וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק גולדהאר חרג ממנהגו: מאחורי החזרה של שרן ייני למכבי תל אביב

27.1.2017 / 13:00

הבעלים לקח סיכון עם חוזה לא שגרתי, ייני ויתר על החלום אולי מתוך מחשבה על עתידו של קרויף. החזרה של הקפטן לשעבר לא מובנת מאליה, וגם המשבצת אליה ייכנס תהיה חדשה. יניב טוכמן עושה סדר

יוסי ציפקיס

היום (שישי), קצת לפני כניסת השבת, ינחת שרן ייני בישראל כדי לפתוח פרק נוסף, כנראה אחרון, במכבי תל אביב. חוזה של שלוש וחצי שנים ממתין לחתימתו בשכר של 350 אלף דולר נטו לעונה. מכבי תל אביב שילמה לוויטסה ארנהם 400 אלף יורו תמורת מי ששימש אצלה כקפטן בשלוש האליפויות של ג'ורדי קרויף. אותו סכום שקיבלה מההולנדים החזירה להם בחזרה. כשיצא לחתום לפני שנה וחצי בוויטסה ישב על חוזה נמוך יותר במכבי תל אביב, כך שהגיחה שעשה כדי להגשים חלום ולשחק במערב אירופה, השתלמה לו בגדול.

במכבי תל אביב ידוע כבר כמה שנים שנדירים המקרים בהם מיטש גולדהאר מאשר חוזה ליותר מעונה אחת כאשר מדובר בשחקן שחצה את גיל ה-30. בחודש שעבר חגג ייני את הגיל המדובר ובכל זאת, הסכים בעל הבית לחרוג ממנהגו וליישר קו עם ג'ורדי קרויף שהציע לייני חוזה כה ממושך וכאמור בשכר משודרג. בחוזה קיים גם הסכם לעונה נוספת והוא ימומש על ידי מכבי תל אביב אם היא תרצה בכך.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הודיעה: שרן ייני חוזר, יחתום לשלוש וחצי שנים
כמו אודינזה: מכבי תל אביב מקווה לפגוע בול עם שני הברזילאים
מדוניאנין קיבל הצעה מה-MLS וממתין להחלטת מכבי תל אביב

שחקן מכבי תל אביב שרן ייני עם המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
היום הוא מחזר אחריו. ייני וקרויף/ברני ארדוב

ייני חשב שישחק עוד זמן רב בהולנד. בוויטסה לא רצו שיעזוב. בניגוד לחיים מגרלשווילי ולדן מורי ששיחקו באותו מועדון וחזרו בלי שמישהו ניסה לשכנע אותם להישאר, ייני התבקש להישאר ולהמשיך בקבוצה אף שהעונה היה פחות דומיננטי מאשר בעונה הקודמת. העונה שיחק רק בעשרה משחקי ליגה, שבעה כקשר ושלושה כמגן ימני. כששיחק בקישור ויטסה לא הפסידה ורשמה שלושה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. כאשר שיחק כמגן ימני בשלושה משחקים ויטסה לא ניצחה. במכבי תל אביב מייעדים לו את משבצת הקשר ולא את עמדת המגן הימני בה שיחק לפני שעזב. יחד עם זאת, אין למכבי תל אביב מחליף אמיתי לאלי דסה. מכיוון שיובל שפונגין לא זוכה לאמון ודור פרץ לא אוהב לשחק בעמדה הזו ואולי בכלל יעזוב בחלון הזה, ישמש ייני כמגן ימני בעת הצורך.

"האמת שהייתי בטוח ששרן ישחק הרבה יותר זמן בארנהם", סיפר הבוקר שחקן במכבי תל אביב. "רובנו היינו איתו בקשר והתרשמנו שהוא מאוד נהנה ומצליח שם. בעונה שעברה הוא שיחק ממש הרבה והאופי שלו התיישב עם קשיי ההתאקלמות הרגילים של שחקן ישראלי במערב אירופה, אבל היו לו כנראה את הסיבות בגללן החליט לעזוב. בדבר אחד אפשר להיות בטוחים, שרן ייני לא פראייר. הוא ידע בדיוק מה הוא עושה ולמה הוא חוזר. שרן אולי שקט ומופנם, אבל הוא פלפל מבפנים והוא חשב הרבה זמן עד שקיבל את ההחלטה שהיתה כנראה הכי נכונה מבחינתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן ויטסה ארנהם, שרן ייני, לפני שחקן ווסט ברומיץ', טיילר רוברטס. רויטרס
לא תכנן לעזוב כבר עכשיו. ייני במדי ויטסה/רויטרס

בסביבתו של ייני מספרים כי היה כאן שילוב של כמה גורמים: "ראשית זה החוזה המרשים שמכבי תל אביב הציעה לו", אומר מקורב לייני. "בגיל 30 לחתום לשלוש שנים וחצי עם אופציה לעונה נוספת בשכר של 350 אלף דולר נטו זה מאוד מפתה. לשרן היה חוזה רק לעוד שנתיים וחצי בוויטסה, כך שהוא קיבל במכבי תל אביב חוזה ממושך. השכר זהה אבל משך החוזה שונה ולכך היה מרכיב עיקרי. עניין שני הוא שהעונה הוא שיחק פחות מאשר בעונה הראשונה. נכון שלשרן יש סבלנות, אבל אין כמו אמון מוחלט של מאמן כדי לגרום לשחקן להישאר". גורם נוסף ואולי הדומיננטי מכולם הוא הנוכחות של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב. לא בטוח שההולנדי יישאר מעבר לעונה הזו. חוזהו מסתיים בחודש מאי וייני כנראה העריך שאם הוא לא יחזור כעת, לא בטוח שבהיעדר קרויף ממכבי תל אביב, יהיה מנהל מקצועי שיחזר אחריו כפי שקרויף חיזר כמעט מהרגע שייני עזב.

ייני חוזר בתקופה טובה של מכבי תל אביב. לא ברור אם יחזור ישר להרכב, אבל מה שבטוח הוא חוזר גם בגלל מי שהוא כבן אדם. "הדמות של שרן חסרה בחדר ההלבשה מהיום שהוא עזב", מחמיא לו אחד השחקנים הבכירים במכבי תל אביב. "ברור שבעונה שעברה כשערן זהבי היה בקבוצה זה פחות הורגש כי ערן היה המנהיג הבלתי מעורער, אבל העונה ברגעי המשבר אנשים חיפשו את השקט של ייני ואת הביטחון שהוא הישרה על כולם".

שחקן מכבי תל אביב שרן ייני נוחת בישראל. מגד גוזני
הוא כבר פה. ייני בנתב"ג/מגד גוזני

הקריירה של ייני מתחלקת לשני חלקים. עד הגעתו של קרויף ומאז. עד שקרויף הגיע ייני נחשב לשחקן אפור במכבי תל אביב ולא רק על המגרש. הוא לא נתפס כדמות דומיננטית ולא נחשב למנהיג. הוא היה מסוג השחקנים שגם אם מכבי תל אביב היתה משחררת, איש לא היה מרים גבה. מאז שקרויף הגיע הקריירה של ייני קיבלה תפנית וזינקה מעלה. השאלה המסקרנת ביותר היא איזה ייני מכבי תל אביב תקבל ואיזה ייני היא תדע להכיל במיוחד אם קרויף יעזוב את ישראל.

שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, שרן ייני. קובי אליהו
מנהיגות אחרת. ייני וזהבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully