וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרדת בגדול: איך הגיע שון דאוסון לבני הרצליה במקום ל-NBA?

19.7.2017 / 6:43

השמועות על בעיות בברך, ירידה במספרים, החלטה תמוהה לנסוע לארה"ב וניפוי לפני ליגת הקיץ. למה דאוסון עבר לבני הרצליה ומדוע הסיכוי שיצטרף למכבי תל אביב וירושלים "לא היה גבוה מלכתחילה"

צילום מסך

מי ששוחח עם אלדד אקוניס בימים האחרונים ונחשב למקורבו לא באמת הופתע מהמהלך שהוביל את שון דאוסון לבני הרצליה. יו"ר הקבוצה הצהיר באוזני מספר אנשים כי הוא הולך בכל הכוח כדי לנסות ולצרף את דאוסון, השחקן הישראלי הבכיר ביותר שנותר בשוק, אחרי שכשל בניסיון לצרף את גיא פניני. אקוניס כבר הצליח לצרף שחקנים גדולים בעבר, בעיקר זרים, אבל הוכיח גם הפעם שיש ביכולתו לעשות זאת.

עוד בנושא:
יצחק פרי: "לא חושב שקבוצה שגידלה את דאוסון צריכה לקרוא על עזיבתו באינטרנט"
דאוסון חתם בבני הרצליה: "רציתי להרגיש מוערך ואהוב"

אלא שעם כל הכבוד לבני הרצליה, הנושא המרכזי של המעבר של שון דאוסון לשרון הוא שחקן נבחרת ישראל, והחתימה שלו בקבוצה שהיא לא מכבי תל אביב או הפועל ירושלים. דאוסון, באמצעות אביו ונציגיו, וגם בפיו עצמו, הצהיר כי המטרה שלו אחרי מכבי ראשון לציון תהיה להגיע ל-NBA. בעונה שעברה הוא היה קרוב לכך, אך לא יותר מדי, כשהגיע עד הניפויים האחרונים של ניו אורלינס פליקאנס. הקיץ, אפילו לא זכה לשחק בליגת הקיץ. ועדיין, עם ארסנל הכישורים שיש לו, ותואר האליפות שהוא בין האחראים העיקריים להשגתו, היה ניתן לחשוב כי הקלע/סמול פורוורד יהיה באחת הגדולות, או בקבוצה אירופית. החתימה בהרצליה מעלה לא מעט תהיות ושאלות על הדרך שבה מתנהל הבחור הצעיר והמוכשר.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. אדריאן הרבשטיין
הפציעה בברך היא לא משהו רציני?/אדריאן הרבשטיין

חזרה קלה אחורה בזמן. אחרי עונת האליפות עם מכבי ראשון לציון, יצא דאוסון לסדרת אימונים ב-NBA ושיחק בליגת הקיץ במדי וושינגטון אך לא זכה לחוזה. רגע לפני שהמועד שלו להשגת חוזה בליגה פג, הוא קיבל חוזה למחנה האימון בניו אורלינס, שיחק בכמה משחקי הכנה לעונה, ונחתך באמצע אוקטובר. הוא שב למכבי ראשון לציון, שכבר הייתה עם סגל בנוי, ונאלצה לבצע שינויים בסגל כדי לקבל את הכוכב הגדול של עונת האליפות. דאוסון היה זקוק לכמה משחקים להיכנס לעניינים, אלא שבמחזור השביעי קלע 21 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים על הראש של הפועל חולון והיה נראה כי חזר לעניינים.

למעלה מחודש וחצי עברו מאז המשחק ההוא נגד חולון עד שדאוסון דרך שוב על הפרקט. פציעת ברך, או מה שמוגדר בשפת המקצוע Jumping Knee, הגבילה אותו. אחרי שנעדר שבוע נוסף מפעילות, שיחק לאורך רוב הסיבוב השני, אלא שלפני המשחק הראשון של הסיבוב השלישי נפגע באימון באותה פציעה. המחשבות היו שלא ישוב לשחק עוד העונה. דאוסון נח עוד מספר שבועות וסיים את העונה ללא פציעה. למרות זאת, ולמרות שלא מעט שחקנים סובלים מפציעה מסוג זה ומושכים קריירה שלמה, מוניטין הפציעות עוד הלך לפני דאוסון, "אנשים פה בארץ ממציאים ששון גמר, שיחקתי עם הפציעה הזאת עד סוף הקריירה שלי, בגיל 49", סיפר אביו ג'ו לפני מספר שבועות.

אלא שלא הכול עבר חלק. שפת הגוף של דאוסון לא בישרה טובות, ועל פי דיווחים שונים המאמן הלאומי ארז אדלשטיין בא להתרשם משפת הגוף במשחקי הפלייאוף נגד הפועל אילת. דווקא בשלבים הללו של העונה דקות המשחק שהוא קיבל מהמאמן החדש שמוליק ברנר היו לא יציבות, ולצד משחק בו קיבל 31 דקות והגיב עם הגנה טובה, 13 ריבאונדים ו-7 נקודות, הגיעה ירידה בסיום העונה עם 9 דקות בלבד במשחק החמישי והמכריע באילת ו-18 דקות בחצי גמר הפיינל פור נגד הפועל ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יצחק פרי יושב ראשון מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
נפרדו מדאוסון. פרי/ברני ארדוב

היו שראו את הקיץ הנוכחי כהזדמנות של דאוסון לשוב למוטב אחרי עונה פחות טובה בראשון לציון. הציפיות, לפחות של אנשי המקצוע, היו שייקח מנוחה מהריצה אחרי ה-NBA, ויתכונן לקראת קמפיין אליפות אירופה. אלא שעוד לפני הפלייאוף דאוסון וסוכנו האמריקאי הצעיר דניאל חזן הצהירו כי הוא הולך למסע אימונים בין קבוצות ה-NBA עם סיום העונה. ואכן, דאוסון יצא לדרך שבוע לאחר סיום העונה, כשהתוכנית כללה אימונים בכמה קבוצות. מי שעקב אחרי חשבון האינסטגרם שלו יכול היה לראות שבמועד שהאימונים הראשונים החלו, הוא היה בחתונתו של חזן, ועבד באולם בניו יורק עם עוד כמה שחקנים שחזן מייצג.

חזן, שהחתים מספר שחקנים זרים בשנתיים האחרונות בישראל, אך לא כמות מזהירה במיוחד, הצליח למצוא לדאוסון, שמניותיו כאמור לא היו בשמיים אחרי עונה בה נפצע פעמיים והמספרים שלו היו בירידה, קבוצה לליגת הקיץ, יוסטון רוקטס. דאוסון, ששהה למעלה משבועיים בארצות הברית ללא מסגרת רשמית, טייל והתאמן לבד, הגיע לאימונים של יוסטון, ולאחר שלושה ימים היה בין ארבעה שחקנים שנופו מהסגל עוד לפני המשחק הראשון. דאוסון שב להתאמן שבוע נוסף בניו יורק לפני ששב לארץ.

"לא להיכנס לסגל של קבוצה בליגת קיץ זה באמת תעודת עניות לסוכן קודם כל", אומר אחד מאנשי המקצוע בישראל שבקיא ברזי ליגת הקיץ, "סוכן חזק משאיר את השחקן שלו בקבוצה גם אם לא טוב לו, גם אם לא טוב להם, אבל משאיר. היו בליגת הקיץ הנוכחית שחקנים חלשים בהרבה מדאוסון, והוא בקלות יכול היה למצוא את מקומו, אבל השילוב של סוכן חסר ניסיון ושחקן שנתן עונה פחות טובה הובילו לכך".

כרם משעור שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
דאוסון יקבל את הדקות שלו. משעור/ברני ארדוב

בנקודת הזמן הזו, לכולם היה ברור שדאוסון גמר את סיפור ה-NBA לקיץ זה, ואם לא ימצא קבוצה מכובדת באירופה, יסגור במכבי תל אביב או הפועל ירושלים. קפיצה קטנה שוב אחורה. עם סיום העונה החלו גישושים בין הקבוצות הללו לדאוסון ונציגיו. הסכומים שדרש אז, לטענת גורמים שונים בקבוצות היו גבוהים בהרבה ממה שהיו מוכנים לשלם. יותר מכך, נציגו של דאוסון הציב תנאי של סעיף יציאה של השחקן בתום כל שנה ל-NBA, מה שלא הוסיף נקודות במשא ומתן, כך על פי גורם באחת משתי הגדולות.

עם היציאה מליגת הקיץ, התקיימה עוד שיחה בין הצדדים, אך הסעיף שעמד על הפרק עדיין הרחיק את דאוסון מחתימה במכבי תל אביב והפועל ירושלים. למרות שירושלים בנקודת זמן מסוימת, בין הסגירה של יוגב אוחיון לסגירה של בר טימור, ומכבי תל אביב עד היום, היו צריכות שחקן בגיל של דאוסון, הצדדים לא היו קרובים לסגירה של חוזה, "מהקולות שיצאו משתי הקבוצות, גם בגלל הדרישות ההתחלתיות, וגם בגלל איך שהתנהלה העונה הקודמת שלו והדיבור על שפת הגוף הלא טובה, הסיכוי של דאוסון להגיע לאחת מהן מלכתחילה הוא לא גבוה. מכבי תל אביב עד היום הייתה צריכה שחקן בעמדה שלו ובגיל שלו, זה נראה הגיוני שהיא פשוט מוותרת עליו?".

אלדד אקוניס יושב ראש בני הרצליה. מגד גוזני
יכול לחייך. אקוניס/מגד גוזני

עוד לפני שנגיע למה שבני הרצליה הציעה וקסם לדאוסון, נחזור למכבי ראשון לציון. בעיר היין שאפו לסיים את התקופה של דאוסון במועדון ולהציגו כגיבור, ואף כלפי חוץ דאגו לכך. אלא שבבניית הסגל שמו כלל לא היה על הפרק, גם כשהבעיות החלו לצוץ במעבר שלו מהמועדון לקבוצה גדולה יותר. כפי שאמר היו"ר יצחק פרי אתמול, בראשון לציון האמינו כי דאוסון יצור איתם קשר, אבל הם מצידם, היו כבר צעד קדימה בבניית הסגל, "העזיבה של שון הייתה טובה לכולם, הוא השיג פה משהו שאי אפשר להשיג יותר ממנו, והמועדון היה צריך משהו חדש", סיפר אחד מאנשי ראשון לציון השבוע, "הדבר הכי טוב שהיה קורה זה ששון היה מתקדם הלאה, אבל הצעד הזה שלו, ללכת ולחתום בקבוצה שהיא יותר קטנה מאיתנו, לא מציג אותנו באור טוב ולא אותו באור טוב".

אז מה באמת הוביל את דאוסון להרצליה? התנאים. בני הרצליה הנוכחית תהיה הקבוצה של שון דאוסון, לצד ישראלים צעירים כמוהו, אך בעלי פחות השפעה ודרישה לדקות משחק, דאוסון צפוי להיות הישראלי המוביל עם למעלה מ-30 דקות למשחק, כפי שהיה כרם משעור בעונה שעברה. "שון יכול לבלוט ובהרצליה הראו לו כמה שהם רוצים אותו, זה היה באמת חסר לו מהקבוצות האחרות שהיו בעניין", אמרו בסביבתו אמש. לסיטוציה הזו יש להוסיף את סעיף היציאה של דאוסון מהחוזה בהרצליה, סעיף שמשאיר עבורו את חלום ה-NBA. עבור דאוסון, הצטיינות בהרצליה, ביחד עם אפשרות יציאה, ושכר של כ-150 אלף דולרים שיקבל העונה, זה בהחלט חבילה ראויה לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully