וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על הזברב לבדו: עשרת הטניסאים הצעירים המסקרנים ביותר בעולם

28.5.2017 / 9:00

נער ששובר שיאים, אמריקאי שרוצה לגרום גאווה ללטינים, ויש גם יליד ישראל. לקראת מאסטרס הצעירים החדשני במילאנו, ורגע לפני הרולאן גארוס - אלה הטניסאים שישלטו בסבב בשנים הבאות

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
בקצב הזה, זברב לא יהיה במילאנו כי יהיה במאסטרס של הבוגרים/רויטרס

ב-7 בנובמבר 2017 ייערך לראשונה טורניר מילאנו. זה יהיה טורניר מסקרן ומסוקר במיוחד עליו עובדים במרץ ב-ATP כבר למעלה משנה ודוחפים אותו בעזרת קמפיין ואמצעים משמעותיים. זה יהיה טורניר המאסטרס של הדור הבא, מה שנקרא "NextGen#" על ידי ה-ATP. כלומר, זה טורניר מאסטרס של טניסאים בני 21 ומטה בלבד. באתר הרשמי של ה-ATP אפשר למצוא עמוד נפרד ומושקע מאוד שמקדם את הטניסאים הצעירים הללו עם סרטוני וידאו, ראיונות, כתבות "הכר את" וכו'. כמו כן, אפשר לעקוב אחרי המירוץ למילאנו בדירוג מיוחד בו נמצאים רק הטניסאים בגילאים האמורים.

הדבר השני הכי מעניין בטורניר מילאנו, אחרי הרצון לראות את דור העתיד של הטניס נאבק על תואר (סך פרסים: 1.275 מיליון דולר), יהיו החוקים החדשים שינוסו שם.

* המשחקים ייערכו במתכונת לפיה הראשון שמגיע לארבעה משחקונים זוכה במערכה כשבמצב של 3:3 הולכים לשובר שוויון. אלה יהיו משחקים של הטוב מחמש מערכות ללא יתרון-שוויון כאשר במצב של 40:40 יבחר מקבל ההגשה את הצד אליו יגיש היריב.

* חימום קצר יותר: המשחקים ייפתחו חמש דקות בדיוק מהשנייה בה הטניסאי השני עולה למגרש, במטרה להפחית את זמן החימום.

* שעון מחייב: שעון יוצב במגרש ויספור את השניות בין סיום הנקודה עד רגע ההגשה של השחקן כדי שלא יעבור את 25 השניות, כמו גם את ההפסקות בין משחקונים אי זוגיים, פסקי זמן רפואיים וכמובן את חמש הדקות שלפני המשחק.

* ביטול חוק הרשת בהגשה: הגשה שתפגע ברשת ותעבור אותה, תיחשב לנקודה במקרה שהיריב לא יצליח לענות עליה.

* אימון שחקנים: מאמנים יוכלו לתקשר עם השחקנים בנקודות מסוימות במהלך המשחק (עדיין לא הוחלט מתי), על מנת לספק בידור לצופים בבית. עם זאת, הם לא יורשו להיכנס למגרש.

* ביטול איסור התנועה של הצופים: יוחל אישור לצופים לנוע בחופשיות ביציעים ולהיכנס אל האולם בכל שלב של המשחק, פרט ליצעים שמאחורי קו הבסיס.

אז לקראת טורניר מילאנו, ולאור ההצלחה הגדולה של סשה זברב והזכייה בטורניר המאסטרס ברומא, הכנו לכם היכרות עם הטניסאים הכישרוניים והמבטיחים מתחת לגיל 21.

סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
כבר בטופ 10 העולמי. זברב/רויטרס

סשה זברב (בן 20, מדורג 10)

נראה שנאמר כבר הכול. הגרמני בן ה-20 הפך לטניסאי הראשון שנולד מאז 1990 ואילך שזוכה בתואר מאסטרס 1,000. מה שאומר שהוא עשה משהו שמילוש ראוניץ', דומיניק תים, דויד גופן, גריגור דימיטרוב ועוד רבים וטובים מאוד לא הצליחו לעשות את זה. בנוסף, גם רבים מהטניסאים שנולדו לפני 1990 מעולם לא זכו בכבוד של הנפת תואר מאסטרס, ביניהם קיי נישיקורי, תומאש ברדיך, רישאר גאסקה ועוד רבים, חואן מרטין דל פוטרו ועוד.

סיפורו של סשה זברב

למעשה, מאז החלת המתכונת החדשה של טורנירי המאסטרס, שהושקה ב-2009 וכוללת תשעה טורנירים: אינדיאן וולס, מיאמי, מונטה קרלו, מדריד, רומא, קנדה, סינסינטי, שנגחאי ופריס, רק 9 מ-77 התארים הלכו לטניסאים שאינם דג'וקוביץ', פדרר, נדאל או מארי. זברב הוא התשיעי. אין ספק שהטניסאי מהמבורג הוא השם הבולט בדור העתיד גם בלי הזכייה בטורניר בבירת איטליה. הוא זכה השנה כבר בשלושה תארי ATP ובסך הכול בארבעה במהלך הקריירה וצבר כבר 3.6 מיליון דולר בפרסים. והוא רק בן 20. העוצמות שלו, הגודל והאתלטיות, החבטות מאחור והעובדה שנרגע קצת מבחינת הקריזות, הופכות אותו לדבר הגדול הבא ואולי כבר הנוכחי.

בורנה צ'וריץ' טניסאי קרואטי. רויטרס
בורנה צ'וריץ'/רויטרס

בורנה צ'וריץ' (בן 20, מדורג 40)

בן גילו של זברב ומי שנחשב בנוער לכישרון גדול לפחות כמו הגרמני. הוא זכה באליפות ארצות הברית לנוער בגיל 16 ומאז החל לשחק בסבב המקצועני. בינתיים הוא משיג תוצאות מצוינות וגם זכה בטורניר ATP ראשון בקריירה על החימר במרקש באפריל. בשלהי השנה שעברה בורנה צ'וריץ', שהיה הטניסאי הצעיר ביותר שסיים במאייה הראשונה בעולם את 2014, עבר פציעה לא קשה שגרמה להיעדרות של כמה חודשים ולהאטה בעלייה ובהתפתחות שלו. דירוג השיא של צ'וריץ', שמשחק עם יד ימין על אף שהוא שמאלי מלידה, היה 33 בעולם ואותו השיג כבר לפני קרוב לשנתיים, ביולי 2015. עדיין יכול להתקדם משמעותית מאוד ויש פוטנציאל עצום.

פרנסיס טיאפואה טניסאי אמריקאי. GettyImages
טיאפואה/GettyImages

פרנסס טיאפואה (בן 19, מדורג 66)

האמריקאי, בנו של מהגר מסיירה לאון שעבד במרכז הטניס בו התפתח לשחקן, עשה פריצה משמעותית לאחרונה כשזכה בשני צ'לנג'רים גדולים, אחד בארצות הברית והשני בצרפת. הוא אתלטי מאוד, בעל עוצמות גבוהות ואחד שאוהב לתת שואו לקהל עם חבטות מצחיקות ומטורפות. עם זאת, נראה שצריך עדיין להשתפשף לא מעט כדי להגיע לרמות הגבוהות. המקום ה-66 בעולם וזכייה בצ'לנג'רים הם בהחלט מקום טוב להתחיל להשתפשף בו.

היכרות עם דור העתיד של הטניס האמריקאי

יון צ'ונג טניסאי דרום קוריאני. GettyImages
הירוק עושה לו טוב. יון צ'ונג/GettyImages

יון צ'ונג (בן 21, מדורג 68)

הקוריאני התחיל לשחק טניס בנסיבות מוזרות קצת. זה קרה אחרי שהרופא המליץ לו על המשחק כיוון שהצבע הירוק היה אמור לחזק את ראייתו החלשה. יון צ'ונג, שגם אחיו הגדול משחק בסבב, נחשב לכישרון גדול מגיל צעיר והתאמן באקדמיה המפורסמת בפלורידה מגיל 13 עד 15. דירוג השיא שלו היה 51 לפני קרוב לשנתיים, באוקטובר 2015, ואפשר לומר שמאז הוא התקשה מאוד להתקדם בשנה השנייה ואילך, שתמיד קשות יותר כי צריך להגן על דירוג. יון צ'ונג זכה כבר בשמונה צ'לנג'רים בקריירה, כולל אחד בינואר השנה.

ארנסטו אסקובדו טניסאי אמריקאי. GettyImages
רוצה לגרום גאווה למקסיקנים. אסקובדו/GettyImages

ארנסטו אסקובדו (בן 20, מדורג 74)

אמריקאי ממוצא מקסיקני שעשה פריצה משמעותית השנה ומושך קהל אמריקאי-מקסיקני גדול להתעניין בטניס. אסקובדו לא בורח מעיסוק בפוליטיקת הזהויות ואמר לאחרונה בראיון לספורטס אילוסטרייטד כי "אני לא מסכים עם טראמפ בכלל. עצוב מאוד מה שהוא חושב על מקסיקנים, לטינים ומהגרים כי כל כך הרבה אנשים במדינה הזו הם מהגרים, כולל ההורים שלי. הם התחילו מכלום ובנו חיים נהדרים". על ההשראה שהוא מעניק ללטינים אמר: "אני אוהב לשחק במקסיקו ויש לי בסיס אוהדים ענק שם. אני רוצה להעניק השראה ללטינים לשחק יותר טניס כי במקסיקו האנשים משחקים רק ברמה של מועדונים כי זה נורא יקר. אני רוצה להקים אקדמיה בחינם לילדים כי טניס יכול להיות ספורט מצליח מאוד במקסיקו". כדי להעניק השראה, אסקובדו פרץ השנה בגדול לתודעה כשטיפס עד המקום ה-74 בעולם והגיע לחצי הגמר ביוסטון ולסיבוב השני (אחרי מוקדמות) במיאמי ובאליפות אוסטרליה. בניגוד למרבית האמריקאים, הוא דווקא אוהב לשחק על חימר.

דניל מדבדב טניסאי רוסי. GettyImages
היה קרוב לניצחון ענק מול דג'וקוביץ'. מדבדב/GettyImages

דניל מדבדב (בן 21, מדורג 65)

הרוסי הצעיר והכישרוני הורחק בשנה שעברה מצ'לנג'ר בסבאנה, ארצות הברית. זה קרה אחרי שאמר לשופט הכיסא כי הוא ויריבו במשחק, דונלד יאנג, חברים בשל העובדה ששניהם שחומי עור. יומיים לאחר התקרית, פרסם מדבדב פוסט בפייסבוק בו התנצל על התקרית וטען ש"נתתי לרגש להשתלט עליי ואיבדתי את הראש, אני מתנצל על כך". מדבדב עשה קפיצת מדרגה משמעותית בתחילת השנה כשהגיע עד לגמר טורניר צ'נאי בהודו (כולל ניצחון מול דודי סלע בחצי הגמר) והוביל 6:3, 4:6, 1:6, 0:1 מול נובאק דג'וקוביץ' בגביע דייויס בסרביה לפני שנאלץ לפרוש בשל פציעה. מדבדב מתנשא לגובה של 1.98 מטר ואתלטי מאוד. שחקן מסוכן מאוד.

קספר רוד טניסאי נורבגי. GettyImages
רוד/GettyImages

קספר רוד (בן 18, מדורג 118)

לא בכל יום יש לנורבגיה כישרון טניס גדול כל כך. למעשה, מאז אביו של קספר רוד, כריסטיאן, לא היה אחד כזה. האבא דורג בשיאו במקום ה-39 בעולם והגיע ב-1997 לשמינית הגמר באליפות אוסטרליה. רוד בן ה-18 פרץ השנה ואפילו הגיע לחצי הגמר בטורניר ה-ATP בריו, אבל רשם אכזבה גדולה כשהודח בסיבוב המוקדמות השני ברולאן גארוס. ב-2016, למרות שעדיין היה בן 17, החליט רוד לוותר על טורנירי נוער והתמקד בפיוצ'רים ובצ'לנג'רים של בוגרים כדי להתחשל. בזמן שבני גילו שיחקו באליפות ארצות הברית לנוער, למשל, רוד זכה בצ'לנג'ר בסביליה כשהוא עולה מהמוקדמות שם ומשלים שבוע עם שבעה ניצחונות.

סטפנוס טסיטסיפאס טניסאי יווני. GettyImages
טסיטסיפאס/GettyImages

סטפנוס טסיטסיפאס (בן 18, מדורג 202)

עוד מדינה שלא ממש גידלה טניסאי מופת לאורך השנים על אף חיבתה הגדולה לספורט היא יוון. סטפנוס טסיטסיפאס עשוי להיות זה שסוף סוף יכניס אל המדינה את הטירוף למשחק. היווני בן ה-18 מדורג כרגע במקום הראשון בעולם לנוער, אבל זנח את הטורנירים מהסבב של הצעירים ורשם הישג גדול כשעבר שלושה סיבובי מוקדמות ונכנס להגרלה הראשית ברולאן גארוס, שם יהיה מעניין מאוד לעקוב אחריו. בשלהי השנה שעברה טסיטסיפאס, שהוא בנו של מאמן טניס יווני וטניסאית לשעבר ממוצא רוסי, הגיע לשני גמרים בצ'לנג'רים. אגב, סבו של היווני הוא כדורגלן העבר הסובייטי סרגיי סלניקוב, ששיחק בשנות ה-40' וה-50' בספרטק ובדינמו מוסקבה וגם בנבחרת ברית המועצות. הוא גם אימן את ספרטק מוסקבה בשנות ה-60'. טסיסטיפאס עצמו אוהד שרוף של אולימפיאקוס, גם בכדורגל וגם בכדורסל.

דניס שפובאלוב טניסאי קנדי. GettyImages
לא רוצה להיזכר רק כהוא מיוטיוב. שפובאלוב/GettyImages

דניס שפובאלוב (בן 18, מדורג 190)

לצערו, הרגע הבולט בקריירה שלו עד כה היה הפסילה מול קייל אדמונד בגביע דייויס כשהוא חובט בלי כוונה כדור היישר לעינו של שופט הכיסא ארנו גבאס. למרות זאת, דניס שפובאלוב הוא הרבה יותר מאיזה גימיק צפיות ביוטיוב ונחשב כבר שנים לכישרון גדול. הקנדי נולד בתל אביב לאב רוסי-יהודי ואמא נוצרייה קתולית והמשפחה עברה לקנדה עוד לפני שהילד חגג את יום ההולדת הראשון שלו. השנה הוא כבר הספיק לזכות בצ'לנג'ר בדראמונדוויל כשהוא מנצח בגמר את רובן במלמנס ובשנה שעברה הלהיב את הקהל הקנדי כשהדהים את ניק קיריוס עם ניצחון בסיבוב הראשון של מאסטרס טורונטו. שפובאלוב הוא טניסאי שמאלי שיודע לנצל את השמאליות שלו עם משחק אסתטי מאוד לעין ופורהנד נהדר. הוא גם אלוף ווימבלדון המכהן לנוער.

פליקס אוגר עליאסים טניסאי קנדי. GettyImages
אלוף ארצות הברית לנוער כבר בגיל 15. עליאסים/GettyImages

פליקס אוגר עליאסים (בן 16, מדורג 336)

הקנדי הצליח לעשות הישג ענק כשכבר בגיל 14 עבר שלושה סיבובי מוקדמות בצ'לנג'ר דראמונוויל ולאחר מכן הגיע עד לרבע הגמר בצ'לנג'ר גראנבי בקנדה. הוא הפך לטניסאי הצעיר ביותר שנכנס ל-800 הראשונים בעולם וגם הטניסאי הצעיר ביותר אי פעם שנכנס להגרלה הראשית של טורניר צ'לנג'ר. בשנה שעברה, כשהוא בן 15 בלבד, זכה בטורניר הנוער באליפות ארצות הברית היום, כשהוא רק בן 16 ומתנשא לגובה של 1.91 מטר, הוא כבר משתתף קבוע בצ'לנג'רים ואפילו הפסיד לדודי סלע החודש בסיבוב השני של טורניר בסיאול. הוא עוד יחווה הרבה הפסדים, אבל הפוטנציאל שלו עצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully