וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל העיר שבוית החלום: בלוג הקיץ על המעבר של טל בן חיים לספרטה פראג

26.6.2017 / 17:55

טל בן חיים קיווה להשיג יותר בעזרת קלף ההצעה מחו"ל, מכבי תל אביב לא מצמצה ושני הצדדים יכולים רק להצטער שלא נפרדו כבר בינואר. בלוג הקיץ של וואלה! ספורט, והפעם: תומר יצחק על חלום אירופי שהוא בסך הכול פשרה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בווידאו: הגרלת לוח משחקי ליגת העל לעונת 2017/18

המלפפון: העובדה ששחקן מגוון כמו חאתם עבד אלחמיד, שהוכיח עצמו בעונה האחרונה כבלם שקט ובטוח, צפוי להמשיך לשחק במ.ס. אשדוד למרות ההיצע הדל בכדורגל הישראלי, היא תעודת עניות עבור כל אחת מהקבוצות הבכירות בליגה. הפועל באר שבע עשויה לשנות את זה.

הצנון: אחרי הבנק המפוברק של אלי שגב והפסלים המשועבדים של אמיר כבירי, אריאל הרוש הולך לבחון את מוסר התשלומים המפוקפק של הכדורגל הקפריסאי. ביחס לאנורתוזיס, גם יואב כץ הוא מניה בטוחה.

עוד בנושא:

טל בן חיים יהפוך לשיאן המשתכרים בכדורגל הצ'כי: עשוי להגיע ל-1.25 מיליון יורו נטו לעונה
מכבי תל אביב סיימה את מחנה האימונים: "היה מחנה קצת מוזר ולא אידיאלי"
טל בן חיים למיטש גולדהאר: "יוצא להגשים חלום, לא סוגר דלת למכבי תל אביב

חלוץ מכבי תל אביב טל בן  חיים. מאצ'י, מערכת וואלה! NEWS
מעבר נוצץ, מציאות אפורה. טל בן חיים/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י

לפני כשלושה שבועות, הכדורגל הצרפתי רעש למשמע האפשרות שלאונרדו ז'ארדים, מאמן האלופה מונאקו ואחד מאנשי המקצוע המבוקשים ביבשת, יעבור דווקא לבייג'ינג גואן הסינית תמורת חוזה עתק של 36 מיליון יורו לשלוש שנים. מונאקו הבינה את הרמז ויום לאחר מכן העניקה למאמנה חוזה חדש ומשודרג. ההצעה הסינית שימשה כאמצעי לחץ יעיל במיוחד.

זהו מקרה אחד מני רבים. מהלך ידוע בשוק התעסוקה, בטח ובטח בכדורגל המודרני. תציג הצעה גבוהה ממקום אחר ותגרום למעסיקיך לצאת מגדרם כדי לשמור עליך. ניתן להעריך בזהירות שזו הייתה המחשבה הראשונית של טל בן חיים כאשר הונחה בפניו ההצעה המרשימה מספרטה פראג, שלאו דווקא מהווה התקדמות מקצועית. הרי ליגה חלשה ומוקדמות ליגה אירופית גם מכבי תל אביב יכולה להציע.

אלא שהפעם מכבי תל אביב לא התכופפה ושלחה את בן חיים לתפוס טיסה לפראג כדי לחתום על חוזה לארבע שנים. מספיק זמן עבור שני הצדדים כדי להצטער על כך שלא נפרדו כבר בינואר.

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קנס של 40 אחוזים. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

אז, להזכירכם, מכבי תל אביב התעקשה. קלאב ברוז' הייתה מוכנה לשלם סכום הנע סביב 5 מיליון יורו, והצהובים סירבו למרות הידיעה כי בקיץ תהיה לבלגים אפשרות לרכוש את בן חיים ב-2.9 מיליון יורו בלבד. המהלך הזה לא הועיל לג'ורדי קרויף. הוא נלחם על בן חיים כדי להשיג את האליפות, אך סיים ללא תואר אחד לרפואה. הוא נותר עם שחקן ממורמר שתסכל את האוהדים, והיה רחוק מלייצר את התפוקה המצופה או להתקרב למספרים של תחילת העונה. הכתובת במקרה הזה הייתה על הקיר. כעת מכבי תל אביב עשתה את התיקון, שעלה לה בקנס של כ-40 אחוזים.

ובן חיים? קבוצת צמרת בליגה הבלגית יכולה הייתה להוות עבורו התקדמות ראויה. אולי לא מדובר בספרד או אנגליה כמו שפנטז (או כמו שחזו אנשי מקצוע שעבדו עמו בשנותיו בליגת העל) אך בכל זאת ליגה איכותית יותר וקבוצה שנאבקה אז על האליפות ותהיה במוקדמות ליגת האלופות. בניגוד לתקוות של שחקן הכנף, הבלגים המאוכזבים לא חיכו לו וכך גם הוא - כמו מכבי תל אביב - נאלץ להתפשר.

הנחיתה אמנם מרופדת ומנפחת-אגו במיוחד. בספרטה מובטח לבן חיים שכר כפול מזה שהיה לו בישראל כרכש היקר בתולדות המועדון (עד השלמת רכישתו של הבלם הצרפתי תומא הורטו מאודינזה) וגם תואר מחמיא של שיאן המשתכרים בצ'כיה (אם כי גם העובדה הזו עתידה להשתנות לאור תוכנית ההתחמשות של אנדראה סטרמאצ'וני), בנוסף להעברה הכי יקרה של שחקן ישראלי לאירופה. ועדיין, כל הנוצץ הזה יקבל גוון אפור בליגה רדומה ומשחקים מול 2,500 צופים בקרבינה או יבלונץ.

העיר פראג היא לב לבה של אירופה הקלאסית, אבל האם ספרטה היא אכן הגשמת החלום האירופי הגדול בגיל 28? כנראה שלא. גם בן חיים אמור להבין את זה במוקדם או במאוחר. לא חלום, פשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully