וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה בריטי: "המשטרה ערכה את התמונות מהילסבורו"

בממלכה טוענים כי צילומי הוידיאו מהאסון הגדול ב-1989 הוצגו בצורה מגמתית על מנת להקטין את אחריות המשטרה לאירוע

באפריל הקרוב ימלאו כבר 25 שנים לאסון הילסבורו, שזיעזע את עולם הכדורגל כולו. למי שאינו מכיר את הפרטים, במהלך משחק חצי גמר הגביע האנגלי בין ליברפול לנוטינגהאם פורסט באצטדיון הילסבורו בשפילד, נוצר לחץ ביציע אוהדי המייטי רדז, מה שהביא לבסוף למותם של 96 אנשים ופציעתם של מאות אחרים. אותו אסון גדול שינה לחלוטין את פני הכדורגל האנגלי בעקבות דו"ח טיילור ובעיקר, יצר קרע בלי ניתן לאיחוי בין עיתון ה"סאן" ומשטרת אנגליה לבין אוהדי ליברפול, שהואשמו תחילה ביצירת המהומה שהובילה לאסון.

אוהדי ליברפול בטקס לציון 20 שנה לאסון הילסבורו. רויטרס
מה באמת קרה שם? אוהדי ליברפול מציינים 20 שנה לאסון/רויטרס

בשנים הארוכות שחלפו מאז הודה הצהובון כי הדברים שכתב בזמנו על מעורבות האוהדים והתנהגותם לא היו נכונות ברובן, אולם נראה כי הממלכה מסרבת לתת לדברים לגווע. ה"טלגרף" מפרסם היום (שני) כי בדיון שנערך בבית המשפט טען מומחה עולמי לניתוח צילומי וידיאו כי לאחר שבחן את התמונות שצולמו באירוע הוא משוכנע שהמשטרה ערכה אותן והציגה אותן בצורה מגמתית, במטרה להגן על שמה ולהציג את האוהדים כאחראים.

אותו מומחה, שלא הזדהה בשמו, הוסיף כי הצילומים לא הוצגו בשלמותם. עורך הדין פיט וות'רבי, המייצג 21 ממשפחותיהם של קורבנות האסון, דורש כעת להציג את חומרי הוידיאו במלואם לעיני עולם, מה שעשוי לשפוך אור חדש לחלוטין על ההיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully