וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מושבעים קבע: המשטרה ולא האוהדים אשמים באסון הילסבורו

לאחר משפט המושבעים הארוך בתולדות בריטניה, שנמשך כשנתיים וכלל כ-1,000 עדים, נקבע כי 96 אוהדי ליברפול "נהרגו שלא כדין" ב-89', כלומר לא היו האשמים במותם, שנבע מתכנון לקוי של המשטרה

בשבוע שעבר ציינה אנגליה 27 שנים לאסון הילסבורו, במסגרתו מצאו את מותם 96 מאוהדי ליברפול לפני משחק חצי גמר הגביע האנגלי מול נוטינגהאם פורסט.

לאורך השנים, צצו לא מעט גרסאות על מה שהתרחש באותו יום נורא בשפילד והיום (שלישי), הגיעה פסיקה חשובה מאוד מטעם בית המשפט באנגליה. חבר מושבעים, שהתכנס במהלך השנתיים האחרונות (משפט המושבעים הארוך בתולדות בריטניה) ושמע כ-1,000 עדים לאחר שהתגלו ראיות חדשות לגבי האירועים, פסק כי האוהדים "נהרגו שלא כדין". במילים אחרות, חבר המושבעים הטיל את האחריות על המקרה על המשטרה, זאת בניגוד לאופן בו התקבל האסון ב-1989 ובשנים שחלפו מאז.

בית המשפט קבע כי המשטרה התכוננה בצורה לא נכונה למשחק, מה שגרם לסיטואציה המסוכנת שהתפתחה באצטדיון ב-15 באפריל 1989 והובילה למותם של האוהדים, שנמחצו ונרמסו ביציע. המושבעים נשאלו 14 שאלות מרכזיות על האירועים, כאשר השאלות כללו את אחריות המשטרה, בטיחות האצטדיון, תגובת כוחות החירום והאם האוהדים היו אשמים במותם.

מי שספג ביקורת קשה מצד המושבעים הוא מפקד המשטרה דייויד דקנפילד, שאפשר לכ-2,000 אוהדים להיכנס ליציע מאחורי השער, מה שהוביל לצפיפות גדולה ולאסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully