וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התותחן המגעיל: הכירו את סיאד קולאשינץ, הרכש החדש של ארסנל

7.6.2017 / 11:00

ארסן ונגר חטף לצ'לסי את הלוחם הבוסני הקשוח, אך בכלל לא בטוח שהוא מתאים למערך של ארסנל. הבלוג של יוכין תוהה האם השחקן שמודה שאפילו הוא לא היה רוצה לפגוש את עצמו על המגרש מסוגל לתת לתותחנים ערך מוסף

AP

סיאד קולאשינץ הוא מגן שונה מכל מה שהכרנו בארסנל במשך שנים ארוכות. המגנים שארסן ונגר בחר בעבר התאפיינו בשליטה טובה בכדור ויכולת תמיכה בהתקפות מסודרות. מלאורן דרך עמנואל אבואה, בקארי סאניה, גאל קלישי ועד הקטור ביירין ונאצ'ו מונריאל, זה הסגנון המוכר. קולאשינץ, שחתם אתמול (שלישי) בהעברה חופשית בשורות התותחנים, מביא משהו אחר לגמרי. הגרמני מנבחרת בוסניה הוא קודם כל בריון. הוא לוחם שלא נותן לשחקני היריב לנשום. למעשה, קולאשינץ העניק לעצמו את ההגדרה הטובה ביותר. "אני שחקן מגעיל. לא הייתי רוצה לפגוש את עצמי על המגרש", הוא טען לא פעם.

עד כדי כך השאיפה להיות "מגעיל" חזקה, שהאליל שלו בשנותיו הראשונות בשאלקה היה ג'רמיין ג'ונס. "הוא קולני מאוד ולעולם לא מוותר לאף אחד", הסביר קולאשינץ את הערצתו לקשר הגרמני-אמריקאי שעשה לעצמו שם של אדם שלא מסוגל לשלוט בעצביו. ג'ונס, שמשחק כיום בלוס אנג'לס גלאקסי, יכול היה להתפתח לכוכב גדול הרבה יותר בזכות כישרונו הטבעי, אך העדיף להתרכז במאבקים פיזיים. בשבע שנותיו בשאלקה הוא הבקיע 10 שערים בלבד, ובמקביל ליקט 59 כרטיסים צהובים ושבעה אדומים. מכל האופציות, בחר קולאשינץ את ג'ונס כמודל לחיקוי, ויש לומר שהמאמץ נשא פרי. העובדה כי טרם הורחק במהלך הקריירה היא נס. חסה בוודאי יסכים עם כך – התיקול של קולאשינץ במשחק ליגת האלופות ב-2014 הוא שגרם לפציעה הקשה שהרסה לחלוטין את הקריירה של כוכב ריאל מדריד לשעבר.

עוד בנושא

רכש טרי: סיאד קולאשינץ חתם בארסנל על חוזה ארוך טווח
ארסן ונגר חתם לשנתיים נוספות בארסנל: "מודה להנהלה"
יום אחרי יום: עדכונים שוטפים מחלון ההעברות של הקיץ

בעיות אלכוהול בקבוצות הנוער

אם אתם תוהים מדוע ניסה הבוסני לחקות דווקא קשר מרכזי, הסיבה פשוטה – קולאשינץ נוסה במהלך חייו בתפקידים רבים. בנוער של קרלסרואה הוא התחיל בכלל כחלוץ, עד שהמאמנים הבינו שהכוח הפיזי העצום שלו מתאים יותר למשימות הגנתיות. אז הוא הוסט לקישור דפנסיבי, ועם הזמן החליט שהעמדה הטובה ביותר עבורו נמצאת במרכז ההגנה. כך הוא גם הוביל את שאלקה הצעירה לזכיה באליפות כקפטן, וגרם לאנשי המועדון לסמן אותו כמנהיג אפשרי לעתיד, גם אם הכוכב העולה החשוב ביותר היה באותה תקופה הפליימייקר מקס מאייר.

עם זאת, בקבוצה הבוגרת ייעדו לו בעיקר את משבצת המגן השמאלי. שם שיבץ אותו המאמן יינס קלר בפברואר 2013 כאשר העניק לנער הופעת בכורה בהרכב הפותח דווקא בביקור באליאנץ ארנה אצל באיירן מינכן. זה נגמר בתבוסה 4:0, אבל קולאשינץ הנרגש עשה רושם סביר בהחלט, והוא ביסס את עצמו כשחקן סגל לגיטימי. "סיאד הוא בחור נחוש עם מנטליות נהדרת, ואנחנו זקוקים מאוד לכך", אמר המנהל הספורטיבי דאז הורסט הלדט. גם מאמני הנוער של המועדון שעבדו איתו בעבר שיבחו את קולאשינץ. "היו לו בעיות בקבוצותיו הקודמות, אבל הוא התבגר והתפתח", סיפר אוליבר רונרט.

הבעיות מהן סבל קולאשינץ בקדנציות הקצרות בנוער של הופנהיים ושטוטגרט כללו לכאורה הרגלי שתיה לא מרוסנים ותקריות רבות על רקע משמעתי. לכן הוא נזרק במהרה, אבל בשאלקה אהבו את הדרך החדשה שהבוסני בחר. כך הוא קיבל המון הזדמנויות, בין היתר בליגת האלופות לרוע מזלו של חסה. ואולם, באוגוסט 2014 קרע קולאשינץ בעצמו רצועות בברך, וההתקדמות נקטעה. כאשר חזר לכשירות, הוא גילה ששאלקה כבר לא ממש מאמינה בו. הליקויים ביכולת הטכנית היו משמעותיים מדי, וההססנות בהצטרפות להתקפות בלטה מאוד לעין. המגן פחד לחצות את קו מחצית המגרש, ולכן דניס אאוגו הועדף בדרך כלל על פניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סיאד קולאשינץ במדי שאלקה מול חמיט אלטינטופ. AP
עם המודל לחיקוי. קולאשינץ הצעיר עם ג'רמיין ג'ונס/AP

שאלקה לא חשבה על חוזה חדש לפני שנה

כפי שמעידים העיתונאים שמסקרים את הקבוצה מגלזנקירשן, קולאשינץ לא הוערך בלשון המעטה. באבה רחמן, המגן הגנאי שלא הוכיח את עצמו בצ'לסי אך כיכב בבונדסליגה במדי אוגסבורג קודם לכן, הובא בהשאלה מסטמפורד ברידג' לבקשתו של המאמן החדש מרקוס ויינצירל. הוא היה אמור להיות באנקר בהרכב, והארכת חוזהו של הבוסני לא היתה בראש סדר העדיפויות של המועדון. הוא היה בקושי רלוונטי, אבל המשבר הזה הוציא ממנו באופן פרדוקסלי את המיטב. בעוד רחמן איכזב כאשר שאלקה פתחה את העונה עם חמישה הפסדים רצופים, קולאשינץ הבריק כאשר שולב במקומו, וגם שינוי השיטה בפעל במפתיע לטובתו.

"הפציעה של בריל אמבולו גרמה למאמן לעבור ל-2-5-3. קולאשינץ היה רגיל לשחק עד אז ברביעיה אחורית ולא תרם התקפית, אבל כאשר קיבל את הכל האגף לרשותו ביצועיו השתפרו. זה היה מושלם עבורו. הוא דהר קדימה, סיכן את השער בבעיטות ממרחק ושידרג מאוד את כדורי הרוחב שלו", מספר טוני ליטו, המסקר את שאלקה עבור קיקר. אפילו הנתונים הסטטיסטיים היבשים מספרים המון. קולאשינץ כבש שלושה שערים ורשם תשעה בישולים, תוך שהוא עובר בשני הפרמטרים את מאזנו המצטבר בכל העונות הקודמות גם יחד. "סיאד הוא הרוח החיה של שאלקה", שיבח המאמן הספורטיבי הנוכחי כריסטיאן היידל, אשר הצטער מאוד על הפספוס. הרי לפני הפריצה לא היתה בעיה להחתים את קולאשינץ על חוזה ארוך טווח ולקבל סכום העברה נאה תמורתו. כעת, כאשר הוא עלה לכותרות, סירב המגן באופן טבעי להישאר והעדיף לעזוב כשחקן חופשי.

על סמך היכולת בחודשים האחרונים, המהלך של ארסנל נראה, אם כך, מעולה. קולאשינץ רק בן 24, אך צבר נסיון לא מבוטל בבונדסליגה ונהנה ממומנטום חיובי מאוד. קבוצות רבות חשקו לקבל אותו ללא תמורה, והתותחנים מרגישים ברי מזל. אלא שלא הכל ורוד, וכדאי לקחת בחשבון גם את המגבלות הרבות של קולאשינץ.

עבדול באבה רחמן שחקן שאלקה (ימין). GettyImages
קולאשינץ חטף לו את המקום. באבה רחמן/GettyImages

השער העצמי המהיר בתולדות המונדיאל

ראשית, על אף השיפור המשמעותי בתעוזה ובמסירות רוחב, הוא עדיין מוגבל מאוד טכנית. הבוסני לא מסוגל לעבור שחקנים בכדרור וטועה לא פעם במסירות קצרות. מבנה גופו האתלטי מתאים מאוד לפרמיירליג, אך לא בהכרח לארסנל. בנוסף, העונה החולפת הוכיחה כי הוא מצטיין יותר במערך עם שלושה בלמים, ולכן ברור מדוע צ'לסי חיזרה אחריו על מנת שישמש גיבוי למרקוס אלונסו. ארסנל ניסתה את המערך מספר פעמים העונה, אך המנג'ר הצרפתי עדיין מעדיף רוב את 1-3-2-4, ושם צפויה לקולאשינץ בעיה.

מעבר לכך, התותחנים זקוקים למנטליות ווינרית, וספק אם קולאשינץ מסוגל להביא ערך מוסף על אף הנכונות להילחם על כל כדור ולהישאר על המגרש גם עם אף שבור. שאלקה לא רגילה לנצח, וגם העונה האחרונה היתה חלשה מבחינה קבוצתית. באשר לנבחרת, הרי שקולאשינץ בחר לייצג את מולדת הוריו, ובוסניה נוטה לפשל ברגע האמת. היא הודחה במפתיע בשלב הבתים במונדיאל 2014, בעוד קולאשינץ כובש לרשת שלו כבר בדקה השלישית במשחק הבכורה הרשמי שלו, נגד ארגנטינה. היה זה השער העצמי המהיר ביותר בתולדות הגביע העולם, ויש שיגידו כי חוסר מזל מסוג זה הולם מאוד את ארסנל. ליורו 2016 לא הצליחה בוסניה להעפיל מבית נוח מאוד במוקדמות, וקולאשינץ היה שותף לפיאסקו מול אירלנד בפלייאוף.

הפוטנציאל קיים, אך המגן החדש של ונגר לעולם לא יהיה כוכב ברמה העולמית הגבוהה, וכדאי להיזהר ממסקנות מרחיקות לכת על סמך תקופה חיובית מוגבלת בזמן. ניתן למצוא כיום בשוק מגנים שמאליים איכותיים יותר, כמו בנז'מין מנדי ממונאקו או חוסה גאייה מוולנסיה, אשר מתאימים הרבה יותר לסגנון של ארסנל, אך גם עולים הרבה יותר כסף. ונגר יקווה שהרכש "המגעיל" שלו יהפוך את ארסנל לקבוצה קצת יותר "רעה", אבל לא בטוח שזו התוכנית הנכונה, בעוד הכרטיסים האדומים הראשונים בקריירה של קולאשינץ כבר נמצאים בדרך.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

סיאד קולאשינץ שחקן שאלקה. GettyImages
עדיין מוגבל מאוד טכנית. קולאשינץ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully