וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 שנה אחרי האסון: מפקד כוח המשטרה בהילסבורו יואשם בהריגה

ציון דרך משמעותי במאבק משפחות ההרוגים. התובע הכללי בבריטניה הודיע על הגשת כתבי אישום נגד שישה גורמים שהיו מעורבים באסון ובטיוח, בראשם מפקד כוח השיטור, דייויד דאקנפילד

אסון הילסבורו/.

התובע הכללי הבריטי הודיע היום (רביעי) שהוא יגיש כתבי אישום נגד שישה בני אדם שהיו קשורים לאסון הילסבורו ב-1989. הנאשם העיקרי הוא מפקד כוח השיטור באותו יום, דייויד דאקנפילד, שמואשם בהריגתם של 95 קורבנות. הקורבן ה-96 מת ארבע שנים אחרי האסון ומסיבות משפטיות, אי אפשר לכלול אותו בכתב האישום.

שלושה נאשמים נוספים הם שוטרים שנשאו בתפקידים שונים באצטדיון בשפילד, איש אבטחה ועורך דין שעבד בשירות המשטרה. כתבי האישום נגדם כוללים סעיפים של סילוף ראיות, הפרה של כללי בטיחות והתנהלות בלתי ראויה.

עוד בנושא:

חבר מושבעים קבע: המשטרה אשמה באסון הילסבורו
מייקל אואן: "סוף סוף והרבה אחרי הזמן האמת מתגלה וצדק נעשה"
סטיבן ג'רארד תרם 96 אלף ליש"ט לקרן אסון הילסבורו
מומחה בריטי: "המשטרה ערכה את התמונות מהילסבורו"

קרובי משפחה של ההרוגים אסון הילסבורו. GettyImages
משפחות חלק מההרוגים היום אחרי ההודעה של התובע/GettyImages

אסון הילסבורו התרחש ב-15 באפריל, לפני משחק חצי גמר הגביע האנגלי בין ליברפול לנוטינגהאם פורסט. שורה של מחדלים הובילה לכך ש-94 אוהדים של ליברפול נמחצו למוות, אחד נוסף מת כעבור כמה ימים ופצוע אחרון מת אחרי ארבע שנים בהן היה במצב של תרדמת.

המשטרה האשימה את האוהדים ובמשך זמן רב האסון נחשב לסמל של החוליגניות האנגלית, ובחלק מכלי התקשורת יישרו קו וציירו את אוהדי ליברפול כאשמים. אבל במרסיסייד דרשו לבצע חקירה מקיפה במשך שנים ארוכות וב-2009 הוחלט על ועדת בדיקה מטעם הממשלה.

שלוש שנים אחרי הקמתה, קבעה הוועדה שהאוהדים לא היו אחראיים לאסון. לאחר מכן נפתח משפט ובאפריל 2016 קבע חבר מושבעים באנגליה שהאחראית לאסון היא המשטרה.

עוד באותו נושא

28 שנים אחרי: ליברפול אסרה על עיתונאי 'סאן' להיכנס לאנפילד

לכתבה המלאה
דייויד דאקנפילד, מפקד כוח המשטרה באסון הילסבורו. GettyImages
הנאשם העיקרי. דאקנפילד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully