וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע נגד מאריבור בפלייאוף העלייה לשלב הבתים של הצ'מפיונס

4.8.2017 / 13:03

הגרלה נוחה על הנייר לקבוצה מבירת הנגב שתפגוש את אלופת סלובניה. המשחק הראשון ב-16 באוגוסט בישראל, הגומלין ב-22 באוגוסט במאריבור. סלליך: "לא יהיה קל לבאר שבע". הכירו את היריבה

צילום: יוסי ציפקיס עריכת וידאו: יוסי אלטר

הפועל באר שבע תשחק נגד מאריבור הסלובנית בשלב המוקדמות האחרון לפני שלב הבתים. המשחק הראשון יתקיים באצטדיון טרנר ב-16 באוגוסט ב-21:45 והגומלין ייערך במאריבור ב-22 באוגוסט ב-20:45. האלופה הישראלית חלפה בדרך לכאן על פני הונבד ההונגרית ולודוגורץ רזגארד הבולגרית, ואם תצלח את הסיבוב הבא, היא תופיע בפעם הראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות. חשוב לציין שאם באר תודח, היא תנשור לשלב הבתים של הליגה האירופית, בדיוק כמו בשנה שעברה.


עוד בנושא:

הפועל באר שבע כבר הבטיחה הכנסה של 30 מיליון שקל
הפועל באר שבע עברה את לודוגורץ ועלתה לפלייאוף
ראדי החדש? ההתאלקמות המצוינת של איינבינדר בהפועל באר שבע

מיכאל אוחנה שחקן הפועל באר שבע חוגג עם דן איינבינדר, מוחמד גדיר. ברני ארדוב
180 דקות מהעפלה היסטורית. שחקני באר שבע/ברני ארדוב

התגובות

סינטאיהו סלליך: "הסיכויים די שווים. מאריבור זה מועדון מנוסה באירופה עם שחקנים מאוד טובים שהבולט בהם הוא מרואן קבהא"

המאמן ברק בכר אמר: "כל קבוצה שהגיעה לשלב הזה היא קבוצה שעשתה זאת בזכות. אם אנחנו רוצים להגשים את החלומות שלנו והמטרות שלנו, אנחנו צריכים לבוא לצמד המשחקים הזה מאוד, מאוד מרוכזים, ללמוד את מאריבור בצורה יסודית מאוד וכל אחד בקבוצה שלנו יצטרך להביא מעצמו הכל".

הקשר סינטאיהו סלליך סלליך ששיחק במשך שלוש עונות במועדון הסלובני ועזב אותו לפני חודשים ספורים היה נרגש ואמר: "וואוו, איזו הגרלה. הסיכויים די שווים. מאריבור זה מועדון מנוסה באירופה עם שחקנים מאוד טובים שהבולט בהם הוא מרואן קבהא. לא יהיה קל לבאר שבע. כמה חבל ששתי הקבוצות נפגשות ושרק אחת מהן תמשיך הלאה. הייתי מאוד רוצה שבאר שבע תקבל יריבה אחרת. זאת כיוון שאני רוצה שהכדורגל הישראלי יצליח במסגרות האירופיות ואותו הדבר לגבי מאריבור. זה מועדון שהייתי חלק ממנו בשלוש השנים האחרונות וכמובן רוצה בהצלחתו".

עוד באותו נושא

הפועל באר שבע נחתה אחרי העלייה לפלייאוף

לכתבה המלאה
סינטאיהו סלליך, שחקן מאריבור. GettyImages
"לבאר שבע לא יהיה קל". סלליך/GettyImages

הכירו את מאריבור

האצטדיון: ליודסקי הוא אצטדיון קומפקטי שמכיל קצת פחות מ-13 אלף מקומות. האוהדים של מאריבור חמים ומעודדים ללא הפסקה, ובהחלט מדובר באצטדיון ביתי.

המאמן: דרקו מילאניץ' בן ה-49 הגיע לקדנציה שנייה ב-2016, אחרי שאימן את הקבוצה בהצלחה רבה בשנים 2008-2013. מילאניץ' עבד גם בשטורם גראץ האוסטרית ובספטמבר 2014 הפך למאמן ה-לא בריטי הראשון של לידס יונייטד. הרומן עם הקבוצה מאלנד רואד הסתיים אחרי 32 יום ושישה משחקים ללא ניצחון.

הסגל, קווים לדמותו: מאריבור היא קבוצה נטולת כוכבים גדולים, אבל יש בה לא מעט איכות והיא יודעת לשאוב כישרונות בזכות העובדה שהיא משלמת שכר נאה יחסית לבלקן. אחד היתרונות הבולטים טמון בכך שהשלד רץ כבר הרבה שנים ביחד. אלש מרטל, מיתייה וילר, יסמין הנדנוביץ', אלכסנדר ראיצ'ביץ' ומרכוס טבארס - כולם שחקנים חשובים בסגל, משחקים במאריבור תקופות של 6-8 שנים.

הכוכב: אם לציין מישהו אחד, אפשר לשים את האצבע על לוקה זהוביץ' בן ה-21, בנו של זלטקו האגדי. החלוץ הצעיר הוכיח את עצמו מעל ומעבר בזירה המקומית והוא אחד מהשחקנים הבולטים בחלק הקדמי. בגיל 19 כבר נמכר להירנביין ההולנדית תמורת 700 אלף יורו, אבל לא השתלב טוב וחזר הביתה. בעונה שעברה כבש 15 שערי ליגה.

שימו לב ל...: מרכוס טבארס שהגיע למאריבור בינואר 2008, עדיין כאן. ובגיל 33, הוא עדיין אחד משחקני המפתח של אלופת סלובניה. בחלוף השנים הוא לבש את מדי מאריבור 419 פעמים בכל המסגרות, כבש 165 שערים ובישל 81 נוספים. הוא אמנם לא סלובני, אבל בוודאי אחד מהסמלים הגדולים בתולדות מאריבור.

מרכוס טבארס, מאריבור. GettyImages
419 הופעות, 165 שערים, 81 בישולים. מרכוס טבארס/GettyImages

הקשר הישראלי: סינטיאהו סלליך אמנם עזב, אבל מרואן קבהא עדיין במאריבור והוא שחקן הרכב קבוע. תוסיפו לו את אקס הפועל תל אביב, מרקו שולר, תציינו את הקשר החם בין הסוכן דודו דהאן למועדון ותקבלו יריבה סלובנית עם ניחוח של ליגת העל הישראלית.

ראש בראש עם ישראל: מאריבור פגשה בעבר שתי יריבות ישראליות. בעונת 2011/12 נכנעה למכבי חיפה 3:2 בסיכום המשחקים במוקדמות ליגת האלופות, אולם בעונת 2014/15 הדיחה את מכבי תל אביב עם 2:3 בסיכום - שוב במוקדמות ליגת האלופות.

מה עשתה העונה: הליגה הסלובנית כבר בעיצומה ומאריבור השיגה שלושה ניצחונות בשלושת המשחקים הראשונים שלה. בדרך לפלייאוף היא עברה את זרינסקי הבוסנית ו-FH האיסלנדית. במילים אחרות: עד כה היא לא פגשה יריבה חזקה כמו הפועל באר שבע.

מה עשתה בחלון ההעברות: מאריבור איבדה כמה שחקני מפתח. מיליבוייה נובאקוביץ' פרש בגיל 38 אחרי עונה בה כבש 11 שערי ליגה, הבלם רודריגו דפנדי עזב לאבש הפורטוגלית ושחקן העונה בליגה הסלובנית, דארה ורשיץ', לא חידש את חוזהו. המצטרפים הבולטים הם החלוץ הבוסני יסמין מסאנוביץ' שהגיע מזרינסקי והבלם הצרפתי ז'אן קלוד בילונג, ששיחק לפני כן ברודאר ולניה. כששמים את אלו מול אלו מגלים שמאריבור נחלשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully