וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה שבה לליגת העל: 10 הרגעים שעשו לאייל סגל את העונה

29.4.2017 / 11:29

מהישיבה הראשונה, דרך מחיקת המינוס, הפוסט הבעייתי והניצחונות הגדולים, ועד לחותמת הסופית ("עונה שאין לה תקדים בכדורגל הישראלי"). בעלי נתניה על הרגעים החשובים בדרך לליגת העל

מגד גוזני
"זה לא שהכנתי פעם קבוצה לעונה. לא היה לי מושג מה צריך לעשות. כל כובד האחריות עלי. היינו בסוף יוני ועוד לא עשינו כלום"

מכבי נתניה שבה אתמול (שישי) לליגת העל בתום עונה אחת בליגה הלאומית. בעלי הקבוצה אייל סגל התיישב לבחור את עשרת הרגעים שעשו מבחינתו את העונה הזו, עשרה צמתים שעבר עם המועדון אותו רכש לפני פחות משנה מבית המשפט ושאותו הוביל חזרה לליגת העל.

1. "פעם ראשונה במשרדי המועדון כבעלים, ישיבה מקצועית עם הצוות וקביעת יעד מרכזי - קבוצה מרגשת שמחוברת לקהל".

"עוד לפני שרכשתי את מכבי נתניה, הייתי עוזר לקבוצה במשך לא מעט שנים. לפני שנתיים כאשר דורון אוסידון היה במועדון והתבקשתי על ידו לסייע ולהיות איתו פיזית במשרדים, החלטתי אחרי זמן קצר להתנתק ולא הגעתי יותר לביקורים. גם לפני כשנה, כשעורכת הדין ליזה חדש ביקשה ממני עזרה כספית, לא התקרבתי למועדון אלא סייעתי בהעברה בנקאית. הקפדתי לא לדבר עם סלובו או עם איש מהמועדון לפני שבית המשפט העביר לי את המנדט. ואז כשבית המשפט החליט שהקבוצה עוברת אלי, נסעתי מייד למשרדים וביקשתי שסלובו ושי ברדה יחכו לי ובפעם הראשונה נכנסתי למשרדי מכבי נתניה כבעלים עם האחריות עלי.

"זה לא שאתה בא לעזור למישהו אלא אתה בא למועדון מפורק שאתה קנית רק את הסמל שלו וצריך להתחיל מכלום. וזה לא שיצרתי קשר עם בעלי קבוצות וביקשתי לדעת מה לעשות. וזה לא שהכנתי פעם קבוצה לעונה. לא היה לי מושג מה צריך לעשות. כל כובד האחריות עלי. היינו בסוף יוני ועוד לא עשינו כלום. הישיבה הראשונה המקצועית עם סלובו היא הבסיס להכל. אמרתי לו ולשי שאני לא אתערב להם מקצועית. אמרתי להם תכינו לי מה שאתם צריכים ונראה אם זה מתאים לתקציב. אמרתי להם שאני לעולם לא אגיד להם את מי להביא אבל אני ארשה לעצמי להגיד להם את מי לא להביא אם אדע שהשחקן לא מתאים לדי.אן.איי של מכבי נתניה".

עוד בנושא

מכבי נתניה ניצחה 1:2 את בית"ר תל אביב/רמלה ועלתה לליגת העל
בעלי מכבי נתניה: "עשרות אלפים מאושרים". דראפיץ': "זה הכי מרגש"
יהלומים אחד אחד: משחק העלייה של מכבי נתניה לליגת העל בתמונות

סלובודאן דראפיץ', שי ברדה, חוגגים עם שחקני מכבי נתניה. מגד גוזני
"אמרתי להם שלא אתערב מקצועית". דראפיץ' וברדה חוגגים, אתמול/מגד גוזני
"בסוף המשחק ראיתי אוהדים שמוחאים כפיים ולא הולכים הביתה כל כך מהר והבנתי שיש לנו משהו טוב ביד"

2. "סיום משחק ראשון - יש קבוצה ויש שחקנים מרגשים וחיבור עם הקהל, מתחילים למחוק את המינוס".

"למרות שזה היה תיקו אפס עם הפועל פתח תקוה בחוץ, אני ראיתי במשחק הזה ציון דרך לכל העונה כי הגיעו 1,500 צופים במשחק חוץ בליגה הלאומית. שיחקנו מצוין אבל לא הבקענו. לדעתי זה היה המשחק עם הכי הרבה הזדמנויות לשער בטוח אבל הכדור לא נכנס. ראיתי קבוצה שמניעה כדור ויושבת על הפועל פתח תקוה בחוץ. בסוף המשחק ראיתי אוהדים שמוחאים כפיים ולא הולכים הביתה כל כך מהר והבנתי שיש לנו משהו טוב ביד".

3. "המעבר ממינוס לפלוס כבר אחרי המחזור הרביעי, וזאת למרות שפתחנו מול כל האריות של טרום העונה".

"בתחילת הדרך, כשניתחנו את המשחקים, אמרנו 'אלוהים ישמור, איזו הגרלה קשה'. נפלנו על הפועל פתח תקוה בחוץ, הפועל עכו ששמרה על כל הסגל שלה משנה שעברה ועוד חיזקה אותו, מכבי שעריים שהיתה הקבוצה עם התקציב הגבוה ביותר והפועל רמת גן. ולמרות זאת הוצאנו 10 נקודות מארבעת המשחקים האלה ומחקנו את המינוס תשע".

4. "הדיסונאנס הבעייתי בין אוהד לבעלים שגרם לי לפרסם פוסט ביקורתי, מה איפשר לחבוט לי לראשונה כבעלים".

"כתבתי פוסט בפייסבוק בסוף חודש אוקטובר. סלובו ידע על הפוסט הזה. בהתחלה אף אחד מהעיתונאים לא ידע על הפוסט, אבל די מהר התקשורת החלה לנגח אותי בעקבותיו. כולם חגגו על הדם ובשבילי זו היתה נקודת מפנה כי מאותו רגע הבנתי שאם אני כותב משהו, אני צריך לחשוב עליו שש פעמים ולא לכתוב אותו מהבטן. אני צריך לקחת בחשבון את כל ההשלכות. בפוסט ההוא הכותרת הייתה 'אילו הייתי אוהד ולא הבעלים, אז הייתי אומר היום כך וכך וכך'. עשיתי מעין פוסט בהפוך על הפוך.

"לא באתי ואמרתי שצריך לעשות כך וכך כבעלים אלא חבשתי את כובע האוהד והרשיתי לעצמי לכתוב את מה שהיה לי בבטן. מה שגרם לי אז לצאת עם הדברים היו שלושה משחקים רעים מאוד שלא היה כלום בקבוצה וזאת אחרי הפתיחה הנהדרת. הרגשתי שהשתן עלה לראשי השחקנים והשיא היה המשחק נגד נשר שלא היה שום דבר. אחרי הסיפור הזה הפנמתי שבגלל שאני הבעלים יש לי אחריות. אני תמיד אהיה אוהד אבל כבעלים יש לי אחריות אחרת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
בעלי מכבי נתניה אייל סגל חוגג. מגד גוזני
השחקנים מניפים את סגל באוויר/מגד גוזני
"הרי קבעת לעצמך כבעלים שאתה לא מתערב. אז מה אתה עושה? זו לא היתה תקופה פשוטה. ואני לא נכנסתי אפילו פעם אחת העונה לחדר ההלבשה"

5. "משחק חוץ בעכו. זה היה שבוע של טירוף אוהדים שהזכיר את המשחקים הגדולים ובסיומו עלייה לראשונה העונה למקום הראשון".

"זה היה שבוע שכל הרשת געשה כמו לפני משחק חצי גמר גביע. פתאום כל האוהדים בשיירה ארוכה וצהובה לעכו. מילאנו את היציע ממול ולראשונה עלינו למקום הראשון במחזור ה-17. אני זוכר את כל המשחקים שלנו בעל פה. זוכר את הסדר. המשחק הזה היה צומת מרכזי בעונה הזו".

6. "טיול בר מצווה. נסיעה עם קבוצות הילדים שחוגגות בר מצווה לירושלים. סיור בכותל ובכנסת ישראל והעברת האני מאמין".

"מועדון כדורגל הוא הרבה יותר מקבוצת כדורגל. לצד כל מה שעברנו בקבוצה הבוגרת, לי מאוד חשוב הערכים של המחלקה הצעירה ואותו טיול בר מצווה במהלך העונה היה מבחינתי משהו מיוחד. נכון שבעבר לקחו ילדים ממכבי נתניה לטיול כזה בכותל אבל זה מעולם לא כלל ביקור בכנסת ופגישה עם חברי כנסת וכל המשמעויות של הסבר על דמוקרטיה ומהן קואליציה ואופוזיציה. הילדים נכנסו לראות דיון וישבו בוועדה בכנסת. הם שוחחו עם שני חברי כנסת אוהדי הקבוצה, יואל רזבוזוב ויעקב פרי שהיה ראש השב"כ. שניהם נתנייתים אוהדי הקבוצה. דיברו עם הילדים והיה חשוב לי העברת המסר לילדים שלפני שהם רוצים להיות שחקני כדורגל הם אזרחים".

7. "סדרת תוצאות התיקו הלא נגמרת וההתלבטויות בדרך הנכונה שאתה כבעלים צריך לפעול".

"זו היתה הפעם הראשונה אחרי אותו סיפור של פוסט ביקורתי בחודש אוקטובר, שהקבוצה נכנסה לגרף מתהפך. כבר היינו עם תשע נקודות פער מרמת גן ופתאום הגענו לסיטואציה שעכו השוותה את כמות הנקודות שלנו ורמת גן התקרבה אלינו עד מרחק של שתי נקודות בלבד. לפתע, אנחנו למעשה משחק אחד מלרדת למקום השלישי. זו היתה סיטואציה קשה כי מה שלא עשינו לא ניצחנו. פתאום עשינו תיקו אפס מול עפולה. פתאום בני לוד משווים בדקה האחרונה. הרצליה עושים לנו מהפך ומשווים לתיקו ארבע.

"ואז אתה שואל את עצמך מה אתה עושה עכשיו? אתה מתערב? אתה לא מתערב? הרי קבעת לעצמך כבעלים שאתה לא מתערב. אז מה אתה עושה? זו לא היתה תקופה פשוטה. ואני לא נכנסתי אפילו פעם אחת העונה לחדר ההלבשה. חוץ מלשבת שוב עם הצוות המקצועי לאיזו שיחה שכל אחד הוציא מה שיש לו ומה הוא חושב, לא היה כלום ולשמחתי יצאנו מזה".

שחקני מכבי נתניה חוגגים. מגד גוזני
נתניה חוגגת עליית ליגה/מגד גוזני
"גם כאשר הובלנו את הטבלה אבל עדיין לא הבטחנו את המקום הראשון דיברנו בחשש על ירידת ליגה. הסלוגן היה 'נתניה לא תרד' כשהיינו במקום הראשון וזה כנגד הנאחס. נגד עין הרע לא דיברנו על עליית ליגה. אתמול לא הבאנו אפילו שמפניה למגרש"

8. "הניצחון המדהים על הפועל רמת גן בחוץ".

"זה היה משחק מטורף. הגיעו למשחק יותר מ-3,000 אוהדים וזה היה ביום שני בתשע בערב באצטדיון רמת גן. זה היה במוצאי יום השואה. הגעתי לאיצטדיון רמת גן ולא היתה כזו המולה סביב האיצטדיון מאז שהנבחרת הפסיקה לשחק שם. היו שם אוהדים שלנו, חילונים ודתיים. עם כיפות סרוגות וכיפות שחורות. והמשחק החל והיו אנרגיות נהדרות. שערים מדהימים ואז הבנתי שאנחנו במקום הנכון".

9. "קמפיין החולצה הצהובה שהפך לחומה הצהובה והכל רעיון של אוהד אחד ובהובלת יתר האוהדים. זה היה קמפיין שהכפיל את כמות האוהדים ביציע".

"האוהדים הרימו קמפיין בלי שקל. רק מהרשת. וזה מדהים בעיניי ולזה ניסיתי לדחוף כל העונה. אני אמרתי לאוהדים שהקבוצה היא שלהם ושהם צריכים לקחת עליה אחריות וזה בדיוק מה שהיה".

10. "החותמת הסופית. סיום עונה שאין לה תקדים בכדורגל הישראלי. עונה ששברה לא מעט שיאים והכל בהובלה ניהולית ומקצועית של נתנייתים".

"אנחנו אוהדי מכבי נתניה הרי מאמינים בנאחס. עד שלא היינו בפלייאוף העליון, חששנו מירידה. גם כאשר הובלנו את הטבלה אבל עדיין לא הבטחנו את המקום הראשון דיברנו בחשש על ירידת ליגה. הסלוגן היה 'נתניה לא תרד' כשהיינו במקום הראשון וזה כנגד הנאחס. נגד עין הרע לא דיברנו על עליית ליגה. אתמול לא הבאנו אפילו שמפניה למגרש. חס וחלילה. הכל נגד הנאחס. לי יש תחתונים קבועים למשחק וחולצה קבועה. הכל אמוציונלי. אתמול בפעם הראשונה ירדתי לדשא. כל העונה לא התראיינתי והכל כדי לא לעשות נאחס. והמובילים של הקבוצה הם נתנייתים. גם הגרעין שמתפעל חוץ מניב, כולם נתנייתים. אוהדים של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully