וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום בהיסטוריה של הפועל כפר סבא: על ההרכב המוזר של מכבי חיפה בבאר שבע

פלט הלוהט מול באר שבע שוחרר, ורמוט ורוקאביציה המסוכנים פתחו על הספסל, ומכבי חיפה שלחה אל הדשא המרתיע של טרנר הרכב צעיר, אפור, מוזר ובעיקר חסר סיכוי לנצח. אורן יוסיפוביץ על עוד ערב "יצירתי" של רנה מולנסטיין, הפרגונים של ראדי והריקודים של מליקסון

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

ועדת ביקורת

מספר 1: מהראן ראדי. לא תמיד קל להיות שחקן בהפועל באר שבע. התחרות על ההרכב מקשה ולעתים מתסכלת, וזה משפיע על כולם - כל אחד באופן אחר. ראדי, אחד שיודע להתעצבן כשהוא לא נכלל במעלה הרוטציה, פשוט לא יודע להראות את זה על המגרש. הפרגון שלו - למשל בבישול הנהדר לשער של וואקמה - זורם בתת מודע.

מספר 1 אם מותר לבחור שניים: מאור מליקסון. צריך לשחק כדורגל עם נעלי סטפס. דיסקו על דשא.

מה היתה הדקה: 79. גילי ורמוט הגביה מדויק, ניקיטה רוקאביציה נגח יפה. כמעט גול. היי, כשהשחקנים הבכירים משחקים, מכבי חיפה יכולה לאיים על הפועל באר שבע!

הכי צפוי שיש: שהפועל באר שבע תנצח.

הכי צפוי שיש אם מותר לבחור שניים: שבן שהר יכבוש. שער מספר 17 העונה בכל המסגרות לחלוץ-באנקר.

עוד בנושא

הפועל באר שבע גברה 0:2 על מכבי חיפה בטרנר
וויליאם סוארס עשוי לחזור לבאר שבע, בכר: "היינו עוצמתיים"
התואר הנוסף שמולנסטיין איבד, וההצגה של מליקסון
גליינור פלט בראיון: "עשו הכל כדי להראות לי את הדךר החוצה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן הפועל באר שבע מהראן ראדי. ברני ארדוב
מפרגן בתת מודע. מהראן ראדי/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

בואו נשחק משחק.

אני אכתוב כאן הרכב, ואתם תנחשו לאיזו קבוצה הוא שייך:

גלזר, קגלמאכר, ואליינטה, קינן, אבו עביד, ואצק, בריק, לביא, קהת, מנחם, עוואד.

טוב, עזבו, לא תנחשו בחיים כי מכונת זמן אין לכם. מדובר בהפועל כפר סבא, מודל 2021 - בלי לזלזל כמובן. כן, יכולתי לבחור בכל קבוצה בינונית מינוס בליגת העל, אבל הפועל כפר סבא משחקת בירוק וכשזה נוגע לדימויים מאוד חשוב לי לשדר אמינות.

שוב:

גלזר, קגלמאכר, ואליינטה, קינן, אבו עביד, ואצק, בריק, לביא, קהת, מנחם, עוואד.

זה ההרכב שהעלה רנה מולנסטיין למשחק הכי קשה בלו"ז. וכן, עכשיו אתם תציינו, ובצדק, שהפועל באר שבע מתקשה מול מכבי חיפה; שהירוקים מהווים כבשה שחורה עבור החבורה של בכר; העכברים שביניכם אף ישלפו שבליגה הפועל באר שבע לא הצליחה לנצח את מכבי חיפה בשמונה משחקים רצופים; רחמנא לצלן, אחדים מכם יתגאו ויזכירו שאפילו במחזור הלפני אחרון של העונה שעברה, כשהאדומים היו צריכים ניצחון בסמי כדי לחגוג אליפות ראשונה זה 40 שנה, אייל משומר השחיל את דודו גורש בתוספת הזמן.

אז בנגב סוף סוף רשמו ניצחון ליגה על מכבי חיפה. אבל אפשר להירגע, ומר בכר, נא להפסיק לחגוג - זה לא נחשב לך. כי הפועל באר שבע לא שיחקה אתמול מול מכבי חיפה ואת הפועל כפר סבא, לא משנה המודל, היא מנצחת ברציפות מאז 2003.

צחוק בצד - זה היה ההרכב הכי חלש של מכבי חיפה בשנים האחרונות, ורבים עדיי שאמרתי את זה לפני המשחק. לשלב צעירים זה טוב ויפה, וחלקם יפרחו גם, זה בטוח. אבל זו מכבי חיפה הגדולה, וכמה מההרכבים של מולנסטיין העונה היו כה 'יצירתיים', עד שאתה חושב שאתה מפספס משהו רק כדי לגלות 90 דקות לאחר מכן שלא פספסת כלום. אלו הרכבים לא מאיימים מספיק, לא אגרסיביים מספיק, לא אטרקטיביים מספיק. הרכבים בלי סיכוי לנצח.

שחקן מכבי חיפה מחמוד עוואד מול שחקן הפועל באר שבע ג'ון אוגו. ברני ארדוב
יצירתיות או הרמת ידיים? מוחמד עוואד/ברני ארדוב

בבאר שבע הופתעו מאוד מההרכב, לא הצליחו להבין מה עומד מאחורי הבחירות של מולנסטיין - הרבה צעירים בעמדות לא להם. יתרה מכך: שחקנים במכבי חיפה הופתעו מההרכב, מאותן סיבות. "עלינו בהרכב של…", התלונן שחקן, ונקב בשם של קבוצה כה רעה, שעדיף שנישאר בגרסה שלי, כפר סבא - בלי לזלזל, כמובן.

בסגל הנוכחי יש לירוקים שני שחקנים מאיימים: ורמוט ורוקאביציה - במיוחד מול לחץ, במתפרצות (תשאלו את מכבי תל אביב). איפה הם היו? פתחו על הספסל. כאילו בחיפה רצו לתת לבאר שבע פור. רצו? נתנו.

כל כך דלילים הירוקים אחרי השחרורים הרבים, והמוח מוטרד: מדוע את כל השחרורים הללו לא ביצעתם לאחר שהבאתם תחליפים? הגביע לא חשוב לכם? המפגש היוקרתי בטרנר לא מזיז לכם?

"יש רק תרופה אחת שתחזיר אותנו למסלול", הודה מולנסטיין. "ניצחונות", גילה. נו? ואיך תנצח בטרנר בהרכב כזה? מי יחרוך את האגף, בריק את מנחם? אולי בעתיד, בהחלט, אבל לא אתמול. ומי יכבוש, גלזר? זו הפועל באר שבע, שלוש ספיגות בבית, כן? אה, הנה שחקן שקורע את באר שבע - גליינור פלט. רזומה קצר: השווה מול באר שבע בעונה שעברה, כבש מולה צמד בחצי גמר הגביע והרשית שער ניצחון במשחק הליגה הקודם בין הקבוצות. ואיפה פלט היה? שוחרר אתמול, לפני המשחק. תענוג.

הנה מה שאמר גורם במכבי חיפה אמש: "היינו צריכים לשלם לפלט כדי שישחק גם במשחק הזה".

הנה מה שאמר גורם בהפועל באר שבע אמש: "מזל שפלט לא שיחק".

שוב, תהליכים זה טוב ויפה, צעירים גם ("הם כישרונות מבטיחים. האם הם מוכנים? לא", הודה מולנסטיין) ובאמת שהיתה לחימה נאה מצד הירוקים. למזלה של מכבי חיפה, האוהדים שלה לא צריכים שום תהליך - הם נהדרים כבר עכשיו ואמש תמכו ממושכות בשחקנים שאפילו הם בקושי מזהים. אבל רבאק, לא שווה להעניק להם שמינית גמר, איזו הגנה על הגביע? לא מדגדג להוציא תוצאה טובה בטרנר?

אמש, לפחות לפי ההרכב שזרק למערכה רנה מולנסטיין, זה היה נראה שמכבי חיפה זרקה את המשחק הזה. קיוותה ל-0:0 ו/או עקיצה, ויאללה, יש מכבי פתח תקוה בשבת.

להגנתם ייאמר שזה נגמר רק ב-2:0. לא נורא, כמו צור שלום. "כרגע אנחנו לא בליגה של באר שבע", סיכם דקל קינן בכאב. "מבחינת איכות ומבחינת ניסיון, קשה לנו להתמודד איתם. כרגע, אנחנו רחוקים מהפועל באר שבע. זו עובדה".

קינן לא שיקר, והאמת - כמה נכונה, ככה כואבת. בטח בהרכב כזה.

סיימנו, ומצטער, אבל על הפועל באר שבע אין יותר מדי מה לכתוב הביתה. סליחה, אבל אין שום דבר מרגש בזה שאלופת המדינה העוצמתית מנצחת בהילוך ראשון את הפועל כפר סבא. בלי לזלזל, כמובן.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully