וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אודינזה: מכבי תל אביב מקווה לפגוע בול עם שני ברזילאים צעירים

27.1.2017 / 8:15

רמון הוא בלם טכני, שהיה במעקב של רומא וברצלונה, ומקווה ללכת בדרכו של דויד לואיז. מרסלו הוא קשר לוחמני עם בעיטה מצוינת ממרחק, שהושווה לפול פוגבה. פרופיל של ההחתמות של הצהובים

מרסלו שחקן ויטוריה חוגג שער. GettyImages
"אלה שני השחקנים העולים הטובים ביותר של ויטוריה", מרסלו/GettyImages

הבחירה בשני שחקנים ברזילאים אלמונים יחסית מהווה מפנה משמעותי במדיניות הרכש של מכבי תל אביב בעידן המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף. החתמתם של הקשר בן ה-22 מרסלו והבלם בן ה-21 רמון מקבוצת ויטוריה עשויה להתברר כהברקה שמתאימה יותר למועדונים עם רשת סקאוטינג מפותחת הרבה יותר בדרום אמריקה, דוגמת אודינזה. מעטים מחוץ לברזיל מכירים את שני הכוכבים הצעירים שהשתייכו לסגל אשר סיים במקום ה-16 בליגה בעונה שעברה, אולם לפי עדויות העיתונאים המקומיים מדובר בכשרונות מבטיחים מאוד.

"אלה שני השחקנים העולים הטובים ביותר של ויטוריה", אומר לוואלה! ספורט העיתונאי מרסלו גואיס. עמיתו פדרו קאריבה יוצא בהצהרה גדולה אף יותר: "מרסלו ורמון נמנים עם השחקנים המוכשרים ביותר שצמחו ב-ויטוריה בעשור האחרון. לו המועדון היה מתנהל כראוי, לא היה מוגזם לומר שהם היו מסוגלים להתפתח לשחקני נבחרת עוד לפני המונדיאל ב-2018".

טוב, בהתחשב בעובדה שהם רחוקים מאוד מסגל סלסאו ועוברים כעת לליגת העל, אולי זו בכל זאת הגזמה פרועה, אך אוהדי ויטוריה באמת תולים בהם תקוות רבות. הם מתגאים בשחקנים שגדלו במועדון וצמחו לכוכבים ברמה הגבוהה, ובראשם בבטו, החלוץ הנפלא שזכה במונדיאל 1994 לצד רומאריו. בבטו נולד בסלבדור, העיר השלישית בגודלה במדינה אחרי סאו פאולו וריו דה ז'ניירו, אשר תושביה מטורפים על כדורגל. היא מחולקת בין שני מועדוני הענק של האיזור – ויטוריה ובאהיה, והיריבות הזו עצומה, גם אם שתיהן עוברות שנים לא פשוטות. הצד האדום-שחור של ויטוריה מעניק יחס חם לחניכים המצטיינים שמככבים באיצטדיון בראדאו. מרסלו ורמון היו נערצים, ובסלבדור עצובים להיפרד מהם. זה הזמן שלנו לעשות היכרות ראשונה איתם.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הודיעה כי שרן ייני יחתום ל-3.5 שנים: "כיף לחזור הביתה"
מרסלו: "בא לשמח את אוהדי מכבי תל אביב ולעשות כל מאמץ להביא עוד תואר"
ג'ורדי קרויף לא נואש: "יותר חשוב לי עכשיו להביא שחקנים ממאמן"

דויד לואיז שחקן צ'לסי. רויטרס
מכבי קיבלה את הגרסא החדשה שלו? דויד לואיז/רויטרס

שמר על סיידורף בבכורה

מרסלו משאדו דוס סנטוס הוא בוגר האקדמיה של ויטוריה. משפחתו עניה למדי, אביו עוסק לפרנסתו בצביעת אוניות, והנער עצמו מעולם לא הצטיין בלימודים. הכדורגל היווה עבורו הזדמנות יחידה להצליח בחיים, והוא לקח אותה בשתי הידיים כאשר פרץ לתודעה בהפתעה מוחלטת בהיותו בן 19. עד אז, מרסלו לא היה אפילו בהרכב קבוצת המילואים, אך הוא זומן להתאמן עם הסגל הבכיר והרשים מאוד את המאמן ניי פרנקו – עד כדי כך שנזרק הישר למים העמוקים.

משחקו הראשון בהרכב היה ב-18 באוקטובר 2013 מול בוטאפוגו, והוא קיבל אתגר מסקרן במיוחד – לשמור על הכוכב ההולנדי קלארנס סיידורף שכיכב אז בשורות "הכוכב הבודד". "זה היה קצת מפחיד, אבל השחקנים הוותיקים עודדו אותי ונתנו לי תחושה טובה", אמר מרסלו. הקשר הצעיר עשה את העבודה באופן מופתי, והיה אחד הבולטים בניצחון 0:1. מאז הוא סומן כהבטחה הגדולה, וכעבור חודשיים זכה להתמודד על המגרש גם נגד רונאלדיניו, בתיקו 2:2 מול אתלטיקו מיניירו. "זה היה קשה יותר מסיידורף. אחרי המשחק, הוא ביקש סליחה על כך שעשה ממני צחוק כמה פעמים. אי אפשר להתמודד איתו, הוא אליל", אמר מרסלו הנרגש אחרי שריקת הסיום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דויד לואיז של ויטוריה". רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנתיים של פציעות עד לפריצה מחודשת

לרוע מזלו, בשנתיים שלאחר מכן הופרעה התקדמותו בשל תחלופת מאמנים גבוהה ופציעות. "מאמנים רבים בברזיל נוטים לא לסמוך על צעירים, והמועדון נהג להחתים שחקנים ותיקים באיכות נמוכה", מסביר קאריבה. המצב הזה קשה שבעתיים כאשר השחקן החדש מבלה יותר מדי זמן בחדר הטיפולים. ב-2014 הוא סבל מבעיה מתמשכת בשריר הירך, לאחר מכן הושבת בשל דלקת במפשעה, ואז הגיעה גם הפגיעה בקרסול. 2015 החלה עם פציעה בברך, ואז מתח מרסלו שוב את שריר הירך. כל הצרות ביחד גרמו לכך שמרסלו בקושי ראה דשא, אבל ב-2016, כאשר הקבוצה חזרה לליגה הבכירה עם המאמן ואגנר מנסיני על הקווים, הוא השתלב ברוטציה וכבש מחדש את לבבות האוהדים.

הוא אמנם לא היה השחקן קבוע בהרכב, סבל מחוסר יציבות ופתח ב-18 מתוך 38 המשחקים בליגה הברזילאית, אך האוהדים התלהבו עד כדי כך שהדביקו לו את הכינוי "פוגבה של בראדאו". מרסלו שורף שטחים במרכז המגרש ואוהב ליזום מהלכים התקפיים. "יש לו מסירה טובה, ראיית משחק ובעיטה מצוינת ממרחק", אומר גואיס. את הטיל החזק ביותר שיחרר מרסלו בניצחון על אמריקה מיניירו באוגוסט, ובסך הכל סיים את העונה עם שלושה כיבושים. "הוא מהיר, חזק מאוד פיזית, קורא את המשחק טוב, מוסר היטב, מתמצא ברחבת היריב ותורם גם נגיחות איכותיות. כאשר מרסלו בכושר, הוא לוקח את המשחק על עצמו. זה לא תמיד קורה, והוא נפגע בעונת 2016 גם מסגל לקוי – פרט לפליימייקר הנפלא מריניו לא היה לו עם מי לשחק בקישור", אומר קאריבה.

seperator

בלם עם כישורים של קשר

אם כך, מגיע פוגבה של ויטוריה לתל אביב על תקן פוטנציאל שעדיין לא מומש, והצהובים יקוו שהפציעות המגוונות מהן סבל בעבר לא יחזרו להטרידו. מרסלו יצטרך לעבוד על משחק יציב יותר, בהיבט זה הוא מפגר בפער ניכר אחרי רמון. הבלם החדש, שהוחתם על ידי מכבי בהשאלה עם אופציה לרכישה בקיץ, היה באנקר בהרכב ויטוריה בשנתיים האחרונות, ומשך עד לא מכבר עניין מצד מועדוני הפאר.

רמון מנזס רומא גדל במועדון הקטן באהיה דה פיירו, שם שיחק כקשר, לפני שהצטרף ל-ויטוריה בגיל 19. הקבוצה ירדה לליגה השניה לקראת עונת 2015, ולכן עברה מהפכה גדולה בסגל. רמון הוסט לעמדת הבלם, ותפס מקום בהרכב אצל כל שלושה המאמנים שעבדו בקבוצה. "התכונה הבולטת ביותר אצל רמון היא היכולת הטכנית הגבוהה. בניגוד לבלמים אחרים בליגה השניה, הוא לא מעיף כדורים אלא מנסה לפתח התקפות במסירות מדויקות, ואף מכדרר באלגנטיות מול חלוצי היריב. לעברו כקשר יש השפעה גדולה על כך", כתב אז העיתונאי המקומי מויסס סוזרט. לדעת פרשנים רבים, הוא היה אחד השחקנים הטובים ביותר בליגה השניה.

אחרי העליה של ויטוריה, קושר שמו של רמון למבחנים באירופה. רומא ומילאן הביעו עניין, גם אם הוא לא הגיע בסופו של דבר למשא ומתן רציני.

לדברי גואיס, הבלם הצעיר אף נכלל ברשימת הכשרונות אחריהם עקבו בברזיל הסקאוטים של ברצלונה. רמון הצטיין בזכייתה של ויטוריה באליפות האיזורית של באהיה בתחילת 2016, ונכלל בנבחרת המצטיינים של הטורניר. לאחר מכן, פתח בהרכב ב-29 משחקים בליגה הברזילאית הגדולה, והיה שחקן ההגנה הטוב ביותר של קבוצתו.

מנהל מקצועי מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. שלומי גבאי
הגיע עד ברזיל כדי לחזק את מכבי תל אביב. ג'ורדי קרויף/שלומי גבאי

ויטוריה מתגאה בבלמים שהצמיחה

הנסיון שצבר לא העלים את ההתרגשות. "אני בטוח שגם בעוד עשר שנים אהיה לחוץ לפני העליה לכר הדשא בכל משחק ומשחק. זה פשוט לא יכול להיות אחרת אצלי, אבל אחרי שריקת הפתיחה העצבים נרגעים, ואני מתרכז במתרחש", סיפר רמון לא מכבר. סגנונו לא השתנה בהשוואה לעונת הבכורה – הוא ניווט את המהלכים של ויטוריה מאחור, והשליטה שלו בכדור רק הלכה והשתבחה.

"רמון גמיש, שומר היטב וחכם מאוד. הוא קורא את המהלכים מראש", אומר גואיס. "בגילו, הוא לא פחות טוב מאשר הבלמים הגדולים שצמחו ב-ויטוריה בשנים הקודמות – דויד לואיז מצ'לסי וגבריאל פאוליסטה מארסנל. רמון לא טועה במסירות, וזה נכס עצום לקבוצה. לא היה לו פשוט, כי הוא שיחק לצד שחקני הגנה פחות טובים ממנו שצרחו עליו וניסו לפגוע בבטחון העצמי שלו. זה קורה בהרבה מקומות, כי מאמנים בברזיל מעדיפים שחקנים קולניים. רמון שונה מהם – הוא בחור שקט מאוד שעושה את העבודה על הדשא ולא עונה לאף אחד", מספר קאריבה. עיתונאי נוסף, דייגו מנזס, טוען: "רמון היה צריך לסחוב את העורף של ויטוריה על גבו, ולא תמיד הצליח – היו לו משחקים מעולים, וגם משחקים רעים. המיקום שלו טוב, והוא אף פעם לא מוותר, אבל הוא עדיין לא מספיק מנוסה, וצריך לשפר את משחק הראש".

אז דויד לואיז אולי עזב את ויטוריה כבר בגיל 19 לטובת בנפיקה, אבל גבריאל פאוליסטה המתין עד גיל 22 לפני שעבר לויאריאל. רמון ישמח מאוד ללכת בעקבותיהם לליגה משמעותית באירופה, גם אם במקרה שלו הדרך עוברת בישראל. "מועדונים קטנים ובינוניים בברזיל נוטים לקבל הצעות כספיות במהירות על מנת לאזן את התקציב, וגם השחקנים חושבים שמדובר בקידום", מסביר גואיס את הבחירה בליגת העל הצנועה. רמון ומרסלו יראו במכבי תל אביב קרש קפיצה, והצהובים צריכים לקוות כי משאלתם אכן תתגשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully