וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בקרואטיה: מודריץ' נחקר בשל חשד שסיפק עדות שקר במשפט מאמיץ'

אם יימצא אשם, עלול קשרה של ריאל מדריד להתמודד עם עונש מאסר של בין חצי שנה לחמש שנים בכלא, וזאת על פי החוקים המונהגים במדינתו. כזכור, השחקן חזר בו מדבריו במשפט ולאחריו טען שהתבלבל

לוקה מודריץ' מעיד במשפט נגד מאמיץ'. AP
מסתבך? לוקה מודריץ'/AP

על פי דיווחים בתקשורת הקרואטית, לוקה מודריץ', שחקנה של ריאל מדריד ונבחרת קרואטיה, נחקר בימים האחרונים על ידי רשויות החוק בקרואטיה, זאת בשל טענה שהוא סיפק עדות שקר במשפטו המתוקשר של נשיא דינמו זאגרב לשעבר, זדראבקו מאמיץ'.

אם יימצא אשם, מודריץ' עלול להתמודד עם עונש מאסר של בין חצי שנה לחמש שנים בכלא, וזאת על פי החוקים המונהגים במדינתו. הסיבה לעדות שלו במשפט הייתה לספר על כל מה שידוע לו על הפן הפיננסי בעסקאות ההעברה שלו. בתחילת משפטו הוקראה לשחקן ההצהרה שנתן בחקירה מוקדמת, ומודריץ' ענה בגמגום, תוך שהוא חוזר בו מדבריו.

נציגי משפט מקומיים מזאגרב טענו לפני המשפט שהעדות של מודריץ' קריטית. כעת, אחרי שחזר בו מהדברים, דעת הקהל התהפכה נגד השחקן הפופולרי, שהיה אחד מגיבורי השנה הנפלאה של אלופת אירופה ריאל מדריד. "לא תשכח את היום הזה", נכתב בכתובת גרפיטי שרוססה על המלון המפורסם שבו מודריץ' ומשפחתו התגוררו כשהיו פליטי מלחמה. כמו כן בצעדה של אוהדי היידוק נשמעו לעברו קללות נמרצות, וציור קיר של השחקן הושחת. "הוא הפך לאויב המדינה", נכתב עליו בתקשורת הקרואטית.

עוד בנושא:

קרואטיה נגד לוקה מודריץ': הכדורגלן עורר סערה במשפט שמסעיר את המדינה
לוקה מודריץ' ודיאן לוברן יעידו במשפטו של נשיא דינמו זאגרב לשעבר

הכתובות בקרואטיה נגד מודריץ'

מאמיץ' בן ה-57 נחשב לדמות חזקה בעולם הכדורגל הקרואטי, ובעבר אף נטען ששלט בהתאחדות המקומית ביד רמה. משפטו הוא אחד מהאירועים המדוברים ביותר במולדתו, והוא הרבה מעבר לכדורגל. המשפט אמור היה להיערך בזאגרב, אך הועבר לאוסייק מאחר שמאמיץ' מקורב מאוד למספר שופטים בזאגרב. יחד איתו, נחקרים גם אחיו ומאמנה לשעבר של דינמו זאגרב, זוראן מאמיץ', והאחראי על הכספים במועדון, דאמיר ורבאנוביץ'. החקירה בנושא החלה בשנת 2015 וצפויה להימשך לפחות עד סוף השנה.

בחקירה נגד מאמיץ' הוכח שהוא לקח לכיסו סכום גדול מההעברה של מודריץ' מדינמו זאגרב לטוטנהאם - דבר שהוא לא מכחיש, אלא טוען שנעשה בצורה חוקית. בתחלת דרכו של מודריץ' ככדורגלן, מאמיץ' העניק לו תמיכה כספית, כשעוד היה רק חבר הנהלה בדינמו זאגרב. הוא חתם עם מודריץ' על הסכם שבמסגרתו בעתיד הוא ייתן לו חלק ממהכנסות שלו, על אף שמאמיץ' לא היה סוכן מורשה ולהסכם כזה אין תוקף. מאמיץ' חתם על חוזה כזה עם כדורגלנים צעירים רבים.

הטענה היא שבהסכם המכירה של מאמיץ' על מכירת מודריץ' לטוטנהאם תמורת 21 מיליון ליש"ט - הוא חתם בכוונה ש-50 אחוז מהמכירה יילכו למודריץ' ורק חצי למועדון, וזאת כדי שיוכל להרוויח את האחוזים שמגיעים לו באופן אישי. בהצהרה הראשונית של מודריץ' הוא אמר שאחרי שהכסף הופקד לחשבון שלו - הוא הלך לבנק כשהוא מלווה על ידי אח של מאמיץ' או בן שלו על מנת למשוך את הכסף ולהעביר אותו לבני משפחת מאמיץ'. דווח כי מתוך 10.5 מיליון ליש"ט, מודריץ' קיבל רק 1.7 מיליון.

עוד באותו נושא

קרואטיה נגד לוקה מודריץ': הכדורגלן עורר סערה במשפט שמסעיר את המדינה

לכתבה המלאה
זדראבקו מאמיץ'. AP
המשפט ממשיך להכות גלים. זדראבקו מאמיץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully