וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום השבוע ב-NFL

9.1.2017 / 11:45

ארון רוג'רס הוכיח שמה שקורה פעמיים, יקרה גם בפעם השלישית. פיטסבורג חיסלה את מיאמי עם הנשק של הדולפינס. ג'דייביון קלאוני השאיר את הבעיות מאחוריו. סיאטל מוצאת כלים לא צפויים. סיכום שלב הווילד קארד

ארון רוג'רס גרין ביי פאקרס עם איליי מאנינג ניו יורק ג'איינטס. AP
וינטאג' רוג'רס נפרד מאיליי מאנינג/AP

דאון ראשון ו-10:

"מה שקורה פעם אחת, אינו יכול לקרות שוב. אולם מה שקורה פעמיים, יקרה גם בפעם השלישית". פאולו קואלו, מתוך "האלכימאי".

"כבר ראינו את זה בעבר", צייץ חשבון הטוויטר המצוין של אריזונה קרדינלס, רגע אחרי עוד הייל מרי של ארון רוג'רס, שלישי בתוך שתי עונות. זה קרה לדטרויט בדצמבר שעבר עם זריקה מטורללת ל-61 יארד, שניצחה את המשחק. זה קרה לאריזונה לפני שנה מינוס שבוע, בשנייה האחרונה של הזמן החוקי בפלייאוף, מה ששלח את המשחק להארכה (בה רוג'רס לא נגע בכדור והפאקרס הפסידו) ובליל ראשון, זה קרה להגנה המהוללת של הג'איינטס, ששיתקה את מספר 12 כמעט לכל אורך המחצית הראשונה, אבל לא הצליחה להרים את עצמה מההלם וחטפה בראש במחצית השנייה, אחרי ההייל מרי, שמצא את רנדל קוב חופשי ומאושר בקצה האנדזון.

עוד בנושא:

יוסטון גברה על אוקלנד, סיאטל הביסה את דטרויט
פיטסבורג הסתדרה עם מיאמי, גרין ביי טיילה מול ניו יורק ג'איינטס
סיכום העונה ב-NFL: מצטיין העונה

על פי הדיווחים שהגיעו מלמבו פילד, אודל בקהאם ג'וניור העצבני הכניס אגרוף לקיר בסיום המשחק, עשה בו חור ואפילו הוסיף נגיחה. החגיגה על הספינה כנראה לא עזרה ל-OBJ, שרשם משחק נורא (28 יארד, הנתון השני הכי גרוע בקריירה שלו וכמה הפלות לא אופייניות, שכנראה גם נבעו מהכפור באצטדיון), אבל בסופו של דבר, הוא יצטרך להירגע ולזרוק שהוא וחבריו הובסו מול הופעת וינטאז' אמיתית של רוג'רס במחצית השנייה.

הג'איינטס באמת באו עם תכנית משחק טובה ובשני הרבעים הראשונים הגיעו שוב ושוב לרוג'רס, כאשר לקראת ההפסקה גרין ביי עוד הייתה במינוס יארדים, אבל כדורגל משחקים 90 דקות ופוטבול 60 והכחולים נעצרו על 28, לפני שרוג'רס וקוב התחילו לחרוך בהם. "בשלב זה של הקריירה, ההייל מרי עבור ארון רוג'רס הוא כבר לא ממש תפילה, הוא יותר מזה. האפקט שהיה לזריקה הזו על המשחק היה מדהים", כתב בסיום דן גרציאנו מ-ESPN, בעוד שחקני הפאקרס הודו כי הם ידעו היטב שהג'איינטס לא יוכלו להתאושש מההלם ברגע שתתחיל המחצית השנייה. "הוא הפך את כולנו למפונקים מדי, במשך יותר מדי זמן", סיכם המאמן מייק מקארתי.

אלא שאחרי כל ההילולים האלה, חייבים לומר: אם בשבוע הבא בדאלאס, אולי בלי ג'ורדי נלסון שנפצע, גרין ביי שוב תראה כל כך מבולבלת וחסרת כיוון במחצית הראשונה, היא לא תפגוש מולה יריבה פראיירית שתיעצר על 6 נקודות, אלא כנראה תהיה כבר בבור עמוק ששום הייל מרי ושום תפילה אחרת לא יוכלו לפתור עבורה.

רנדל קוב גרין ביי פאקרס תופס הייל מרי מול ניו יורק ג'איינטס. Mike Roemer, AP
בדידות מזהרת בסוף האנדזון. קוב תופס את ההייל מרי/AP, Mike Roemer

דאון שני ו-18:

"מהלכים גדולים" מוגדרים על ידי אתר "ספורטינג צ'ארט" כיותר מ-10 יארד בריצה או 25 יארד במסירה. במקום השני בעונה הסדירה, מבחינתם אחוז המהלכים הגדולים מתוך סך המהלכים שלה בכלל, ניצבה מיאמי (9.76 אחוז). אלא שהדולפינס היו גם במקום הרביעי בליגה בכמות המהלכים הגדולים שנעשו נגדם (91, לעומת 89 שהם ביצעו) ופיטסבורג, שהייתה בעצמה חזקה העונה בסוג המהלכים האלה, בעיקר במסירה, דאגה לנצל זאת עד תום.

שני הכדורים ששלח בן רות'לסברגר ברבע הראשון לאנטוניו בראון הפכו לטאצ'דאונים של חצי מגרש ונתנו לסטילרס המון שקט, למרות משחק לא מבריק של ביג בן, שאף מסירה מוצלחת שלו במשחק לא עברה יותר מ-10 יארד באוויר. הפלדות חיסלו את מיאמי עם יארדים אחרי התפיסה ועם ליביון בל, שברגע שהיתרון הגדול נפתח, החל למרוח את השעון על הקרקע, בדיוק הנשק שמיאמי הייתה צריכה להשתמש בו עם ג'יי אג'אי המאכזב כדי שיהיה לה צ'אנס להפתיע.

למרות הפתיחה האיומה, תוצאת הסיום במשחק הזה הייתה אולי המשקרת מכולן בסיבוב הווילד קארד העגום שעבר עלינו. לדולפינס היו לא מעט הזדמנויות לחזור למשחק ואפשר רק להאמין שבלי הכניסה המטורפת שחטף מור, שאיכשהו חזר לשחק אך נראה לא מפוקס מאותו רגע או לחלופין, שעם ריאן טניהיל על המגרש, המשחק הזה היה יכול להיות קצת יותר צמוד ודרמטי. אם פיטסבורג תוריד ככה את הרגל מהדוושה בקנזס סיטי, מצבה לא יהיה מזהיר.

אנטוניו בראון פיטסבורג סטילרס. Fred Vuich, AP
יארדים אחרי התפיסה, זה כל הסיפור. בראון דוהר/AP, Fred Vuich

דאון שלישי ו-3:

בדיוק לפני שנה, ג'דייביון קלאוני סיים בצורה עגומה את עונתו השנייה בליגה. הבחירה 1 בדראפט 2014, שהיה פצוע לאורך רוב העונה הראשונה, התקשה להרים את הרמה גם לאחר שהתאושש והשיא השלילי הגיע רגע לפני משחק הווילד קארד מול קנזס סיטי. קלאוני, שבמחזור הלפני אחרון של העונה שעברה נפצע בניצחון על טנסי, הוכרז כלא כשיר למפגש מול הצ'יפס בווילד קארד ופשוט נטש את האצטדיון בתגובה. הטקסאנס הושפלו עם תבוסה 30:0 ביתית וקלאוני חטף קיתונות של ביקורת.

בקיץ, ביוסטון ניסו להציל את המצב והלכו על שינוי גדול. הם ביקשו מקלאוני לעבור מתפקיד הליינבקר החיצוני לתפקיד האנד ההגנתי. קלאוני לא ממש התלהב מהרעיון וגם באמצע העונה הוא הודה: "עד היום אני אומר למתאם ההגנה רומיאו קרנל שאני שונא את העמדה הזו, אבל אני עושה מה שהקבוצה צריכה". לפתע, קלאוני לא רק סידר את הראש, אלא הרים את הרמה פלאים.

כשהיה בקולג', עוד לפני התאקל ההוא שהפך אותו לסלב, נכתב על קלאוני ב-ESPN שהוא "אחד מאותם משני משחק נדירים שאתה מוצא בהגנה" ואחרי שבשלוש העונות הראשונות שלו בליגה לא ממש ראינו את זה, ההצהרה הזו קיבלה תשובה במפגש מול אוקלנד, עם החטיפה האקרובטית והיפהפייה שחיסלה את הריידרס. כעת, יוסטון יוצאת למשחק שעל פניו נראה בלתי אפשרי עבורה, בפוקסבורו, אבל היכולת של קלאוני וההגנה כבר גורמת לכמה אנשים לחלום על סנסציה. נכון, ברוק אוסווילר מוסר את הכדורים בטקסאנס, אבל גם פייטון מאנינג לקח אליפות בעונה שעברה בלי שעשה יותר מדי ובזכות הגנה מפלצתית. קלאוני, שזוכה כבר להשוואות לוון מילר, נותן לטקסאנים את האפשרות להמשיך ולחלום על השתתפות בסופרבול הביתי בעוד חודש.

ג'דייביון קלאוני חוגג עם שחקני יוסטון טקסאנס. Eric Gay, AP
בתפקיד וון מילר? קלאוני חוגג עם החברים/AP, Eric Gay

דאון רביעי ו-3:

פול ריצ'רדסון סיים את המשחק מול דטרויט עם שלוש תפיסות בלבד, אבל כל אחת מהן הייתה יותר מופרעת מהקודמת. התופס של סיאטל הוא לא בדיוק שם שמתגלגל על הלשון של כל חובב פוטבול ואת העונה הנוכחית סיים עם 21 תפיסות בלבד, אבל זה בדיוק מה שהסיהוקס עושים - מייצרים לעצמם אפשרויות לא צפויות. הטאצ'דאון שלו אולי צריך היה להיפסל בגלל עבירה, אבל את התפיסה המדהימה ביד אחת מאחורי הגב של המגן אי אפשר לקחת ממנו. אחר כך הגיעו עוד תפיסה מהשמיים תוך כדי סיבוב ועוד תפיסה ביד אחת במורד המגרש. "הוא משחק כמו שחלמנו שישחק כשבחרנו בו", הודה פיט קארול המאושר, שיצטרך לשלוף עוד כמה שפנים מהכובע אם הוא רוצה לעבור גם את המשחק הקשה באטלנטה בשבת בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully