וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הלוויה של הבושה: חמי אוזן על מסע הלוויה של מכבי תל אביב

16.5.2017 / 14:00

התגובות של מירי רגב, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה לטקס הלוויה שארגנו אוהדי מכבי תל אביב היו חגיגה של צביעות שממחישה למה המקרים האלה תמיד חוזרים. חמי אוזן על שומרי הסף שמסתתרים מאחורי הוויכוחים שלכם והוכיחו בבוקר אחד איפה מתחילה ונגמרת הבעיה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מורדי אלון, סופר ספורט ואביו של אחד הנדקרים באירוע האלים שהתרחש במשחק גביע בכדורעף, פרסם אמש פוסט חריף בעקבות סגירת תיק החקירה. "היה זה תיק הפשע הקל בהיסטוריה. סופקו לכם כל שמות הדוקרים, המעורבים בניסיון הרצח, כולל כתובות מגורים, מספרי טלפון ועדויות נוספות. אלא שאתם החלטתם לסגור את התיק. חלם זה כאן", כתב.

לדברי אנשים שבקיאים בסיפור, משפחות הנדקרים שכרו חוקר פרטי במטרה לקבל ממנו נתונים שיזרזו את עשית הצדק. כולנו הרי מכירים את מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל. לכולנו גנבו משהו או גרמו משהו, אבל המשטרה לא עשתה שום דבר. זה גם מה שהנחה את ההורים. מדובר באירוע אלימות חמור מאוד, אבל מאחר שהוא קשור בספורט, כנראה שלא ייצא ממנו שום דבר אם לא יאכילו את החוקרים בכפית. מתברר שגם זה לא הספיק.

עוד בנושא

מכבי ת"א נגד הפנאטיקס, שרן ייני: "אוהדי הפועל היו מתנהגים אותו דבר"
הפועל ת"א: "מבקשים מאוהדינו לא להיגרר אחרי אוהדים המונעים משנאה"
עורך הדין מורן מאירי: "מה שהקומץ הנורא שלנו עשה היה מביש ומגעיל"

אוהדי מכבי תל אביב עורכים מסע "הלוויה אחרי הירידה של הפועל תל אביב. קובי אליהו
מי מתחמק מאחריות?/קובי אליהו

סמיכות הפרסום בוואלה! ספורט על סגירת התיק לטקס הלוויה שקיימו אוהדי מכבי תל אביב להפועל תל אביב הוא מקרי, אבל גם חשוב. הוא חשוב כי הוא אמור להבהיר לכל האוהדים שאוהבים להתקוטט ביניהם מי יותר אלים ומי פחות צודק, שיש גורמים במדינת ישראל שאמורים פשוט להגן עליהם. לאבטח בצורה מירבית את התחביב שלהם ולשרטט גבולות ברורים של מותר ואסור. האנשים האלה לא רק שלא עושים זאת, הם מתחמקים מאחריותם ואולי נהנים מהוויכוחים האינסופיים האלה בין בית"ר, מכבי והפועל, כסוג של הסוואה לכישלונם.

והרשימה הזו היא ארוכה. היא מתחילה בשרת הספורט מירי רגב, שהיתה הראשונה אתמול (שני) לפרסם הודעת גינוי לטקס שקיימו אוהדי מכבי תל אביב. הודעה זו הריחה כמו בדיחה כבר בניואנסים הקטנים שלה. שרת הספורט המליצה לאוהדים להתרכז בעידוד קבוצתם ולא בשנאת האחר, יום אחרי שהדובר שלה כתב בפייסבוק הפרטי שלו "כשהפועל תל אביב יורדת זו הנאה צרופה, כשאריאל הרוש בוכה זו הנאה כפולה, בית"ר מאז ולתמיד". להזכירכם – מדובר בעובד ציבור, אדם שהוא חלק מגוף שאמון על הספורט הישראלי, וירידה כזו על שוער נבחרת ישראל היא קצת מתחת לחגורה.

מילא. יש שיראו בזה אקט פרטי לגיטימי. וגם הדובר התנצל אחר כך. קורה. אבל האם שרת הספורט יכולה להרשות לעצמה להטיף מוסר לכל העולם, בזמן שהיא לא מצליחה לשנות סדרי עולם במשטרה ולדאוג שחקירות בעניין ספורט יפסיקו להיות סרח עודף בהשוואה לדברים אחרים. בימים אלו אנו עדיף כיצד מבצע המעצרים של לה פמיליה הולך ומתמוסס לו. חשודים משתחררים, כתבי אישום מורידים ווליום, ומה שנראה כמו מהלך אמיץ ראשון מול הארגון שמחריב את בית"ר ירושלים בהתחלה הולך ומסתמן כמו כמה יריות באפילה שלא ישנו שום דבר. ולמי שלא מסכים, פשוט שיחזור שוב לפתיח. משטרת ישראל סגרה תיק של דקירת שישה אזרחים רק בגלל שזה אירוע ספורט. אם היה מדובר באירוע חבלני ואפילו פלילי, עם יוקרה אחרת וסדר חשיבות אחר, סביר להניח שהיה להם רצון גדול יותר לפענח. ובטח לא להיכנע מהר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרת הספורט יכולה להטיף מוסר? הפוסט של הדובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת הספורט לא לבד. חשוב לזכור למה היא הגיבה רק בבוקר טקס הלוויה שערכו אוהדי מכבי תל אביב ולא בערב עצמו. פשוט מאוד: המקרה הגיע לחלק המרכזי והבולט יותר בשער עיתון ידיעות אחרונות, עדיין העיתון הכי משפיע במדינה. הנפח שסיפור הלוויה קיבל בשער העיתון היה מוגזם, ילדותי, לא רציני, אבל זה עדיין גרם לכל הגורמים האחראים על הספורט שלנו והילדותיים באותה מידה להגיב. כי ככה זה במדינת הפייסבוק. כולם רוצים להגיב ולצאת ידי חובה.

הבאה בתור היתה ההתאחדות לכדורגל. מדוע ההתאחדות לא הגיבה כבר בליל טקס הלוויה – זה כבר ברור. אבל מה שלא ברור זה איך הם מעיזים להוציא הודעת גינוי, שבוע אחרי שלא העמידו לדין את הפועל תל אביב על אחריותה השילוחית למהומת המושבה בסיומה נעצר טוטו תמוז. בשבוע אחד היתה אחראית הפועל תל אביב לשני אירועי האלימות הכי חמורים העונה: תחילה במעצר ראשון אי פעם של שחקן בליגת העל ולאחר מכן בקטטה שהתפתחה בין אוהדים לשחקנים באימון המסכם לקראת המחזור האחרון. שום דבר מזה לא הזיז להתאחדות לכדורגל. אבל כשאירוע הרבה יותר קטן מגיע לשער עיתון פופוליסטי, זה הזמן להתייצב.

טוטו תמוז. צילום מסך
זה לא הספיק לכם?/צילום מסך

זה לא מפתיע איש. זו אותה התאחדות לכדורגל שעדיין מעסיקה את עופר אורצליקי – אחד האדריכלים הראשיים בחורבן הפועל תל אביב. אפשר לסכם את כל מה שנאמר כאן מעל ב"עופר אורצליקי ממשיך כרגיל, למרות מה שקרה בהפועל תל אביב ולמרות מה שקרה בנתניה", ועוד ועוד. כל סיפור הבריחה מאחריות של הגופים המנהלים מסתכמים במשפט הזה. ועדיין – זה מרתיח את הדם לראות את אנשי ההתאחדות רוקדים לפי החליל של התקשורת, בזמן שמקרים הרבה יותר מדאיגים לא הזיזו להם יותר מדי.

מנהלת הליגה כמובן הצטרפה לחגיגות הצביעות ופתאום היא יזמה דיון בנושא אירועי האלימות האחרונים. האם המשחק בין הפועל תל אביב לאשקלון לא הספיק לצורך כך? ברור שלא. אבל במקרה של המנהלת כדאי גם לקרוא בין השורות של ההודעה: "חשוב להדגיש כי הגופים המנהלים את הכדורגל לא יכולים לפעול לבדם למיגור התופעה, וללא תכנית מערכתית של משרדי הממשלה נמשיך להיות עדים לאירועים חמורים. אנחנו מזכירים כי לפני כחודשיים נעשתה פנייה למשרדי הממשלה, אולם פנייה זו אפילו לא זכתה לתגובה", נכתב.

באמת, מנהלת יקרה? אז למה הענשתם את בית"ר ירושלים כל השנים על אירועי גזענות, למרות שאתם רואים שאין לזה תוצאות? אתם נשמעים בדיוק כמו הנהלות בית"ר השונות שאמרו כל השנים שלבד הן לא יוכלו לנצח הרגל גזעני חמור כל כך. ומעבר לזה – מה עשיתם עד היום בגזרה הזו, חוץ מלדבר כל היום על מיתוג, מיתוג, מיתוג. כסף מעולם לא היה הבעיה מספר 1 של הכדורגל הישראלי. אחרי הכל, כל תוספת תקציב הולכת להקפצת מחירים של שחקנים בינונים והשחתת הליגה. לפני כסף חשוב לעסוק ביסודות של ליגה לא מספיק תרבותית. מה עשיתם בנידון – חוץ מפנייה למשרדי הממשלה (שרק מוכיחה את מה שנכתב כאן קודם על שרת הספורט)?

כולנו זוכרים כיצד סייעה המנהלת להפועל אביב של אמיר כבירי לקבל הלוואה מפוקפקת באיי סיישל. כל ילד יכול היה להבין שהלוואה כזו תוביל את הפועל תל אביב להישאר ללא כסף בחודשי החורף הקשים, אבל למנהלת היה חשוב לעזור להפועל תל אביב למרות שזה בעצם הרס את המועדון. הסיפור הזה נחשף בוואלה ספורט, וקדמו לכך שורת לחצים מאנשי המנהלת לא לפרסם ואחר כך להסתיר את שם הבנק. "אתם מונעים את הצלת הפועל תל אביב", נאמר לנו לא מעט פעמים. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים.

אוהדי בית"ר ירושלים. מגד גוזני
מה רוצים מהם? אוהדי בית"ר/מגד גוזני

כדאי לזכור את הדברים האלה בזמן שאתם ממשיכים להתווכח אילו אוהדים באמת, אבל באמת הכי גרועים – חיפה, תל אביב או ירושלים. בכל פעם שאתם עושים זאת, אתה עוזרים לאחראים להתחמק ממשימתם. יש שיגידו שטקס הלוויה הוא חגיגה לגיטימית אבל מוגזמת. יש שיתעקשו שזהו אירוע מכוער המעודד אלימות. אחרי עשרות שנים של דיוני אוהדים מעיקים, הגיע הזמן להבין שלעולם לא תגיעו למסקנה חותכת. יש מי שאמור לשרטט את הגבולות האלה של מותר ואסור עבורכם. והוא פשוט לא עושה זאת חוץ להגיב לשער עיתון פופוליסטי כדי לצאת ידי חובה. אלו אותם אנשים שאמורים היה להוציא כל אוהד בטדי שקורא קריאה גזענית ומי שצריכים לאבטח אוהדי כדורגל שרוצים להגיע למשחק חוץ בסכנין. אם אלו שומרי הסף, מה הפלא שהכל עדיין פרוץ. אם אלו האחראים, מה אתם באים בטענות לאוהדים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully