וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיירון לו מתעקש: "ג'יי אר סמית' יישאר בחמישייה, לא נשנה את המשחק שלנו"

קליבלנד מתכוננת למשחק 3, המאמן מאמין בשחקניו, קיירי מקווה לתמיכה משחקני המשנה, גם לברון מנסה להרגיע: "זה בסך הכל כדורסל". וגם: מי עישן מריחואנה בחדר ההלבשה של הקאבס, ואיך הגיב דריימונד גרין למג'יק ג'ונסון (שטען שהלייקרס שלו היו עושים לווריירס סוויפ)

טיירון לו מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
אין לו ברירה אלא להאמין בבחורים. לו/AP

קליבלנד יודעת כמה זה חשוב. מחר (בין רביעי לחמישי, 4:00, ערוץ הספורט) האלופה תארח את גולדן סטייט למשחק השלישי בסדרת גמר ה-NBA כשהיא בפיגור 2:0, והקאבס יודעים שעם כל הכבוד לקאמבק שלהם בשנה שעברה מפיגור 3:1 בגמר, מפיגור 3:0 מול הווריירס הלוהטים כבר יהיה בלתי אפשרי לחזור. עם זאת, קליבלנד זוכרת שגם בשנה שעברה הם פיגרו 2:0 מול גולדן סטייט, והצליחו להשלים מהפך היסטורי, כך שהם לא ממהרים להרים ידיים.

הבעיה היא שהווריירס מחזיקים עד עתה במאזן 0:14 בפלייאוף, ולא רק שהם ללא הפסד, הם גם מנצחים בממוצע של בפער של 17.1 נקודות. זה המאזן הטוב בהיסטוריה, כשעד השנה השיא היה של הלייקרס מ-1956, שניצחו בפלייאוף בפער ממוצע של 15.5 נקודות.

למרות זאת, קליבלנד לא מתכננת שינויים דרסטיים. מאמן הקאבס טיירון לו טוען שגם במשחק הבא הוא יפתח בחמישייה עם ג'יי אר סמית, שעד עתה מתקשה לעמוד בקצב בסדרה גם בחלק ההגנתי וגם בחלק ההתקפי מול הווריירס. "אנחנו לא נשנה את המשחק שלנו בגלל היריבה שלנו", אמר היום (שלישי) לו באימון קליבלנד, "אני בטוח שאנחנו יכולים לשחק בדרך שלנו, כפי שעשינו בשנה שעברה. הרבה אנשים טענו שאנחנו לא יכולים, אבל זה המשחק שלנו. זה מי שאנחנו. ולא נשנה את זה כי אנחנו משחקים מול גולדן סטייט".

סטפן קרי מול קיירי אירווינג, גולדן סטייט ווריירס מול קליבלנד קאבלירס. AP
זה הזמן להתעורר. קיירי/AP

גם בשנה שעברה ג'יי אר סמית פתח רע את הסדרה, ובשני ההפסדים באוקלנד לקח רק 9 זריקות וקלע 3 מהן. לו התעקש עליו, ובמשחקים 3 עד 7 סמית סיים עם 13.2 נקודות בממוצע ולפחות שלוש שלשות למשחק. "יש לי עדיין אותו ביטחון עצמי כמו שהיה לי ביום שהתחלתי לשחק כדורסל", אומר ג'יי אר סמית, "אני עדיין מרגיש שאני יכול לקלוע כל זריקה שאני לוקח. הביטחון שלי לא נפגע, לא ירד, לא דעך, כלום. כשאני על המגרש, אומנם לברון זה לברון, אבל בכל פעם אני מרגיש שאני אחד השחקנים הכי טובים על הפרקט".

עבור לברון ג'יימס זו פעם שישית שקבוצה שלו מפגרת 2:0 בסדרת פלייאוף, ובחמש הפעמים הקודמות המאזן שלו במשחק מספר 3 הוא 1:4. בשתיים מהסדרות, הקבוצה שלו גם ניצחה. עד עתה בפלייאוף הוא מציג יכולת אדירה, וגם בסדרת הגמר הזאת הוא במיטבו (על אף העייפות במחצית השנייה במשחק 2), אבל הוא יודע שזה לא מספיק. "בסופו של דבר, יש הרבה דברים שאני יכול לעשות טוב יותר ולגרום לקבוצה שלי להצליח, לנסות להשתמש במנהיגות שלי ובהשראה שלי כדי לעזור לחברים שלי להשתפר", אמר לברון, "לכולנו יש משימה, ועלינו להיות טובים יותר. כך או כך, בכל ערב אני משאיר על המגרש את כל מה שיש לי, ומסופק מהדרך שבה אני משחק".

לברון נשאל על ההבדל בין הפיגור 2:0 השנה לבין ה-2:0 מהשנה שעברה. "אני לא יודע, אני לא זוכר איך הרגשתי בשנה שעברה כשפיגרנו 2:0, אני רק מנסה להתרכז בצד המנטלי, לחזק את הראש, להתכונן היטב, אני מצפה בקוצר רוח למשחק". על איך דוראנט משנה את מאזן הכוחות אמר לברון ש"זה לא משנה, אנחנו צריכים להגן על הבית, משחק אחרי משחק, פוזשן אחרי פוזשן, לתקן את הטעויות שעשינו בשני המשחקים האחרונים".

האם זה גובה מחיר להיות בפיגור? "זה גובה מחיר כשאתה מפסיד, אתה צריך להבין להבין איך אתה מגייס כוח, כי בסופו של דבר זאת סדרה... אני רגיל כבר כשדברים הולכים קשים, ואני יודע שאני יכול להתרכז מחדש, כי בסופו של דבר זה רק כדורסל, וזה המשחק, ואני מתכונן כדי לעשות את העבודה שלי. אני לא משנה את המשחק שלי, שהוא תמיד להיות אגרסיבי, לשתף את החברים, לחדור לסל ולקלוע מבחוץ כשאני פנוי, אני תמיד משחק באותה צורה".

עוד באותו נושא

שמחת הפרטים הקטנים: סיכום הניצחון של גולדן סטייט במשחק 2 בגמר

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
לברון יודע: "אסור לעשות מולם טעויות". דוראנט/GettyImages

ג'יימס נשאל אם קליבלנד מתכוונת להאט את המשחק או לשנות את הקצב, ואמר: "זה לא המשחק שלנו, קליבלנד לא משחקת לאט. אנחנו משחקים בקצב שלנו. הגענו עד לפה בצורה הזאת, ולא נשנה את זה". לדבריו, המפתח הוא "לקחת זריקות טובות, ולא לאבד כדורים. במשחק הקודם צימקנו לארבע הפרש, עשיתי עבירה מטופשת, הוא קלע שתיים, איבדנו כדור והם קלעו שלשה, ופתאום זה היה עשר הפרש. אסור לעשות מולם טעויות".

אחת הבעיות של קליבלנד נוגעת לצוות המסייע, כשמלבד ללברון, לאב ואירווינג, אף אחד לא פוגע. דרון וויליאמס עדיין ללא נקודות בסדרה, טריסטן תומפסון לא אפקטיבי בשני צדי המגרש, וקייל קורבר קלע 8 בלבד במשחק השני אחרי 0 במשחק הראשון. "אנחנו פשוט צריכים שהמחליפים שלנו יציגו את היכולת שלהם", אמר קיירי אירווינג, שקולע בסדרה 21.5 נקודות ב-40 אחוז מהשדה, "הם צריכים להבין שיש להם הזדמנות מיוחדת להפוך אותנו לטובים יותר. ברוב העונה רוב המאמץ היה על הכתפיים שלי, של לברון ושל לאב, ועשינו עבודה מצוינת כשגרמנו לכולם להיות מעורבים ולגרום לכולם להרגיש נוח. אבל עכשיו אנחנו צריכים הכל, ואת כולם. אני יודע שהם יודעים עד כמה הם חשובים".

לברון התייחס לכושרו של קיירי אירווינג המאכזב, ואמר: "צריך לגרום לו להצליח, לשים גוף על השחקנים ששומרים עליו, למצוא אותו במצבים נוחים ולתת לו זריקות טובות... אנחנו במצב שבו כל אחד מאיתנו בוטח בחבר, ולא משנה מי על המגרש".

מי עישן מריחואנה בחדר הלבשה?

אגב, אחרי משחק 2 דווח בארה"ב שמחדר ההלבשה של קליבלנד עלה ריח של מריחואנה. בריאן ווינדהרסט, כתב ESPN, אישר את הדברים אך אמר: "אכן היה ריח של מריחואנה בחדר ההלבשה של הקאבס, אבל יש שתי דלתות לחדר ההלבשה, והיו שם פי שלושה עיתונאים מהרגיל. יש כמה טיפוסים מפוקפקים שמסתובבים שם בגמר, זה כל מה שאגיד. אכן הרחתי מריחואנה, אבל אני לא יודע מאיפה זה בא".

מג'יק ג'ונסון: הלייקרס היו מפרקים את גולדן סטייט בסוויפ

גולדן סטייט אמנם דורסת את כל מי שבדרכה בפלייאוף, אך לדעתו של מג'יק ג'ונסון הלייקרס שלו היו מדיחים את הווריירס "כנראה בסוויפ". ג'ונסון נכח יחד עם מאמנו בלייקרס האגדית ההיא, פט ריילי, באירוע בו התראיינו אצל כתבת ESPN, קארי צ'מפיון. "הם קטנים מדי", אמר ג'ונסון, וריילי הוסיף: "שינסו לשים מישהו על קארים עבדול ג'באר". "זאזה פאצ'וליה?", השלים אותו נשיא הלייקרס, "לצערי לא". בנוסף, ריילי כינה את רכז העבר שלו "השחקן הגדול בכל הזמנים", ותיאר את לברון ג'יימס כ"דבר הקרוב ביותר למג'יק שראיתי, בגלל הגודל, המהירות וראיית המשחק שלו - כל מה שהוא מסוגל לעשות. יש עליו יותר לחץ לקלוע כל הזמן". היום דריימונד גרין נשאל על דעתו לדברים, והגיב בצחוק גדול.

דריימונד גרין מגיב למג'יק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully