וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון דאוסון: "לא אקבל החלטות פופוליסטיות רק כי מישהו אמר"

31.7.2017 / 12:09

הגארד, שכיכב בניצחון הנבחרת על רומניה, הודף את הביקורת על הבחירה בבני הרצליה: "אנשים, שלא מעורים ולא מכירים, מנסים לקבוע לי את הדרך, אבל אני עושה מה שטוב לי". על שיתוף הפעולה עם עומרי כספי: "הוא מקור השראה עבורי, כי הוא מגשים את החלום שלי"

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

מאז התכנסה נבחרת ישראל לפתיחת ההכנות לקראת אליפות אירופה, השמות שמשכו את מירב תשומת הלב היו עומרי כספי, ריצ'רד האוול וגיבורי עונת המלפפונים גיא פניני, יוגב אוחיון, בר טימור וגל מקל. אבל מי שמצליח לפלס בשקט את דרכו לרוטציה הוא שון דאוסון, שהפגין יכולת טובה בצמד הניצחונות על רומניה ותרם באספקטים שונים: במשחק הראשון קלע 6 נקודות וקטף 7 ריבאונדים, ובמשחק השני תרם 10 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

תקופה לא פשוטה עברה על דאוסון בשנה האחרונה. מאז זכה באליפות עם מכבי ראשון לציון הוא ניסה למצות את אופציית ה-NBA ונחשב לשחקן מבוקש במכבי תל אביב ובהפועל ירושלים. במהלך העונה הוא נאלץ להתמודד עם פציעות והיעדרויות, סבל מירידה ביכולתו ולבסוף חתם בבני הרצליה.

עוד בנושא

זרים חדשים להפועל תל אביב: טייווין מקי ומאט הווארד קרובים להצטרף
צפו: דנילו גלינארי הכה את שחקן נבחרת הולנד, ונפצע ויחמיץ את היורובאסקט
ללמוד מהגדולים ביותר: המודלים שיסייעו ליובל זוסמן לפרוץ במכבי תל אביב

שון דאוסון נבחרת ישראל בכדורסל. קובי אליהו
"אתה צריך להקשיב לקרובים אליך, לעשות מה שאתה מאמין בו וללכת אחרי הלב שלך. רק אני והקרובים שלי מכירים אותי, וזה כל מה שמשנה". דאוסון/קובי אליהו

השאלה כיצד הפך ממועמד לשתי הגדולות לשחקן בקבוצה צנועה יחסית מרגיזה את דאוסון. "בחרתי בהרצליה כי הרגשתי שזה המקום כדי למקסם את הפוטנציאל שלי לטווח הארוך, אני בן 23 ולא ממהר לשום מקום", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט. "אני עושה מה שטוב לי, ולא מחפש לנוח. מה שקרה לי עם הברכיים זו לא הסיבה. אין לי כוונה לקחת החלטות פופוליסטיות לפי מה שאנשים אומרים. אני לא מתייחס לזה שאנשים שלא מעורים בדברים מנסים לקבוע לי את הדרך והמסלול שלי. אני מכיר את עצמי הכי טוב ויודע טוב מאוד מה נכון וטוב בשבילי כדי להתקדם לצעד הבא. רק לפי זה אני פועל".

- לא אהבת את הביקורות.

"אם אתה נותן לאנשים מבחוץ, שלא מכירים אותך וחושבים שהם יודעים מה שטוב לך, להשפיע על ההחלטות ומה אתה צריך או רוצה לעשות, להשפיע על החלומות שלך, זה פשוט יפגע בך. אתה צריך להקשיב לקרובים אליך, לעשות מה שאתה מאמין בו וללכת אחרי הלב שלך. רק אני והקרובים שלי מכירים אותי, וזה כל מה שמשנה".

- קיבלת הצעה מהפועל ירושלים?

"זה שכתבו לא אומר כלום. גם בקיץ שעבר לפני שיצאתי לליגת הקיץ פרסמו שאני אשאר בראשון לציון, ובסוף טסתי לארה"ב. המון פעמים מה שכתוב זה לא מדויק ונכון. בכל מקרה זה לא רלוונטי, כי בחרתי וחתמתי בבני הרצליה".

דאוסון קיווה לשחק גם העונה בליגת הקיץ בלאס וגאס, והגיע לסיכום עם יוסטון רוקטס שיופיע במדיה (תחת מאמנה של ירושלים, פוטיס קציקאריס), אבל הוא נופה עוד לפני המשחק הראשון. "טסתי לארה"ב כדי להתאמן ולחזור לכשירות, ולכן לא הייתי בסוף בליגת הקיץ. עברתי עונה לא פשוטה כי סבלתי מכאבי ברכיים, אבל אני שמח להיות עכשיו בנבחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שון דאוסון נבחרת ישראל כדורסל. יוסי ציפקיס
"לא באים ממקום של לחץ, אלא ממקום של כיף". דאוסון בנבחרת/יוסי ציפקיס

- עד כמה הפציעה בברך מגבילה אותך?

"זה משהו שהייתי צריך לטפל בו. הכאבים החמירו בארבע או חמש השנים האחרונות, והשנה הגיעו לשיא. הטיפול לא היה מדויק, ולכן טסתי גם לארה"ב, כדי לקבל הכוונה טובה יותר. התברר שהטיפול בזה פשוט ושזו אפילו לא בעיה קשה. אז אני מרגיש מצוין".

- לאן אתה שואף להגיע הקיץ בנבחרת?

"מטבעי, אני מכוון להכי גבוה. ככה אפשר למצות את הפוטנציאל עד למקסימום, ובאופן אישי אני רוצה לתרום ככל שאפשר".

- ההישג של העתודה הביא לכם מוטיבציה?

"הם עשו קמפיין אדיר, השיגו מדליית כסף והביאו כבוד וגאווה, ואנחנו גם מקווים לכוון ולהשיג את הכי טוב ולהגיע הכי גבוה שאנחנו יכולים".

- מי המנהיגים בנבחרת?

"עומרי כספי, בלי ספק. הוא מוביל את הנבחרת הרבה זמן והוא מהווה מקור השראה עבורי, כי הוא מגשים את החלום שאני רוצה להגשים. בפורמט של נבחרת זה שונה, כי יש משחק קבוצתי ויש את הסגנון של ארז אדלשטיין. אנחנו צריכים את כולם פה".

- המשחקים שייערכו בישראל מגבירים מוטיבציה או מעלים את הלחץ?

"אני לא חושב שאנחנו באים ממקום של לחץ, אלא ממקום של כיף. כולם מצפים לזה בקוצר רוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully