וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה נגד לוקה מודריץ': הכדורגלן עורר סערה במשפט שמסעיר את המדינה

כוכב ריאל מדריד העיד במשפט נגד זדראבקו מאמיץ', האיש הכי חזק בכדורגל הקרואטי, חזר בו באופן מפתיע מהתצהיר המוקדם שלו, והפך לאויב האומה: "לעולם לא תשכח את היום הזה לוקה"

לוקה מודריץ' מעיד במשפט נגד מאמיץ'. AP
הפך לבוגד. מודריץ'/AP

סערה גדולה בקרואטיה בעקבות העדות של לוקה מודריץ' במשפט המתוקשר של זדראבקו מאמיץ'. מאמיץ' כיהן בין 2003 ל-2016 כנשיאה של דינמו זאגרב, והיה גם סגן נשיא ההתאחדות הקרואטית. הוא חשוד יחד עם שני אנשים נוספים בעבירות שחיתות, כולל קבלת כספים בדרך לא חוקית מעסקאות ההעברה של מודריץ' לטוטנהאם בשנת 2012 ודיאן לוברן לליון בשנת 2010.

מודריץ' אינו חשוד בעבירה כלשהי, והסיבה להגעתו היא להעיד ולספר על כל מה שידוע לו על הפן הפיננסי בעסקאות ההעברה שלו. בתחילת משפטו הוקראה לו ההצהרה שנתן בחקירה מוקדמת, ומודריץ' ענה בגמגום, תוך שהוא חוזר בו מדבריו. קשר ריאל מדריד נאנח, ואמר: "את זה... את זה מעולם לא אמרתי... זה.. זה... זה הומצא לאחר מכן. אמרתי לכם אז, שאני לא זוכר איפה זה קרה".

הכתובות בקרואטיה נגד מודריץ'

מאמיץ' בן ה-57 נחשב לדמות חזקה בעולם הכדורגל הקרואטי, ובעבר אף נטען ששלט בהתאחדות המקומית ביד רמה. משפטו הוא אחד מהאירועים המדוברים ביותר במולדתו, והוא הרבה מעבר לכדורגל. המשפט אמור היה להיערך בזאגרב, אך הועבר לאוסייק מאחר שמאמיץ' מקורב מאוד למספר שופטים בזאגרב. יחד איתו, נחקרים גם אחיו ומאמנה לשעבר של דינמו זאגרב, זוראן מאמיץ', והאחראי על הכספים במועדון, דאמיר ורבאנוביץ'. החקירה בנושא החלה בשנת 2015 וצפויה להימשך לפחות עד סוף השנה.

בחקירה נגד מאמיץ' הוכח שהוא לקח לכיסו סכום גדול מההעברה של מודריץ' מדינמו זאגרב לטוטנהאם - דבר שהוא לא מכחיש, אלא טוען שנעשה בצורה חוקית. בתחלת דרכו של מודריץ' ככדורגלן, מאמיץ' העניק לו תמיכה כספית, כשעוד היה רק חבר הנהלה בדינמו זאגרב. הוא חתם עם מודריץ' על הסכם שבמסגרתו בעתיד הוא ייתן לו חלק ממהכנסות שלו, על אף שמאמיץ' לא היה סוכן מורשה ולהסכם כזה אין תוקף. מאמיץ' חתם על חוזה כזה עם כדורגלנים צעירים רבים.

הטענה היא שבהסכם המכירה של מאמיץ' על מכירת מודריץ' לטוטנהאם תמורת 21 מיליון ליש"ט - הוא חתם בכוונה ש-50 אחוז מהמכירה יילכו למודריץ' ורק חצי למועדון, וזאת כדי שיוכל להרוויח את האחוזים שמגיעים לו באופן אישי. בהצהרה הראשונית של מודריץ' הוא אמר שאחרי שהכסף הופקד לחשבון שלו - הוא הלך לבנק כשהוא מלווה על ידי אח של מאמיץ' או בן שלו על מנת למשוך את הכסף ולהעביר אותו לבני משפחת מאמיץ'. דווח כי מתוך 10.5 מיליון ליש"ט, מודריץ' קיבל רק 1.7 מיליון.

נציגי משפט מקומיים מזאגרב טענו לפני המשפט שהעדות של מודריץ' קריטית. כעת, אחרי שחזר בו מהדברים, דעת הקהל התהפכה נגד השחקן הפופולרי, שהיה אחד מגיבורי השנה הנפלאה של אלופת אירופה ריאל מדריד. "לא תשכח את היום הזה", נכתב בכתובת גרפיטי שרוססה על המלון המפורסם שבו מודריץ' ומשפחתו התגוררו כשהיו פליטי מלחמה. כמו כן בצעדה של אוהדי היידוק נשמעו לעברו קללות נמרצות, וציור קיר של השחקן הושחת. "הוא הפך לאויב המדינה", נכתב עליו בתקשורת הקרואטית.

בעדותו מודריץ' חזר בו, וטען כי התבלבל. " דיברתי על הסכם אחר שלי עם מאמיץ'", טען. כמו כן שכח פרטים נוספים מעברו, כולל השנה שבה ערך הופעת בכורה בנבחרת קרואטיה.

זדראבקו מאמיץ'. AP
משפט מתוקשר. מאמיץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully