וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל ממנצ'סטר היה אוהד יונייטד, האוהדים פרסמו את השלט לגמר

משפחתו של האיש שרצח 22 אנשים בפיגוע סיפרה כי היה "כדורגלן מבריק". קאנטונה: "העיר ואנשיה במחשבותי, סובל איתכם". איפה נמצאים היום כוכבי הזכייה של אייאקס בליגת אלופות ב-1995?

ריאן גיגס, מנצ'סטר יונייטד. AP
עבר רגעי חרדה. ריאן גיגס/AP

בזמן שמנצ'סטר יונייטד ואייאקס מתכוננות לגמר הליגה האירופית הערב (רביעי, 21:45, ספורט1), בעיר מנצ'סטר ובמועדון ממשיכים להתעסק בפיגוע הנורא שגבה את חייהם של 22 אנשים. משפחתו של המחבל, סלמן עבדי, סיפרה כי היה "כדורגלן מבריק", וכי אהד את יונייטד וגם את ריאל מדריד.

אקס השדים האדומים, אריק קאנטונה, פרסם סרטון מרגש בו הוא מביע את הזדהותו עם קורבנות הפיגוע ותושבי העיר. "לבי עם הקורבנות, הפצועים, הילדים, המבוגרים, המשפחות, החברים וכולם", אמר, "אני חושב על העיר ואנשיה, שאני מאוד אוהב. אני חושב על המדינה. אני סובל איתכם, ליבי איתכם. אני תמיד מרגיש קרוב אליכם".

ריאן גיגס סיפר על חוויותיו כאוהד מודאג. "יש לי ילדה בת 14 שאוהבת את המוזיקה של אריאנה גראנדה, ולמרות שהיא לא התכוונה ללכת להופעה, הזעזעתי מהמחשבה שאולי השיגה כרטיס ברגע האחרון. הייתי בלונדון בזמן הפיגוע והייתי נואש לברר אם הייתה שם. כהורה, הדקות הללו של חוסר הוודאות יכולות להרגיש כחיים שלמים". כזכור, אתמול פורסם כי גם אשתו של פפ גווארדיולה ובנותיו היו בהופעה.

עוד בנושא

ברביעי: גמר הליגה האירופית בין מנצ'סטר יונייטד לאייאקס
דיווח: פטר בוס מועמד בכיר לאמן את באייר לברקוזן

אוהדי יונייטד חושפים: השלט ביציעים

אריק קנטונה במסר מרגש

באשר למשחק, 22 שנים בדיוק חלפו מאז פטריק קלייברט הוביל את אייאקס ל-0:1 על מילאן בגמר ליגת האלופות, והערב יחזור מועדון הפאר ההולנדי לגמר אירופי ויפגוש (עם בנו של קלייברט, ג'סטין, בסגל) את מנצ'סטר יונייטד בגמר הליגה האירופית. אדגר דווידס, שסגר 90 דקות בערב ההוא בווינה, חושש לגבי סיכוייה של אייאקס להניף את הגביע.

"השחקנים של מנצ'סטר יונייטד הם גברים, של אייאקס עדיין ילדים", אמר, "הטקטיקה של מוריניו תהיה לחכות מאחורה בסבלנות, וזה יתאים למשחק הלחץ של אייאקס, אבל איך מתמודדים עם שחקנים כל כך מהירים כמו רשפורד או מרסיאל? ראיתי אותם לאחרונה, והם ברמה אחרת. הם מהירים, טובים ויכולים להיות קטלניים".

"הכוח של אייאקס הוא במשחק הלחץ", הוסיף, "אבל אם אתה לוחץ והכדור עובר את קו ההגנה שלך אז למי שהכי מהיר יש את הסיכוי הכי גבוה להגיע. יונייטד קבוצה טכניצ, חזקה ופיסית. הם שיחקו כל שבוע בליגה פיסית, אי אפשר להשוות את זה למשחקים נגד קבוצות מתחתית הליגה ההולנדית".

למרות הניתוח הפסימי, דווידס מסרב לקבוע כי יונייטד תנצח במשחק. "זה לא יהיה כזה פשוט, בגלל זה מדובר בכדורגל. מה שאני אוהב באייאקס זה שחבורת הילדים הזו התחברה בחודשים האחרונים. ההגעה לגמר היא כבר הישג גדול, אין לחץ".

גם ב'טלגרף' הבריטי נזכרו בגמר האלופות ב-1995, ובדקו היכן נמצא היום כל אחד משחקני ההרכב המבריק ההוא של אייאקס.

אדווין ואן דר סאר: אחרי ההצלחה בהולנד, השוער הנהדר עבר ביובנטוס ובפולהאם לפני שהגיע ב-2005 למנצ'סטר יונייטד. בשש העונות שלו עם השדים האדומים, זכה בארבע אליפויות ובליגת האלופות - אחרי הופעה מדהימה שלו בגמר מול צ'לסי ב-2008. כיום, ואן דר סאר בן ה-46 משמש כמנכ"ל אייאקס.

מיכאל רייזיחר: המגן שרשם 72 הופעות בנבחרת הולנד המשיך עם לואי ואן חאל, מאמנו באייאקס, גם בברצלונה, שם שיחק 173 משחקים וזכה בשתי אליפויות. לאחר מכן שיחק במידלסברו ופ.ס.וו, וכיום הוא מאמן נוער ברוטרדם.

דני בלינד: הקפטן בזכייה ההיא נשאר ארבע שנים נוספות באייאקס לפני שפרש ב-1999. ב-2005 מונה למאמן הקבוצה לעונה אחת, ואף אימן את הנבחרת מ-2015 ועד שפוטר מוקדם יותר השנה. בנו, דיילי, משחק במנצ'סטר יונייטד.

פרנק דה בור: כמו רייזיחר, גם התאום למשפחת דה בור הגיע לברצלונה שם שיחק עד 2003. אחרי תקופות לא ארוכות בגלאטסראיי, ריינג'רס ובקטאר, הוא פרש, וב-2007 הצטרך כמאמן למחלקת הנוער של אייאקס. ב-2010 מונה למאמן הקבוצה הבוגרת וזכה עימה בארבע אליפויות רצופות. בקיץ האחרון עבר לאינטר, אך אחרי שלושה חודשים פוטר.

אדווין ואן דר סאר, מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
אגדה בשתי הקבוצות. ואן דר סאר/GettyImages

פרנק רייקארד: הגמר ב-1995 היה משחקו האחרון של רייקארד בקריירה. הוא אימן את נבחרת הולנד וב-2003 נבחר לעמוד על הקווים בברצלונה, אותה הוביל לשתי אליפויות וזכייה בליגת האלופות. לאחר מכן עבד גם בגלאטסראיי ובנבחרת ערב הסעודית, לפני שהודיע כי לא יחזור לאמן.

קלרנס סיידורף: השחקן היחיד שזכה בליגת האליפויות עם שלוש קבוצות שונות (אייאקס, מילאן, ריאל מדריד). מאז פרש ב-2014 אימן באופן לא כל כך מוצלח את מילאן ושנזן הסינית.

אדגר דווידס: הקשר הנהדר המשיך אחרי הזכייה לקריירה ארוכה במילאן, יובנטוס, ברצלונה, אינטר, טוטנהאם, שוב לאייאקס, קריסטל פאלאס וברנאט, שם שימש כמאמן-שחקן.

יארי ליטמנן: הקריירה של החלוץ הפיני לא הצליחה להתרומם בשל ריבוי פציעות. אחרי שהבקיע 91 שערים ב-159 במדי אייאקס הוא עבר לברצלונה ולליברפול, לפני ששב לאייאקס והסתובב מספר שנים בין קבוצות נוספות. כיום הוא משמש כפרשן בפינלנד.

פינידי ג'ורג': השם הכי פחות מוכר ברשימה. הוא עזב את אייאקס ב-1996 והמשיך לבטיס, שתי קדנציות במאיורקה ואיפסוויץ'.

מארק אוברמרס: המנהל הספורטיבי של אייאקס הוא אחד האחראיים העיקרים לחזרתו של מועדון הפאר לצמרת הכדורגל, מאז התמנה לתפקיד ב-2012. ב-1997 הוא עזב את אייאקס לטובת ארסנל, לאחר מכן שיחק ארבע עונות בברצלונה.

לואי ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
ניצח על הרכב מבריק. לואי ואן חאל/GettyImages

רונלד דה בור: תאומו של פרנק רשם למעלה מ-200 הופעות בשתי קדנציות נפרדות באייאקס. לאחר שעזב בפעם השנייה, הוא שיחק עונה אחת בברצלונה ולאחר מכן ארבע עונות בריינג'רס.

נוואנקו קאנו: שנה לאחר אותה זכייה בליגת האלופות, קאנו זכה במדליית זהב אולימפית עם ניגריה. מהולנד הוא עבר לאינטר ומשם לארסנל, שם זכה בשתי אליפויות. לבסוךף, לבש גם את מדיהן של ווסט ברומיץ' ופורטסמות'. ב-2014 עבר ניתוח בליבו.

פטריק קלייברט: למרות שלא פתח בגמר ההוא, עלה מהספסל וכבש את שער הניצחון בדקה ה-85. הוא המשיך עם ואן חאל לברצלונה, שם שיחק שש עונות וכבש 90 שערים ב-182 הופעות. לפני הפרישה שיחק בניוקאסל, לאחר מכן עבד במחלקת הנוער של אייאקס ואימן שם את בנו, ג'סטין. כיום, הוא המנהל הספורטיבי של פריס סן ז'רמן.

לואי ואן חאל: אחרי שזכה עם אייאקס בליגת האלו]פות ובשלוש אליפויות, המאמן רשם שתי קדנציות בברצלונה (שתי אליפויות), שתיים בנבחרת הולנד (מקום שלישי במונדיאל 2014) ועבד גם בבאיירן מינכן, אלקמאר ומנצ'סטר יונייטד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully