וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "אין זכות קיום למועדון שהאוהדים שלו מקללים קללות גזעניות"

בעלי בית"ר ירושלים התראיין ל-103FM ודיבר על החלטתו לרדת מהמגרש במקרה של קריאות גזעניות: "נרד מהמגרש גם אם זה יקרה בחצי גמר הגביע, אין עם מי לדבר אצל האוהדים האלה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: שרון מימר אחרי הניצחון מול מכבי פתח תקוה במחזור שעבר

אלי טביב הודיע הבוקר (רביעי) כי בית"ר ירושלים תרד מהמגרש במקרה של קריאות גזעניות. כמו כן, הוא אמר כי הקבוצה לא תעלה בכלל למשחק אם יושמעו קריאות גזעניות במהלך החימום שלפני המשחק.

עוד בנושא:
ההתאחדות והמנהלת לא יתנו גב לבית"ר ירושלים אם תרד מהמגרש

בערב עלה טביב לשידור בתכנית הספורט של 103FM ודיבר על הנושאים הבוערים. "אני לא צריך לומר לכם שהקריאות הגזעניות פוגעות במועדון תדמיתית, כלכלית, אני מקבל הרבה פניות של אוהדי בית"ר ירושלים שיש להם אוהדים והם רוצים לבוא למשחקים, אבל בגלל הקריאות האלה הם לא יכולים ולא רוצים להגיע", פתח בעלי בית"ר ירושלים, "הדימוי חשוב מאוד למועדון ויש קומץ קטן שגורם לדימוי שלילי. לא התייחסו לזה שביקשתי להכניס לתקנון את השירים של האוהדים בגללם הושענו מאירופה. אין זכות קיום למועדון כדורגל עם הקללות האלה".

טביב המשיך ואמר: "אין עם מי לדבר בקהל, נקודה. מכל הבחינות. הידיים של ההתאחדות כבולות, של המנהלת כבולות. הם אמרו שהם מנסים לדבר עם השר לביטחון פנים, אבל אין עם מי לדבר. כולם אטומים, פשוט אטומים. מחכים שיקרה אסון וזה אולי יתעוררו. במדינה הזו מקציבים כל כך הרבה כספים לדברים שוליים, ולדבר כזה שהוא חינוך ותרבות לא. העם היהודי סבל קשות מגזענות, אז למה שאנחנו נתנהג בגזענות. אם יש מישהו שמתנהג בגזענות, צריך לטפל בו. אם אתה מגיע למועדון לילה במיאמי ויש שם מישהו שמתפרע, תופסים אותו אנשי האבטחה, מפרקים אותו וזורקים אותו לרחוב. באה המשטרה ועוצרת אותו.

"אני לא מחכה לחצי גמר הגביע ואני לא בנאדם של איומים. יש החלטה: מספיק זה מספיק. יש משחק נגד מכבי חיפה בליגה, הם יכולים לעודד את הקבוצה בכל מיני שירים ויש כל כך הרבה שירים. החלטה זו החלטה ולא משנה מתי. לקחתי בחשבון הכול, אין זכות קיום לקבוצת כדורגל עם קריאות גזעניות. נקודה. לא מעניין אותי כלום, מה ההתאחדות חושבת, המנהלת חושבת, הם גם כך לא עושים כלום. אחר כך הולכים להתאחדות ולבית הדין, יושבים שם דיינים ושופטים, חלק מהם לא מבינים בספורט, והם דנים בעניינים האלה.

"הייתה הנחיה בהתאחדות לכדורגל שאם יש בעל קבוצה שנלחם באלימות ובגזענות, מתחשבים בו. אבל אז הם באים ונותנים קנס של 75 אלף שקל כדי שהאנשים בהתאחדות יתפרנסו מזה. אם כבר שייקחו את הכסף הזה וישתמשו בו במלחמה באלימות ובגזענות. זה נמשך שנים וזו רוטינה וזה חוזר על עצמו. נעשה משהו במשך שנים? כשאני הגעתי כבעלים חדש, אני ישבתי עם כל אחד ושמעתי מה שיש לו להגיד. אני ישבתי עם האנשים האלה והם אמרו לי שהם הולכים לדרך חדשה. ישבו אנשים עם דעות שונות וניסו ללבן דברים. אני לא מכיר את האנשים, לא יודע מי הם. אני, אחרי מה שקרה בשרלרואה, הבנתי שאין עם מי לדבר. הפסקתי לדבר איתם אז. אני לא בקשר איתם.

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"גם בהפועל תל אביב היו קריאות גזעניות והיו שירי שואה ומה שאני עשיתי ואף אחד לפניי לא פעל נגד האלימות ונגד שירי השואה". טביב/ברני ארדוב

"גם בהפועל תל אביב היו קריאות גזעניות והיו שירי שואה ומה שאני עשיתי ואף אחד לפניי לא פעל נגד האלימות ונגד שירי השואה. אני דרשתי לסגור את השערים 5-4 כל עוד יהיו שם שירי שואה. וכך היה. היום, בגלל מה שאני עשיתי, לא שומעים את שירי השואה ביציעים האלה. אתם כל הזמן מנסים לדבר על כסף, כסף זה דבר חשוב, עוזר למועדון ומשדרג אותו, אבל הדימוי יותר חשוב מכל דבר אחר. ככל שיהיה דימוי חיובי יותר למועדון, יבואו יותר אנשים. לי יש ילד בן ארבע, איך אני יכול להביא אותו ליציע? כדי שישמע שירים שאנחנו הקבוצה הגזענית של המדינה?

"הייתה לי שיחה טובה מאוד עם שרת המשפטים איילת שקד, זה היה בסך הכול לפני שבוע ואני לא יכול חלילה להגיד עליה מילה רעה. ניתן לזמן לעשות את שלו ונראה. מהשר לביטחון פנים לא שמעתי כלום. הכול חראט ברטה לגבי יחידה במשטרה שתקום ותטפל בזה. אנחנו אלופים רק בדיבורים. במשחק נגד קרית שמונה נשמעו קריאות מינוריות של כמה אוהדים. אם יש את מהלך שלושת השלבים, אז למה המשקיף או השופט לא ביצעו את זה? למה אני צריך להיות אחראי לזה למרות שאפילו לא הייתי במשחק?

"היו צריכים לפנות אל השופט באותו משחק. מה עשה המשקיף? אחרי המשחק הוא כתב את זה ואת מי שופטים? את אלי טביב ואת המועדון. במקום להעמיד אותו לדין, מעמידים אותי לדין. אין זכות קיום לקבוצת כדורגל עם קריאות גזעניות. אני לוקח הכול בחשבון ומי שצריך לקחת הכול בחשבון זה אלה שמטפלים בכדורגל, אם זו משטרת ישראל והגורמים האחרים. מקציבים כל כך הרבה כסף במדינה לדברים בנאליים והכסף סתם הולך, ולדבר חינוכי וחשוב לא מקצים כסף? אם אני הייתי היום קצין במשטרת ישראל, לא הייתה אלימות וגזענות בשום מגרש בישראל.

אוהדי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"אין זכות קיום למועדון עם הקריאות הגזעניות האלה". אוהדי בית"ר/יוסי ציפקיס

"גם אם יהיו קריאות גזעניות בחצי הגמר, אנחנו נרד מהמגרש. השחקנים יישמעו להוראות שלי במקרה כזה. אני מודע להכול וכלום לא מעניין אותי, הכול הופך לשולי. די. אתם יושבים בתחנת רדיו ומדברים על זה במשך שנים, נעשה משהו? כלום. אפשר להתמודד עם הקריאות האלה. נכנסים לתוך היציע ומוציאים את האנשים האלה החוצה. לא חושבים על זה. לפעמים אני כל כך המום מהאטימות הזו, זה מתסכל. פשוט לטפל בזה. אני הולך לראות כדורסל בארצות הברית וזה תענוג. אין אף אחד שיעז לקרוא קריאה גזענית, אתה יודע מה יעשו לו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully