וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובל גוזלן בראיון: "כולם קיבלו הזדמנות אצל מולנסטיין, רק אני לא"

22.1.2017 / 11:00

"חשבתי שזו העונה שלי. 174 דקות כל העונה, איפה נשמע דבר כזה? כשעליתי מהנוער שיחקתי יותר. מעכשיו רנה אחראי על הסגל, אין תירוצים". אחרי המעבר לקרית שמונה ("חיפשתי את זה") שובל גוזלן שובר שתיקה ובטוח: "מכבי חיפה עוד תחזור לקחת אליפויות, וברצף". ראיון בלעדי

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: שמרית גולדשטיין

למרות שכמה שבועות קודם לכן קיבל מסרים שבמועדון בונים עליו לטווח ארוך, שובל גוזלן לא הופתע לשמוע את ההודעה על שחרורו ממכבי חיפה. מצד אחד, רנה מולנסטיין דאג להבהיר לו שהוא שחקן חשוב בסגל שלו, ומצד שני הוא מחזיק בנתון לא מחמיא – השחקן הצעיר היחיד מבין השחקנים שמכבי חיפה החליטה לקדם העונה, שלא פתח אפילו פעם אחת בהרכב. למרות הנתון הזה, תתפלאו לשמוע, גוזלן הוא סגן מלך השערים של מכבי חיפה בכל המסגרות. הוא כבש חמישה שערים, אחד פחות מאלירן עטר, למרות שבליגה שותף רק כמחליף.

"כשעליתי מקבוצת הנוער של מכבי חיפה, שיחקתי יותר מאשר בעונה הנוכחית", מדגיש גוזלן בראיון בלעדי לוואלה! ספורט. "אז הייתי שחקן סגל שנתנו לו את ההזדמנות, השערים הגיעו, הכול הלך לי. הרגשתי שסיימתי את שלב המעבר בין הנוער לקבוצת הבוגרים בשלב מוקדם יחסית. אבל דווקא אז, כשהרגשתי שהכול הולך, פתאום מודיעים: אתה לא מתאים, אתה מושאל לקבוצה אחרת".

עוד בנושא

גילי ורמוט: "המצב חרא, כולנו מוכתמים בכישלון"
גוזלן עשוי לערוך בכורה מול באר שבע, שלומי אזולאי לא ישוחרר
באר שבע תערוך שיחת הבהרה לאליניב ברדה בעקבות התקרית

שחקן מכבי חיפה שובל גוזלן חוגג. אדריאן הרבשטיין
"חשבתי שזאת העונה שלי, שהכול יסתדר". שובל גוזלן/אדריאן הרבשטיין
"אני חושב שיכולתי לעשות יותר, אבל לא נתנו לי את ההזדמנות להוכיח את עצמי. 174 דקות כל העונה, איפה נשמע דבר כזה? זה אפילו לא שני משחקים"

לא ממש הולך לך עם מאמנים זרים.

"הסיטואציה שונה. סטנוייביץ' רצה שאלך עוד לפני תחילת העונה. אצל מולנסטיין הרגשתי שכאילו מחזיקים ממני, אבל בכל פעם שזה התקרב לא קיבלתי הזדמנות. כשסטנוייביץ' הגיע למכבי חיפה, הוא אמר שאני לא יכול לקבל את הדקות המגיעות לי. ורק שתבין, אני עדיין הייתי חריג-גיל, יכולתי לשחק בקבוצת הנוער. אחרי העונה הטובה ביותר במכבי חיפה, החלטתי לשנות כיוון. הגעתי להפועל תל אביב יחד עם איל ברקוביץ'. זה התחיל טוב, אבל אז התחילו הבעיות במועדון, איל עזב והגיעו שני חלוצים. סטנוייביץ' כבר לא היה במכבי חיפה, אבל עזבתי לרעננה, וסיימתי את העונה הטובה בקריירה שלי – שלושה שערים בהפועל, שבעה ברעננה, הכול באותה עונה. אז נגמרה העונה, ומכבי חיפה רצתה שאחזור".

וגם אז לא הפכת לשחקן הרכב.

"היו הרבה משחקים שבהם לא הייתי בסגל. מכבי החליטה להשאיר את כל החלוצים בקבוצה. שכטר, הירש, תורג'מן, פלט ועטר באותה קבוצה. זאת הייתה העונה הפחות טובה שלי. היא נגמרה בטעם טוב עם חולצת ההרכב בגמר הגביע, אבל העונה לא הייתה טובה. רוני המשיך, והייתי בטוח שאני ממשיך איתו. רוני אהב אותי, רצה אותי בסגל, הוא לא בנה עליי כחלוץ ראשון אלא כאחד שמשתלב. העובדה שהוא עזב פגעה בי. עובדה, אני השחקן היחיד מבין השחקנים הצעירים שלא פתח בהרכב אצל מולנסטיין. כולם קיבלו את ההזדמנות בהרכב אצלו, רק אני לא".

גוזלן ממשיך: "תבדוק את ממוצע המשחקים שלי במכבי חיפה העונה, אולי עשר דקות למשחק. אני חושב שיכולתי לעשות יותר, אבל לא נתנו לי את ההזדמנות להוכיח את עצמי. 174 דקות כל העונה, איפה נשמע דבר כזה? זה אפילו לא שני משחקים. 11 פעמים עליתי מהספסל, בזמן שכולם פתחו בהרכב. לא קיבלתי את ההזדמנות במכבי חיפה. הבקעתי בגביע הטוטו נגד סכנין, נגד באר שבע באלוף האלופים כבשתי, נגד פתח תקוה בתוספת הזמן, ונגד באר שבע וכפר סבא בגביע הטוטו. אז איך זה שלא פתחתי פעם אחת בהרכב? באותה תקופה היו לי גם שני שערים בנבחרת הצעירה, אצל בלבול. בשלב הזה חשבתי שזאת העונה שלי, שהכול בחיפה יסתדר, שמעכשיו אקבל יותר הזדמנויות. כלום. ערכתי שיחה עם מולנסטיין, אבל שום דבר לא קרה מאז".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
גליינור פלט שחקן מכבי חיפה (שמאל) עם שובל גוזלן. יוסי ציפקיס
"יכול היה לתרום יותר, מכבי חיפה טעתה איתו". שובל גוזלן עם גליינור פלט/יוסי ציפקיס
"כשהודיעו לנו לחפש קבוצה בינואר הייתי מופתע, אבל האמת, גם חיפשתי את זה. רציתי ללכת למקום אחר, לקבל דקות. ראיתי שהמאמן מנסה כל מיני דברים, שהזמן עובר ואני לא חלק מהניסויים האלה"

איך הרגשת כשהבנת שרוצים להביא את עומר דמארי?

"בסוף זו החלטה של מאמן, אבל צריך להבין: בחיפה תמיד יש תחרות ותמיד רוצים להביא שחקנים. עזוב אותי רגע בצד, תראה מה קרה לגליינור פלט. הוא עשה עונה טובה מאוד בעונה שעברה ועדיין לא החזיקו ממנו. הוא היה משחק וכובש, אבל אם הוא לא היה נותן גול במשחק אחד, הוא היה יוצא החוצה. אני חושב שהוא יכול היה לתרום עוד הרבה למכבי חיפה. הם טעו איתו. אצל רוני לוי הוא היה באנקר, אצל רנה לא. יכול להיות שזה הסגנון שמולנסטיין מחפש. רוני אהב חלוצים טבעיים, מולנסטיין אהב שחקני כנף שיכולים להיות חלוצים. עטר ורוקאביציה הם כאלה, לא ממש תשע. עטר עשה את התפקיד הזה יותר טוב מכולם".

איך יכול להיות שסגן מלך שערים של מכבי חיפה בכל המסגרות לא פתח משחק אחד בהרכב?

"אני חושב שהגיעה לי ההזדמנות, אבל המאמן חשב אחרת. כשהודיעו לנו לחפש קבוצה בינואר הייתי מופתע, אבל האמת, גם חיפשתי את זה. רציתי ללכת למקום אחר, לקבל דקות. ראיתי שהמאמן מנסה כל מיני דברים, שהזמן עובר ואני לא חלק מהניסויים האלה".

עד עכשיו, למכבי חיפה יש 44 אחוזי הצלחה בליגה. מה לא עובד?

"יש שחקנים מצוינים במכבי חיפה, אבל הם לא יכולים לזכות באליפות כי אין להם סגל עמוק כמו של מכבי תל אביב והפועל באר שבע. בסוף העונה, חיפה תהיה בפלייאוף העליון ותהיה קבוצה טובה. עטר חוזר מפציעה, דמארי ישתלב שם מצוין. מה שקורה במכבי חיפה הנוכחית זה תהליך של חמש שנים. עכשיו השאלה היא מתי זה ייגמר. בסוף, חיפה תחזור להיות גם קבוצה גדולה שתיקח אליפויות, וברצף. כסף יש, סדר יש, בסוף זה יסתדר, השאלה אם זה עניין של שנה או שנתיים. דברים לא התחברו עד עכשיו, אבל הגלגל הזה קורה גם בקבוצות גדולות באירופה. מנצ'סטר יונייטד נמצאת בשנים פחות טובות, זה אומר שהיא לא קבוצה גדולה? גם היא תחזור למסלול".

מאמן מכבי חיפה רנה מולנסטיין. אדריאן הרבשטיין
"הוא אוהב שחקני כנף שיכולים להיות חלוצים". רנה מולנסטיין/אדריאן הרבשטיין
"עד ינואר אני לא חושב שהמאמן אחראי על מה שקורה בקבוצה, אבל מעכשיו, מולנסטיין אחראי על הסגל הזה כי זה סגל שהם בחרו. מעכשיו האחריות על קרלסן ומולנסטיין. אין תירוצים"

בוא נדבר על מאמנים זרים. זה לא הצליח עם סטנוייביץ', זה עדיין לא מצליח עם מולנסטיין. זה פחות מתאים למכבי חיפה?

"זה מצליח במכבי תל אביב. מאמן בא בתחילת העונה, אז בינואר הוא יכול לומר שזה הסגל שהוא השאיר. עד ינואר אני לא חושב שהמאמן אחראי על מה שקורה בקבוצה, אבל מעכשיו, מולנסטיין אחראי על הסגל הזה כי זה סגל שהם בחרו. מעכשיו האחריות על קרלסן ומולנסטיין. אין תירוצים. הם הביאו את השחקנים ובנו את הסגל לינואר, וכאן תימדד ההצלחה של הצוות. מדברים על כך שמכבי חיפה תרוץ בעונה הבאה לאליפות ותזכה בה בעוד שנתיים. אתה שואל אותי אם זה אפשרי? אני חושב שכן".

בתחילת העונה דיברו על תהליך של שיתוף שחקני בית ושחקנים צעירים. אתה חושב שהתהליך הזה מצליח?

"כשקבוצה מצליחה, הרבה יותר קל לצעירים להצליח איתה. הם שחררו אותי, את עטאא וריאן בטענה שאנחנו לא מתאימים ועכשיו מנסים שם צעירים חדשים. נטע שחקן לגיטימי, עכשיו טיפה פחות אבל עדיין לגיטימי, עטאא ואיסמעיל קיבלו הזדמנות. אני פחות. עכשיו זה התור של עוואד וזנטי. הם מוכשרים. בוא נקווה שזה יצליח".

שובל גוזלן מכבי חיפה מול הפועל כפר סבא. ברני ארדוב
"נטע שחקן לגיטימי, עטאא ואיסמעיל קיבלו הזדמנות. אני פחות". שובל גוזלן עם נטע לביא/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully