וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן טבק: "לא היו לי כלים במכבי תל אביב, הציפיות לא היו מציאותיות"

מאמן מכבי תל אביב לשעבר נזכר בכאב בתקופה הקצרה שלו בישראל: "לא מתחרט שחתמתי, אבל זאת היתה החוויה הכי קשה בקריירה שלי. תמיד מצפים שם לתוצאות, גם אם זה לא הכי ריאלי"

one

בשנתיים האחרונות מכבי תל אביב מחליפה מאמנים בסיטונאות, אבל לאלה שעמדו על הקווים בהיכל ועזבו קשה לשכוח אותה, ולא בהכרח בהקשרים חיוביים. ז'אן טבק, שאימן את הצהובים בעונה שעברה אחרי פיטורי גיא גודס, מאמן כיום את סביליה מתחתית הליגה הספרדית, אולם גם הוא עדיין מתקשה להתאושש מהחוויה הלא מאוד סימפטית שהיתה לו בישראל.

"אני לא מתחרט שחתמתי שם, כי אני עדיין מאמין שאי אפשר לסרב להצעה ממועדון כמו מכבי תל אביב. בכלל לא בטוח שאי פעם אקבל הזדמנות נוספת לאמן בקבוצה מסדר הגודל הזה. אבל אני חייב להודות שלאמן שם היה הדבר הכי קשה והכי תובעני שיצא לי לעשות בחיים", סיפר טבק בראיון שפורסם אמש בעיתון הקרואטי "וצ'רני". "במכבי תמיד מצפים לתוצאות הכי טובות ולהישגים הכי מרשימים, גם אם המציאות לא תואמת את זה. לי למשל היתה קבוצה בלי כלים התקפיים, היתה סיטואציה מאוד מסובכת והתמודדנו עם המון פציעות, ובכל זאת הציפיות לא השתנו".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב מנהלת מו"מ לשחרורו של דריל מונרו מטלקום אנקרה
טפירו מיואש: "בושה איך שבאנו למשחק הזה, אסור שניראה ככה"

מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק. ברני ארדוב
זיכרונות מרירים. טבק/ברני ארדוב

בנוסף סיפר ש"זו היתה חוויה שונה מאוד מכל מה שהתרגלתי אליו. כל צורת ההסתכלות על כדורסל היתה אחרת, כאילו זה מלחמה, כאילו זה עניין של חיים ומוות. אומרים שהספורט הוא השתקפות של החברה, וזה נכון גם לגבי ישראל".

במהלך החודשים בהם אימן במכבי תל אביב, טבק ניסה לקדם ככל האפשר את בן ארצו דראגן בנדר. שחקן הפנים לא הרשים במיוחד במהלך התקופה שלו בישראל, וגם כעת בעונת הרוקי בפיניקס הוא מתקשה. על כך טבק אמר ש"לא כל שחקן מוכן לעלות לפרקט ברמות האלה בגיל זה. היה ברור שיהיו ציפיות גבוהות מדראגן. במשך כל השנה במכבי תל אביב באו עשרות סקאוטים למשחקים, התקשרו אליי כל רגע ודיברו איתי המון מה-NBA, כך שאני לא מופתע שהוא נבחר כל כך גבוה בדראפט. עכשיו צריך לחכות שהוא יבשיל".

טבק בן ה-46 מונה למאמן מכבי תל אביב בחודש נובמבר 2015, מיד לאחר פיטורי של גודס. הוא חתם לעונה עם אופציה הדדית להאריך את החוזה בעונה נוספת, אך מכבי תל אביב לא מימשה את האופציה ואיפשרה לו לעזוב מיד בתום העונה, אותה סיימו הצהובים עם זכייה בגביע המדינה אך עם הפסד בחצי גמר הפלייאוף. מאז תחילת העונה הנוכחית הוא מאמן את סביליה הספרדית, ואחרי 19 מחזורים קבוצתו מדורגת במקום ה-13 בטבלה עם מאזן 12:7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully