וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה תצליח? קרלסן: "בנינו קבוצה שתוכל להחזיר את התהילה"

31.1.2017 / 9:06

לצד ביקורת על ההגנה, מכבי חיפה מתעודדת מהנתונים על דמארי ואלושי. הנורבגי מבטיח שינוי ומולנסטיין, שנראה נינוח בעקבות שיחה עם שחר, אמר לשחקנים: "זה הכדורגל שאני רוצה לראות"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. המבחן האמיתי של קרלסן

בעלון שחולק ביציעים לאוהדי מכבי חיפה לפני המשחק אמש, ביקש המנהל הספורטיבי טור כריסטיאן קרלסן קצת סבלנות. "זה לא סוד שהמועדון עובר תקופה מאתגרת", כתב הנורווגי בטור אישי שפרסם. "לאחר תחילת עונה מבטיחה יחסית, לאחרונה אכזבנו את עצמנו ואתכם – האוהדים. בו בזמן שאני מבין ומזדהה עם תחושתכם, אני יכול להבטיח לכם שהעתיד לבוא יהיה טוב יותר".

תשעה חודשים קרלסן כאן, והוא ראה לנכון לציין זאת בפניה שלו אליהם. גם הוא יודע היטב שהחל מאתמול האוהדים בוחנים כל צעד שלו ושל הצוות שלו תחת זכוכית מגדלת, גם הוא מבין שרמת המקצועיות שלו תימדד בכל נגיעה של אלושי, של עזמי, של כל שחקן שהביא לכאן מאז הקיץ האחרון. "מאז הצטרפותי, קרוב ל-20 שחקנים עזבו במהלך שני החלונות. אני משוכנע שאנחנו בונים קבוצה שתוכל להחזיר את ההנאה, ההתרגשות ובסופו של דבר את התהילה", הסביר אתמול.

בניגוד למאמן שלו, שעשוי להימדד בתוצאות בטווח הקצר, קרלסן מבקש עוד זמן כדי להוכיח שההשפעה שלו על מכבי חיפה תהיה עצומה בטווח הארוך. עדיין לא ידוע אם החיבור עם השחקנים החדשים יצליח, אבל דבר אחד ברור: הוא יכול לסמן 'וי' על המטרות שייעד לעצמו לקראת החלון הזה: מכבי חיפה החתימה בלם, קשר אחורי ושני שחקני התקפה בדיוק כפי שתכנן. שלושה מהם פתחו אתמול בהרכב של מכבי חיפה ומלבד מריו מוסא, עדיין קשה להגדיר את אחד הזרים שהביא לארץ ככישלון. "למען ההגינות, המבחן הגדול שלו יהיה בחלונות הבאים", אמר גורם במכבי חיפה. "אם לא נצטרך לעשות מהפכה נוספת בקיץ, בינואר הבא, נדע שזה הצליח".

עוד בנושא

מכבי תל אביב סחטה 2:2 ממכבי חיפה בתוספת הזמן
הציונים של שחקני מכבי חיפה: הטופ והפלופ של המשחק
מולנסטיין: "יש הרבה דברים חיוביים לקחת מהמשחק הזה"

שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
אם לא נצטרך לעשות מהפכה נוספת בקיץ נדע שהצלחנו". מכבי חיפה אמש/ברני ארדוב

2. מה עבר על מולנסטיין?

רנה מולנסטיין נתן לעוזר שלו, מיק פריסט, לעבוד קשה אתמול. האנגלי היה זה שתדרך, כיוון וסימן הרבה עם הידיים על הקווים. בוקולי נזף בקוון כשצריך, אוסמו דרש הסברים מהשופט הרביעי, וההולנדי הגיע להתערב רק כשחילק לשחקנים הוראות ספציפיות. "אחרי השער הראשון, ובטח שאחרי השני, הוא הרגיש שהניצחון מונח לו בכיס", סיפרו בחיפה. בסיום הוא נכנס לחדר ההלבשה ושוחח עם השחקנים. "הכדורגל של היום, זה הכדורגל שאני רוצה לראות תמיד", אמר להם, "חבל שספגנו את השער השני. אבל כך צריך לשחק כדורגל".

גם במהלך הישיבה הממושכת על הספסל עצמו, מסבירים בחיפה, מולנסטיין נראה נינוח. בשבועות האחרונים דובר לא מעט על אפשרות שיעזוב את מכבי חיפה, אבל המסר שהעבירו למאמן בימים שאחרי התבוסה לקריית שמונה מעט הרגיע אותו. כפי שכבר פרסמנו, בשיחות עם שחר וקרלסן, הובהר להולנדי שהם מאמינים במהפכה שביצע. "לרגע אחד, אף אחד כאן לא אמר לו שהוא מועמד לעזוב. גם הפסד אתמול לא היה מוביל לפיטורים שלו", אמרו בחיפה.

המאמן יכול להיות רגוע, אבל לא לגמרי. בחיפה רוצים לראות עכשיו תוצאות, וארבעת המשחקים הקרובים, מול קבוצות פחות עדיפות על הנייר (אשקלון, דרבי, אשדוד, כפר סבא), הם מבחן חשוב עבורו ועבור השיטה שלו. למרות שביעות הרצון מהשיפור הכללי אתמול, ביקורת נרשמה על משחק ההגנה. "לא יכול להיות שבמשחק בינוני שלה, מכבי תל אביב מגיעה לשלושה מצבים טובים נגדנו רק במחצית הראשונה, והרבה יותר במחצית השנייה. זה מראה שיש עוד הרבה על מה לעבוד", אמרו בחיפה.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
עכשיו רוצים לראות תוצאות. רנה מולנסטיין/ברני ארדוב

3. ההשפעה של אלושי, הנתונים המעודדים

"אנחנו פראיירים, חבורה של פראיירים", סינן אתמול אחד השחקנים ביציאה ממתחם מחדר ההלבשה.

למרות הביקורת על ההגנה, נשמעו כמה סיבות לאופטימיות: חיפה אמנם ספגה מהצד של סאן מנחם, אבל בצוות המקצועי מופתעים לטובה מהיכולת שלו. "אם הוא ימשיך לעבוד קשה על הצד ההגנתי, נקבל מגן מצוין לשנים הבאות, הוא טכני ויודע לצאת קדימה עם הכדור, יש לזה המון יתרונות", סבורים שם. גם השער המצוין של רועי קהת, דווקא בגלל שעלה מהספסל, התקווה שהם תולים בעמית זנטי ("חוצפן על המגרש, הוכיח שיש על מי לבנות"), והשיפור אצל נטע לביא. "ראיתם אתמול איך ההשפעה של נטע משתנה ברגע שיש קשר אחורי מנוסה לצדו. זה התפקיד שבו הוא צריך לשחק, ולא להתעסק בדברים אחרים. אלושי גרם לנטע לשחק עם יותר ביטחון, לואצק לצאת קדימה בלי לפחד. יש עוד הרבה מה לשפר, אבל רואים שיש כיוון". זנטי הוא חלק מהסיבות שבגללן מולנסטיין לא בטוח שהוא צריך עוד רכש. "ממה שאנחנו מבינים לא בטוח שאלטמן יחתום ביוון, אבל גם אם יחזור נצטרך לקנות אותו. כרגע הסכומים גבוהים מאוד. השוק עדיין פתוח, רק הפתעה של הרגע האחרון תגרום לנו להחתים שחקן נוסף", הסבירו במועדון.

לצד הדברים האלה, ניכר כי לא מעט מהשחקנים של מכבי חיפה נראו מותשים במחצית השניה. לא מעט מהם עדיין לא בכושר משחק. בדקה ה-81', אייולפסון, אלושי (רץ 6.1 קילומטר במחצית הראשונה) וואליינטה נדדו לקו האמצע והתחננו לבקבוק מים. גם ואצק, שהיה השחקן שרץ אתמול הכי מעט על המגרש במחצית הראשונה פרט לגילי ורמוט, עדיין לא חזר לכושר משחק והוחלף הרבה קודם. קגלמאכר, עם סרט הקפטן על ידו, המשיך לכוון על המגרש בזמן שכולם שותים. הזרים של מכבי חיפה עדיין עייפים, ועדיין צמאים שמשהו חדש יקרה במועדון הזה. מכבי חיפה, צריך לזכור, רק במקום השביעי.

אניס אלושי שחקן מכבי חיפה (ימין) מול אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התחנן לבקבוק מים במחצית השנייה. אלושי/ברני ארדוב

4. דמארי: "שבעה שינויים בהרכב זה משמעותי"

עומר דמארי, השחקן הכי מהיר בקבוצה לפי נתוני אמש ובין המובילים בנתוני הריצה, ישב בשבועות האחרונים בצד ושמע כיצד חלק מהפרשנים מלגלגים עליו. אבל הוא, סבורים במכבי חיפה, יוכיח עוד העונה למה רבים טוענים שהוא החלוץ הטוב בישראל. "אם עומר היה משחק קבוע, הוא היה מסיים אתמול עם שלושה כדורים ברשת. ההחמצה במחצית הראשונה והכדור השני של זנטי שלא הצליח להשתלט עליו הם מצבים שעומר מסיים ברשת", אמרו בחיפה.

"היה לנו משחק טוב, במיוחד במחצית הראשונה. יכולנו להגדיל את התוצאה. אני מאוד שמח שכבשתי, שהייתי יותר טוב משבוע שעבר", אמר לנו החלוץ בסיום. שאלתי אותו כיצד המהפכה בינואר תשפיע על הקבוצה. "מהשבוע שעבר היו שבעה שינויים בהרכב, וזה מאוד משמעותי. באו לכאן שחקנים שיכולים לעזור לנו, ראינו את זה כבר באימונים. לוקח זמן להתחבר. זאת קבוצה חדשה לגמרי".

* חיפה תנסה לסגור היום סופית את עסקת העברתו של עטאא ג'אבר לסכנין. המועדונים כבר סיכמו על ההעברה, השחקן סיכם על חוזה חדש, וכל שנותר הוא לסכם לגבי חלוקת התשלומים. אייל משומר ואיסמעיל ריאן ממשיכים בשיחות עם הפועל תל אביב. אם אחד מהם לא יחתום עד מחר בערב בקבוצה אחרת, חיפה תודיע שהוא נשאר בסגל עד תום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully