וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ביקורת קשה על מולנסטיין, שנשאר. ורמוט: "המצב חרא"

22.1.2017 / 7:37

לאחר שיחה לילית הוחלט במועדון להמתין בגלל ההחתמות החדשות, אך המאמן מאבד מהחסינות ("עשוי לעזוב מיוזמתו"). במועדון אישרו: עזמי ואלושי סגרו, חיפה תשלם 300 אלף יורו על הנורבגי. ורמוט תקף: "כולנו מוכתמים בכישלון"

צילום: סוכנות ג'יני, עריכה: יוסי אלטר

1. עוד לפני שחתם במכבי חיפה, רנה מולנסטיין לא הצטיין באימון קבוצת בוגרים. ששה ניצחונות ב-20 משחקים בברודנבי, אפס ניצחונות בשני משחקים באנז'י, ארבעה ניצחונות ב-17 משחקים בפולהאם, הפרש שערים של 37:20 לחובתו. למרות כל זה, במכבי חיפה באמת האמינו שהוא מסוגל להביא משהו אחר.

נכון להבוקר, אחרי קריסה מקצועית בחודש האחרון, בחיפה טוענים כי המאמן נשאר בתפקידו. מה הסיבה לכך? האמונה שהשחקנים החדשים יובילו לשינוי משמעותי בקבוצה. "אם המהפכה הייתה מסתיימת לפני שלושה שבועות או חודש, אין לי ספק שרנה היה מתפטר מיוזמתו והוא עוד עשוי לעשות זאת. הקבוצה נראית רע, נראה שמולנסטיין כבר לא שולט על מה שקורה בה. אבל השחקנים החדשים נותנים תקווה", אמר גורם הבקיא בפרטים. גם לקברניטי המועדון ברור שהסיטואציה אינה פשוטה: אם תרצה לעשות שינוי היא תצטרך לשאת בהפרשי השכר שלו ושל רוני לוי (משלימה את שכרו באנורתוזיס) עד תום העונה.

אתמול היה מי שאמר שאולי שחר היה צריך להתעקש יותר על המועמד השלישי ברשימה שלו, אלאן פראן שזכה בדאבל עצום עם ליון, וכבר נחת בישראל. "העניין פשוט מאוד, מבין שלושת המועמדים שהיו כאן רנה הכי רצה את התפקיד. פראן עשה רושם שהוא בא לטיול בישראל. זה גם לא רלוונטי עכשיו", הסבירו אתמול בחיפה.

כרגע, הבחירה במרואיין הטוב ביותר לא ממש עוזרת לה.

עוד בנושא:

הנפילה נמשכת: מכבי חיפה הובסה 3:0 בידי עירוני קרית שמונה
גורם בכיר במכבי חיפה: "כרגע אין שינוי במעמדו של מולנסטיין"

רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
כבר אין לו שליטה. מולנסטיין/סוכנות ג'יני

2. שלא תטעו, למרות שבמועדון משדרים תמיכה במאמן כלפי חוץ, אף אחד לא מבטיח שהוא יישאר כאן לאורך זמן. הלילה נערכה שיחה בין קברניטי המועדון. שחר שוחח עם בן דב, קרלסן עם מולנסטיין, ועדיין, קשה לומר שבמכבי חיפה באמת מאמינים שהקבוצה מסוגלת באמת לאיים על הגדולות – הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ואפילו מכבי פתח תקוה. בשיחה שלו עם קברניטי המועדון, ההולנדי הביע את אכזבתו מהצורה בה הקבוצה משחקת.

כפי שהמצב נראה כרגע, אם מולנסטיין היה מתפטר לפני מספר ימים חיפה לא הייתה עוצרת בעדו. שחר הוא כמובן הקובע הבלעדי בנושא המאמן. גם אתמול הוא התייעץ עם אנשיו כיצד לסייע למכבי חיפה לצאת מהמצב. הוא בהחלט מאוכזב מהתוצאות, אבל נכון לשיחה האחרונה בניהם הוא הביע שוב אמונה שבעזרת הסגל החדש משהו הולך להשתנות.
למרות הגיבוי הזמני, במועדון לא מתעלמים גם מהשיאים השליליים של המאמן. אחרי ההדחה מהגביע, חיפה תתרכז שוב בשיקום הנתונים המביכים שרשמו בחודש האחרון: ארבעה הפסדים רצופים בהפרש מצטבר של 9:0 - רצף ההפסדים הכי ארוך מאז נובמבר 2014; 390 דקות בלי שער; ניצחון אחד בלבד בעשרת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. במועדון חזרו אתמול שוב לעניין השחרורים אותם הכתיב הצוות המקצועי ממש לאחרונה, כשהחליט לשחרר שבעה שחקנים עוד בטרם מילא את החסר. בזמן שהקבוצה לא כובשת, פלט מבקיע בטורקיה וגוזלן יהפוך הבוקר רשמית לשחקן של קריית שמונה.

כמה סימבולי ששלושת המבקיעים אתמול הם שחקני עבר במכבי חיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הולמאר איולפסון שחקן מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
הקבוצה לא כובשת, אבל החלוצים עזבו/סוכנות ג'יני

3. אפרופו מהפכה, קשר נירנברג אניס אלושי, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, יחתום היום ויוצג רשמית. גם פיטים עזמי (בן 24, 11 שערים בעונה החולפת), שכבר לפני כשבועיים פרסמנו על הסיכום עימו, אמור לעבור בדיקות רפואיות ולסכם היום לאחר שנחת אתמול בערב. על פי המתווה, חיפה תשלם 300 אלף יורו לבודו גלימט (דומה לסכום אותו שילמה על קגלמאכר) על ההעברה ובכך גברה על וולרנגה שהציעה 100 אלף ועל הצעה נוספת שקיבל המועדון הנורווגי. השניים האלה מתווספים להולמאר אייולפסון ועומר דמארי ואולי עוד קשר ישראלי יגיע (בחיפה ממתינים להחלטת בית המשפט בעניין עומרי אלטמן ומסבירים: "כרגע כלל לא בטוח שישוחרר מהפועל תל אביב").

מההרכב שפתח אתמול לא יישאר הרבה בקרוב. קגלמאכר, אייולפסון, ואליינטה וסאן מנחם אמורים להוות את הציר המרכזי בהגנה; לביא ובריק יחכו להזדמנות ויתחרו עם אלושי, ואצק וקהת על מקום באמצע; עזמי ורוקאביציה יתחרו עם עטר וורמוט על מקום באגפים ודמארי יפתח בחוד. "זאת התקווה האחרונה שלנו. אם גם זה לא יצליח, אפשר להכריז רשמית שמה שניסינו לבנות כאן נכשל. אין מקום לעוד הרבה שינויים בקיץ. את המהפכה עשינו עכשיו. לפי התכנית, בקיץ לא תהיה מהפכה נוספת. את השינוי צריך לראות כאן ועכשיו, עוד העונה", אמרו במועדון.

פיטים עזמי חלוץ בודו גלימט. טוויטר, צילום מסך
החיזוק יגיע בקרוב. עזמי/צילום מסך, טוויטר

4. לא ברור האם המסר הזה אמור להרגיע מישהו, אבל עושה רושם שלפחות גילי ורמוט מבין את המצב. "כרגע, הדבר היחיד שמעניין אותנו זה להיות בפלייאוף העליון. זאת מלחמה. זה מצב חרא שלא ציפינו להיות בו", פתח הקשר פה גדול על מה שקורה בקבוצה שלו. "זה מה יש כרגע, עם זה צריך להתמודד. לא נישן לילה או שניים, ואז נחשוב על מכבי תל אביב. השחקנים החדשים ישפרו את הקבוצה, אין לי ספק. זה לא סוד שאנחנו נראים לא טוב. המשחקים נראים די דומה, מתחילים לא רע, די שקול, מחמיצים מצב או שניים, נותנים מתנה, סופגים ומאבדים את המשחק. אנחנו לא מספיק טובים".
"חסרו לנו היום ששה שחקנים די מרכזיים ועוד שני זרים חדשים, ואולי עוד ישראלים. בשבוע הבא יהיו עוד 8-9 שחקנים בסגל. זה יהיה משמעותי. תהיה לנו איכות. אני מבין את האוהדים, מגיעות לנו שריקות הבוז, כל הקללות. אנחנו מקבלים את זה בהבנה. הקהל זו הבעיה האחרונה שלנו".

ורמוט לא נרגע והוסיף: "אני באופן אישי לא זוכר מצב כזה בקריירה שלי, שהפסדתי כל כך הרבה בתקופה קצרה והקבוצה שלי לא הבקיעה. יש הרבה צעירים שמשתלבים, זה לא אידיאלי עבורם. יותר אידיאלי לשחקן צעיר לשחק כשהקבוצה 'רצה'. יש לחץ, יש שחקנים שעומדים בזה יותר ויש שפחות. כולם באותה סירה, אני יכול לומר על עצמי שאני מרגיש בכושר טוב, אבל כולנו מוכתמים בכישלון הזה. אין לנו ברירה אלא לצאת מזה יחד. התרופה הכי טובה היא ניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully