וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב מחכה לשבת: מה יקרה אם בית"ר ירושלים תרד מהמגרש?

30.3.2017 / 6:49

בהתאחדות לכדורגל מאיימים להוריד את הקבוצה ללאומית במקום להושיט יד לטיפול בבעיה. בפועל, אין להם פתרונות, רק חשש מאיך ייראה הכדורגל הישראלי כשקבוצה יורדת מהמגרש בשל קריאות גזעניות

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: שרון מימר מדבר אחרי הניצחון מול מכבי פתח תקוה

1. השבוע הוציאו מכבי תל אביב ומכבי חיפה הודעה משותפת בדבר שיתוף פעולה בנוגע לאלימות של קבוצות אוהדים משני המחנות שנפגשות לעימותים באופן קבוע. ההודעה הזו הייתה תעודת עניות לקברניטי הכדורגל בישראל. כבר שנים שכל חובב כדורגל בארץ מודע למפגשי אוהדי הגדולות לפני ואחרי כל מפגש ביניהן, אך בפועל כולם נותנים לזה לעבור ולא מנסים לעצור את זה.

ברזלים, קרשים, אוהדים שמגיעים לבית חולים, הכול עובר ליד ושום פעולה מעשית לא בוצעה. התעוררות מסוימת נרשמה לאחר אירועי פלורנטין. בכל זאת, גרזן בראש ואוהד כמעט מת, חייבים להתעורר. כשמדובר רק בברזלים, קרשים ואנשים שמגיעים לחדר מיון, אך לא בסכנת מוות, זה עובר די חלק. אגב, העימותים האלה נמשכים ויימשכו, ראשי מכבי תל אביב וחיפה לא יוכלו למנוע אותם ללא עזרה מהמוסדות. סביר להניח שבאיזשהו שלב זה יסתיים במוות, אז יתעוררו כאן הרבה יותר אנשים.

עוד בנושא

טביב: "אין זכות קיום למועדון עם הקללות האלה"
ההתאחדות והמנהלת לא מתכוונות ליישר קו עם בית"ר
בית"ר הודיעה שתרד מהמגרש אם יישמעו קריאות גזעניות
בית הדין החזיר לבית"ר את שתי הנקודות שהורדו ממאזנה

בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. יותם רונן
מה יהיה? טביב/יותם רונן

2. ולמה אני חוזר לזה? כי ההתנהלות של ההתאחדות לכדורגל בנוגע להתמודדות של בית"ר עם הגזענות היא די דומה. הייתה אדישות של עשור בנושא, עוד מהקדנציה של איציק קורנפיין - קל להעניש, לתת רדיוסים וקנסות, אך לעזור ולמצוא פתרונות כלל לא היה על הפרק. עכשיו משדרים שמנסים לסייע. קשה לסייע כשעושים זאת לא ממקום אמיתי, כשמנסים לסייע רק כי בית"ר מאיימת לרדת מהמגרש גם התוצאות בהתאם.

בפועל, שום דבר באמת לא ישתנה אם אלי טביב לא יבצע מהלך קיצוני. ב-7 בדצמבר הודיע בעלי בית"ר שהקבוצה תרד מהמגרש במידה שיהיו קריאות גזעניות, הודעה די דומה לזאת שהוציא אתמול. עברו קרוב לארבעה חודשים והמצב נותר בעינו. ההתאחדות והמנהלת נלחצו, קיימו ישיבה והוציאו מהמגירה את חוק שלושת השלבים (מה שלא היה קורה גם בעוד חמש שנים אם לא האיום) והעבירו אותו בתקנון. בפועל בית"ר עמדה מאז לדין פעמיים על קריאות גזעניות, אך שום חוק לא יושם. אף שופט או משקיף לא נענש גם על זה שרשם על הקריאות בדו"ח, אך לא יישם זאת על פי התקנון. העבירו חוק בכדי להרגיע את טביב, לא בכדי ליישם אותו.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. יוסי ציפקיס
לא יפתחו את העונה הבאה? בית"ר עוד צריכה לשחק אולי באירופה. עופר עיני/יוסי ציפקיס

3. ועכשיו, כשטביב שוב מודיע שהקבוצה שבבעלותו תרד מהמגרש, ההתאחדות משיבה ב"אם בית"ר תעשה זאת, היא תרד ליגה אוטומטית". ההתאחדות כבר איבדה תקווה שהיא יכולה למצוא איזשהו פיתרון, אז היא מעדיפה להתמקד בתקנון היבש. זה המקסימום שהיא יכולה להוציא מעצמה. לא במקרה בהתאחדות מאיימים, הם יודעים איזה מאבקים יש להם מול ג'יבריל רג'וב וחבורתו ומבינים איך ייראה הכדורגל הישראלי כאשר בכל אירופה יופץ הוידאו של קבוצה יורדת מהמגרש בשל כישלון טוטאלי בטיפול באלימות וגזענות.

יושב ראש ההתאחדות עופר עיני אמר אתמול שאם לא יימצאו פתרונות, הוא לא יפתח את העונה הבאה. זה יקרה באוגוסט. ביולי בית"ר כבר תשחק באירופה והשירים הללו, המוגדרים כקריאות גזעניות, צפויים לעלות לה בהרחקה לכמה שנים מכיוון שזה יקרה שנה שנייה ברציפות. כרגע, שני הצדדים מסכימים שלא צריך לשחק ללא פתרון, הם רק חלוקים לגבי המועד. אולי על זה הם צריכים לשבת ולשוחח עד המשחק מול מכבי חיפה בשבת, אולי אפילו לתת לזה 30 יום ולא להמתין לעונה הבאה. אחרת, אם לא יימצא פיתרון, במידה שיהיו קריאות בשבת, בית"ר ירושלים יורדת מהמגרש והנזק הוא של כל הכדורגל הישראלי, מכל הבחינות. אם בכל זאת ההתאחדות תתעקש, אז ייתכן כי יהיו בתום העונה שני מועדון גדולים יירדו ליגה - בית"ר והפועל תל אביב - בשל התנהלות הכדורגל כאן. אחת בשל האין בקרת תקציבים והשנייה בשל אי הטיפול באלימות וגזענות. המותג בשיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully