וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד והמקום שמתאים לו: פניני היה צריך לעבור להפועל ת"א, ג'ו אינגלס מצא מלוכה

בגמר היורוליג של 2014 ג'ו אינגלס וגיא פניני קלעו 0 נקודות במשותף. שלוש שנים לאחר מכן, האוסטרלי חתם על חוזה של 52 מיליון דולר ופניני נשלח לחפש קבוצה. בלוג הקיץ על יוצא-ישראל העשיר ביותר ועם המלצה (שלא התקבלה) לקפטן בדימוס

עריכה: מתן חדד

(הערה: הטור נכתב לפני החתימה של גיא פניני בהפועל חולון. כן, יצא לנו טוב עם הטיימינג)

seperator

המלפפון: סטף קרי חתם על 201 מיליון דולר ל-4 עונות, ולברון ג'יימס התלונן על ההגבלה וטען שקרי היה צריך לקבל חוזה של 400. מסכנים.

הצנון: בלייק גריפין, איש פח מודרני, קיבל חוזה של 173 מיליון דולר. וזה כל מה שאני זוכר, דוקטור.

seperator

להלן טבלת קלעי מכבי תל אביב מגמר היורוליג של 2014, במדיולאנום פורום במילאנו:

טייריס רייס 26
ריקי היקמן 18
דווין סמית' 15
דייויד בלו 14
אלכס טיוס 12
סופוקליס שחורציאניטיס 9
יוגב אוחיון 4

אה, רגע, היתה עוד שורה:

גיא פניני וג'ו אינגלס שיחקו ולא קלעו.

גם הארכה בגמר מול ריאל מדריד שהעלתה את סך הדקות של כל קבוצה ל-225, לא סייעה לשני החבר'ה לעשות רושם. ביחד הם ספרו 18 דקות של כדורסל עם אפס נקודות. שלוש שנים עברו מאז אותו גמר בו הניפה מכבי גביע שישי, וזה היה השבוע של אנשי השורה התחתונה, פניני ואינגלס. הקפטן הישראלי קיבל כתף קרה והביתה, האוסטרלי היעיל קיבל 52 מיליון דולר לארבע העונות הקרובות. יחי ההבדל.

יוטה מאוהבת, גם אמריקה. אינגלס משתלב נהדר ב-DNA היעיל של הג'אז, והוא דורג שני בשלשות בליגה. עם החוזה החדש הפך אינגלס לכדורסלן האוסטרלי הרווחי ביותר בהיסטוריה, פר שנת חוזה. פאטי מילס חתם על 50 ל-4 בסן אנטוניו, ורק מדגדג את אינגלס. בוגוט בשיאו גם הגיע ל-12. דלבדובה קיבל קאצ'ינג של 9.5 לשנה במילווקי אחרי האליפות עם הקאבס. מתוקף הפרובינציאליות נתהה האם יצא מישראל - מקומי או זר - ספורטאי שהרוויח יותר מג'ו, פר שנה או פר חוזה? קשה לחשוב על כזה. 52 מיליון. אנתוני פארקר לא דגדג את המספרים, גם לא קרלוס ארויו, אייברי בראדלי כרגע בבוסטון על 8 מיליון, פי ג'יי טאקר החולוני על 32 ל-4. זהבי עם כמעט 7 מיליון דולר לשנה, בניון ובן חיים השתכרו נהדר, אבל לא קרוב לשמונה ספרות. היי, ג'ו.

עוד בנושא:

קייל לאורי נשאר בטורונטו, פול מילסאפ עובר לדנבר, כרמלו ליוסטון או קליבלנד?
קייל קורבר נשאר בקליבלנד, טאג' גיבסון מצטרף לחבריו במינסוטה
רשמית: מכבי תל אביב הודיעה על שחרורו של גיא פניני
נבן ספאחיה: "אני זה שמקבל את ההחלטות במכבי תל אביב"

עוד באותו נושא

קייל לאורי נשאר בטורונטו, פול מילסאפ עובר לדנבר, כרמלו ליוסטון או קליבלנד?

לכתבה המלאה
ג'ו אינגלס, יוטה ג'אז. AP
יוצא-ישראל הרווחי ביותר אי פעם? אינגלס/AP

אינגלס הגיע ליוטה אחרי עונת היורוליג במכבי. אז, ב-71 משחקים בצהוב רשם 21.7 דקות לערב, 6.5 נקודות למשחק, עם 38% מעבר לקשת ו-2.7 אסיסטים.

ביוטה, מספרים דומים (82 משחקים, 24 דקות, 7.1 נקודות, 2.7 אסיסטים ושיפור מ-3 עם 44%) הקנו לו את המגה דיל, אבל אין ספק ששם התרומה שלו מהותית יותר, ושהוא מצליח להסתדר בהגנה יותר אפילו משהצליח ביורוליג. יוטה מתאימה לו, הרוסטר מחמיא לכישוריו, והנה, סמוך לגיל 30 האוסטרלי החביב סוף סוף הסתדר בחיים.

"משפחה", כך הגדיר את החבר'ה סולט לייק סיטי שעות לאחר החתימה. כמה שעות לפני כן חברו למחזור 2014 פניני קיבל את המגף. זהו, נגמר פרק מכבי, תמו שמונה שנות שירות. פניני מבוגר מאינגלס בכמעט ארבע שנים, ומן הסתם המעמד אחר והקריירה כבר מחשבת את קצה לאחור.

אז מה הלאה?

זה ברור מאוד. לפניני יש רק מהלך-פניני אמיתי אחד לעשות: לחתום בהפועל תל אביב.

(או בחולון, מתברר).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעקות, צרחות, נאצות, "השתגעת!", "שכחת את שולדי?!".

אחלה, תוציאו את הכול עכשיו. ואחרי שרתחנו, נעבור לקטע האמנותי.

ראשית, אלימינציה. ממכבי תל אביב הוא שוחרר, בהפועל ירושלים הוא לא יקבל יותר צ'אנסים ממה שקיבל בצהוב. אז לאן? להרצליה? פניני ניזון מקהל, מאווירה, ועם כל הכבוד ל"מבצר" ולשנים שלו בבני השרון, המקום הזה שקט מדי בשביל ברדקיסט כזה. חולון? אופציה לא רעה, אבל לשחק פעמיים בשבוע? נראה גדול עליו קצת (מסתבר שלא). מכבי חיפה? רחוק, ויש את עוז בלייזר. הפועל תל אביב היא גם קבוצה עם בסיס אוהדים גדול, משחקיה מתקיימים לעיני נוכחות מרשימה ולהוציא את שתי הגדולות, היא הקבוצה עם פוטנציאל הבאזז הגדול ביותר.

פניני התפרנס בכדורסל, אבל יש שני תחומים בהם הוא טוב יותר: בלנצח, ובלעצבן. הוא שחקן שניזון ממתח ומשנאה, נראה שאחוזיו מעבר לקשת עולים ככל שהזריקה קריטית יותר. בקבוצות שקטות הוא לא יצליח לפרוח, כי מדוע לקלוע כשזה לא מפריע לאף אחד? למה לקלל אם לא מצלמים אותך?

פניני כבר מעבר לשיא, ובאירופה כבר לא יכול היה לתרום מאום, אבל בליגה הוא עדיין נספר. הוא בטופ-15 הקלעים הישראלים בעונה האחרונה, וזה במכבי תל אביב הצפופה. בהפועל תל אביב, שם יוכל לקבל עוד יותר דקות מאשר בצהוב (22.7 למשחק ליגה), לא יתקשה לשחזר את הסקור הזה ואף לשפר אותו. מצבת הישראלים האדומה כרגע מורכבת מלימונד (8.4 נקודות למשחק בעונה שעברה), בנקס (9.2), גינת (9.3), בן משה (2.3) ואיידן. פניני, במכבי תל אביב, קלע יותר מכל אחד מאלו. זה גם משחק של שלשות, ופה בהפועל מתקשים, ומאוד. בעונה שעברה האדומים אמנם דורגו במקום השלישי בכמות ניסיונות מעבר לקשת, אבל רשמו 34.5% עלובים בתחום (מכבי תל אביב 39.1%, אילת 38.4%, חיפה 38.0%). כלומר, הפילוסופיה כן דיברה שלשות, אבל לא היה מי שיקבור את העסק. שניים בודדים שהסתדרו מעבר לקשת היו תמיר בלאט ומארק ליונס. שניהם כבר לא בקבוצה.

מי טוב מעבר לקשת? פניני טוב. אחרי שלוש עונות לא בפוקוס הוא נתן שתי עונות יעילות מ-3, עם 40% בעונה הקודמת ו-41% העונה. אם יגיע, הוא כבר יהיה הקלע הבכיר של הקבוצה. ואיפה הפועל משחקת? בדרייב אין, שם פניני צלף 10 מ-15 מעבר לקשת בשני משחקים. איזה שידוך.

כמה שפניני צריך את הפועל תל אביב בשלב זה של הקריירה, הפועל תל אביב צריכה אותו. זה לא רק הטופ-15 בנקודות והיעילות בקליעה - האדומים צריכים שואו כדי להיות רלוונטיים, ופניני זה סוג של שואו. עשור לאחר נפילת אוסישקין, והפועל תל אביב שעניינה את הציבור במסע החזרה שלה לבמה המרכזית, נתקעה בקיר. היא לא מתקרבת לאליפות, לא קרובה לדגדג תקציבית את שתי האימפריות המקומיות, לא מזיזה את מחט הרייטינג. מתי כן? כשיש שערוריות (שולדבראנד, האוול, חוזים בעיתיים) או בהחתמה נוצצת (נייט רובינסון). גיא פניני יסמן וי על שני הסעיפים בבת אחת.

קפטן מכבי תל אביב גיא פניני מניף את גביע המדינה. ברני ארדוב
כמה שפניני צריך את הפועל תל אביב בשלב זה של הקריירה, הפועל תל אביב צריכה אותו/ברני ארדוב

התואר האחרון שהונף על ידי הפועל תל אביב היה גביע המדינה ב-1993. האדומים צריכים פיסת מתכת כדי לשדרג את מידת הרלוונטיות האקטואלית, וזו נקודה שסטטיסטית גיא פניני יכול לסייע בה. האיש מכונת גביעים. הוא זכה בעשרה גביעים ישראלים רצופים - נתון בו מתהדר רק מיקי ברקוביץ' - ואם מ.י.ק.י הניף את כולן באותו הצבע, פניני גם קטף צמד בהפועל ירושלים. הוא לא הפסיד במפעל הזה מאז 16 בפברואר 2006 - 4,155 ימים עברו מאז! "פניני=גביע" זו מתמטיקה פשוטה.

הפועל תל אביב עדיין לא השכילה לנצח את מכבי תל אביב בדרבי בדרייב אין, ופניני לא רק שמתעלה באולם האדום (18 נקודות למשחק, כמעט פי 2 ממשחק רגיל) אלא שמתעלה בדרבים. תארו לכם את האמוציות, את הרוע באוויר, את פניני דופק שלשה ומקניט את הקהל היריב, שהפעם יהיה צהוב. שני מחנות האוהדים ייצאו מהכלים. וכמה שזה נראה דמיוני, פניני הוא מסוג השחקנים שאתה שונא כשהם של היריב ומאוהב בהם כשהם שלך. כשהיה בהפועל ירושלים, הם אהבו אותו ובמכבי תל אביב שנאו, ואחרי המעבר, היפוך מושלם. אחרי כל הדם הרע, אחרי שולדבראנד, אחרי הכול - פניני יידע מה לעשות כדי שהאוהדים בהפועל תל אביב יתחברו, גם אם זה ייקח זמן. הוא כבר לא בשיא, זה כנראה לא יהיה זהבי2, אבל יש הרבה אוהדים צהובים שחושבים שזו שטות לוותר עליו, וחציית כביש אכן תהיה מכה היסטורית.

לצד מכביוסטו המרשימה, פניני גדל לצד אוהדי הפועל תל אביב, יש לו חברים אוהדי הפועל תל אביב. אם הוא אכן יגיע, זה לא יהיה מחיבה לקבוצה החדשה אלא מכעס על הקבוצה הקודמת, וזה בדיוק מה שצריך להניע אותו. אבל הוא יודע לשלוט בטריבונה, גם באוהדיו וגם באוהדי היריבה, ופעם אפילו סיפר: "אני עושה עם המגבת שלושה סיבובים ו-10,000 נהיים בטירוף". ונסיים בכך: הוא אמור לרצות את זה. קשה להאמין שלא. הרי זה הכי פניני שיש. לפי שמועות, הוא אפילו כבר החל בגישושים הראשוניים. ושוב, זה שווה את זה, הבידור פשוט שווה את זה.

זה מופרך, הסיכוי קלוש, זה דמיוני, אבל זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לגיא פניני, להפועל תל אביב ולכדורסל הישראלי. גיא פניני להפועל, ועכשיו.

נ.ב.

ותחזירו גם את שולדבראנד.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully