וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ונסון על סערת מקוואלה: "אני חושב שעשו לו סבוטאז'"

בבוטסואנה זועמים לאחר שהאצן לא השתתף בגמר ה-400 מטר: "הסיקו בלי בדיקות שהוא נדבק בנגיף, הוא היה מוכן לרוץ ופשוט לא נתנו לו". שיאן העולם לשעבר: "ואן ניקרק פייבוריט של האיגוד"

עריכת וידאו: ניר חן

וייד ואן ניקרק ניצח אמש (שלישי) די בקלות בגמר ה-400 מטר, והוסיף לשיא העולם ומדליית הזהב מריו ולניצחון במירוץ באליפות העולם הקודמת, עוד מדליה מוזהבת. אך הסיפור הגדול של הגמר היה דווקא מי שנעדר ממנו - איסק מקוואלה מבוטסואנה, שהיה אמור להיות האיום העיקרי על התואר של הדרום אפריקאי.

מקוואלה, שלא השתתף במוקדמות ה-200 מטר בשל מחלה, סיפר אתמול כי הוא "שבור" מכך שלא הורשה לקחת חלק בגמר ה-400, אך מסתבר שזה ממש לא סיומה של הפרשה. השתתפותו של מקוואלה נאסרה על ידי איגוד האתלטיקה העולמי, וראש הוועד האולימפי של המדינה האפריקאית, פלקון סדימו, אמר: "הצורה בה ההחלטה התקבלה הייתה לא נעימה".

איגוד האתלטיקה מתעקש כי העביר מסר ברור למשלחת מבוטסואנה, לפיו מקוואלה לא יוכל לרוץ בעקבות תוצאות בדיקה רפואית שעבר. אלא שעל פי סדימו, לא כך היו הדברים. "לא היה שום קשר רשמי עם האיגוד. גילינו דרך התקשורת שהוא לא יכול להשתתף, ונשבר לו הלב. בכלל לא נעשו לו בדיקות, הם פשוט הסיקו מסקנה כללית שהוא נדבק בנגיף, למרות שיש לו רק אחד מהתסמינים שלו".

רופא המשלחת הבוטסואנית סיפר כי מקוואלה לא הראה שום סימנים שנדבר בנגיף, שתקף כבר 30 ספורטאים באליפות, והאשים את איגוד האתלטיקה ב"תקשורת לקויה". "הוא כשיר, הוא בסדר גמור", אמר, "הוא היה מוכן לרוץ והאיגוד פשוט מנע זאת ממנו".

עוד בנושא

אליפות העולם באתלטיקה: וייד ואן ניקרק זכה בזהב ב-400 מטר
איסק מקוואלה ייעדר מגמר ה-400 מטר באליפות העולם: "אני שבור"
פרס נובלין: המסע של נובלין וויליאמס-מילס מהסרטן אל פסגת האתלטיקה

אייזק מקוואלה רץ מבוצוואנה. AP
"תיאוריות הקונספירציה משתוללות". איסק מקוואלה/AP

מייקל ג'ונסון, שזכה בעבר ארבע פעמים באליפות עולם ב-400 מטר, הוסיף שמן למדורה: "וייד ואן ניקרק הוא פייבוריט של איגוד האתלטיקה העולמי, והיחיד שהיה יכול לאתגר אותו לא יכול היה להשתתף. תיאוריות הקונספירציה משתוללות. מי מאחורי זה? אמרו לו שהוא לא יכול לרוץ כי הוא חולה, אני חושב שעשו לו סבוטאז'".

ואן ניקרק עצמו העלה פוסט בטוויטר: "מרגיש כל כך בר מזל שזכיתי בזהב ב-400 מטר. תודה לך דרום אפריקה. תודה לך לונדון".

סם קנדריקס, שזכה במדליית זהב בקבפיצה במוט, בחר בסיום להרעיף מחמאות על הקופץ הבלגי, ארמנד דופלנטיס. "יש לו פוטנציאל בלתי מוגבל", אמר על בן ה-17, שסיים תשיעי בגמר לאחר שנכשל בנסיון לקפוץ לגובה של 5.65 מטר, "אני גאה בו מאוד. אני מכיר את ההורים שלו וגם הם גאים. מה שהוא עשה יוצא מן הכלל. אני מקווה לראות אותו בשנה הבאה. אין לו שום סיבה להיות מאוכזב, הוא קופץ גדול והוא יזכה בתארים. אני חושב שיש לו סיכוי גבוה ממני לשבור את שיא העולם".

רנו לבילאני, שנכשל פעם נוספת בניסיון להשיג מדליית זהב באליפות עולם בקפיצה במוט, צייץ: "הייתה תחרות נהדרת. גאה במקום השלישי אחרי עונה מאוד מסובכת. תודה ללונדון ולכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בערב:

מוקדמות 3,000 מטר מכשולים נשים (21:05)

שתי הפייבוריטיות העיקריות לזכייה בזהב הן ביאטירס צ'פקואץ', שסיימה במקום הרביעי באולימפיאדת ריו, וסליפין צ'פטיק, שתיהן מקניה. צ'פטיק בת ה-18 הדהימה במאי האחרון, כאשר הקדימה את צ'פקואץ' במירוץ בדיימונד ליג וזכתה עם 8:58.78 דקות, התוצאה השנייה בטיבה אי פעם. גם שיאנית העולם מבחריין, רות ג'בט, ואלופת העולם הקנייתית, היבין ג'פקמואי, עשויות בהחלט לזכות.

מוקדמות קפיצה לרוחק נשים (21:10)

בריטני ריס האמריקאית, שסיימה במקום הראשון באולימפיאדת לונדון וזכתה בשלוש אליפויות עולם בקריירה, נחשבת למועמדת הבכירה לזכייה. בת ארצה טטיאנה ברטולטה, האלופה האולימפית ואלופת העולם המכהנת, לא צפויה לוותר בקלות. איבנה ספאנוביץ' הסרבית הסתפקה עד כה במדליות ארד בטורנירים הגדולים, ותנסה לעשות את קפיצת המדרגה.

יידוי פטיש גברים (21:20 ו-22:50)

אלוף העולם בשתי האליפויות האחרונות, פאבל פיידק הפולני, פייבוריט ברור לשחזר זאת גם האליפות הנוכחית, והוא ינסה לכפר על האולימפיאדה המאכזבת בברזיל (מקום 17). בן ארצו וויצ'ך נוביצקי, שסיים שלישי באליפות הקודמת וגם קטף את מדליית הארד בריו, ינסה להפריע לו. כמובן שגם האלוף האולימפי מטג'יקיסטן, דילשוד נזארוב, עשוי לזכות.

מוקדמות 5,000 מטר גברים (22:05)

אחרי שהשיג את מדליית הזהב במרחק הכפול, מו פראח ינסה להשלים דאבל יוקרתי באליפות האחרונה שלו, לאחר שרשם את ההישג בשתי האליפויות הקודמות ובשתי האולימפיאדות האחרונות, ולשמח מאוד את הקהל הבריטי. מוקטר אידריס ויומיף קג'לצ'ה האתיופים ינסו להדהים.

רצה אמריקאית אליסון פליקס. רויטרס
צפוי קרב אדיר. אליסון פליקס/רויטרס

הדיפת כדור ברזל נשים (22:25)

האלופה האולימפית, מישל קרטר האמריקאית, זכתה בארד באליפות הקודמת ותנסה לנצח הפעם בתחרות. גם אלופת העולם, קריסטינה שווניץ הגרמנייה, ומדליסטית הכסף הן מקאזאן והן מריו, גונג ליאו הסינית, תאבקנה על הזהב.

חצי גמר 200 מטר גברים (22:55)

וייד ואן ניקרק שוב יהנה מחסרונו של איסק מקוואלי, וינסה להשלים דאבל לאחר הזהב ב-400 מטר. האיום העיקרי עליו צפוי להגיע מכיוונו של יוהאן בלייק הג'מייקני - שזכה במדליית כסף באולימפיאדת לונדון וסיים רביעי בגמר ה-100 מטר באליפות הנוכחית.

גמר 400 מטר משוכות גברים (23:33)

האלוף האולימפי קרון קלמנט הוא הפייבוריט לזכות במדליית הזהב, לראשונה מאז 2009 (זכה גפ ב-2007). קרסטן וורהולם הנורבגי ויסמאני קופלו הטורקי ינסו להפריע לו.

גמר 400 מטר נשים (23:50)

כל העיניים יהיו נשואות לאליסון פליקס האגדית ולשוני מילר, שצפויות להיאבק ראש בראש על התואר. פליקס האמריקאית ניצחה באליפות העולם ב-2015, בעוד היריבה שלה מהבהמאס גברה עליה בריו 2016. סאלווה איד נאסר מבחריין, שסיימה ראשונה בחצי הגמר, אמורה להצטרף אליהן בפודיום ותקווה לעמוד שם כמה שיותר גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully