וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטות רגל, מגעים כושלים: לורן סיופ מסוגל לרכוש את הפועל ת"א?

29.12.2016 / 15:46

הצרפתי המתעניין באדומים ניהל בעבר מגעים לרכישת מועדונים, אבל מעולם לא השלים אותם. חברות בבעלותו התפרקו וספק גדול אם ביכולתו לעמוד בעול הכלכלי. אופטימיות בחודורוב? לא כל כך מהר

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד

לורן סיופ, איש עסקים צרפתי בן 56, נפגש בימים האחרונים עם נאמן הפועל תל אביב, עו"ד שאול קוטלר והביע עניין ברכישת המועדון שנמצא בסכנה של הפסקת פעילות. סיופ אף שוחח בקצרה עם המאמן גיא לוזון וסייר במתחם חודורוב. על הנייר מדובר בחדשות אופטימיות עבור האדומים, אבל ההיסטוריה כפי שהיא מוצגת בתקשורת ואתרים כלכליים בצרפת - מציבה סימן שאלה גדול בכל הנוגע ליכולת של הצרפתי לרכוש את הפועל תל אביב. סימני שאלה מהדהדים בנוגע לאפשרות שלו למחוק את החובות לפיפ"א ולהעמיד תקציב שיספיק לאדומים בשביל הישארות בליגת העל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכל פעם שהתעניין ברכישת מועדון עלה גם שמו של לואיס פרננדז. סיופ ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצרפת מספרים שלורן סיופ מקורב מאוד ללואיס פרננדז. כשב-2009 הוא כביכול ניהל מו"מ לרכישת חלק מהשליטה בשטרסבורג שהייתה מצויה בצרות כלכליות, בתקשורת המקומית העריכו שפרננדז יגיע בעקבותיו ויקבל תפקיד מקצועי.

סיופ לא רכש את שטרסבורג בסופו של דבר, אבל שמו עלה בהקשר של המועדון שוב ב-2011, אז ניסו לעניין אותו במועדון פעם נוספת. ב-2012 ב"לה פריסיאן" סיפרו שהוא שוקל לקנות את קבוצת פריס FC, והפעם כבר הזכירו את פרננדז כמי שמעורב ישירות, שוב באותה מתכונת: סיופ יהיה הרוכש או יוביל קבוצת רוכשים, ושחקן העבר יהיה בעל הסמכות המקצועית העליונה.

כך או כך, הדיבורים על כך שירכוש את המועדון התפוגגו במהירות. בשני המקרים אגב, גם זה של שטרסבורג וגם זה של פריס FC, דובר על סכומים לא גבוהים יחסית שנעים סביב 2-5 מיליון יורו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז. קובי אליהו
יחסים חמים. פרננדז/קובי אליהו

סיופ היה מעורב לאורך שנים ארוכות בכמה תפקידים בחברות שונות שמרביתן עסקו במכירת מוצרי אלקטרוניקה. בגדולה ביניהן, חברת Ebizcuss, הוא החזיק בתפקיד סגן הנשיא והיה אחד ממחזיקי המניות הראשי. באינטרנט ניתן למצוא נתונים על פיהם בשנת 2007 ובשנת 2008 הוא הרוויח סכום קבוע של 108 אלף יורו לשנה - זהה לסכום שמשכו יתר בעלי השליטה בחברה. בנוסף, הוא החזיק במניות שהשווי שלהן באותה תקופה הוערך ביותר מארבעה מיליון יורו.

Ebizcuss הייתה אחראית לשווק את מוצרי אפל בצרפת והייתה חברה רווחית, אבל בתחילת העשור הקודם נקלעה לקשיים. אפל החליטה לשווק בעצמה את מוצריה בצרפת והמכירות של Ebizcuss נפגעו עד שב-2012 בית המשפט בצרפת הכריז עליה כעל פושטת רגל.

Ebizcuss תבעה את אפל, אבל זה לא עזר. אחרי 36 שנות קיום, היא סגרה את 15 החנויות שלה בצרפת ונאלצה לפטר קרוב ל-120 עובדים. בינואר 2011 סיופ השלים את רכישתן של קרוב ל-27 ממניות החברה וכשהיא פשטה רגל הוא בעצם היה מחזיק המניות המרכזי.

חברות אחרות שסיופ הקים לא שרדו באותה תקופה. INTERNATIONAL COMPUTER NANTES פשטה רגל בעצמה ב-2012 וחברת "מותק" אותה הקים, נרכשה על ידי Ebizcuss ב-2006 ונעלמה כשהאחרונה התפרקה.

סיופ מתגורר בפריס, אבל מבלה זמן בלתי מבוטל בישראל, כאן יש לו משפחה וחברים. בשנים האחרונות פצח בקריירת פוקר מקצוענית וב-2014 הקים חברת אלקטרוניקה ששמה T.COM 9. חשבון הלינקדין שלו מציין רק שהוא הבעלים של אותה חברה ולא מופיעים עסקים נוספים בבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully