וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירוק והרכבה: לאן מועדות פניהם של שחקני ומאמני הפועל תל אביב?

מה עדיף לאלטמן, מי צריך את גוטליב ומה היעד המושלם לגיא לוזון. למרות התקווה שהפועל תל אביב לא תגיע לפירוק, ייתכן מאוד שבשבוע הבא רוב כוכבי הטרגדיה יצטרכו למצוא בית חדש. אורן יוסיפוביץ מוצא לכולם קבוצה אידיאלית

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד

במוצאי השבת הקרובה, במוצאי שנה זו, תעלה הפועל תל אביב למשחקה האחרון בליגת העל. ככה רוצים שנחשוב, אז בואו ונזרום עם זה. נניח וכך יקרה. נניח ורוכש לא יגיע ונניח שאפילו ממון להפעלה רזה לא יוזרם. נניח שהפועל תל אביב הזו תיעלם מליגת העל כאילו לא היתה.

עוד בנושא:

עו"ד קוטלר ידרוש דמי העברה, שחקני הפועל תל אביב זועמים
פשיטות רגל, מגעים כושלים: לורן סיופ מסוגל לרכוש את הפועל ת"א?
שאול קוטלר: "הייתי מצפה ליותר עזרה מההתאחדות והמנהלת"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כך תיראה הטבלה ביום שאחרי הפירוק של הפועל תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל יהיו יותר שינויים מאשר רק בטבלה. אם האדומים יימחקו, או אפילו אם יצטרכו לנהל הפעלה רזה, הרי שרוב שחקני הקבוצה ימכרו או יעזבו על מנת שהקבוצה תמשיך להתקיים. להלן המלצות מעבר - לשחקנים ולקבוצות שיקלטו אותם.

אריאל הרוש שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האלופה מחפשת שוער לעתיד. הרוש/ברני ארדוב

אריאל הרוש: הפועל באר שבע

לא בטוח שמכבי תל אביב תמצא קונה עשיר לראיקוביץ' כל כך מהר. במכבי חיפה מצאו שוער עתיד. גם בבית"ר מכוסים, ונראה שלהרוש מגיע צ'אנס גדול יותר מאשר לגרור עמו קארמה של פירוק מקבוצה לקבוצה. בשבועות האחרונים, להוציא טעויות הזויות, הוא העלה רמה ונראה שעם ריכוז טוב יותר יוכל לסגור שער בקבוצה גדולה. בבאר שבע, קבוצה שמסודרת במכסת הזרים שלה, הוא יוכל למצוא בית טוב. מקום בו לא יתבקש להנהיג ולהסתבך, ובעיקר, להיכנס לאט לאט לעניינים. דודו גורש בן 37 בפברואר וגם אם אין רצון להזיזו עדיין, בבאר שבע יכולים להמר על הרוש כתחרות בהווה ותחליף לעתיד - ולשחרר את חיימוב להיות שוער ראשון בקבוצה אחרת.

אדי גוטליב הפועל תל אביב. יותם רונן
והוא אפילו כובש מפעם לפעם. גוטליב/יותם רונן

שמואל שיימן: הפועל חיפה

עמדת המגן השמאלי בעייתית ברוב קבוצות ליגת העל, וגם במכבי תל אביב אין כרגע מגן שמאלי טוב יותר משיימן. אבל אם הפעם ג'ורדי קרויף באמת ינסה להשקיע בתוצרת חוץ, מי שנראית כזקוקה מאוד לסחורת שיימן היא הפועל חיפה. עידן קלינגר-גולן לא נפתח טוב עבור חיים מגרלשוילי, גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה משמעתית. הישראלי-הולנדי כבר שיחק בחיפה, התגורר באזור והיי - תהיה לו גם שפה משותפת עם השוער פלטהאוזן. יתרון.

אדי גוטליב: בית"ר ירושלים

שחקן ההגנה הכי אטרקטיבי של הפועל שלא רק שומר אלא גם יודע לכבוש. שמונה שערי ליגה יש לו בשנתיים וחצי האחרונות, ונראה שבשקלול הכול, גם היעד הבא של גוטליב ייאבק בצמרת. ההגנה של בית"ר ירושלים לא עובדת - 20 ספיגות, הכי גרועה ב-8 הראשונות - והבלם יכול להיות פתרון טוב למשבצת ה"שחקן הישראלי שליד רואדה". גוטליב יכול גם לחשוב בגדול ולנסות להיאבק על מקום עתידי במכבי תל אביב, אבל בבית"ר זמן המשחק יהיה מיידי והוא רק בן 24 - יש זמן לעוד קפיצה.

שחקן הפועל תל אביב אוראל דגני מול שחקן הפועל רעננה אלכס קרניצקי. ברני ארדוב
צריך בעיקר שקט. דגני/ברני ארדוב

עופר ורטה: מ.ס. אשדוד

בני יהודה צריכה מגן ימני, והעלויות מתאימות. אם לא - יוכל להגיע לעמדת המחליף של טום בן זקן, והפועל תל אביב ממילא חייבת לאשדוד עוד תשלום על העברתו. עסקה שתקל על הנאמן קוטלר.

גל שיש: הפועל חיפה

אם קבוצה גדולה יותר תילחם על כישוריו של שיימן, שיש יוכל לעשות את הדרך צפונה. אם הפועל חיפה תהיה כבר עמוסה בעמדה, שידרים לאשקלון.

אוראל דגני: עירוני קרית שמונה

איזי שרצקי צריך בלם ודגני צריך שקט, והזיג-זג בין מכבי חיפה להפועל תל אביב צריך להסתיים. יכול גם לשמש בלם מחליף באחת הקבוצות הגדולות, אבל יהיה חייב להתפקס ולהפסיק עם טעויות הענק במשחקי מפתח. בצפון, כשחקן הרכב קבוע ובלי לחץ, אולי התחום הזה יסתדר מעצמו. גם בסכנין, כל עוד אבוקסיס שם, הוא יכול למצוא בית חם, ומי שהכי צריכה שחקן הגנה היא הפועל חיפה על חולייתה המסויטת (26 ספיגות, הכי הרבה אחרי אשקלון, ואושרי רואש אחד).

עומרי אלטמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מיני יניב קטן. אלטמן/ברני ארדוב

עומרי אלטמן: מכבי חיפה

אחד משני השחקנים הכי אטרקטיבים שיש בהפועל הטובעת. מאז הגעת לוזון הוא משחק עם טירוף בעיניים, וכך הוא גם יכול להצליח. אחראי ל-50% משערי הפועל העונה, ואפילו פנדליסט. כל אחת משלוש הגדולות יכולה לצרפו. הפועל באר שבע לבטח תשמח כחלק מאסטרטגיה עתידית, אבל בעודף התחרות של מכבי תל אביב הוא לא כל כך בלט. אלטמן הוא מסוג השחקנים האלה שאין להם באמת עמדה, וזה ממש מזכיר את יניב קטן - אז הנה השידוך.

בן רייכרט: בני יהודה

מניית רייכרט שהיתה בשיאה בקיץ שעבר מתרסקת והסוף לא נראה באופק. מלך הצהובים של הליגה נראה כמו יוסי אבוקסיס בשיאו - רק בלי החלק של הכדורגל (ותודה לממציא התובנה, שמשום מה שכחתי מיהו). על כן, נראה שרק אבוקסיס עצמו יוכל לתקן אותו. רייכרט יגיע לתחנה השלישית שלו בתל אביב ויחכה שם, עם צהובים ואדומים למכביר, עד לשובו של המאמן שאברמוב הכי רוצה. ואם לא, שיחזור למכבי. תודו שיהיה מבדר.

שחקן הפועל תל אביב חן עזרא. ברני ארדוב
קלאסי לקבוצה שבה הוא לא יוביל. עזרא/ברני ארדוב

חן עזרא: הפועל באר שבע

נכון, להפועל באר שבע עדיף על פניו להנחית בנגב את אלטמן ולחן עזרא עצמו לכאורה עדיף להגיע למקום כמו בית"ר ירושלים, שנואשת לשחקן כנף. אבל המקרה של עזרא שונה. הוא לא סתם שחקן שפשוט משווע לדקות משחק. עזרא הוא כישרון לא ממומש, והוא כבר בן 27. הפתרון האידיאלי אכן יהיה לשלוח אותו לריטריט באסיה, למקום בו מיסטר מיאגי כזה ישבור את כל מה שהכיר וילמד אותו כדורגל בלי כדור. אבל אידיליות לחוד ומציאות לחוד, והדבר הכי מציאותי עבור הקריירה של עזרא היא מישהו שילמד אותו כדורגל - אבל באמת. לשם כך הוא צריך הרבה סבלנות, לשם כך הוא צריך שלא יבנו עליו. לשם כך הוא צריך את באר שבע, מועדון בו סוף סוף לא ייחשב לשחקן מוביל ויוכל לעבוד על עצמו - על אינטליגנציית המשחק, על קבלת ההחלטות. בכנף של באר שבע נראה שכולם פורחים, ואם בוזגלו/וואקמה אכן יעזבו, עזרא גם יוכל לקבל יותר דקות. ולסיום: הוא באר-שבעי. אז הנה, סוף סוף יהיה סיכוי לשחקן בית בהרכב וכולם יהיו מרוצים.

אביחי ידין וישראל זגורי: הפועל כפר סבא

הפועל כפר סבא צריכה בעל בית ושחקן כנף, וסתיו שחם כל כך פלירטט עם האדומים אז הנה - אם אתה לא בא אל הפועל תל אביב, תביא את הפועל תל אביב אליך. כמו טביב ב-2009 רק הפוך.

אנס מחאמיד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אין שחקן יותר מתאים ל-DNA של אלי טביב. מחאמיד/ברני ארדוב

דאמיר שובשיץ': דינמו זאגרב

יחזור לקבוצת האם שלו, ממנה הושאל להפועל תל אביב, וימשיך בנדודיו. הראה כמה ניצוצות כדורגל בדקותיו הספורות, אבל קשה להאמין שקבוצה שאלי גוטמן לא נמצא בה תיתן לו צ'אנס.

אנס מחאמיד: בית"ר ירושלים

הופה, פרובוקציה! אבל רגע. טביב בעצמו אמר פעמים רבות "אם יהיה שחקן ערבי שיתאים, נצרף אותו". והנה, אין שחקן שמתאים יותר ל-DNA של טביב. מחמאיד צעיר, רעב, משכורתו צנומה ויש פוטנציאל מכירה לעבוד איתו. הכי טביב שבעולם. מחכים. אם הפתרון הקסום לא ייצא לאור, גם רעננה ואשדוד משוועות לגולים (9 כ"א, העונה) ויודעות לתת לצעירים צ'אנסים.

דולי מנגה: בית"ר ירושלים

בית"ר צריכה שחקן כנף, וטביב אוהב אותם זולים. ובכן, אין זול יותר מקיצוני צעיר ונחמד, שיש ברשותו או שאין ברשותו אשרת שהייה בישראל.

ארון שוינפלד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תנו לו שקט כלכלי. שוינפלד/ברני ארדוב

דודו ביטון: בני סכנין

סכנין צריכה חלוץ (14 כיבושים העונה בלבד), ואם ביטון יוכל לנצל את השקט כדי לעבוד על עצמו ולחזור לכושר או לפחות לפיזיות של לפני כמה שנים, שני הצדדים ישמחו.

ארון שוינפלד: מכבי תל אביב

נתחיל בהמלצה האלטרנטיבית - ארון שוינפלד יכול להצליח בבית"ר ירושלים, קבוצה בה יקבל יותר דקות ויותר סיכויים להתבלט. אבל יאנקי כזה מטנסי, ששתי התחנות האחרונות שלו בכדורגל היו מכבי 'בנק אנגלי' נתניה והפועל 'קח כסף, סתאאאאם' תל אביב, ירצה לבטח את השקט הכלכלי. בבית"ר לא סביר להניח שיקבל אותו, ולא שקט משום סוג שהוא. לכן אין מנוס להציע לו את הקבוצה שבטח כבר - לכאורה! לכאורה! - הגיעה עמו להבנות. שם תהיה יותר מלחמה על המקום (בטח מול תג מחיר של 3.5 מיליון יורו), אבל שם גם יש תנאים להשתפר, להתחזק, ושם, גם, רחמנא לצלן, מקבלים את הפייצ'ק בזמן. אם מכבי חיפה לא תסתדר עם פלט, גם אופציית החלוץ-9 של מולנסטיין הופכת ליותר ויותר אטרקטיבית עבורו.

מאמן הפועל תל אביב גיא לוזון. יוסי ציפקיס
חסר למכבי חיפה רוע. לוזון/יוסי ציפקיס

גיא לוזון: מכבי חיפה

נכון, אם רן בן שמעון לא יצליח לשרוד את בית"ר ירושלים, זו נראית המשבצת החמה, היעד האידיאלי עבור מאמן הפועל תל אביב הנוכחי. אבל: כותב שורות אלה לא ימליץ לאיש מקצוע לעבוד אצל אלי טביב. לא עד שסטטיסטיקת תחלופת המאמנים שלו - או של בית"ר ירושלים במילניום הנוכחי - תתיישר. לוזון יכול היה להגיע לבירה עוד לפני שלקח על עצמו את תיק הפועל, כך שיש סיבות הגיוניות שמנעו לחתום אצל טביב. בהנחה שטביב לא יתגמש בהתאם לרצונותיו של לוזון, המאמן הישראלי הכי חם בשוק יצטרך לשבת ולחכות קצת. באר שבע סגורה, מכבי תל אביב עדיין זרה (כרגע), אז הפתרון ההגיוני יהיה להמתין ליום פקודה מהצד הירוק של הכרמל. חס וחלילה, אל תפטרו את מולנסטיין כל כך מהר, אבל כרגע, בסגל הנוכחי, הדבר שהכי חסר למכבי חיפה הוא רוע, שיניים, רבאק. היא 'טובה' מדי. אם וכאשר, מתישהו, תיק מולנסטיין יגיע לקצו - המלצתי ללוזון היא 'תהיה בקרבת מקום' והמלצתי לחיפה היא 'תהמרו עליו'.

seperator

תת המלצה

הפועל תל אביב: עמוס לוזון

נו, באמת, תראו איזו עסקת רכישה ווין-ווין. הפועל תחיה, עמוס יחזור לכדורגל ויוכל גם להשאיר את האחיין שלו בתפקיד שעושה לו הכי טוב ואפילו להתאחד שוב עם דמארי. גם ככה הקבוצה הזו בצלמו של לוזון; אם-כך, שתהיה גם בבעלות של אחד כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully