לאמן את קווין וור שחקן הכדורסל".

בקיץ שעבר וור כתב קטע לפליירס טריביון והתייחס ארוכות להחלטה שלו, "הייתי סלבריטאי בקמפוס, אנשים רצו רק לדבר על הרגל שלי. אף אחד לא התייחס אליי בתור קווין וור שחקן הכדורסל, אלא בתור קווין וור, השחקן ששבר את הרגל, וזה התחיל להציק לי. כל תשומת הלב, אנשים שמחכים לדבר איתי ברגע שאני מגיע. התחלתי להסתתר בקמפוס, וזה הדבר האחרון שרציתי שיקרה".

קווין וור, מכללת לואיוויל. רויטרס
התקשה למצוא את עצמו. קוון וור בג'ורג'יה סטייט/רויטרס

אלא שגם ההתחלה בג'ורג'יה סטייט לא הייתה קלה. במהלך הקיץ הראשון שלו שם טסה הקבוצה למחנה אימונים בקוסטה ריקה, ובמהלך משחק אימון אחד וור נפל בצורה לא קלה על אותה הרגל. אלא שבמקום שחזור של מראות האימה, הוא נעמד ורץ להגנה, "הייתי צריך את הנפילה הזאת לא פחות מקווין", מספר המאמן האנטר. הבעיה השנייה הייתה שוור פשוט התקשה למצוא את עצמו בג'ורג'יה סטייט. האנטר הבן, וקווין הארו הכוכב השני של הקבוצה, היו כל כך דומיננטיים, שהילד שהגיע מלואיוויל בקושי לקח זריקות.

ההתעלות של וור, וסגירת המעגל הטובה ביותר, הגיעה בגמר טורניר חטיבת הסאן בלט, שם פגשה ג'ורג'יה סטייט את ג'ורג'יה סאות'רן בקרב על כרטיס לטורניר המכללות. וור שלח את הפנתרים לריקוד הגדול כשקלע 18 מתוך 38 הנקודות של קבוצתו (כן, המשחק הסתיים ב-36:38 לזכותם), וקיבל הזדמנות לחזור לאור הזרקורים. במשחק הראשון של טורניר המכללות ג'ורג'יה סטייט הדהימה את ביילור, אבל וור היה חלש מאוד עם 4 נקודות בלבד, וגם במשחק הבא, שהסתיים בהפסד לקזביאר, הוא לא הבריק עם 8 נקודות.

בעונתו האחרונה בקולג' הכל היה מוכן לפריצה. הוא השתלט על עמדת הרכז, אלא שאחרי פתיחת עונה טובה מאוד אישית וקבוצתית (בסיועו של הפורוורד ג'רמי הולוול שהצטרף), הגיעה קריסה לקראת פברואר ממנה ג'ורג'יה סטייט כבר התקשתה להתאושש. בטורניר הסאן בלט היא פגשה את טקסס סטייט, ו-וור, שסבל מעליות וירידות חדות במהלך העונה, כשלצד רצף הצגות של 15 ו-17 נקודות, נקלע למשחקים של 2 ו-4 נקודות, היה חלש מאוד וקלע 2 נקודות ב-34 דקות, "אני מרגיש שלא הייתי מספיק דומיננטי ואכזבתי את החברים שלי", אמר עם סיום העונה.

בשלב הזה פנה וור לנסות להגשים את החלום שלו, ולהגיע ל-NBA. הוא שכר מאמן אישי במיאמי ועבד על הגדלת מסת הגוף. בראיון שנתן לאתר הופסהייפ כחודש לאחר סיום קריירת המכללות שלו אמר: "הפעם האחרונה בה ראיתי את הפציעה שלי היתה לפני שנתיים, ואני לא מתכוון לראות אותה שוב. עוד מוקדם לדעת אם אוכל להיבחר בדראפט, אבל אני עובד יום יום. אני מתכונן לשלב הבא בחיים שלי, ומרגיש נהדר".

אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. וור לא היה אפילו קרוב להיבחר בדראפט, וגם לליגת הקיץ הוא לא הגיע. אחרי תקופה בה חיכה בחוץ חתם במפתיע בקבוצת קרהו מהליגה הראשונה בפינלנד. הוא החזיק שם בדיוק חודשיים, ואחרי שקלע רק 6 נקודות והוריד 4 ריבאונדים למשחק נחתך ועבר לברנו, לשעבר אימפריה בכדורסל הצ'כי, וכיום עוד קבוצה שחוסה בצילה של נימבורק הגדולה. שם, הרחק מהכותרות, הדברים החלו להסתדר לגארד בן ה-24. הוא העמיד ממוצעים של 17 נקודות, 7.3 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים למשחק, נבחר לחמישייה השנייה של הליגה הצ'כית, ולפתע שמו שוב הגיע לכותרות, אבל מהסיבות הנכונות.

קווין וור. AP
אתגר חדש. קווין וור/AP

לפני כשלושה שבועות הפתיע וור שוב את עולם הכדורסל, כשקיבל אזרחות ירדנית, והפך למתאזרח של ירדן לקראת אליפות אסיה. במשחקי ההכנה לאליפות וור היה השחקן הטוב ביותר של הירדנים, שמשכו תשומת לב רבה לקראת הטורניר שנערך בלבנון בזכות "האמריקאי שכולם מכירים".

אלא שאצל וור שום דבר לא בא בקלות. כמה שעות לפני משחק הפתיחה מול סוריה קיבלה ירדן, הודעה שמסיבות טכניות וור לא יוכל להירשם לאליפות, וכל ההייפ התפוגג באחת. דרכו של וור בנבחרת לא הסתיימה, והוא עשוי ללבוש את מדיה במוקדמות אליפות העולם בנובמבר, ובינתיים הוא מצא קבוצה חדשה בדמותה של פארוס לאריסה, שהפתיעה אשתקד כשעלתה לליגה הראשונה ביוון. "קווין הוא שחקן שיכול לעשות את קפיצת המדרגה אצלנו", אמר המנהל המקצועי של המועדון סטפן פנאיופולוס, "אנחנו קבוצה בבנייה, קבוצה צעירה, והמטרה שלנו זה לשחק כדורסל צעיר וטוב. אני חושב שבמסגרת הזאת קווין יכול לבוא הכי טוב לידי ביטוי".

וור עצמו הספיק להעניק ראיון וידאו קצר לאתר הרכילות TMZ, וכמעט התחנן להזדמנות, "אני קורא מכאן לכל אחת מ-30 הקבוצות ב-NBA, רק תנו לי הזדמנות, אני צריך את הצ'אנס הזה", אמר עם חצי חיוך על פניו, "אני חושב לא פעם מה היה קורה אם לא הייתי עולה לחסימה ההיא, סביר להניח שלא הייתי שובר את הרגל שלי והיום הייתי משחק בפלייאוף ה-NBA. אני מאמין שכל דבר קורה מסיבה מסוימת, וכעת המסע שלי לעבר המטרה יהיה ארוך יותר, אבל בסופו של דבר אני אשיג את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • קווין וור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully