וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות תתכנס כדי לדון בבעיית האלימות: "הידרדרנו למקום מסוכן"

15.5.2017 / 10:15

תגובות סוערות בעולם הספורט לתהלוכה האלימה של אוהדי מכבי ת"א. ההתאחדות פרסמה הודעת גינוי וקראה לממשלה להתערב, הפועל ת"א: "מבקשים מאוהדינו לא להיגרר אחרי אוהדים המונעים משנאה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: "מסע ההלוויה" של אוהדי מכבי תל אביב להפועל

תגובות סוערות בעולם הספורט ל"מסע ההלוויה" שערכו אמש (ראשון) אוהדי מכבי תל אביב להפועל תל אביב, לפני המשחק מול מכבי פתח תקוה (הפסד 2:1). הבוקר, עוד לפני שהקבוצה עצמה ביקרה את האוהדים על החגיגות האלימות בהודעה רשמית, ההתאחדות בישרה כי תתכנס פעם נוספת כדי לדון בפתרונות לבעיית האלימות בכדורגל הישראל. בנוסף, קראו למשרד הספורט, ביטחון הפנים והמשפטים להתערב.

"גופים המנהלים את הכדורגל לא יכולים לפעול לבדם למיגור של התופעה, וללא תכנית מערכתית מסודרת, עם משרדי הממשלה ובכללן משרדי הספורט, בטחון פנים ומשפטים, נמשיך להיות עדים לאירועים חמורים שפוגעים בספורט ובמיוחד הכדורגל. אנו מזכירים כי לפני כחודשיים נעשתה פנייה על ידי המנהלת וההתאחדות למשרדי הממשלה האמורים, לדון עימם במציאת פתרונות אופרטיביים - אולם פנייה זו אפילו לא זכתה לתגובה מצד המשרדים המוזכרים", אמרו בהתאחדות.

לפני כן, פרסמו בהתאחדות הודעת גינוי. "בין אם מדובר בחגיגות שמחה על זכייה בתואר ובין אם מדובר בשמחה לאיד (עובדה קיימת למרבה הצער) על כישלון של יריבה, חובה שהדבר יעשה בגבולות הטעם הטוב ולא ידרדר למחוזות דוחים ואף מסוכנים", נכתב מטעם ההתאחדות. "ההתאחדות קוראת לראשי המועדונים להבהיר לאוהדים, כי אל להם לפגוע בשמו הטוב של המועדון אותו הם אוהדים אגב שמחה לאידו של מועדון אחר. כל דבר שיש בו כדי להסית, לבזות, להקים שנאות ונקמות עתידיות ולפגוע בערבות ההדדית, מוטב שלא יהיה חלק מתרבות האהדה וראוי לגנותו בכל פה".

ואיך הגיבו בהפועל תל אביב? הנהלת האדומים הוציאה הודעה שבה היא "קוראת לקהל האוהדים שלא להיגרר אחרי חלק מאוהדי הקבוצות האחרות, אשר מונעים רק משנאה. אנו מבקשים מאוהדינו להמשיך ולנהוג כאוהדים אמיתיים, מבלי לחרוג מכללי התנהגות מקובלים. עוד יבואו ימים יפים להפועל תל אביב - וגם אז לא נשכח את קוד ההתנהגות עליו צמח המועדון לאורך השנים, אשר מבוסס על מלחמה חסרת פשרות בגזענות ככלל ובאלימות בפרט".

עוד בנושא:

"נחקוק את הכתם": צפו ב"הלוויה" של אוהדי מכבי תל אביב להפועל
מכבי תל אביב נגד ה"פנאטיקס": "לא מייצגים את רוח המועדון"

אוהדי מכבי תל אביב עורכים מסע "הלוויה אחרי הירידה של הפועל תל אביב. קובי אליהו
"תמונות קשות". הסצינות האלימות במושבה/קובי אליהו

גם בעולם הפוליטי הגיבו. "אמש נחשפתי לתמונות הקשות ונחרדתי. המעשה הזה הוא בבחינת אות אזהרה בוהק וחציית גבול. אסור שבספורט שלנו ירשמו אירועים מסוכנים כאלה של הסתה ושנאה. המטרה שלנו היא החזרת האוהדים למגרשים, כולל משפחות וילדים. אירועים כאלה מייצרים תוצאה הפוכה לחלוטין", כתבה שרת הספורט מירי רגב.

"מוטב שאת האנרגיות יתעלו האוהדים לאהדת קבוצתם ולא לשנאת היריבה. היחידה למלחמה באלימות בספורט הנמצאת בהקמה, תתמודד גם עם אירועים מסוג זה ותעשה הכל כדי למנוע אותם. אני מאמינה שנמצה את הדין עם המסיתים מתוך כוונה להחזיר את החוויה הספורטיבית למגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully