וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליינור פלט: "חיפה עשתה הכול להראות לי את הדרך החוצה"

10.1.2017 / 10:50

פרשת ה"שירותים": "אמרתי שיש לי כאבים, אף אחד לא האמין", המעמד: "אחרי סכנין, היחסים השתנו". "לא חשבתי שירצו להיפטר ממני כ"כ מהר. בניית הסגל לא הייתה נכונה. חיפה טעתה איתי, אך אני לא נוטר לה טינה". גליינור פלט אומר תודה לאוהדים, אבל גם פותח פה. ראיון בלעדי

אדריאן הרבשטיין
"אני חושב שהצלחתי במכבי חיפה. הפתיחה הייתה קצת לא נעימה, אבל ככל שהעונה התקדמה, הוכחתי איפה המקום שלי"

גליינור פלט קיבל הודעת שחרור ממכבי חיפה אבל כבר לא יכול היה להישאר אדיש ליחס אליו. אחרי שמעמדו התערער בהדרגה, החלוץ שמע כי המועדון שם אותו ברשימת ההעברות. רגע לפני שסיכם את תנאיו באלניאספור הטורקית ("סיכמתי, מחכה לשחרור"), הוא גולל את הסיפור סביבו בשבועות האחרונים בראיון בלעדי לוואלה! ספורט. גם השמועות בנוגע להתנהלות של פלט לא תרמו. מיד לאחר המשחק מול בני יהודה פרסמנו כי במועדון חושדים שפלט סירב להיכנס כמחליף בעקבות אכזבה ממעמדו. לפלט, שנעל את עצמו בשירותים, יש גרסה הפוכה לגמרי בנוגע לסיפור הזה. עכשיו, החלוץ ההולנדי שנבעט החוצה מספר בדיוק מה קרה בתקופה האחרונה ועושה את זה בעיתוי סמלי: ערב המשחק בין שתי הקבוצות בהן שיחק בישראל.

"מכבי חיפה עשתה הכול כדי להראות לי את הדרך החוצה", מסביר היום (שלישי) פלט בראיון, רגע לפני שהוא אורז את המזוודות וממריא לטורקיה. "עשיתי הכול בשביל המועדון. התאמנתי כמו מקצוען, הייתי שם בשבילם. נכון, אמרו עליי שאני מאוכזב, אבל כל שחקן שלא משחק מאוכזב ממעמדו. בתקופה ששיחקתי, עשיתי הכול להצלחת הקבוצה. אני 'פייטר', שחקן שנלחם על הדשא. המועדון כנראה חשב אחרת. חבל".

עוד בנושא:

גליינור פלט סיכם לשנתיים וחצי באלניאספור, ממתין לשחרור מכבי חיפה
אייל משומר קיבל אישור לחזור לאימוני מכבי חיפה, גליינור פלט התבקש להתאמן בנפרד
"גליינור פלט לא ניסה להעניש אף אחד, הוא יודע מה הכיוון לגביו"

שחקן מכבי חיפה גליינור פלט. ברני ארדוב
"הבעיה? צריך לשאול אותם". פלט/ברני ארדוב

הופתעת שביקשו שתתאמן בנפרד?

"אחרי שקיבלתי הודעת שחרור ממכבי חיפה, הודיעו לי שאני לא יכול להתאמן איתם. זה מה שעשיתי, הגעתי לכפר גלים, והתאמנתי לבד, כמו מקצוען. שמעתי שאייל משומר מתאמן עם הקבוצה. זה בהחלט טוב בשבילו. אם הייתי רוצה להתאמן איתם בתקופה הזאת? בוודאי שכן. אבל אף אחד לא אפשר לי לקבל את אותו יחס".

מה הייתה הבעיה איתך?

"אם אתה רוצה לדעת מה הבעיה, כדאי שתשאל אותם. אני לא יכול לחשוב או לענות על משהו שלא עשיתי. מה אני יכול לעשות אם אני טוען שיש לי כאבים ואף אחד לא מאמין לי? לא עשיתי שום דבר בגלל שעוואד או רוקאביציה שיחקו לפני, בטח לא שום דבר בכוונה. לא הרגשתי טוב, באמת כאבה לי הבטן, אבל המועדון חשב אחרת. הם החליטו שאני בחוץ, ועשו הכול כדי שזה יקרה. עשיתי עונה יפה בקבוצה, בסוף אני בחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חלוץ מכבי חיפה גליינור פלט חוגג. ברני ארדוב
"העונה נפתחה טוב". פלט חוגג/ברני ארדוב
"אתגעגע לכולם, בעיקר לאוהדים הנפלאים. מכבי חיפה עשתה טעות, אבל אני מאחל לה בהצלחה"

שיחקת ברמות הגבוהות ביותר. הצלחת בגנק, הצלחת בבאר שבע בתחילת התהליך שהוליד אליפות. מה קרה במכבי חיפה?

"תרשה לי לתקן אותך. אני חושב שהצלחתי גם במכבי חיפה. אם אנסה לסכם את הקדנציה שלי, אז הפתיחה הייתה קצת לא נעימה. ספגתי אדום במשחק הראשון של העונה שעברה והייתי בחוץ כמה משחקים. זה לא היה נעים עבורי, קצת חוסר מזל. אבל ככל שהעונה התקדמה, הוכחתי איפה המקום שלי. הקבוצה זכתה בגביע, שותפתי כמעט בכל המשחקים תחת רוני לוי. הבקעתי שערים חשובים במכבי חיפה ולולא הפציעה, הייתי מתחיל גם את העונה הזאת מוקדם. העונה הזאת נפתחה טוב, הבקעתי שער ניצחון מול הפועל תל אביב במשחק הראשון והמאמן החליף אותי. אחרי המשחק השני נגד סכנין, הכול השתנה. אני לא יודע מה קרה שם. היחסים כבר לא היו טובים כמו בעבר".

עם רנה?

"בכלל. אני לא יודע אם זה היה רנה, או מישהו אחר. אבל היחסים כבר לא היו כמו קודם. הרגשתי שאני מחוץ לתכניות. רוקאביציה הגיע, אני לא יודע אם זה היה חלק מזה. על זה המאמן צריך לענות".

מאמן מכבי חיפה רנה מולנסטיין. אדריאן הרבשטיין
"שינוי? בעיקר בכל מה שקשור אליי". פלט/אדריאן הרבשטיין

נקודת השבר מבחינתו של פלט הייתה היום בו פורסם בוואלה! ספורט על הכוונה להתחזק בעומר דמארי ועל האפשרות שהוא יסיים את דרכו בקבוצה. "זה לא היה קל", הוא משחזר. "זאת כנראה הייתה החלטה של מועדון, אבל עדיין, זאת הייתה הפתעה גדולה בשבילי. הייתי שחקן מרכזי בקבוצה, שחקן שתורם, לא חשבתי שירצו להיפטר ממני כל כך מהר".

איך אתה מסביר את הנפילה של הקבוצה?

"יכול להיות שהבנייה של הסגל בתחילת העונה לא הייתה נכונה. אולי זאת הייתה הבעיה. זה משהו שיכול לקרות. לפעמים אין את ה'קליק' בין שחקן לקבוצה. אבל מעבר לזה, אני חושב שגם בניצחונות וגם בהפסדים צריך להיות שם אחד בשביל השני. כמובן שנהניתי יותר בתקופת רוני לוי. אז גם שיחקתי יותר, אז לא הייתה לי סיבה להיות מתוסכל. זאת הייתה תקופה טובה".

רנה מולנסטיין עשה שינוי בקבוצה?

"השינוי היחיד שאני יכול לחשוב עליו קשור אליי – המאמן הקודם נתן לי לשחק, מולנסטיין לא האמין בי. זה השינוי העיקרי עבורי. הייתי שחקן חשוב עבור הקבוצה, שחקן שמסוגל לשנות הכול ברגע אחד".

אחרי ההודעה על ההחלטה להיפרד, פלט הגיע למשחק מול מכבי פתח תקוה בגביע המדינה וישב עם האולטרס, אולי כדי לומר שלום בפעם האחרונה ליציעים שכל כך אהב. "האוהדים של מכבי חיפה תמיד היו שם בשבילי. הרגשתי את התמיכה המלאה שלהם, הם נתנו לי תחושה טובה והרגשתי אהוד", סיכם פלט. "אחד מהקהלים היותר טובים ששיחקתי למענו. אם תיתן לי את הבמה, אני רוצה לומר עוד משהו, לסיום".

בבקשה.
"אני באמת מקווה שמכבי חיפה תעשה הכול כדי להצליח. אני אדם טוב שלא נוטר טינה, לכן אסור שהדעה שלי על המועדון תשתנה בגלל היחס אליי, בגלל מה שעברתי כאן. אמשיך לעקוב אחריהם".

גליינור פלט שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"אתגעגע לכולם, בעיקר לאוהדים הנפלאים". פלט/ברני ארדוב

עם פרסום הראיון, פלט כבר שהה בטורקיה והזמין כרטיס טיסה חזרה לישראל ליום רביעי. בהנחה שיחתום על החוזה באופן רשמי עד מחר, הוא מתכוון לשוב בפעם האחרונה לכפר גלים כדי להיפרד מחבריו. "אתגעגע לכולם, בעיקר לאוהדים הנפלאים", סיכם ההולנדי. "מכבי חיפה עשתה טעות, אבל אני מאחל לה בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully