וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטראס, פושקאש והרבה בלגן: עוד מבט על היריבות של הישראליות

מנהיג קומוניסטי ששימש כיושב ראש, איש עסקים אמריקאי שנחלץ לעזרה ובן של נשיא המועדון שפשוט לא מצליח לכבוש. הסיפורים הקטנים מאחורי היריבות של הקבוצות הישראליות בגביעי אירופה

עריכת וידאו: מתן חדד

הונבד – היריבה של הפועל ב"ש

*משמעות המילה "הונבד" היא "מגן המולדת", זכר לימים בהם הקבוצה הייתה שייכת לצבא ההונגרי.

*בשנות ה-50 הונבד, שנוסדה ב-1909, הייתה ספינת הדגל של הכדורגל ההונגרי, כאשר המאמן היהודי המיתולוגי בלה גוטמן בנה אותה ביחד עם אביו של פרנץ פושקאש. פושקאש עצמו היה הכוכב הגדול לצד שאנדור קוצ'יש, יוז'ף בוז'יק וזולטן ציבור. הם היוו את השלד של נבחרת הפלא ההונגרית שהייתה קרובה מאוד לזכות במונדיאל 1954, והונבד היוותה באופן טבעי כוח דומיננטי בכדורגל האירופי.

עוד בנושא
מוקדמות ליגת האלופות: הפועל באר שבע תפגוש את הונבד בסיבוב השני
ליגה אירופית: מכבי תל אביב מול טיראנה, בית"ר ירושלים מול ושאש

פרנץ פושקאש מאמן פנאתינייקוס. Wesley, GettyImages
השלד של נבחרת הפלא. פושקאש/GettyImages, Wesley

*"הונבד" שלטה ללא עוררין בהונגריה גם בשנות ה-80', אך אחרי התפרקות הגוש הקומוניסטי ציפו לה ימים קשים. מאז האליפות האחרונה ב-1993, בכיכובם של גאבור הולמאי, אישטוון פישונט, אישטוון האמר וגאבור מרטון, היא דעכה ממשבר למשבר, ואפילו ירדה לליגה השנייה ב-2003. ב-2006 רכש את הקבוצה איש עסקים אמריקאי ממוצא הונגרי, ג'ורג'ו המינגוויי, בכסף שהרוויח ממכירת סניפי פיצה. תחת ניהול התאפיין המועדון בבלגן ניהולי ותחלופה גבוהה של מאמנים.

*מרטון אפל שכבש את השער שהעניק את האליפות ההיסטורית של הונבד הוזכר בעבר כמועמד רציני להגיע למכבי חיפה, אך העסקה לא יצאה לפועל. אפל גם סיים את העונה כמלך שערי הליגה ההונגרית עם 16 שערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הביצועים של מרטון אפל, לידיעת הפועל ב"ש

ושאש – יריבת בית"ר ירושלים

*ושאש, מבודפשט הבירה, נוסדה ב-1911 על ידי עובדי תעשיית הפלדה וזכתה ב-6 אליפויות האחרונה שבהן ב-1977. הקבוצה חגגה גם זכייה בארבעה גביעים, האחרון שבהם ב-1986. יאנוש קאדר, מנהיג הונגריה הקומוניסטית ששלט במדינה ביד רמה בין 1956 ל-1988 היה אוהד הקבוצה, שיחק בנוער ואף שימש כנשיא המועדון תקופה קצרה בראשית שנות ה-50.

*בשנה שעברה חתמה ושאש על הסכם נרחב לשיתוף פעולה עם ויטסה ההולנדית. על פי ההסכם שני המועדונים מנהלים תוכניות משותפות בתחום הנוער כשגם חילופי שחקנים בין שתי הקבוצות עומדים על הפרק.

ושאש מחכה לבית"ר ירושלים

* מאמן ושאש הוא הגרמני מיכאל אונינג (51). ב-2011 הוא פוטר מאימון המבורג לאחר חמישה הפסדים רצופים מפתיחת העונה, הרקורד הגרוע ביותר בהיסטוריה של הדינוזאורים. ב-2009 הוא סיים את דרכו בנירנברג כשהקבוצה הייתה מדורגת במקום האחרון בטבלה. בהונגריה הולך לו הרבה יותר טוב מאשר בבית.

טירנה – יריבת מכבי תל אביב

*הקבוצה שירדה בשנה שעברה לראשונה בתולדותיה לליגת המשנה נחשבת לאחת המצליחות בתולדות הכדורגל האלבני. טירנה זכתה ב-50 תארים בזירה המקומית מתוכם ב-24 אליפויות. היא גם נחשבת לקבוצה האלבנית המצליחה ביותר באירופה והיא הצליחה לעבור 11 יריבות שונות במפעלים אירופיים.

*בנו של נשיא המועדון גרנט חלילי בן ה-19 משחק במועדון בתפקיד החלוץ. הוא קיבל לא מעט הזדמנויות להוכיח את עצמו, אך עדיין לא כבש אפילו שער אחד. אביו רפיק חלילי, הוא אחד התעשיינים הגדולים במדינה, והתמודד בעבר על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל.

*אוהדי טירנה לא צפויים לעשות חיים קלים למכבי תל אביב: ביציעים שולטת אחת מקבוצות האולטראס העוצמתיות ביותר באלבניה המכונה "אולטראס טירונה". מדובר בחבורה מאורגנת שיודעת להבהיר באופן הבוטה ביותר מסרים ליריבות ולהנהלות המועדון.

האולטראס בפעולה. איזו קבלת פנים מצפה לצהובים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully