וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהראן ראדי החדש? ההתאקלמות של דן איינבינדר בהפועל באר שבע

הפגישה שסגרה את הסיפור עם טביב, השיחה ששדרגה את היכולת בבית"ר וההערכה המיוחדת של בכר. דן איינבינדר נקלט מצוין בבאר שבע, אבל הערב חשוב לו לסגור עוד קצת את הפצע שנקרא מכבי תל אביב, להוכיח שהוא קשר מהטופ ולהזכיר לקרויף שיש עוד מישהו שוויתר עליו והגיע לנגב

צילום ועריכה: קובי אליהו

קיץ 2015 היה אולי הקשה ביותר בקריירה של דן איינבינדר. חודשיים לאחר שפתח בהרכב מכבי תל אביב בגמר הגביע והשלים איתה טרבל, הבהירה האלופה דאז שהוא לא חלק מהסגל על אף חוזהו לעונה נוספת ודרשה ממנו להתאמן בנפרד. לאחר תקופה מסוימת איינבינדר התיר את חוזהו, אך קיבל אישור להמשיך להגיע לקרית שלום על מנת לשמור על כושר עד אשר ימצא קבוצה. אחד משחקני מכבי תל אביב שהסתכל על איינבינדר מהצד באותם הימים נזכר השבוע: "זה היה עצוב. גם כי הוא היה חלק מכל הדרך שלנו. אפשר היה לראות שהוא פגוע ונאכל מזה שאפילו לא נותנים לו הזדמנות בסגל. בטוח שהיום מכבי מתחרטת על זה".

באותו הקיץ איינבינדר אמנם חזר הביתה לשנתיים בהן היה לשחקן המוביל בבית"ר ירושלים, וזכה להערכה לה חיכה כל הקריירה, אך הצביטה בלב ממכבי תמיד ליוותה אותו. הוא תמיד הזכיר זאת בראיונות, פיאר בעיקר את ההערכה מפאולו סוזה, אך חש כי נעשה לו עוול מסוים ותמיד רצה לחזור ולהוכיח מהדלת הראשית שהוא כן ראוי להיות שחקן דומיננטי בקבוצה שמתמודדת על התואר ושואפת להישגים באירופה.

"גם במכבי, עד שהוא נפצע, דן הצליח", טוען סוכנו של איינבינדר אבי נמני. "הוא שיחק אצל סוזה 30 משחקים והיה מצויין. אחרי הפציעה הייתה בעיה כי דן לא היה השחקן המועדף על ג'ורדי, אבל העובדה שהוא הצליח אחר כך בבית"ר והתחיל עכשיו נהדר בבאר שבע, אומרת הכול".

הערב (רביעי, 21.30) איינבינדר יוכל לתת עוד תשובה למי שלא האמין שהוא מסוגל להיות שחקן דומיננטי בהרכב של קבוצה שרצה לכל התארים. שגם בקבוצה כמו באר שבע, הוא יכול להיות מוביל ומשפיע כמו בבית"ר. שלצד ראדי משחק היום בבאר שבע עוד שחקן מכריע שמכבי תל אביב ויתרה עליו.

עוד בנושא

הערב: לודוגורץ - הפועל באר שבע (21:30)
נכון לעכשיו: אף גוף שידור עדיין לא רכש את זכויות השידור
בבולגריה מעריכים: הדחה תעלה למאמן לודוגורץ במשרתו

דן איינבינדר, מכבי תל אביב. קובי אליהו
"לא היה השחקן המועדף על ג'ורדי". דן איינבינדר במכבי תל אביב/קובי אליהו

הקיץ הקשה של איינבינדר נמשך גם אחרי שמכבי תל אביב אמרה לו לעזוב. מיד לאחר מכן היו לקשר הצעות, אך לא מהקבוצות הגדולות. בית"ר ירושלים? אבי נמני ולא מעט אנשי קשר ניסו, אך אלי טביב בשלב ראשון לא התלהב לשמוע. רק שיחת טלפון בין השניים, בה הקשר הבהיר כי הכסף בשנה הקרובה לא משמעותי עבורו והוא מוכן לשחק חצי בהתנדבות אם רק ירגיש שרוצים אותו, היא זו שפתחה את הדלת. כשסלובודאן דראפיץ' הפעיל לחצים על טביב, הדברים הפכו סופיים, ומי שנשלח לקרית שמונה על ידי איציק קורנפיין חזר לטדי דרך הדלת הקדמית.

איינבינדר של בית"ר היה שחקן שאפילו ברק בכר לא הכיר מהתקופה שאימן אותו בקרית שמונה. בואו לא נשכח: כשבכר הגיע לבאר שבע, הוא לא קפץ על איינבינדר ששוחרר ממכבי תל אביב. אלא שבשנתיים האחרונות הוא עשה שדרוג בכל הפרמטרים. או כמו שאומר שי ברדה, שאימן אותו יחד עם דראפיץ': "הוא הגיע לשלמות באיזון בין הגנה להתקפה. הוא עבר תהליך גם במכבי תל אביב וגם בבית"ר, תהליך שעשה אותו בכל שנה שחקן טוב יותר".

הנה סיפור בנושא. באחת השיחות הראשונות ביניהם, אמר דראפיץ' לאיינבינדר: "אתה יודע מה ההבדל בין קשר אחורי טוב לקשר אחורי מצוין? 4 שערים ו-4 בישולים. חייבים מספרים בתפקיד, אי אפשר להגיע לרמות הגבוהות של התפקיד בלי זה". יומיים לאחר מכן דראפיץ' וברדה ערכו וידאו של האימון וקראו לאיינבינדר לחדר. בוידאו הם הראו לו שבכל פעם שהמגינים מקבלים את הכדור בחלק הקדמי, הוא נשאר מאחור ולא מצטרף. כשנשאל למה, הגיב הקשר: "אני אף פעם לא מצטרף", דראפיץ' וברדה ענו לו: "אנחנו נכעס בכל פעם שלא תצטרף, מעכשיו נתחיל לספור לך כניסות באימונים ובמשחקים".

התוצאה: 7 שערים ו-10 בישולים בשתי עונות בבית"ר, בתוספת שער במדים הלאומיים. איינבינדר עמד ברף שהציב לו דראפיץ'.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, דן איינבינדר. ברני ארדוב
עמד ברף של דראפיץ'. דן איינבינדר בבית"ר/ברני ארדוב

איינבינדר לא רק קפץ כיתה מקצועית בבית"ר, אלא גם מבחינת מנהיגות והשפעה בחדר ההלבשה. איינבינדר היה ביחסים טובים עם טביב, והיה מתקשר אליו כשצריך היה לארגן מלון לקראת משחק, אמבטיות קרח, ארוחות מיוחדות או דברים שקשורים בתמיכה בזרים. הוא היה קפטן לכל דבר ועניין. לאחר המשחק עם ואשאש, למשל, כאשר אחד מאנשי המועדון העיר למרסל להייסטר על חוסר הריכוז שלו, הוא ענה עם חיוך: "כן, הגזמתי עם ההצטרפות בגלל השלושה בלמים. לא היה לי את דן שיצעק עליי ויעשה לי עם הידיים לחזור מהר או לא להצטרף".

אז את הייסטר איינבינדר לא מכוון, אבל בבאר שבע הוא מרגיש בבית לחלוטין. שחקנים באלופה יודעים לספר על כך שמספר 11 כבר הפך לאחד מהחבר'ה. אם מחפשים דוגמה קטנה לכך אפשר למצוא בהרגלי הבילוי של שחקני באר שבע. החבורה הכי מגובשת כוללת את בן ביטון, בן שהר, גיא חיימוב, וובה בראון, מאור מליקסון ואחרים. כבר עכשיו אפשר לומר שאיינבינדר הצטרף לפרלמנט. "דן נקלט פה חברתית ומקצועית באופן מדהים", טוען שחקן בקבוצה. "הוא עדיין לא אחד המנהיגים כאן כי יש הרבה, אבל הוא ללא ספק כבר דומיננטי בקבוצה".

איינבינדר הוא לא עוד שחקן ישראלי רגיל. יש לו אופי מיוחד וקל לו מאוד להתחבר. דוגמה קטנה לכך ניתן למצוא במערכת היחסים שלו עם בעלי בית"ר. במהלך משחקי הפלייאוף בעונה שעברה, ולאחר שבית"ר נוצחה בחצי הגמר, הוחלט שאיינבינדר מותש נפשית ופיזית והוא יפתח על הספסל במשחק הבית נגד בני סכנין. פרסומים לפיהם ההחלטה נובעת מקשיים במו"מ בין הצדדים, הביאו את טביב להרים טלפון לשחקן ולומר לו: "זאת החלטה נטו לתת לך מנוחה, החלטה של המאמן. גם אם תחליט לא להישאר בבית"ר, אני לא אפגע בך והכל יהיה כרגיל עד לסיום העונה".

ובאמת הכל היה כרגיל. ולאיינבינדר יש גם דלת פתוחה לחזור לבית"ר.

דן איינבינדר שחקן הפועל באר שבע חוגג שער. ברני ארדוב
קיבל מסרים מהדרום כשהתחיל להצטיין בבית"ר. דן איינבינדר/ברני ארדוב

בניגוד להרבה אנשים שלא מיהרו להעריך את איינבינדר, בכר תמיד טען שמדובר באחד הקשרים הכי איכותיים שיש לישראל להציע. כשאיינבינדר החל להצטיין בבית"ר, הוא כבר קיבל מסרים דרך גורמים לא רשמיים שבאר שבע ישמחו לראות אותו עובר לדרום, תמורת כסף ו\או שחקנים בתמורה. בבית"ר שללו זאת גם במהלך העונה וגם בסיומה, אז מימשה בית"ר את האופציה עליו לעונה נוספת תמורת שכר של כ-150 אלף דולר לעונה.

בינואר 2017 החלו באר שבע לשוחח עם השחקן ונציגיו. איינבינדר נתן עדיפות לבית"ר, אך השיחות הסתיימו בפגישה אחת בלבד בה נכחו טביב, נמני ואביו של השחקן. הרף של נמני והאב היה בשלב ראשון 400 אלף דולר לעונה. הם ידעו שבית"ר לא תוכל להציע משהו כזה, אבל ביקשו חוזה ראוי במקום. טביב השיב שבמספרים האלה או במספרים דומים הוא לא במשחק, ומכאן כלל לא הייתה תקשורת בין הצדדים.

"אין ספק שלבכר היה את המשקל הכי מכריע ברצון של דן להגיע לבאר שבע", מסביר נמני. "הוא התחבר אליו עוד בתקופה הראשונה שלהם ביחד. דן רצה גם לשחק בקבוצה שרצה באירופה. הכסף פחות דיבר אליו".

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. קובי אליהו
"התחבר לאיינבינדר בתקופה הראשונה שלהם ביחד". ברק בכר/קובי אליהו

אגב, אפשר להבין מדוע לא הייתה תקשורת בין איינבינדר לבית"ר. גם באר שבע וגם מכבי חיפה הגישו הצעות לשלוש שנים שנושקות לשכר שמתקרב ל-350 אלף דולר, כאשר מנגד בית"ר הייתה מוכנה להציע חוזה לשנתיים בסכום של 180-200 אלף דולר. אז מצד אחד לאיינבינדר היה טוב בבית בטדי. הוא הפך לקפטן כמו שחלם ומנהיג כמו שתמיד רצה. להיות אך הפער בין ההצעות, יחד עם האתגר המקצועי והקשר עם המאמן, הכריעו הכל.

המאמן שרון מימר וגם הקפטן הנוכחי איתי שכטר ניסו לשכנע את איינבינדר לנסות להגיע להבנות עם טביב, אך בסופו של דבר נראה כי בית"ר ויתרה מהר ויכולה הייתה לסגור את השחקן סביב שכר של 250 אלף דולר לעונה בחוזה לשלוש שנים. מה שהיום מבינים בבית"ר שזה עולה להם הרבה יותר עם החיסרון שלו, המקצועי והן בחדר ההלבשה, ולא מתביישים לומר כי לחיסרון הזה ישנו חלק לא מבוטל בהדחה של הקבוצה מאירופה.

עבור איינבינדר זו עוד תעודת הוקרה קטנה למה שהפך להיות, אבל הערב בבולגריה הוא מכוון לתעודת ההוקרה הגדולה, המושלמת: עלייה לפלייאוף ליגת האלופות וכרטיס מובטח לשלב הבתים בליגה האירופית. בזמן שג'ורדי קרויף מחפש קשר זר, עוד שחקן שהיה פעם שלו והיום הוא בבאר שבע ירצה להראות לו שהפתרון היה עד לא מזמן בידו. הנה, בכר העדיף את איינבינדר על פני שחקן זר.

"אם יש מגיע בכדורגל, אז לאיינבינדר מגיע", מסכם שי ברדה. "הוא עשה הכל כדי להגיע לאן שהגיע. כל הזמן רצה ללמוד, להשתפר ולמקסם את עצמו ואני בטוח שגם עם באר שבע הוא ימשיך להתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully