וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטטא ג'אבר: כאב לי שקגלמאכר היה קפטן. מה קרה לנטע לביא"

31.1.2017 / 13:54

שחקני הבית: "ישלמו הרבה כסף על שחקנים שירצו להחזיר", מולנסטיין: "אני זה שהבהרתי לו שאני רוצה ללכת" והעתיד: "שחקני הבית צריכים יותר ביטחון, כדי לדבר על תהליך צריך אופק". אחרי שובל גוזלן וגליינור פלט, עטאא ג'אבר מדבר בראיון חושפני על התקופה במכבי חיפה

שחקן מכבי חיפה, עטאא ג'אבר. טל לוי
יצא לדרך חדשה. עטאא ג'אבר/טל לוי
"בן דב הוא הדבר הטוב ביותר שקרה למועדון הזה. הוא נותן לשחקנים שקט, מנתק את ההפרעות מסביב וגורם להם להתרכז בכדורגל"

עטאא ג'אבר רק בן 22, אבל עבר לא מעט בקריירה שלו. לפני קצת פחות מחמש שנים הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת, אחרי שנה עבר פציעה קשה שכמעט גמרה לו את הקריירה, חזר למכבי חיפה, הושאל לסכנין, קיבל את סרט הקפטן של נבחרת ישראל וחזר למכבי חיפה כדי להוכיח שהוא מסוגל להוביל את מרכז הקישור שלה בשנים הקרובות. ג'אבר בהחלט יכול להיות מרוצה מהדקות שקיבל בעונה שעברה, אבל העונה, יחד עם ששה שחקנים אחרים, הוא קיבל אישור לחפש קבוצה והיום (שלישי) חתם בסכנין. בראיון ראשון מאז הפרידה ממכבי חיפה, ג'אבר מדבר על הסיבות שהובילו לפרידה ושולח כמה מסר למכבי חיפה: כיצד היא צריכה לטפל בצעירים ולדאוג לשחקני הבית שלה.

"האמת היא שציפיתי להודעה הזאת. למעשה, אני זה שיזמתי את השיחה עם מכבי חיפה", מסביר היום ג'אבר בראיון גלוי. "הכל התחיל כמה שבועות קודם, לפני ההודעה. ישבתי עם רנה מולנסטיין ואמרתי לו שאני רוצה להתקדם ולקבע את המעמד שלי במקום אחר. אמרתי לו שאם יאפשר לי אני רוצה לצאת לקבוצה אחרת. אחרי ההפסד לסכנין, קיבלתי הודעה שהם מסכימים שאצא, אבל תמורת כסף. אמרתי לבן דב: 'אני רוצה העברה, תקבעו את הסכום'. משם זה התגלגל למשא ומתן עם הקבוצות. בן דב, אגב, הוא הדבר הטוב ביותר שקרה למועדון הזה. הוא נותן לשחקנים שקט, מנתק את ההפרעות מסביב וגורם להם להתרכז בכדורגל. הוא נכס שהביא שינוי למכבי חיפה. הבעיות הן אחרות".

עוד בנושא

עטאא ג'אבר חתם לארבע עונות וחצי בסכנין: "מעיד מה ההנהלה מתכננת"
המהפכה תצליח? קרלסן: "בנינו קבוצה שתוכל להחזיר את התהילה"
לראיון הבלעדי עם גליינור פלט
לראיון הבלעדי עם שובל גוזלן

רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"חלופת המאמנים פגעה בי". רנה מולנסטין/אדריאן הרבשטיין
"מכבי חיפה צריכה לטפל בדברים הקטנים כדי להצליח. צריך להוציא אתכם העיתונאים ממתחם האימונים, לתת חום ואהבה לשחקני בית ולעזור להם לקבע את המעמד שלהם"

אז נתחיל איתך. איך הגעת למצב שבו משחקן בית שמקבל חולצת הרכב, הגעת לספסל של מכבי חיפה?

"נתחיל עם העונה שעברה. אצל רוני לוי שיחקתי קבוע. הוא המאמן שנתן לי ביטחון, שדיבר איתי כל הזמן וקיבע את המעמד שלי. הוא העניק לי חום שקיבלתי בעבר רק אצל אריק בנאדו וכמובן שניצלתי את ההזדמנות. אבל אז הגיעה הפציעה בחודש אפריל. ופתאום בקיץ זה קרה. הודיעו שרוני הולך הביתה וחלופת המאמנים פגעה בי. הרגשתי שמולנסטיין לא נתן לי לחזור מפציעה כמו שהוא נתן לשחקנים אחרים. זה פגע בי. חזרתי באמצע ספטמבר, אבל הוא בחר להוציא אותי החוצה. שיחקתי ארבע דקות כמחליף נגד מכבי תל אביב, ואז הגיעה השיחה. ההזדמנות השניה שרנה נתן לי הייתה אחרי השיחה איתו, אחרי שהבהרתי שאני רוצה ללכת".

למה הוא לא האמין בך?

"אז זהו, שלפי השיחות שלי איתו, היה נראה שהוא כן מאמין. אבל בפועל הוא לא נתן לי דקות. בתקופה ההיא הוא ניצח את מכבי תל אביב, קמיל ונטע היו טובים, הוא לא רצה להוציא אותם מההרכב וזה בסדר. אז שיחקתי מול הפועל תל אביב ורעננה, אבל הרגשתי שהכל עניין של זמן. שהנה, אוטוטו אני הולך. בשלב הזה שיחקתי אבל רציתי כבר לעזוב את מכבי חיפה והם ידעו את זה. שלא יובן לא נכון, מולנסטיין מאמן מוכשר, הוא וקרלסן צוות טוב. אבל איך גוזלן אמר בראיון אצלכם? המאמן הגיע בקיץ, חובת ההוכחה עליו תהיה מינואר. הוא הביא את השחקנים ומעכשיו, כדי להוכיח שהוא עשה החלטות נכונות בינואר, צריך לראות שיפור גם בתוצאות".

למה מכבי חיפה לא מצליחה עד עכשיו?

"מכבי חיפה צריכה לטפל בדברים הקטנים כדי להצליח. צריך להוציא אתכם העיתונאים ממתחם האימונים, לתת חום ואהבה לשחקני בית ולעזור להם לקבע את המעמד שלהם. תראה מה קורה לחבשי. אף אחד לא עוזר לו לקבע את עצמו בהרכב. אם יתנו לשחקני הבית ביטחון, חיפה תחזור להיות מועדון גדול עם שחקני בית. יש למכבי חיפה את הקהל הגדול בארץ, זה מועדון עם עוצמות, אבל התאכזבתי לראות אתמול שנטע לא קפטן. למה היה צריך לתת את הסרט לקגלמאכר? הוא שחקן מצוין, אבל עם כל הכבוד, הוא רק חצי עונה במכבי חיפה. נטע וזנטי הם שחקני הבית היחידים שהיה במגרש. נטע שחקן נבחרת ישראל, אז אתם מעדיפים לתת את הסרט לזר? קפטן צריך להיות שחקן עם לב ונשמה, אבל גם עם שייכות לקבוצה. מכבי חיפה הייתה צריכה לפעול אחרת. תנו ביטחון לשחקני בית, כבר שנה וחצי שנטע רץ בהרכב, אז למה לא?".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פיראס מוגרבי מכבי חיפה עם שובל גוזלן. יוסי ציפקיס
"מוגרבי, ריאן וגם גוזלן הם שחקנים מצוינים"/יוסי ציפקיס
"כדי לעשות תהליך, צריך לדבר על זמנים ולהצהיר: תוך שנתיים, תוך שלוש שנים אנחנו מתמודדים על אליפות. אבל לא הצהירו"

המועדון דווקא הצהיר שהוא מתכוון לקדם שחקני בית.

"המילה 'תהליך' היא גדולה מדי. כדי לעשות תהליך, צריך לדבר על זמנים ולהצהיר: תוך שנתיים, תוך שלוש שנים אנחנו מתמודדים על אליפות. אבל לא הצהירו. כשמדברים צריך להתחיל במחלקת הנוער. חשוב שקבוצת הנוער תשחק באותה שיטה, כדי שיפנימו אותה כבר מגיל צעיר לפני שהשחקנים עולים לבוגרים. אם מדברים על תהליך, צריך אופק. תוך כדי התהליך הזה, צריך לשלב את שחקני הבית. כבר אמרתי, צריך לתת להם יותר ביטחון. כדי לקבל ביטחון, צריך זמן. אחרי משחק או שניים, אי אפשר לומר שהתוצאות לא מגיעות, שהתהליך לא מצליח. הם צריכים לתת לצעירים זמן בהרכב. כל כך נהניתי לראות את זנטי אתמול. אם דיברנו על תהליך, זה שחקן שצריך לשחק הרבה, עד סוף העונה. יש למכבי חיפה קהל שדוחף אותה, לטוב ולרע. יש למועדון הזה את כל הנתונים להצליח. מגיע להם קצת נחת".

אתה, מוגרבי וריאן הצלחתם בסכנין. למה לא במכבי חיפה?

"מוגרבי התחיל את העונה מצוין. הבקיע, בישל, היה שחקן שמח. אבל באיזשהו שלב אחרי משחק פחות טוב הוא נזרק הצדה. אני לא חושב שזה היה פייר מצד מכבי חיפה לעשות לו את זה. בכל פעם שמוגרבי עלה, הוא הביא שינוי במגרש והוכיח שהוא מסוגל להיות שחקן הרכב במכבי חיפה. איסמעיל שיחק ביותר מדי תפקידים העונה. קשר באמצע, שחקן כנף ומגן. הוא קיבל הזדמנות, אבל לא בעמדה שהוא אוהב ויכול לבוא לידי ביטוי. ריאן צריך לשחק רק בכנף, לא בשום תפקיד אחר. ברגע שמכבי חיפה שללה ממנו את הזכות הזאת, הוא נפגע. מוגרבי, ריאן וגם גוזלן הם שחקנים מצוינים. מכבי חיפה תשלם בעתיד כסף כשתרצה להחזיר אותם הביתה. אצל גוזלן המקרה הוא אחר, הוא בכלל לא קיבל הזדמנות, לא פתח אפילו פעם בהרכב של מכבי חיפה אבל היה סגן מלך השערים בכל המסגרות כשעזב. גם עוואד מלך שערי הנוער, אם לא יתנו לו את הביטחון, אז התהליך שלו יהיה דומה לתהליך שעבר גוזלן. גליינור פלט הוא דוגמא מצוינת לשחקן שהצליח, וכמו מוגרבי נזרק הצדה. הייתה לו עונה מצוינת בעונה שעברה, הוא לא שכח לשחק כדורגל".

מה יקרה בקדנציה הזאת בסכנין? חתמת לשנתיים וחצי, עם אופציה לשנתיים נוספות.

"זאת הקדנציה השניה שלי שם, העדפתי את המועדון הזה על פני כל מועדון אחר כי הוא נתן לי חום ואהבה. אני אוהב את המקום הזה ושמח שהכל הסתדר עם מכבי חיפה. נקווה שנביא תוצאות ונחת לאוהדים. אני רוצה להצליח בסכנין, לחזור ליכולת של העונה שעברה ולהשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully