וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אנדרו גאודלוק לא ימשיך במכבי תל אביב, שאראס מקבל עדיפות

17.3.2017 / 8:02

הצהובים נרתעים מהסכום שהשוטינג גארד אמור להרוויח (כשני מיליון דולר) וינסו להשאירו בחוזה מקוצץ. לאור הכישלון: הסגל יתגבש רק לאחר מינוי מאמן. ניסיון להנחית את מאמן ז'לגיריס, בלאט וטרינקיירי עדיין מועמדים

שחקני מכבי תל אביב עם המאמן איינארס בגאצקיס. GettyImages
רצף אכזבות. שחקני מכבי תל אביב אמש/GettyImages

1. "גם השחקנים לא מופתעים"

"זה מאכזב, לא נעים. ללא ספק זו אחת העונות הגרועות שחווינו", אמרו במכבי תל אביב אחרי ההפסד 92:87 אמש (חמישי) לאנדולו אפס, שהוביל סופית ורשמית להדחה מהיורוליג. קשה לומר שהצהובים קיבלו בשוויון נפש את העונה העגומה, על אף שמצאו נסיבות מקלות בפציעות הרבות שספגו שחקנים בסגל.

"בסיטואציה שנוצרה לאחרונה, ובטח לאחר שאנדרו גאודלוק לא משחק, זה לא מפתיע שאנחנו לא עולים", אמר גורם נוסף בקבוצה. "גם השחקנים לא מופתעים, אבל בטח אף אחד לא רוצה לסיים כך את העונה. זאת עונה מאוד לא טובה. צריך לייצג את המועדון בכבוד במשחקי היורוליג שנותרו, אבל כבר ביום ראשון יש לנו דרבי. נדבר עם השחקנים בסוף השבוע ונבהיר להם את המטרות".

עוד בנושא:
עכשיו זה רשמי: מכבי ת"א הפסידה 92:87 לאנדולו והודחה מהיורוליג
איינארס בגאצקיס: "מאכזב לאבד סיכוי. נתייחס לליגה כמו ליורוליג"
עוד ביורוליג אתמול: פנאתינייקוס ניצחה 82:88 את ריאל מדריד
כמה דקות מקבלים השחקנים המקומיים ביורוליג וביורוקאפ יחד?

עוזר מאמן ז'לגיריס קובנה, שאראס. GettyImages
שוב על הכוונת. שאראס/GettyImages

2. אוחיון: "נמשיך לתת הכל ביורוליג, אין שאלה בכלל"

בסיום המשחק אמש כבר לא נותר לשחקנים זמן לתהות על העונה המסויטת של מכבי שמחשבת את קיצה לאחור. "יש לנו 10 דקות לצאת לשדה התעופה", סיפרו הצהובים, שהיו תחת אבטחה המוגברת ואינטנסיבית בטורקיה.

יוגב אוחיון סיכם את ההפסד: "יש תחושת פספוס. פתחנו טוב, שמרנו על הכדור, אבל יצאנו רע מאוד לרבע השלישי ונתנו להם להשתלט על המשחק, ומשם כבר היה קשה לרדוף. נמשיך לתת הכל בכל משחק ביורוליג, אין שאלה בכלל. יש לנו לוח זמנים מטורף וחייבים לשים את המשחק הזה מאחורינו ולהתמקד בדרבי ביום ראשון, זה משחק גדול וחשוב שחובה להגיע אליו בטירוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

3. בגלל סירוב מכמה מאמנים: הסגל ייבנה רק בקיץ

כבר לפני כמה שבועות הוחלט בקבוצה כי המאמן איינרס בגאצקיס לא ימשיך. לקבוצה ישנם שלושה מועמדים עיקריים: המועמד הראשי הוא שאראס, לו יש תומכים בקרב ההנהלה הצעירה, זאת בשל עברו המפואר כשחקן מכבי וגם בזכות הישגיו העונה כמאמן עם ז'לגיריס. יש לציין כי גם ברצלונה עוקבת אחר מצבו של הליטאי. מאמן נוסף שזוכה להערכה רבה במועדון הוא אנדראה טרינקיירי, מאמנה של באמברג. טרינקיירי היה מועמד לאייש את עמדת המאמן בקיץ שעבר ואף נערכה פגישה בינו לבין שמעון מזרחי, אך בסופו של דבר המגעים לא הבשילו לכדי חתימה. גם דייוד בלאט שנפרד מהצהובים בקיץ 2014 לאחר הזכייה בגביע אירופה, מועמד. לבלאט יש חוזה לעונה הבאה בדרושאפקה בסכום המתקרב לשני מיליון דולר, אולם הקבוצה הטורקית צפויה לשחק ביורוקאפ, מה שעשוי לשנות את תוכניותיו. סוגייה נוספת שעשויה להשפיע על החלטתו היא סוגיית המס: במקביל לעבודתו בטורקיה, בלאט המשיך לקבל כארבעה מיליון דולר בעונה מקליבלנד, ששחררה אותו בעונה שעברה, מה שעלול להגדיל את המיסים שישלם אם יחזור ארצה.

בקבוצה מעדיפים לא לתכנן כבר מעכשיו מי השחקנים שיגיעו, זאת כלקח מבניית הסגל לעונה הנוכחית, שהחלה עוד בעונה שעברה. בפגישות ושיחות שערכו עם מאמנים, היו לא מעט אנשי מקצוע שסירבו לתפקיד בגלל שמכבי כבר בחליטה עבורם כיצד ייראה רוב הסגל.

אנדרו גאודלוק שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אפשר להשיג יותר טוב? גאודלוק/ברני ארדוב

4. מסתמן: גאודלוק לא ימשיך

ומה בנוגע לשחקנים? כרגע מסתמן כי אנדרו גאודלוק לא ימשיך במכבי תל אביב. לוואלה! ספורט נודע כי לפי ההסכם עם גאולדוק, בעונה הבאה הוא אמור להרוויח 2 מיליון דולר נטו לעונה. ראשי הקבוצה סבורים כי סכומים גבוהים כאלו ניתן להשקיע בצורה אחרת ושוקלים להציע לגאודלוק להמשיך, אולם בסכום מופחת שסיכוי נמוך שיסכים אליו. במקביל, הניתוח שגאודלוק עבר וההיעדרויות התכופות גורמים לראשי מכבי להאמין כי יש למצוא שחקן אחר. בכל הנוגע לשאר השחקנים עדיין אין החלטה, בקבוצה סבורים כי מוקדם מדי לקבוע אם קולטון אייברסון ודיימון סימפסון, למשל, ימשיכו.

אחד המועמדים הבולטים להצטרף לקבוצה הוא טייריס רייס. הרכז שהוביל את מכבי תל אביב לזכייה ביורוליג ב-2014 חתום לעונה נוספת בברצלונה והוא נחשב לשחקן המוביל אצל הקטלאנים, אולם במכבי מקווים ששרשרת הכישלונות של הקבוצה עשויה לשנות את התמונה בעניינו.

לגבי סילבן לנדסברג, השחקן מאוכזב ממעמדו ומכך שהוא לא זוכה לקרדיט נרחב יותר. למרות שיש לו חוזה מובטח לעונה נוספת, הוא אמר לגורמים בסביבתו כי ישקול לעזוב בתום העונה. כזכור, מי שעוקבת אחר המצב היא הפועל ירושלים.

שחקן ברצלונה טייריס רייס. GettyImages
יחזור להיכל? רייס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully