וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי שגב הושעה מנבחרות ישראל. נציגי השחקן: "האיגוד פוגע בנבחרת ישראל"

16.7.2017 / 17:05

בעקבות אי הופעתו לאימוני נבחרת הכדורסל האולימפית בשבוע שעבר, קיבל שחקן מכבי תל אביב הודעה כי הוא מושעה מכל הנבחרות ואף עשוי לעמוד לדין. שגב בתגובה: "אמשיך לייצג את הנבחרת"

איתי שגב מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא הופיע לאימונים. איתי שגב/יוסי ציפקיס

איגוד הכדורסל הודיע היום (ראשון) לשחקן מכבי תל אביב, איתי שגב, כי הוא מושעה לאלתר מכל פעילות, זאת בשל אי הופעתו לאימוני הנבחרת האולימפית.

במכתב שנשלח לשחקן ולאביו מטעם מנכ"ל איגוד הכדורסל, יעקב בן שושן, נכתב:

"בתאריך 24/5/17 זומנת לפתיחת אימוני הנבחרת האולימפית שהחלו ב-4/7/17. על-פי בקשת אביך ולפנים משורת הדין הסכים המנהל המקצועי, פיני גרשון, לדחות את הגעתך לאימוני הנבחרת בשבוע, כלומר 11/7/17.

ב-11/7/17 הגעת לאימון אך סירבת להתאמן וישבת בצד. מאז לשאר האימונים אף לא טרחת להופיע. על כן, הריני להודיעך כי הנך מושעה לאלתר מכל פעילות נבחרות ישראל לרבות הנבחרת הלאומית. אציין כי איגוד הכדורסל שומר לעצמו את הזכות להעמידך לדין משמעתי בעתיד, וכל עונש אחר אשר יוחלט".

העתקים מהמכתב הועברו, מלבד לשגב ולאביו, גם ליו"ר האיגוד עמירם הלוי, ליו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן, ליועמ"ש של האיגוד רונית אמיר יניב, למכבי תל אביב, לפיני גרשון, למאמן הנבחרת הבוגרת ארז אדלשטיין ולמנהל הנבחרת, מוטי דניאל.

בתקופה שקדמה לאימוני הנבחרת, באו שגב ואביו בטענות לרמת הביטוח שהוצגה לשחקני הנבחרת, למרות שהיא דומה לזה של הבוגרת. ככל הנראה, אי ההגעה קשורה לכך. גם האחים יניב ואור סולומון לא התייצבו בנבחרת בשל תלונות על נושא הביטוח ולאחר מכן שוחררו מהסגל. ארגון השחקנים, בראשות ניר אלון, היה מאוד מרוצה מהביטוח שהושג לשחקני הנבחרת ובעצת איגוד הכדורסל אף שידרג אותו.

עוד בנושא:

חנן קולמן חתם בהפועל חולון: "שמח ונרגש, יש קבוצה מאוד מעניינת"
מכבי תל אביב פנתה לדשון תומאס ונוטה לשחרר את קווינסי מילר
מכבי חיפה: דגן יבזורי סיכם עקרונית

יושב ראש ארגון השחקנים ניר אלון. יוסי ציפקיס
"ההודעה גרמה לפגיעה בשמו ובתדמיתו כשחקן". ניר אלון/יוסי ציפקיס

בעקבות ההשעייה הוציא יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון מכתב למנכ"ל האיגוד שכותרתו "הדרה, שלא כדין, של השחקן איתי שגב מסגל הנבחרת": "השחקן פנה אל ארגון השחקנים בשל התנהלות לא תקינה מצדכם, אשר ייאמר כבר עתה, גורמת לשחקן צעיר לנזקים גדולים. כידוע היטב, איתי הינו שחקן כדורסל מקצועני, מהמובילים בארץ, המשתייך לקבוצת הכדורסל מכבי תל אביב והוא ראוי להיות חלק מחברי הנבחרת. היום נודע לאיתי כי הוא לא יוזמן לנבחרת בשל טענות כלפיו הקשורות לנבחרת האולימפית, וזאת לא על רקע מקצועי וללא כל קיום הליך שימוע אשר בו יוכל היה להציג את עמדתו. חמור מכך, הדרתו של איתי מהנבחרת שוחררה לתקשורת וגרמה לפגיעה בשמו ובתדמיתו כשחקן. בשל כך האמור לעיל, אני קורא לכם לקיים פגישה דחופה איתי ועם השחקן לצורך הסדרת הסוגיה. מובן, כי אין באמור במכתב זה, או במה שלא נאמר בו, כדי למצות את טענות השחקן או לגרוע מזכויותיו ו/או מהסעדים המוקנים לו באופן כלשהו וכל זכויותיו שמורות".

שגב עצמו הגיב לנושא בפייסבוק: "כבוד גדול וגאווה לייצג את ישראל במדי הנבחרת הלאומית. עשיתי זאת ב6 השנים האחרונות ואעשה זאת ככל שאדרש גם בעתיד".

באי כוחו של השחקן מסרו לתקשורת: "בשש השנים האחרונות לקח איתי חלק בכל נבחרות ישראל וייצג בצורה מעוררת כבוד את הכדורסל הישראלי. בכל השנים הללו נשללה מאיתי אפשרות להתאמן ולהתקדם בחודשי הקיץ ולמרות זאת הוא בחר מתוך שליחות להשתתף בנבחרת.

"בתחילת השנה תואם עם נציגי איגוד הכדורסל כי איתי יתאמן אימונים אישיים עד ה-16.7 ואז במידה ויידרש, יצטרף לאימוני הנבחרת הבוגרת. לצורך כך נשכר עבורו מאמן מהטובים באירופה בעלויות גבוהות בהמשך פנו נציגי האיגוד וביקשו שאיתי יצטרף לאימוני הנבחרת האולימפית ב-11.7, טרם הצטרפותו לנבחרת הבוגרת.

"לקראת מועד זה נעשה ניסיון חוזר לבדוק את הכיסוי הביטוחי ולמרות בקשותנו לא הוצגו המסמכים הנדרשים לקיומו של ביטוח. קבענו פגישה עם נציגי האיגוד על מנת להסדיר את הנושא, אך היא בוטלה על ידיהם ערב תחילת האימונים ללא כל הסבר. היום להפתעתנו נוכחנו לקרוא בתקשורת כי איגוד הכדורסל החליט להשעות את איתי מפעילות הנבחרת. המסמך, שהיה מיועד לאיתי באופן אישי, פורסם באופן רשמי על ידי האיגוד ברשתות החברתיות ובתקשורת עוד בטרם הגיע לידיו וגרם עוגמת נפש ונזק רב. איתי שגב היה ונשאר מחויב לנבחרת ישראל".

עוד נמסר כי: "התנהלות האיגוד פוגעת בראש ובראשונה בנבחרת ישראל. בנוסף פוגעת בשמו הטוב של השחקן, דבר העשוי להשליך על הקריירה שלו בעתיד. ראוי היה שנציגים רשמיים של האיגוד יצרו קשר עם השחקן ובאי כוחו על מנת להסדיר את העניינים בצורה מכובדת".


תגובת מכבי תל אביב: "אנו מצרים על המכתב של איגוד הכדורסל. מדובר בעניין טכני בנושא הכיסוי הביטוחי של השחקן שאיגוד הכדורסל מודע לו היטב ואמור היה לטפל בו מזמן, ואנו בטוחים שהוא ייפתר בהקדם".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב פנתה לדשון תומאס ונוטה לשחרר את קווינסי מילר

לכתבה המלאה

הפוסט של שגב

  • עוד באותו נושא:
  • איתי שגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully