וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: גולדהאר מתעקש על מאמן זר, קרויף לא ממהר

8.1.2017 / 7:38

מספר מאמנים ישראלים שהמנהל המקצועי מעריך היו יכולים להצטרף בהתראה קצרה, אך הבעלים לא משתכנע. ג'ורדי מחפש מאמן לעונה וחצי ולכן המינוי עלול להתעכב, וגם: קיארטנסון מבקש סבלנות "כמו זלאטן"

ברני ארדוב

1. כמו בכל עידן ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב, גם בצומת הדרכים הזה מיטש גולדהאר רוצה מאמן זר. שום דבר לא השתנה מבחינת בעלי הקבוצה והוא הנחה את המנהל המקצועי שלו להציע לו רק מועמדים זרים לתפקיד. אם גולדהאר היה רוצה מאמן ישראלי, זו היתה שעת כושר די טובה עבור ההולנדי שכן מספר מאמנים ישראלים אותם הוא מעריך נמצאים בעמדות שמאפשרות הגעה למכבי תל אביב. רוני לוי, אלי גוטמן, גיא לוזון, חיים סילבס. כולם היו כנראה מגיעים אם היו נדרשים לכך, אך כאמור גם המאמן הבא של מכבי תל אביב יהיה זר. "למרות ששלושת המאמנים האחרונים שהיו כאן לא היו סיפורי הצלחה מזהירים, מיטש גולדהאר רוצה להמשיך עם מאמן זר", הבהיר גורם במכבי תל אביב. "סלבישה יוקאנוביץ', פטר בוס ושוטה ארבלדזה היו יכולים לתת סיבות מספיק טובות לנסות שוב מועמד ישראלי, אבל כרגע זה לא על הפרק".

על פי הידוע יש לקרויף רשימה של עשרה מאמנים זרים פנויים שחלקם מוכנים להגיע למכבי תל אביב. אלא שההולנדי לא ממהר לבחור, מכיוון שהוא חושש שוב לטעות. "המאמן הבא יהיה כנראה לעונה וחצי ואי אפשר שוב לטעות, לכן זה ייקח קצת זמן", הסבירו במכבי תל אביב מדוע התהליך לוקח זמן. לא מן הנמנע שגם ביום רביעי מול הפועל רעננה יהיה קרויף על הקווים ואולי אפילו בדרבי ביום שני הבא. בדבר אחד בטוח, קרויף לא מתכוון למשוך שם עוד הרבה אפילו שיש באמתחתו 100 אחוזי הצלחה עם שתי שלישיות, אתמול (שבת) מול בני לוד ולפני שנתיים וחצי מול אסטרס טריפוליס, רגע שלפני שהעביר את השרביט לפאקו אייסטרן. המאמן הרומני קוסמין קונטרה שמציע את עצמו כבר זמן רב למכבי תל אביב, לא ימונה.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב בשמינית גמר הגביע אחרי 0:3 קליל על בני לוד
קרויף: "עברנו שבוע קשה". תקרית אלימה והשלכת חפצים ביציעים
הקפטן חוזר: שרן ייני סיכם עקרונית לשלוש שנים וחצי במכבי תל אביב

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא ממהר. קרויף/ברני ארדוב

2. ביום חמישי האחרון ספג קרויף לא מעט ביקורות בעקבות ההחלטה לקיים מסיבת עיתונאים במהלכה בחר לא לענות על שאלות שאינן מתייחסות למשחק הגביע אתמול. "אם לא היינו מחויבים למסיבת עיתונאים שבועית, לא היינו מכנסים אתכם", הסביר אתמול קרויף אחרי המשחק בלוד כשהוא הרבה יותר נינוח. "כינסנו את מסיבת העיתונאים מאחר שזו חובתנו בגלל המשחק ולא רצינו לדבר על דברים שמעבר". אתמול, כאמור, הגיע הזמן לדבר יותר בפתיחות על הרבה דברים ובין היתר על ההחלטה בקיץ האחרון לא לעשות מהפיכה במועדון. "הקבוצה הזו במשך ארבע שנים הפתיעה אותי ועשתה כל הזמן עוד ועוד דברים חיוביים כולל בעונה שעברה כשלא זכינו בתארים כאן", הסביר קרויף את השקפתו. "הגענו לליגת האלופות, עשינו 82 נקודות, הפסדנו רק בגמר גביע המדינה. זו היתה עונה טובה עליה אני מוכן לחתום בכל אחת מהשנים הבאות שלי. ואז איבדנו את ערן זהבי וקרלוס גרסיה עזב אותנו. יואב זיו סיים חוזה ואני רציתי שהסגל שיישאר יהיה כזה שיש לו הרבה ניסיון בכדורגל הישראלי. קיוויתי שזה יספיק, אבל לצערי זה לא קרה ועכשיו הזמן להגיב".

על ההחלטה לא לפטר את ארבלדזה עוד קודם, קרויף לא מצטער: "האחריות היא לא רק שלו. היא גם של השחקנים וגם שלי. לא חשבתי שזה נחוץ לפטר את שוטה לפני חודש. רציתי שהדברים ישתנו כששוטה איתנו ושהוא יוציא אותנו לתקופה יותר טובה אבל בששת השבועות האחרונים היו לנו תוצאות שלא יכולנו לקבל אפילו שבחלק מהמשחקים, שיחקנו יותר טוב מהיריב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
לא מוותר על מאמן זר. גולדהאר/ברני ארדוב

3. יותר מכל דבר אחר, אוהדי מכבי תל אביב נמצאים תחת ערפל כבד המכסה כבר זמן רב את הקשר שבין מיטש גולדהאר לג'ורדי קרויף. ההולנדי התבקש אתמול לעניין ואמר: "מערכת היחסים ביני לבין מיטש טובה מאוד ואני אומר את זה במאה אחוז של כנות ועם מבט לכל אחד מאוהדי מכבי תל אביב בעיניים. מערכת היחסים ביני לבין מיטש טובה כתמיד. אין לי את האנרגיה להתייחס לכל פרסום אודותיי וגם לא לכאלה המתייחסים ליחסים שלי ושל מיטש. אני אומר לכם בוודאות, שאם לא הייתי מרגיש רצוי, לא הייתי כאן. החוזה ביני לבין מכבי הוא ללא התחייבות ואם הייתי מרגיש שלא מעריכים אותי, לא הייתי נשאר".

4. הציניקנים אמרו אתמול שהם לא מתפלאים שווידאר קיארטנסון כבש צמד, מכיוון שהוא מתאים לליגה של בני לוד, הליגה הלאומית. גם אם מדובר באמירה קיצונית וקצת מרושעת, החלוץ האיסלנדי לימד עד כה שכסף הוא לא ערובה להצלחה ולמרות הסכום הגבוה בו הוא נרכש, הוא הגיע למצב שברק יצחקי הועדף על פניו במשחק הליגה האחרון מול בית"ר ירושלים. אמש אחרי הצמד בלוד, קיארטנסון פתח קצת את מה שיושב לו על הלב: "הייתי בטוח שיהיה לי יותר קל, אבל הבעיה היא שהגעתי לכאן ללא פגרה. התחלתי טוב, אבל אז העייפות גברה עלי והשתלטה על גופי. שיחקנו באינטנסיביות גדולה ומכיוון שלא היתה לי מנוחה מינואר, נפגעתי. עכשיו כשיש יותר מרווח בין משחקים, זה עוזר לי. אני מרגיש שאני חוזר לעצמי עכשיו. אני יודע שמצפים ממני לגולים בכל משחק וזה שקנו אותי ב-3.5 מיליון יורו אומר שרוצים שאני אתן שערים כל משחק, אבל לחלוץ יותר מלכל שחקן אחר לוקח זמן להתרגל לקבוצה חדשה. זה קרה לזלאטן איברהימוביץ', אז אתם רוצים שזה לא יקרה לי? אתם צריכים להיות יותר סבלניים. אני מרגיש שאני קרוב יותר לחיבור מלא עם הקבוצה ומה שנותר הוא להפוך את המשחקים הטובים לדבר שבשגרה".

שחקני מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון, האריס מדוניאנין, דור פרץ. ברני ארדוב
תקופת ההתאקלמות הסתיימה? קיארטנסון חוגג/ברני ארדוב

5. נוסא איגייבור היה אתמול בסגל, אבל לא שותף ובמכבי תל אביב מקווים שסוכנו ימצא עבורו קבוצה חדשה בחלון הזה. לגיה ורשה שגילתה עניין, סגרה את העמדה עם שחקן אחר מכיוון שהוא התמהמה. קרויף קבע אתמול את ההרכב לראשונה העונה וכמה שחקנים מקווים שהוא יביא מבחינתם את השינוי. יוסי בניון שיחק 90 דקות ומייחל מעתה ליחס מקצועי אחר. דור פרץ פתח ושיחק משחק מלא אחרי זמן רב וגם הוא יצטרך להחליט מה לעשות בחלון הזה והאם יש לו סיכוי בהמשך לשחק. "המשחק הזה לא אומר דבר", הודה אתמול אחד השחקנים. "כבר הרבה זמן שלא ניצחנו בתוצאה הזו, אבל אוי ואבוי אם נחשוב שהיינו טובים ושמשהו באמת השתנה. אחרי הכל בני לוד היא ברמה אחרת. שאף אחד לא יסתנוור מהניצחון הזה. הבעיות עדיין קיימות וזה שפוטר מאמן לא יעשה את ההבדל לאורך זמן. צריך להביא שחקנים חדשים וטובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully